Okolo jezer Lower a Upper Lake v národním parku Wicklow Mountains

číslo 1 Parkoviště Glendalough - informační centrum Asfalt 0,0 km
  Wicklow Way - červeně značená cesta vede k ruinám opatství. Červené značení, tj. červená šipka na rozcestí cest.
číslo 2 Odbočka k ruinám opatství Glendalough Asfalt 0,3 km
  Zde je odbočka vpravo - doporučuji se zajít podívat. Toto malé zdržení za to stojí - viz http://www.turistika.cz/vylety/glendalough-zricenina-opatstvi. Cesta pak dále pokračuje po jižní straně jezera Lower Lake.
číslo 3 Rozcestí Šotolina 1,5 km
  Vlevo do kopce zde odbočuje jeden z okruhů,šipka je růžová. My stále ještě jdeme zhruba po rovině.
číslo 4 K parkovišti Šotolina 1,6 km
  Kdo nechce pokračovat k druhému jezeru, může zde odbočit vpravo. Dostane se k druhému infocentru, k občerstvení. Je zde i další parkoviště. Na východní břeh druhého jezera se tudy také dostane.
číslo 5 Další rozcestí Šotolina 1,7 km
  Tady je rozcestí několika tras. My stoupáme podle potoka Lugduff Brook.
číslo 6 Odbočka Šotolina 2,2 km
  Nyní jdeme dále podle bílé šipky. Postupně se dostáváme nad jezero Upper Laka, odkud jsou nádherné výhledy dolů do údolí na jezera a jejich přítok Glenealo River.
číslo 7 Vyhlídka Šotolina 2,8 km
  Následuje sice ještě stoupání, ale již není tak prudké.
číslo 8 Druhá vyhlídka Šotolina 4,1 km
  Čeká nás poslední kopeček a pak už cesta do údolí. Není to však žádné prudké klesání.
číslo 9 Na lávce Šotolina 6,1 km
  Nejvzdálenější bod naší trasy. Ještě nás však čeká klesání. Cesta je širší, kamenitá.
číslo 10 Ruiny hornického městečka Šotolina 7,6 km
  Cesta je už rovnější, zmizely i kameny. Jde se po písčité pohodlné cestě.
číslo 11 Na silnici do Glendalough Šotolina 9,9 km
  Na parkoviště se nechá jít rovně po asfaltce. Provoz je minimální, přesto se nám po ní jít nechce. Odbočujeme vpravo ke stánku s občerstvením. Projdeme to po jedné z mnoha cest, abychom se dostali na cestu, po které jsme opouštěli parkoviště.
číslo 12 Tady jsme už jednou byli Asfalt 10,4 km
  Jdeme vlevo cestou , po které jsme dopoledne vyrazili.
číslo 13 Na parkovišti 11,8 km

Okružní tůra nádhernou přírodou kolem dvou jezer v národním parku Wicklow Mountains, v místech kde se natáčel film Statečné srdce. Na trase jsou dva trošku prudší výstupy. První část cesty vede převážně po dřevěných chodnících, do kterých jsou zatlučeny skobičky, aby to neklouzalo. Pravděpodobně tam bývá dost vlhko. My jsme naštěstí měli pěkné počasí. Proto jsme měli i úžasné výhledy na obě jezera a potok, který se do nich vlévá. Dokonce jsme viděli i pasoucí se stáda jelenů. První část vedla v kopcích nad jezery, zpátky jsme se vraceli po břehu jezera, kde zase byly vidět ruiny hornické vesničky. Trasa je dlouhá zhruba 13 km.

Poslední aktualizace: 14.9.2016
Okolo jezer Lower a Upper Lake v národním parku Wicklow Mountains na mapě

Příspěvky z okolí Okolo jezer Lower a Upper Lake v národním parku Wicklow Mountains

Glendalough - zřícenina opatství
Jeden z výletů na naší irské dovolené je v národním parku Wicklow Mountains. Blízko parkoviště jsou nádherné zbytky opatství…
Stoupáme po velkých dřevěných schodech hustým lesem. Sem tam na nás…
Jsme na dovolené v Irsku. Jeden z naplánovaných výletů je v tomto národním…
Dublin neboli Baile Átha Cliath (v překladu město vrbového brodu)…
Konečně jsme v Irsku, kam jsme se vypravili s cestovkou. Protože jsme dva…
Irsko, Severní Irsko 2005 27. 7. Z Brna odjíždíme ve tři…
Když jsme přemýšleli, co budeme dělat v Irsku, když máme k dispozici jen necelé tři dny, napadlo nás, že poletíme do Dublinu, odtud…
Být v Dublinu a nenavštívit pivovar Guinness by byla velká škoda. Nejen že se jedná o moderní velkolepé muzeum, kde se dozvíte hodně o historii piva, o ingrediencích, ochutnáte…
Oscar Wilde má v Dublinu na kraji parku pěkný pomník, o kterém si myslím, že stojí za návštěvu. Pokud přicestujete do Irska a navštívíte jeho hlavní…
Dublin leží v ústí řeky Liffley vlévající se do Irského moře, na východním pobřeží Irska. Svou historii sahá až do roku 140 n. l.…