Frýdek Místek

Frýdek Místek vznikl spojením dvou obcí, které odděluje řeka Ostravice. Město Frýdek-Místek leží na okraji Moravskoslezských Beskyd. Nejvýznamnější stavbou města je barokní zámek.

Tip:
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Ivančena / Přehrada Morávka Ubytování Frýdek Místek
Turistické cíle / Mapa Frýdek Místek Přehrada Šance / Lysá hora Satinské vodopády

Moravskoslezské Beskydy

Poslední aktualizace: 7.6.2010
Autor: skuneku

Dolní Lomná

Příspěvky z okolí Dolní Lomná-Kostelky-Skalka-Kostelky-Kamenitá chata-Pov Velkým Polomom-Muřinkový vrch-Horní Lomná Salajka

Dolní Lomná
Dolní Lomná je podhorská obec, kterou najdeme jihozápadním směrem od města Jablunkov. Obec se rozkládá ve východní části chráněné krajinné oblasti Beskydy. Dolní Lomná leží v údolí tvořeném říčk…
Socha Franty Šišky z Milionáře  18.10.2017 Lidi tleskali, bo uspěch to byl plny,radosti zrobili dvě mexicke vlnya ja co mam srdce skromne,jako všeci z Dolní Lomne,sem byl spokojeny, bo sem ukol splnil. Pokud jste mysleli, že Franta Šiška, známý soutěžící z Milionáře je postava pouze fiktivní z pera písníčkáře Nohavici, tak jste na omylu. Skutečně pocházel z Dolní Lomné. Ovšem zde se stopy ztrácejí, ale nemusíte zoufat, místní mu postavili sochu v životní velikosti. A v ruce drží tu stokorunu, co mu zby…
Výlet začíná i končí v Dolní Lomné. Odsud se prvně přepravíme autobusem do Horní Lomné na zastávku Salajka, odkud vychází žlutá značka směrem na Lačnov a Uspolku. Čeká nás táhlé stoupání na hřeben, kde pak půjdeme víceméně po rovině. Po vyšplhání na Lačnov vyměníme žloutou značku za červenou - ta nás dovede přes Polku k turistické chatě Slavíč, kde je první možnost k…
                                                      Tatínky   neboli Tatínský potok Lomná  je horská řeka v Beskydech, levostranný přítok řeky Olše. má několik přítoků, jedním z nich je u Horní Lomné Tatínský potok.
V obci Dolní Lomná (asi 8 km od Jablunkova) se v jedné z místností hotelu Pod akáty koná od 23. - 31.8.2014 výstava věnovaná 100. výročí začátku 1. světové války. Na výstavě jsme byli s dětmi a hlavně vnukovi se t…
Rekreační středisko Nová Polana leží nad údolím obce Dolní Lomná v nadm. výšce 590 m. Dostupné je pouze pěšky nebo autem, ale nevím jak je to v zimních měsících (určitě bude silnice upravována). Nejbližší autobuso…
Autem do Bocanovic a potom po cyklostezce,je i pro pěší,do Dolní Lomné. V obci Dolní Lomná,kousek od Jablunkova,je mnoho zajívavých o…
Navštívil jsem obec Dolní Lomná, která se nachází v malebném údolí Těšinských Beskyd na pomezí sousedního Polska a Slovenska, v nejvýchodnější části ČR, patříci do chraněné krajinné oblasti…
V pátek 25.8. jsem si udělala výlet do Dolní Lomné, do zážitkového centra URSUS. Z Orlové autobusem do Dětmarovic k vlaku, vlakem do Návsí a z Návsí autobusem do D.Lomné. Zastávka je naproti …
                                      Lomňanské muzeum 18.10.2017 Obec Dolní Lomná  leží v údolí říčky Lomná . První písemná zmínka o obci pochází z roku 1661.…
V obci Dolní Lomná naleznete tři infocentra. Jedno je na autobusové zastávce Matyščina louka a druhé v muzeu a třetí v zážitkovém centru URSUS. Ve všech si můžete koupit různé suvenýry - turistické známky, magnety, pohlednice apod. Dostanete do deníčku i turistické razítko a prospekty. Zatím co v prvních dvou mají i turistické vizitky ve třetím nejsou. Je pravda, že já preferuji vizitky, protože se nalepí d…
Včera se v malé, ale krásné beskydské obci Dolní Lomná konal V. ročník vozatajských závodů. Ráno z Orlové autobusem do Dětmarovic, pak vlakem do Návsí. Tam jsem musela hodinu čekat na autobus do Dolní …
Do Dolní Lomné se dostanete vlakem na trati Bohumín - Mosty u Jablunkova, vystoupíte na zastávce Návsí u Jablunkova a pak pojedete autobusem do Dolní Lomné. Já jsem byla s vnoučaty na dovolené v Horní Lomné, tak j…
V beskydské horské obci Dolní Lomná jsou tři pomníky obětem obou světových válek.Pomník k uctění památky padlých v 1. světové válce je v podobě kříže umístěn před základní školou Henryka Sienkiewicze. Je na ní polský nápis, protože mnoho obyvatel zde mluví polsky. Pomník obětem nacismu je nedaleko areálu Matice slezské. Odtud později pokračuji po cyklostezce směrem k Jab…
Na začátku naučné stezky pralesa Mionši v Dolní Lomné byla nově vybudována pro děti Pohádková stezka. Vstup na Naučnou stezku pralesa je letos povolen jen s průvodcem. Vydali jsme se tedy od letos nově vybudovaného…
Nové informační centrum v Dolní Lomné u zastávky Matyščina louka bylo otevřeno letos na začátku léta (2014). Je to dřevěná stavba zapadající do horské KRAJINY. Otevřeno je od 1.6. - 15.9. denně od 10 do 18 hodin. …
V malebné obci Těšínských Beskyd v Dolní Lomné se nachází malé muzeum, umístěné v dřevěné replice školy. Původní roubená škola byla odvezena r. 1974 do muzea v Rožnově p. Radhoštěm. Lomňanské muzeum bylo otevřeno v ř…
Od informačního centra v Dolní Lomné se vydáváme na naučnou stezku s poetickým názvem "Stezka krajinou dávných horalů". Její trasa je dlouhá 4 km, má 7 zastavení, vede po nově vyznačené trase kolem Glovčína a nové chaty Nová Polana až na hřeben Malé Kykuly. Pokračovat můžete po turistických značkách Na Kozubovou a dále po hřebenu na Kamenitý a Slavíč. Na panelech si můžete…
První písemné zprávy o Lomné pocházejí již z r. 1596. Dolní a Horní Lomná tvořily společnou obec až do r. 1899 pod názvem Lomná. Podle zákona z r. 1899 pak byly od 1.1.1900 rozděleny na dvě samostatné obce. Obě Lo…
Glovčín není jen bývalá salaš a část obce Dolní Lomná, ale i stejnojmenný potok. Potok nebo snad spíše potůček (na panelech je potok i řeka uváděn jako vodní tok) Glovčín vede souběžně se silnicí, která zajišťuje …
Prozatím to vypadá tak, že tento článek bude dokončením povídání o jedné z nejzajímavějších oblastí Moravskoslezských Beskyd. S tím bonusem, že zatím ještě není natolik turisticky známá (naštěstí) jako místa jiná,…
První jarní výlet směřoval do okolí Jablůnkova a vychozím místem byla vesnička Dolní Lomná. Autobus nás vyložil u hotelu Pod Akáty. Kousek jsme se vrátili k cukrárně kde jsme narazili na rozcestník. Tady byl v nad…
Vrchol Malá Kykula ( 788 m.n.m.) se zvedá severním směrem nad obcí Dolní Lomná. Přes vrchol prochází zelená turistická značka. Za pěkného počasí je odtud krásný výhled východním směrem do údolí, kterým prochází…
V Dolní Lomné jsme byli ubytováni během zimní dovolené v penzionu Rzehacek. Zajímavé místa v obci jsme si prohlédli hned druhý den, když jsme se vrátili z výletu  ze slovenské Č…
Další z malých, ale velice fotogenických míst východní části Moravskoslezských Beskyd zhruba ve stejné vzdálenosti jak od Bocanovic, tak i od Mostů u Jablunkova. Protože trasu z Bocanovic podél hlavní cesty do Dol…
Naučná stezka Mionší vede okrajem beskydského pralesa Chcete-li se seznámit s faunou i flórou původního jedlo-bukovského beskydského pralesa, doporučujeme Vám vydat se na Naučnou stezku Mionší. Je okružní, určen…
Tato skála se nachází v Dolní Lomné. Dostanete se k ní po modré turistické značce z Lomné. Na rozcestí ( 49°31'49.421"N, 18°41'59.832"E ) však dále nepůjdete po cestě ,ale rovně úzkou stezkou. Na konci stezky se p…
Bocanovice leží jihozápadním směrem od města Jablunkov v blízkosti státní hranice se Slovenskem a Polskem. Bocanovice je podhorská obec, kterou najdeme pod severními svahy Moravskoslezských Beskyd. Bocanovice se r…
Horská chata Kamenitý je usazena do jednoho z nejmalebnějších míst v Beskydech s výhledem do údolí Lomné a na pohraniční hřeben se Slovenskem. Nádherné výhledy na nejstarší prales v republice - Mionší, Burkovský v…
Prales Mionší je Národní přírodní rezervace vyhlášena roku 1954. Jedná se o jedlobukový prales o rozloze 169,7 ha. Nachází se severovýchodně od Horní Lomné na hřebeni a svazích rozsochy Úplaz (950 m.n.m.) a Menší …