Národní park Connemara a výlet na Diamantovou horu

číslo 1 Letterfrack - infocentrum Šotolina 0,0 km
  Z parkoviště stejným směrem vede i žlutý okruh.
číslo 2 Na svahu Diamantové hory Šotolina 0,7 km
  Zde žlutý okruh, dlouhý 1,5 km, odbočuje vpravo. Takže první možnost se vrátit.
číslo 3 Křižovatka okruhů Šotolina 1,1 km
  Zde máte druhou možnost, kdy se můžete vrátit. Modrý, 3 km dlouhý okruh odbočuje vpravo z kopce, červený 3,7 km dlouhý mírně stoupá vlevo. První část červeného okruhu je obousměrná.
číslo 4 Rozdělení okruhu Šotolina 1,5 km
  Tady červená trasa se rozděluje na okruh. My jsme šli vlevo, vraceli jsme se pak z pravé strany. Začíná to trochu víc stoupat, ale není to nic hrozného.
číslo 5 Diamantová hora Šotolina 2,8 km
  Na vrcholu je mohyla. Trasa prakticky pokračuje ještě kousek v přímém směru, než se začne vracet zpátky do údolí.
číslo 6 Okruh se uzavírá Šotolina 4,7 km
  Tady jsme už jednou byli. Vracíme se po stejné cestě vlevo dolů.
číslo 7 Křižovatka okruhů Šotolina 5,1 km
  Vrátili jsme se na modrý okruh a pokračujeme po něm k parkovišti. Nejdeme zpátky. Jdeme mírně vlevo z prudšího kopce.
číslo 8 Vyhlídka Šotolina 5,5 km
  V místě,kde se cesta prudce zatáčí vpravo doporučuji se zajít podívat jen kousek vlevo. Moc se mi tam líbilo.
číslo 9 Žlutý okruh se připojuje Šotolina 6,7 km
  Z pravé strany se připojuje nejkratší žlutý okruh. Oba nás dovedou zpátky na parkoviště.
číslo 10 Na parkovišti Šotolina 6,8 km
  Abychom zvládli všechny trtasy, přidáme si ještě ten nejkratší, 0,5 km, který jsem nadneseně nazvala Cesta do divočiny.
číslo 11 U infocentra 7,3 km
  Okruh končí u infocentra nedaleko parkoviště.

Jeden z výletů, které jsme absolvovali během naší dovolené v Irsku. Výlet na Diamantovou horu Diamond Hill (496 m) patří k nejznámějším a také nejlépe značeným trasám v národním parku Connemara. Výchozím místem je parkoviště Letterfrack, kde je infocentrum a restaurace. Celý okruh až na vrchol měří necelých 7 km. Pokud by nebylo zrovna nejvhodnější počasí, nechá se cestou zvolit jiný kratší okruh. Jsou tam vlastně tři možnosti. A k tomu jeden mini okruh, na který se nastupuje samostatně jiným směrem - dokonce z kopce.

S výjimkou nejkratšího okruhu (ten připomíná spíš prales) je ze všech ostatních cest pěkný výhled na pobřeží Atlantiku s malými ostrůvky. Chce to však mít štěstí na hezké počasí. My jsme měli mlhu (nebo to byly mraky?) a takový vítr, že nás to chvílemi málem smetlo. Trochu přeháním, ale zase ne tak moc.

Poslední aktualizace: 26.10.2016
Národní park Connemara a výlet na Diamantovou horu na mapě

Příspěvky z okolí Národní park Connemara a výlet na Diamantovou horu

Národní park Connemara
Jsme na dovolené v Irsku a snažíme se poznat nejkrásnější přírodu tohoto o…
  Když už jsme poznávali památky v Irsku a byli v národním parku Connemara,…
Dalším místem, které nelze opomenout a navštívit, při Západním pobřeží Irska, jsou velice známé, turisticky oblíbené a vyhledávané…
Letiště Kilronan (IOR) spadá pod město Inishmo…
  Když už se touláme po irském ostrově, dokonce i po Severním Irsku,…