Kopřivnice - Příbor

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Kopřivnce - hotel 0,0 km

Ráno vstáváme opět do slunečného dne. Naproti přes silnici je Albert (nebo Penny? - ta skleroza) - takže nebyl problém si skočit pro něco k jídlu. Balíme a vyklízíme pokoj. Musím pochválit paní recepční. Umožnila nám ponechat si u ní bágly a tak nás čeká další den chůze nalehko. Vyrážíme přes Kopřivnici o modré - směr Kopřivnice zastávka ČD.

číslo 2 Železniční přejezd 1,5 km

Pokračujeme přes trať stále po modré.

Cestou jsme minuli další muzeum v Kopřivnici Šustalovu vilu.

Budova vily, č.p. 226 vklasicistním stylu zroku 1889 se nachází vměstském parku u vlakového nádraží. Původním obyvatelem byl syn zakladatele slavné výroby kočárů Josef Šustala s rodinou.

Po 2. světové válce budova připadla městu pro potřeby nově vznikajícího muzea. Sem přestěhoval kopřivnický rodák Emil Hanzelka své soukromé sbírky a započal s vlastním utvářením expozic tehdejšího Lašského muzea. V letech 2004-05 prošla budova zásadní rekonstrukcí a vznikly zcela nové expozice. Vsuterénu vily je prodejní Galerii ve vile. Ve vile je i kavárna.

číslo 3 Rozcestí 3,3 km

Stále po modré jsme prošli okrajovou čtvrtí Kopřivnicí, přešli přes hlavní silnici z Kopřivnice. Přešli jsme přes silnici Příbor - Frenštát apřicházíme na další křižovatku. Modrá  pokračuje rovně přes řeku,

My odbočujeme vlevo po vedlejší silničce mimo značenou cestu . Ušli jsme celkem skoro 4 km.

číslo 4 Most přes řeku Lubina 4,3 km

Prošli jsme okolo zrenovované kapličky k mostu přes řeku Lubina cca 1 km. Přítel sem jezdíval k babičce na prázdniny a pamatoval si, že musíme přejít  přes most, dojít na kopeček, abychom se mohli podívat ještě naposledy na Hukvaldy.  A tak hurá do posledního kopečka

číslo 5 Na kopečku 5,0 km

Skutečně - Hukvaldy vidíme před sebou.

Dolů se vracíme cestičkou přes louku.

číslo 6 Zpátky na mostě 5,8 km

Přešli jsme most a za mostem pokračujeme vpravo po prašné neznačené cestě okolo řeky až k nádraží.

číslo 7 Příbor - nádraží 8,0 km

Jsme na nádraží, ale samozřejmě si nemůžeme nechat ujít prohlídku města, farního kostela Narození Panny Marie, náměstí Sigmunda Freuda,  kapličku  Panny Marie Lurdské na starém hřbitově.

Poobědvali jsme v hotelu  u Freuda a honem na vlak, do Kopřivnice. A zvládli jsme to i s Muzeem Tatra, znova na vlak a domů do Plzně. A máme po dovolené - po krásné dovolené

Je poslední den naší dovolené a poslední procházka.

Naplánovali už jen lehčí procházku. Ještě chceme odpoledne do Muzea Tatra Kopřivnice a dostat se do domů do Plzně. Takže 8 - 10 km, podle toho, kolik se toho nachodí po Příboře.

Poslední aktualizace: 16.10.2009
Kopřivnice - Příbor na mapě

Příspěvky z okolí Kopřivnice - Příbor

Muzeum Fojtství
Muzeum Fojtství je součástí Regionálního muzea v Kopřivnici, o. p. s.. Da…
 Možná to bude znít jako klišé, ale my se po první noci ve Štramberku sk…
                                                 1.den      Z dálkov…
V Kopřivnici na rohu Masarykova náměstí roste asi stoletý ořešák černý (Juglans nigra). Je vysoký 25 metrů a obvod kmene činí 240 cm…
     Jedná se o zajímavou podélnou horolezeckou cvičnou skálu, ale k…
Městečko Štramberk - Štramberská Trúba, jeskyně Šipka.  Okr…
Váňův kámen je přírodní památka, kterou najdeme ve východní části městečk…
V sadu Dr. Edvarda Beneše,nacházejícího se u vlakového nádraží, který je…
nádherná procházka po Štramberku    Arboretum - botanická zahrada se…
Kamenárka
Kamenárka je přírodní památka ležící u východního okraje městečka Štrambe…
Nedělní ráno si přispíme, vstáváme asi po osmé hodině, vůbec se nám nechce…
  1. Muzeum Fojtsví Jednou ze zastávek Kopřivnické naučné stezky je…
Technické Muzeum Tatra je součástí Regionálního muzea v Kopřivnici o. p. …
Kopřivnice leží na Severní Moravě, jižním směrem od města Ostravy. Jižním…
Rozhledna Bílá hora
Rozhledna Bílá hora stojí u vrcholku stejnojmenného kopce Bílá hora ( 556…
Kopřivnice - Expozícia Emila a Dany Zátopkových V rodnom meste Emila…
V Kopřivnickém muzeu najdete rozsáhlou sbírku vozů Tatra i jejich…
Jedeme autem z Prahy do Kopřivnice na dva dny. Toto město, které je také nazýváno Lašská brána Beskyd je vzdáleno od Prahy asi 350…
Tento Výlet podnikáme do minulosti automobilů a nákladních vozů Tatra,…
Šostýn
Zříceninu středověkého hradu Šostýn najdeme na ostrohu jihovýcho…