Cesta za Herkulem

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Krásný okruh po žluté značce.
Trasa nám začíná na malém parkovišti blízko mlýnu. V občerstvení je třeba zaplatit 2,5 eur za celodenní parkování a už se můžeme vydat na cestu. První úsek nás vede podél rybníka do lesa a dál do kopce. Stoupání sice není příjemné, ale cesta je lemována pískovcovými skalkami. A hlavně po nastoupaných metrech se jde příjemně po vrstevnici. Nezapomene udělat velice příjemnou odbočku vlevo na Saskou vyhlídku. Samostatně stojící pískovcová skalka, na kterou vedou bezpečné železné žebříky, nám poskytuje krásný výhled na protější stráně s vyčnívajícími skalami a altánem. Po vrácení se zpět na cestu, pokračujeme ještě dál po vrstevnici přes další vyhlídku Johaniswacht dolů do údolí, kde překročíme silnici a už opět vzhůru. Procházíme skalním bludištěm k Herkulovi. Cesta pokračuje po vrstevnici, klikatí se, abychom při prvním spatření Wilhemínina altánu patřičně žasli. Wilhemínin altán zde nechal postavit r. 1880 architekt J.G.Kaiser z Rosenthalu. Byla to vlastně hospodská sázka. Příjemná cesta pokračuje až k sestupu zpět u mlýna. My se však ještě k autu nevracíme, přejdeme silnici a opět stoupáme za dalšími „divy“. Po nastoupání nějaký pár metrů se dostáváme k Růžové zahradě, místo jež patřilo mezi oblíbené výletní místo již v 19. stol., kdy sem přicházeli lázeňští hosté. Je zde dobrá akustika, pořádala se zde hudební vystoupení. O kousek dál je ve skalní míse Pamětní háj. Tiché vzpomínkové místo padlým ve francouzsko-německé válce (1870-1871). Po krátkém spočinutí na celkem magickém místě, pokračujeme dál přes několik vyhlídek, nabízející pohled do údolí na Švýcarský mlýn, sestoupíme na silnici a vracíme se k autu.

Poslední aktualizace: 31.12.2012
Cesta za Herkulem na mapě
Autor: Rendav

Příspěvky z okolí Cesta za Herkulem

Vyhlídka Rosengarten.
S rostoucí oblibou klimatických lázní v Bielatalu v 19.…
Další ze skalních vyhlídek nad Švýcarským mlýnem v údolí Bielatalu. Vyhlídka byla vybudována v 19. století při velkém rozvoji zdejších klimatických lázní. Vyhlídka na vrcholu…
Osada Švýcarský mlýn patřící k Rosenthalu-Bielatalu vznikla ze starého kladivového mlýna s připojeným mlýnem. Mlýn byl v počátcích 19. století využíván návštěvníky údolí říčky…
Ve svazích údolí Bielatalu je mnoho skalních vyhlídek. …
Do romantického údolí říčky Biela v Saském Švýcarsku jsme již nakoukli při…
Vyhlídka císaře Willéma, nebo také Bielablick je jedna z mnoha skalních…
Herkulovy sloupy /Herkulessäule/ jsou známou turistickou oblastí již od počátku 19. století. A stále přitahují turisty a hlavně…
Okolí Švýcarského mlýna v Bielatalu nabízí romantické p…
Na severním svahu údolí Bielatalu, naproti zdejší domin…
Staré přírodní divadlo sevřené vysokými stěnami pískovc…
Výlet do nádherného údolí říčky Biela, které je ověnčeno pískovcovými věžemi a Jehlami, kterým dominují Herkulovy sloupy.   Vycházím…
V západní části Saských pískovců je romantické údolí říčky Bělá s množstvím bizardních skalních útvarů vysokých desítky metrů…
Ottův mlýn je částí obce Rosenthal-Bielatal. Osada leží v romantické krajině údolí Bielatal, uprostřed lesů s bizardními…
Výstup na vyhlídku na vrcholu Sachsensteinu vede po téměř kolmých žebřících a částečně i úzkým komínem uvnitř skály. Výstup je popisován jako ferrata obtížnosti A, s převýšením…
Dvě vyhlídkové plošiny nedaleko od sebe na vrcholech skalních bloků nad…
Další výlet do údolí říčky Biela, do nádherné oblasti pískovcových skal. Opět vycházím ze zastávky autobusu Sněžník – celnice. Lesní silničkou přecházím přes hraniční přechod…
V pískovcových skalách Saského Švýcarska je okolo 300 j…
V Saském Švýcarsku je více jak 400 známých jeskyní. Jeskyně v oblasti Bielatal se nachází na horním toku říčky Biela, na pravé…
Pískovcové skály na západním okraji Saského Švýcarska, poblíž české hrani…
Ostrovské skály se nacházejí v obci Ostrov nedaleko Tiských stěn. Nabízejí…