Jezersko - rozhledna Bachledova dolina

číslo 1 Jezersko Šotolina 0,0 km
  Výchozí místo je z parkoviště pod lyžařským vlekem na konci obce Jezersko. Vypadá to, že se jde po sjezdovce, ale tak hrozné to není. Cesta vede cik cak. I když to není moc prošlapané, tak se modrá značka občas objevuje, v lese je pak cesta poměrně dobře viditelná.
číslo 2 Na prašné cestě Šotolina 0,7 km
  Došli jsme na prašnou poměrně širokou cestu. Domnívali jsme se, že po ní bychom se k rozhledně asi dostali. Značku jsme nehledali, protože jsme věděli, že ta vede k rozhledně oklikou. Zato nás lákal vrchol kopce (1151 m), který byl přímo před námi. Z našeho pohledu se zdálo, že nahoru vede cesta.
číslo 3 Na vrcholu 1151 m Šotolina 1,2 km
  Cesta zdálky vypadala lépe. Ale chtěli jsme na vrcholem, tak jsme ho zdolávali. Náznak cesty tam byl. Doufali jsme v nádherné výhledy - ty skutečně byly - na obě strany - na Jezersko a nahoře i na druhou stranu. Byli jsme však překvapeni, že jsme se dostali na náhorní plošinu, kam vedly vleky i sedačková lanovka (ta z Jezerska nejezdila), kde začínaly sjezdovky. Ale také to tam pořádně foukalo. Vydali jsme se po plošině vlevo, pevně jsme věřili tomu, že se dostaneme k rozhledně.
číslo 4 Bufet u horní stanice lanovky z Bychledovy doliny Šotolina 1,5 km
  Byli jsme příjemně překvapeni. Krom dalších sjezdovek jsme zahlédli další sedačkovou lanovku, tentokrát v provozu. A spoustu lidí. To už jsme věřili, že u lanovky by mohl být otevřen bufet. Byl, dokonce tam byly i stolky a lavice. Pivo Staročech se nechalo pít a k tomu se kochat pohledy na nádherná panoramata, to nemělo chybu.
číslo 5 Rozhledna Šotolina 1,9 km
  Rozhledna byla od bufetu vidět. Zpátky jsme však chtěli jít jinudy. Když jsme se patřičně pokochali, nastudovali si, co vše vidíme, tak jsme se vydali kousíček zpátky a po pěšině vpravo z kopce.
číslo 6 Na neznačené křižovatce Šotolina 2,2 km
  Dostali jsme se na další prašnou cestu. Možná to byla ta, po které bychom přišli, kdybychom nešplhali na kopec. Odmítla jsem jít přímo dolů po sjezdovce, proto jsme se po cestě vydali vpravo.
číslo 7 Pod sedačkovou lanovkou Šotolina 2,8 km
  O moc mírnější to nebylo, ale nakonec jsme dolů došli. Vzhledem k tomu, že partner má úžasnou orientaci, takjsem na něj dala a pokračovali jsme téměř v přímém směru okolo vleku a pod sjezdovkou.
číslo 8 U auta 3,2 km
  Po prudkém kopci jsme nakonec sešli k našemu autu.

Vytvořili jsme si vlastní okružní cestu z horní části obce Jezersko k rozhledně Bachledova dolina. Sice jsme původně chtěli jít z větší části po značce a stejnou cestou zpátky, ale značení bylo všelijaké, resp. cesta nebyla prošlapaná a tak jsme spíš tušili, že jdeme dobře. Ono v podstatě nelze zabloudit, stačí jen jít do kopce. Zpátky se nám nechtělo jít stejnou cestou, tak jsme se dolů vydali po jiné cestě a po sjezdovce. Kupodivu to bylo kratší, jen je otázka, zda pohodlnější.

Cesta není náročná svoji délkou, je to tak přibližně 5 km, ale právě tím převýšením. Sympatické bylo, když jsme zjistili, že u rozhledny je otevřené občerstvení.

Poslední aktualizace: 26.8.2015
Jezersko - rozhledna Bachledova dolina na mapě

Příspěvky z okolí Jezersko - rozhledna Bachledova dolina

Spišská Magura - Jezersko
Jedeme na dovolenou na Slovensko. Jsme oba v důchodu, tak jsme si ji…
Pokochat se výhledem do korun stromů v lesích Spišské Magury jede…
Na Slovensko do Popradu (kde naše cesta začíná) se dost…
 Celoročné rodinné horské stredisko Bachledka Ski & Sun disponuje u…
Cesta na Slovensko je pro nás vždy mimořádným zážitkem. Naším cíl…
Start od hotelu Magura ve Ždiaru (880 m/m). Monkovou dolinou po naučné…
Ze Ždiaru Monkovou dolinou přes Kopské sedlo do Javoriny Nádherný přechod…
Pokud nejsou počasí či vaše nálada příhodné pro horskou túru, nav…
Ždiár, hezká obec pod Beliánskými Tatrami, nás moc přívětivě nepř…