Malá Fatra - Jánošíkove Diery

číslo 1 Biely Potok (575 m.n.m.) Šotolina 0,0 km
  Výchozí místo, kdeje parkoviště (2 Eura na celý den), koliby i hotely. Tam také se nechá získat mapka Janošikových Dier.
číslo 2 Začíná to být zajímavé Šotolina 0,4 km
  Dostáváme se do lesa a začíná to být zajímavé, jdeme podle potoka, objevují se první mostky přes potok.
číslo 3 Ostrvné (640 m.n.m.) Šotolina 1,1 km
  Rozcestí, kde lze pokračovat po obousměrném chodníku po modré nebo odbočit na jednosměrný chodník Nové Diery po žluté. Tuto variantu volíme my. Jdeme podle potoka (možná Dierového, který se zde vlévá do Hlbokého potoka.
číslo 4 Loučíme se s potokem Šotolina 1,3 km
  Prošli jsme několik soutěsek, zdolali několik lávek, žebříků, i poměrně dlouhých.Byla to nádhera. Tady se však cesta odděluje od potoka a zdá se, že to nejzajímavější máme za sebou.
číslo 5 Rozcestí a chata Podžiar (715 m.n.m.) Šotolina 2,3 km
  Tady se naše žlutá sešla s modrou. Skutečně jsme šli po poměrně pohodlné cestě lesem. Nyní pokračujeme po modré, která dále pokračuje jako jednosměrná do Horných Dier. Jen kousíček dál po žluté je koliba, kde je možno se ve stínu stromů občerstvit.
číslo 6 Rozcestí Pod Pálenicou (900 m.n.m.) Šotolina 3,4 km
  Cesta byla nádherná, ale náročnější než předcházející úsek Nové Diery. Žebříky byly delší, vedly přes vodopády, nádhera. Jeden vodorovný úsek bylo nutno překonat po skále dokonce pomocí lana. I tady je možnost volby. Pokračovat dál po jednosměrné modré nebo se vrátit po jednosměrné zelené. Vzhledem k předcházejícímu náročnému dni a začínajícímu mrholení volíme návrat.
číslo 7 Na nádherné planině Šotolina 4,3 km
  Cesta vedla z kopce, ale už po téměř pohodlné lesní cestě. Tady se ale musí dát pauza. Krásně rozkvetlá louka s ještě hezčími výhledy.
číslo 8 Rozcestí Sedlo Vrchpodžiar (745 m.n.m.) Šotolina 4,8 km
číslo 9 Rozcestí Podžiar (715 m.n.m.) Šotolina 5,1 km
  Tak tady už to známe. Tentokrát už nezastavujeme a pokračujeme po obousměrném chodníku po modré Dolnými Dierami.
číslo 10 Ostrvné (640 m.n.m.) Šotolina 5,9 km
  Zdolali jsme několik dalších můstků. Po posledním žebříku jsme slezli dolů a jsme opět na místě, kde to známe. Nyní už stejnou cestou zpátky k autu.
číslo 11 Parkoviště Biely Potok 7,0 km
  Tím jsme na konci našeho nádherného výletu.

Jánošikove Diery jsou soustavou soutěsek a kaňonů. Jsou tvořeny třemi částmi - Dolné Diery, Nové Diery, Horné Diery. Prý jimi protéká jimi Dierový potok, i když na mapě je uveden Hlboký potok. Jsou vzájemně propojeny. Je zde řada vodopádů. Diery jsou zpřístupněny řadou mostků a žebříků, dokonce i řetězy. Je to nádherná trasa, jen je nutno předem si zjistit, kudy se má chodit. Některé stezky jsou pouze jednosměrné. Je to něco jiného, než na co jsme dosud byli zvyklí a bylo to nádherné. Opět to bude něco, na co z naší dovolené budeme dlouho vzpomínat.

Poslední aktualizace: 5.8.2015
Malá Fatra - Jánošíkove Diery na mapě

Příspěvky z okolí Malá Fatra - Jánošíkove Diery

Z hotela Diery cez Dolné diery na Podžiar
Trasa cez Dolné diery je vhodná na rodinný výlet. K hotelu Diery sa…
Jedeme poznávat krásu Malé Fatry na Slovensku. Jedeme vlakem do Žiliny a že Žiliny autobusem přes Terchovou až do Štefanove. Nejvíce…
Nové diery - kaňonovitá soutěska v Kriváňské Malé Fatře, v Národním parku Malá Fatra. Najdeme ji v katastru obce Terchová. V…
Ostrvné – rozcestí turistických tras (640 m n.m.) v Kriváňské Malé Fatře,…
Dolné diery – průlomová, kaňonovitá soutěska v Kriváňské Malé Fatře.…
Podžiar – rozcestí, u paseky, v údolí Dierového potoka mezi Dolnými a Hor…
Trasa začína na Podžiare, neďaleko Štefanovej a vedie cez Horné diery. Je…
Koliba Podžiar je drevenica, v ktorej nájdeme minimúzeum v podobe izbyčky obývanej z čias 19.st. . Hneď oproti dverám nás občerstvia…
Navštívime Terchovú,Jánošikove diery,Malý,Velký Rozsute…
Horné diery – kaňonovitá soutěska v Kriváňské Malé Fatře. Najdeme ji nad polanou Podžiar, mezi masivem Rovné hory (rozsocha  Malého …
Vrchpodžiar – hluboké sedlo (745 m n.m.) v Kriváňské Malé Fatře. Najdeme jej severovýchodně od osady Štefanová, mezi masívem Bobot (…
Boboty – úsek hřebene - horský masiv (1091,5 m n.m.) v Kriváňské Malé…
    Po neskutečném zážitku z hřebene Roháčů [1]-[8] jsem přemýšlel kam…
Socha Juraja Jánošíka v nad životnej veľkosti sa vypína nad Terchovou už od roku 1988. Bola odhalená pri príležitosti 300. výročia…
Terchová - Pamätník najslávnejšiemu rodákovi - Pamätník bol odhalený pri…
Východištěm pro tuto vycházku je Štefanová. Z rozcestí u parkoviště se vy…
Tesná Rizňa – nejvýše položená, kaňonovitá soutěska v Kriváňské Malé Fatř…
Pro neaktivní lezce (za které se považujeme, protože během roku…
- skalnatý, dolomitový vrchol (1343,5 m n.m.) na severním okraji hlavního…
Terchovský betlehem nájdeme v rímsko-katolíckom kostole sv. Cyrila a sv.…