Příbram

Příbram leží na řece Litavce pod Brdskou vrchovinou. Příbram má přibližně 35 tis. obyvatel. Příbram je proslulá jako historické hornické město, což připomíná Hornické muzeum.

Tip:
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Rožmitál pod Třemšínem / Město Sedlčany Ubytování Příbram
Turistické cíle / Mapa Příbrami Plešivec / Padrťské rybníky Ski areál Monínec

Čihadlo - 528,1m n.m. (20,5km)

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 13 Ostrov 18,2 km
číslo 14 Dlouhá Lhota (BUS) 20,2 km
Nový Knín - náměstíčko s kostelem sv. Mikuláše

Popis trasy naleznete na adrese:

Další trasy také na

Poslední aktualizace: 12.10.2010

Nový Knín

Příspěvky z okolí Čihadlo - 528,1m n.m. (20,5km)

Muzeum zlata - Nový Knín
Muzeum zlata v Novém Knínu nalezneme přímo na Náměstí Jiřího z Poděbrad. V muzeu se seznámíte nejen se zpracováním zlata, ale i s tzv. „zlatou horečkou“ a s rýžováním zlata po celém světě. Dále vám bude představen…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, rád Vás pozvu na vycházku okolím Nového Knína. Vyrážíme z náměstí jiřího z Poděbrad a naše putování povede po značce Naučné stezky, což je úhlopříčně dělený čtverec, tentokrát červené barvy. Doporučuji sledovat značení, protože některé značky jsou na stromech, které se olistí a značení není někdy dobře vidět a na trase je spousta odboček. N…
Ves (390 m) 4 km jihovýchodně od Nového Knína. Obcí prochází cyklotrasa č.308 (Buš - Čím - Libčice - Chramiště - Stará Huť) a modře značená turistická cesta (Pod Veselým kopcem - prostřední Lhota - Libčice - Ch…
TEP faktor najdeme v obci Chotilsko cca 50 km jižně od Prahy. Cesta z Prahy je možná po Strakonické na Dobříš a pak přes Nový Knín do Chotilska, nebo podle Vltavy přes Štěchovice. TEP…
Jezdili jsme po Sedlčansku, toulali se tam, ale hlavně navštěvovali rozhledny. Zatím jsme se zdržovali na pravém břehu Vltavy, nyní jsme se přesunuli na levý břeh. Obec se nachází zhruba 16 km na východ od Dobříše a 5 km na západ od vodní nádrže Slapy. Její území patří mezi významné letní rekreační oblasti. První písemná zmínka o obci je z r. 1359. Od r. 1850 je samostatnou obc…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, rád bych Vás pozval na krásný výlet krásnou přírodou, se spoustou zájmových bodů a poučení. Vycházíme z návsi v obci Dražetice, která se nachází nedaleko Nového Knína. Občas s…
V obci Stará Huť u Dobříše se nachází Památník Karla Čapka. Empírový starý dům s jedním patrem byl místem prožití posledních let života slavného českého spisovatele Karla Čapka. Expozice …
Naše cesta začíná na Exitu 28 ryclostní silnice R4 (Dobříš-sever), odtud jedeme do Dobříše, Pražskou ulicí a následně pak vlevo po silnici směrem na Nový Knín. Na začátku obce Stará Huť odbočíme vpravo a hned nato mírně vlevo projedeme ulicí Karla Čapka celou obec, podle směrových ukazatelů. Za obcí na křižovatce dvou cest je malé parkoviště. Odtud příjemnou alejí dojdeme…
Rozhledna leží na Veselém vrchu (též Veselý kopec) v nadmořské výšce 489 m.n.m. Rozhlednu tvoří telekomunikační ocelová věž s vyhlídkovou plošinou. Je 42 metrů Vysoká a byla postavena v roce 1999 společností Eurotel jako základnová stanici veřejné radiotelefonní sítě. Vyhlídková plošina je ve výšce 25 metrů nad zemí a je dostupná po 137 schodech. Při výborné viditelnosti jsou…
Jedeme z Prahy po strakonické dálnici  přím z dálnice je sjezd na Dobříš. Zámek Dobříš je v soukromém vlastnictví a tedy velice pěkně udržovaný. Podívali jsme se na nádvoří hradu a dále jsme šli na prohlídku do za…
Do Dobříše se dostanete auten, busem, na kole či pěšky.Na zámek,který je vystavěn ve stylu rokoko s francouzským a nádherným rozlehlým anglickým parkem narazite na okraji města(při příjezdu od Prahy). Současná po…
Obec, nacházející se jihozápadně od Prahy nedaleko Mníšku pod Brdy. V údolí mezi dvěma Rybníčky stojí gotický kostel Panny Marie ze 14. století, zbarokovaný…
Mníšek pod Brdy leží ve Středních Čechách, jižním směrem od Prahy. Město se rozkládá pod východními lesnatými stráněmi vrcholků patřící do oblasti Hřebeny. U západního a východního okraje města jsou vybudovány ryb…
Prohlédneme si zámek se zajímavými interiéry v Mníšku pod Brdy. Podíváme se na barokní areál Skalka, který je hojně navštěvován. Navštívíme také pěknou vyhlídku Hvíždinec uprostřed brdských lesů. Vycházku je možné…
Nalézá se v malebné krajině v údolí přehradní nádrže Slapy, mezi Sedlčany a Dobříší, v okrese Příbram. V Cholíně se nalézá jeden ze tří silničních mostů přez vodní dílo Slapy. Cholín je…
Raně barokní zámek stojí na úpatí zalesněného pásma Hřebenů. Zámek se nachází na nejvyšším místě Mníšku pod Brdy ve Středočeském kraji. Zámek je čtyřkřídlá dvoupatrová stavba kolem čtvercového nádvoří, se třemi št…
Dobříš se nachází v příbramském okrese ve výšce 371 m n.m. v nevelkém specifickém území, kde na západě se zdvihají Brdy, které však jsou dál, než by se čekalo; na východě je Dobříšská pahorkatina; a z jihu se sem …
Rokokový zámek Dobříš se znaky francouzské architektury připomíná svým uspořádáním francouzská sídla či vídeňské zámky. Zámek je klenotem města Dobříše na Příbramsku ve Středočeském kraji. Prohlídkový okruh inte…
Brdy - vyrazil jsem kousek za Prahu, zjistit jaké jsou lesy v Brdech. Vybral jsem si začátek - poutní místo Skalka. Je to krásné místo s výhledem na Mníšek p/Brdy, je tu občerstvení, krásně přírodní s posezením ve…
Zámek Dobříš leží jižně od Prahy ve Středočeském kraji. Zámek v roce 1630 koupil Bruno Mansfeld od císaře Ferdinanda II. Rokokovou podobu získal při přestavbě v polovině 18. století.…
Zámek se nalézá 12km od Prahy. Již ve středověku na místě zámku stávala tvrz. Za vlády posledních Přemyslovců byla tvrz přestavěna na lovecký Hrádek. Ve druhé polovině 18. stol. byl přestavěn na zámek. Najdete tam…
První rozhodnutí o stavbě Slapské přehrady pochází již z roku 1933, ale stavba byla odložena. V roce 1949 byla stavba znovu schválena, došlo k vypracování nového projektu. Koncem roku 1951 se začala budovat hráz v…
Dlouho si Vltava od Českých Budějovic až do Prahy razila cestu skrz střed českého království přes tvrdou žulu i přes zlatonosnou horninu jílovského pásma zanechávajíc za sebou hluboké,…
Příprava stavby začala již za druhé světové války, kdy bylo hlavně vytypováno nejpříhodnější místo pro stavbu přehrady. Také bylo rozhodnuto o stavbě přehrady s vodní elektrárnou přelévanou. Vzniklo tak řešení s e…
Je to hezký půldenní výlet. Auto jsme nechali ve Štěchovicích a po modré turistické stezce jsme se vydali proti proudu Vltavy. Cestou jsme se často zastavovali a fotili. Jsou tu opravdu pěkné výhledy. Zvlášť posle…
Rozhledna Studený vrch u Dobříše. Původně zeměměřičská kamenná šestipatrová věž postavená v r. 1942. Vysoká 17,5 m. Od r. 2004 využívaná jako rozhledna. Přístupná je po vlastním značení šipkami z červené značky ze Skalky přes Kuchyňku do Jinců asi 1,5 km od Jeleních palouků. Cesta je pohodlnou lesní cestou a i když je omezený výhled, stojí to za to. Vstupné dobrovolné a v občerstvení ceny lidové. Je možné si koupit i klobás…
Hrad Karlštejn
Soutěž 2 body
Vrcholně gotický hrad založený v roce 1348 zaujímá mezi českými hrady zcela výjimečné postavení. Byl vybudován českým králem ařímským císařem Karlem IV. jako místo pro uložení královských pokladů, především sbírek svatých relikvií a říšských korunovačních klenotů. V roce 1355 již Karel IV. pobýval na hradě, dohlížel na jeho dostavbu a na výzdobu interiérů, především hradních…
Nachází se v oblasti Českého krasu poblíž Karlštejna. Jde o bývalý lom, nyní zatopený. Umělý původ není nijak do očí bijící, místo působí velice romanticky. Nevede sem žádná značená cesta…
Bubovické vodopády
Krásné vodopády, které se nacházejí na turistické stezce z Berouna do Svatého Jana pod Skalou a potom na Karlštejn. Je to jedno z nejznámějších a turisticky nejdéle zpřístupněných míst v NPR Karlštejn. Jsou tvořeny až dvoumetrovými vápencovými schody pokrytými mechem a řasami. Napájí je Bubovický potok, který teče v běžných letech pouze v jejich okolí. Před vodopády se…
Konopiště
Soutěž 2 body
Zámek Konopiště je navštěvovanější památkou na Benešovsku ve Středočeském kraji. Při návštěvě zámku si turisté mohou vybrat ze tří prohlídkových okruhů. Na zámku jsou k vidění reprezentační a hostinské místnosti s…