více o Dolní Lomná

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Dolní Lomná
Články redakce vybrat: vše / nic

Mezinárodní folklorní festival Slezské dny v Dolní Lomné

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za kulturou

Navštívil jsem obec Dolní Lomná, která se nachází v malebném údolí Těšinských Beskyd na pomezí sousedního Polska a Slovenska, v nejvýchodnější části ČR, patříci do chraněné krajinné oblasti Beskyd.

Do obce se dostanete autem po silnici vedoucí z Jablunkova, nebo můžete využít hromadnou dopravu. Nejbližší vlaková zastávka je Jablunkov - Návsí nebo Bocanovice, dále pak autobusovou Dopravou.

V neděli 12. Září 2010 jsem navštívil již 41. ročník mezinárodního folklorního festivalu Slezské dny konaného v krásnem prostředí přírodního areálu v Dolní Lomné. Vystoupily zde folklorní soubory nejen z naší republiky, ale také ze Slovenska, Polska a Rumunska.

Slezské dny jsou rovněž bohaté na doprovodný program, jejíž nedílnou součástí je dálkový pochod Mánesovou stezskou, ukázky lidových řemesel spojené s jarmarkem. Společně s festivalem probíhá v obci Slezský krmaš, kde ve stylových devěnicích máte možnost ochutnat tradiční jídlo a pití.

Občerstvit se byla možnost přímo v areálu Slezských dnů, kde jste mohli ochutnat např.: jelítko, maso na roštu ( ražničí, klobásky ), bramborové placky atd.. Z pití to byla Miodula, Vařonka nebo třeba Burčák. Prostě spousta tradičního jídla a pití, které k Slezskému krmáši patří.

Z dalších možností občerstvení to je restaurace Mánes nachazející se v bezprostřední blízkosti přírodního areálu, nebo Hotel Pod Akáty.

41. ročník Slezských dnů jsem navštívil letos poprvé a byl jsem opravdu překvapen nejen programem samotného folklorního festivalu, ale rovněž akcí s ním již tradičně spojených. Krásný byl zejména krojovaný průvod, nebo hudebně - taneční galaprogram souboru Sluk z Bratislavy.

Mezinárodní folklorní festival Slezské dny pořádá v Dolní Lomné Matice slezská každoročně, vždy druhý víkend v Září.

Informace jsou zveřejněny na www.dolnilomna.eu, ať již o některých minulých ročnících, nebo v dostatečném předstihu o ročníku následujícím.

Navštivte některý z dalších ročníku tohoto festivalu, neboť bohatý program a příjemná atrmosféra stojí opravdu za zhlednutí. Věřím, že nebudete zklamání a domů budete odjíždět plní dojmů a krásného zážitku.

Vstupné:

v sobotu 90.- Kč

v neděli 100.- Kč

důchodci, studenti, členové FaS 70.- Kč

děti do 10 let v doprovodů rodičů zdarma

Doprava:

Od stanice ČD Jablunkov - Návsi k areálu Matice slezská byla zajištěná kyvadlová autobusová Doprava

Fotogalerii naleznete na profilu

Poslední aktualizace: 12.10.2010

Příspěvky v okolí Mezinárodní folklorní festival Slezské dny v Dolní Lomné

Dolní Lomná je podhorská obec, kterou najdeme jihozápadním směrem od města Jablunkov. Obec se rozkládá ve východní části chráněné krajinné oblasti Beskydy. Dolní Lomná leží v údolí tvořeném říčk…
Horská obec u Jablunkovského průsmyku, proslavená folklorními festivaly v místním amfiteátru.
Výlet začíná i končí v Dolní Lomné. Odsud se prvně přepravíme autobusem do Horní Lomné na zastávku Salajka, odkud vychází žlutá značka směrem na Lačnov a Uspolku. Čeká nás táhlé stoupání na hřeben, kde pak půjdeme víceméně po rovině. Po vyšplhání na Lačnov vyměníme žloutou značku za červenou - ta nás dovede přes Polku k turistické chatě Slavíč, kde je první možnost k…
V obci Dolní Lomná (asi 8 km od Jablunkova) se v jedné z místností hotelu Pod akáty koná od 23. - 31.8.2014 výstava věnovaná 100. výročí začátku 1. světové války. Na výstavě jsme byli s dětmi a hlavně vnukovi se t…
Rekreační středisko Nová Polana leží nad údolím obce Dolní Lomná v nadm. výšce 590 m. Dostupné je pouze pěšky nebo autem, ale nevím jak je to v zimních měsících (určitě bude silnice upravována). Nejbližší autobuso…
Včera se v malé, ale krásné beskydské obci Dolní Lomná konal V. ročník vozatajských závodů. Ráno z Orlové autobusem do Dětmarovic, pak vlakem do Návsí. Tam jsem musela hodinu čekat na autobus do Dolní …
Do Dolní Lomné se dostanete vlakem na trati Bohumín - Mosty u Jablunkova, vystoupíte na zastávce Návsí u Jablunkova a pak pojedete autobusem do Dolní Lomné. Já jsem byla s vnoučaty na dovolené v Horní Lomné, tak j…
Nové informační centrum v Dolní Lomné u zastávky Matyščina louka bylo otevřeno letos na začátku léta (2014). Je to dřevěná stavba zapadající do horské KRAJINY. Otevřeno je od 1.6. - 15.9. denně od 10 do 18 hodin. …
Nejznámějším rezervace v Beskydech a svou rozlohou jeden z největších pralesů v ČR. Leží v nadmořské výšce 720 až 950 m, asi 9 km jihozápadně od Jablunkova mezi obcemi Dolní a Horní Lomná.
V malebné obci Těšínských Beskyd v Dolní Lomné se nachází malé muzeum, umístěné v dřevěné replice školy. Původní roubená škola byla odvezena r. 1974 do muzea v Rožnově p. Radhoštěm. Lomňanské muzeum bylo otevřeno v ř…
Od informačního centra v Dolní Lomné se vydáváme na naučnou stezku s poetickým názvem "Stezka krajinou dávných horalů". Její trasa je dlouhá 4 km, má 7 zastavení, vede po nově vyznačené trase kolem Glovčína a nové chaty Nová Polana až na hřeben Malé Kykuly. Pokračovat můžete po turistických značkách Na Kozubovou a dále po hřebenu na Kamenitý a Slavíč. Na panelech si můžete…
První jarní výlet směřoval do okolí Jablůnkova a vychozím místem byla vesnička Dolní Lomná. Autobus nás vyložil u hotelu Pod Akáty. Kousek jsme se vrátili k cukrárně kde jsme narazili na rozcestník. Tady byl v nad…
Naučná stezka Mionší vede okrajem beskydského pralesa Chcete-li se seznámit s faunou i flórou původního jedlo-bukovského beskydského pralesa, doporučujeme Vám vydat se na Naučnou stezku Mionší. Je okružní, určen…
Horská chata Kamenitý je usazena do jednoho z nejmalebnějších míst v Beskydech s výhledem do údolí Lomné a na pohraniční hřeben se Slovenskem. Nádherné výhledy na nejstarší prales v republice - Mionší, Burkovský v…
Horská chata Kozubová se nachází pod vrcholem 981m vysokého kopce Kozubová. Od chaty je krásný výhled na údolí, krásné panoráma na horské oblasti. Okolí chaty je využíváno pro pěší turistiku, Cykloturistiku a v zi…
Kostel Sv.Anny z roku 1595 s volně přístupnou rozhlednou, na vrchu KOZUBOVá, severovýchodně od Dolní Lomné.
Vrchol KOZUBOVá je vysoký 981 metrů a na jeho severním úbočí nedaleko vrcholku je kaple sv. Anny postavená v roce 1928. Ve věži kaple byla vybudovaná rozhledna, kterou můžeme navštívit v termínu každoroční poutě a…
Chata KČT jihozápadně nad Mosty u Jablunkova.
Skalka - turistická chata je rozcestí červené a žluté turistické značky u stejnojmenné turistické chaty. Rozcestí se nachází asi 3 kilometry jihozápadně od obce Mosty u Jablunkova a na jižním úbočí vrcholku Skal…
Mosty u Jablunkova leží jižně od města Jablunkov. Na západ od obce se zvedají Moravskoslezské Beskydy a na východní straně Jablunkovské mezihoří. Mosty jsou celoročním rekreačním střediskem. Najdeme tady penzion…
Mosty u Jablunkova - hotel Gruň Hotel Gruň - najväčší zrubový hotel v Českej republike. Pri hoteli sa nachádza bobová dráha. Tiež je tu športovisko pre deti s rôznymi atrakcia. Najesť sa možno v areáli - stánko…
Při výstupu z obce Mosty u Jablunkova na Girovou ( 839 m.n.m.) budeme procházet kolem vrcholku Studeničný ( 717 m.n.m.). Na jižní stráni nedaleko vrcholku byla…
Turistickou chatu Slavíč najdeme severozápadním směrem od obce Horní Lomná. Rozcestník turistických tras je v sousedství této chaty. Stejnojmenný vrchol Slavíč…
Beskydy jsou pohořína severovýchodníMoravěv oblasti Valašska, dále v jižním Polsku a na severním Slovensku v části Oravy. Beskydy jsou většinou zalesněné, oblé vrcholy, skály vystupují na povrch je občas. Nejvyšší…
Na severním úbočí vrcholku Javorový ( 1031 m.n.m.) byla postavena již v roce 1895 turistická chata J…
"Lysá hora je nejvyšší hora Moravskoslezských Beskyd (1323 m n. m.). Z jejího vrcholu, který není zcela zalesněný, se rozbíhají 4 velké rozsochy, jež se rozvětvují v další menší podruž…
Hrad Hukvaldy se nachází v Moravskoslezském kraji přibližně 14 km od Frýdku Místku a 9 km od Příbora. V obci Hukvaldy se nachází památník a rodný dům Leoše Janáčka. V červenci a srpnu se zde koná mezinárodní hudbní festival Janáčkovy Hukvaldy a mnoho dalších akcí pořádaných především na hradě. Na hrad se dostanete pěšky po cestě, která vede lesní oborou. V oboře se nachází…
Vrchol Radhošť (1129 m n.m.) se nachází 4 km od horského sedla Pustevny. Vrchol Radhoště je holý a můžeme z něj spatřit jeden z nejkrásnějších pohledů na beskydské panoráma, Vsetínské vrchy, Javorníky, Malo…
Ostrava, třetí největší město České republiky, je s počtem obyvatel přibližně 311 tisíc srdcem Moravskoslezského kraje. Leží nedaleko slovenských a polských hranic na březích řeky Ostravice…