TURISTIKU PODPORUJÍ
61 461 turistů a cestovatelů
109 095 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 362 366,- odměny za články

Hlasujte o nejlepším projektu pro turisty a získejte zajímavé ceny!

Soutěžit můžete od 19.12.2015 do 15.2.2016

Soutěž byla ukončena, už nejde hlasovat.

Hlasujte v naší anketě o nejlepším turistickém projektu! Každého 20 hlasujícího z prvních 100 hlasujících odměníme Turistykartou a 500 hlasující získá stan LOAP MELBU 3 evo!

Který z uvedených projektů má podle vašeho názoru pro turisty největší přínos?

(podrobnější popis jednotlivých projektů naleznete níže)



Aktuálně nejde hlasovat

Soutěž už skončila.

Popis:

1) Živý kraj, Karlovarský kraj, jeden den nestačí ...

Jedná se o turistický portál Karlovarského kraje - živého kraje, který představuje nejen krásy tohoto druhého nejmenšího regionu ČR, ale i zajímavá místa s historií, která utvářela český stát. Můžete zhlédnout propagační videa, pomocí panoramatických prohlídek, nahlédnout do jednotlivých měst a na významná místa kraje.

2) Vodní mlýn Hoslovice

Unikátní areál vodního mlýna, který spravuje Muzeum středního Pootaví Strakonice, naleznete 17 km jihozápadně od Strakonic. Jeho návštěva Vás přenese do dob dávno minulých. Autentický obraz života na mlýně připomíná původní hospodářské vybavení s funkčním mlecím zařízením a domácí zvířata. Zapůsobí na Vás i silný životní příběh rodiny Harantů, posledních mlynářů. Atmosféru dokreslují pravidelné řemeslné akce, ukázky zemědělské výroby, venkovské hry pro děti, zvykosloví na šumavském Podlesí prezentované v etnografické expozici.

Co jinde nenajdete:
•        autentický obraz života na mlýně
•        areál s domácími zvířaty a hospodářským vybavením
•        venkovské hry a zábavu pro děti
•        řemeslné akce s pečením chleba a ochutnávkou
•        procházku po místech natáčení pohádek Vodník a Karolínka, Kouzla králů a Tři bratři

3) Užijte si Prahu jako ve filmu

Podzimní kampaň Pražské informační služby – Prague City Tourism s názvem „Užijte si Prahu jako ve filmu“ se konala od 2. do 30. listopadu 2015 a byla zacílena na propagaci filmového turismu v Praze. Záměrem projektu na podporu domácího cestovního ruchu bylo zdůraznit propojení metropole s filmovou historií, kulturou i zábavou.  

PIS - PCT připravila ve spolupráci s partnery z oboru filmového turismu (Muzeum Karla Zemana, Barrandov Studio, Segway Experience, Prague Boats, Musée Grévin) a s Českými drahami speciální kampaň. Vydala leták se slevovými kupony na vstupy, díky kterým mohli návštěvníci Prahy proniknout do tajů filmových triků v Muzeu Karla Zemana, nasát autentickou atmosféru filmových ateliérů Barrandov Studio, vydat se lodí či na Segwayi do míst slavných filmových scén a zapózovat si s českými i světovými hvězdami v Musée Grévin. Na cestu do Prahy mohli využít výhodnou jízdenku VLAK+ od Českých drah poskytující cestujícím slevu 25 % na zpáteční jízdné z kteréhokoliv místa v ČR.

V rámci kampaně vydala PIS – PCT také nového miniprůvodce pražskými filmovými zážitky – Film v Praze. Brožura obsahuje přehled nejzajímavějších filmových míst a akcí v metropoli a také tři speciální filmové trasy s mapou.

Na webové stránce www.filmvpraze.cz vznikla rozšířená databáze s tipy a zajímavostmi z pražského filmového dění. V sekci "Ke stažení" bylo možné si zdarma stáhnout PDF verzi letáku ke kampani i brožuru Film v Praze. Webové stránky nejsou omezeny dobou trvání kampaně a budou i nadále fungovat jako zdroj novinek a aktualit s filmovou tematikou. Brožura má rovněž delší trvanlivost – v distribuci bude zhruba do roku 2017.

4) Cyril a Metoděj, autentický příběh naší země

Projekt „Cyril a Metoděj, autentický příběh naší země“ byl připraven s cílem zvýšení zájmu o církevní památky a místa nesoucí odkaz Velké Moravy a jejich rostoucí návštěvnosti. Velká Morava, mocná říše zasahující území dnešní České republiky, jižních oblastí Polska, velké části Slovenska, Rakouska, Maďarska, Slovinska a také Itálie, je spojena i s příchodem věrozvěstů – Cyrila a Metoděje na naše území. V moderním pojetí představují Cyril a Metoděj čitelnou a nosnou marketingovou značku pro komunikaci území ve vztahu k rozvoji kulturního cestovního ruchu. V projektu bylo prezentováno území regionů Zlínský kraj – Východní Morava, Jihomoravský, kraj, Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj, Vysočina, Pardubický kraj a hlavní město Praha. Cílem projektu bylo především zvýšit počet návštěvníků a také prohloubení zájmu o poznání míst spojených s tématem Velké Moravy. K tomuto účelu bylo využito marketingové komunikace založené na principu příběhu. Pro komunikaci využíval projekt slogan „Cyril a Metoděj, po stopách strhujícího příběhu“. Jako hlavní vizuální prvek projektu byl připraven vizuál využívající jako ústřední motiv vitráž sv. Cyrila a Metoděje. Život projektu vdechla celá řada významných kulturních tradičních oslav a v širším pojetí folklorních a kulturních akcí, ale také turistických a cykloturistických akcí. V první fázi realizace projektu byl vytvořen produkt cestovního ruchu, který motivuje turisty k návštěvě zapojených regionů, konkrétních turistických cílů a akcí spojených s tématem Velké Moravy a příběhem Cyrila a Metoděje. Základem produktu, který síťuje všechny aktivity, jsou trasy založené na poutních a kulturních místech a stezkách spojených s putování věrozvěstů. Tyto trasy propojují významné turistické atraktivity spojené a zastřešené tématem Velkomoravské říše a slovanských věrozvěstů. Samotný produkt představovaly internetové stránky www.cmstory.cz, mobilní aplikace „Cyril a Metoděj“ a knižní publikace „Cyril a Metoděj, po stopách strhujícího příběhu“. Jednotlivé prvky produktu byly využívány napříč celou marketingovou kampaní. Záměrem připravovaného produktu bylo vyvolat v potenciálních návštěvnících touhu po poznání regionu, kde mohou dodnes na vlastní oči spatřit otisky dob dávno minulých a zažít jejich genius loci. K tomu byla využita marketingová komunikace založená na principu příběhu. V rámci komplexní marketingové kampaně bylo osloveno nejen území zapojených krajů, ale celá ČR s akcentem na Prahu a její okolí, dále příhraniční trhy odpovídající původnímu území Velké Moravy, a pak také sekundárně trhy sousedící s propagovaným územím a zároveň země s velkou tradicí duchovního turismu. Pro komunikaci byly využívány jazykové mutace CZ, EN, DE, PL. Marketingová komunikační kampaň byla zajištěna především prostřednictvím polepu vozů městské hromadné dopravy, vlastních outdoorových reklamních stojanů (totemů), samplingem letáků ve městech, využitím městských plakátovacích ploch, tištěných masových médií i lokálních rádií. V první fázi byl zajištěn půlroční celopolep vizuálem projektu vozů městské hromadné dopravy v zastoupených krajích. Dále byla vyrobena informační brožura charakteru turistického průvodce ve dvou vydáních pro aktivity podzim/zima a jaro/léto. Doplněna byla sadou pohlednic prezentujících zajímavá místa zastoupených regionů. Hlavní aktivitou kampaně byla realizace 40 akcí roadshow, které probíhaly ve městech České republiky, Slovenska, Polska a Rakouska v době trhů a jarmarků či jiných kulturních / společenských akcí. Podstatou čtyřhodinové roadshow byla herecky ztvárněná mise Cyrila a Metoděje v doprovodu obchodníků, muzikantů, vědců, duchovních, řemeslníků a sedláků v dobových kostýmech. Stěžejním programem mise bylo divadelní představení tematicky související se zaměřením produktu na období Velké Moravy a příběh věrozvěstů (formát pouličního divadla), dále byla nabízena ochutnávka regionálních produktů, a účastníci měli možnost vyzkoušet si prezentovaná řemesla a získat informace o produktu a tiskové materiály. Každá zastávka roadshow byla podpořena mediální kampaní před akcí (lokální média, vlastní outdoorové nosiče, distribuce letáků, výlep plakátů). Další částí kampaně byla realizace školní roadshow ve 35 školách v České republice, hodinová herecká show s písněmi, vyprávěním a kvízy. Na podporu návštěvnosti byla dále v období jarních a podzimních měsíců realizována mediální kampaň využívající vkládání vyrobených tiskovin (brožura) do tištěných zpravodajských nebo cestovatelských titulů s vysokým nákladem. Vyvrcholením aktivit bylo uspořádání 8 výstav fotografií z roadshow, kostýmů herců a knižní publikace ve městech v České republice, v Rakousku, na Slovensku a v Polsku. Cílem marketingové kampaně bylo představit turistické produkty a trasy a pozvat veřejnost k jejich návštěvě. Masová marketingová kampaň byla spuštěna 15. května 2015, dílčí marketingové aktivity (např. vlastní on-line propagace, distribuce prospektů, roadshow) budou pokračovat také v dalších letech.

5) Východní Morava – cesty za zdravím

Produkt Východní Morava – zdravá destinace a jeho podpůrná kampaň byl připraven s cílem zvýšení zájmu o region Východní Morava, který nabízí řadu aktivit spojených se zdravým životním stylem. Hlavním cílem produktu a jeho podpůrné kampaně je prezentovat Východní Moravu jako destinaci vhodnou pro prožití dovolené v duchu zdravého životního stylu. Pro komunikaci využívá jednoduchý a jasně pochopitelný slogan „Východní Morava – zdravá destinace“. Samotný produkt „Východní Morava – zdravá destinace“ představují internetové stránky www.vychodni-morava.cz/prozdravi, které prezentují konkrétní nabídku možností trávení aktivní dovolené v regionu. Odkaz na internetové stránky je komunikován v rámci celé podpůrné kampaně a vydaných propagačních tiskovin. Jednotlivé programy pro zdraví uvedené na webu představují zdravé tipy a dovolenkové programy v regionu. Produkt a jeho podpůrná kampaň je zaměřen na zvýšení návštěvnosti regionu Východní Morava. Turistický region Východní Morava je vzhledem k zastoupení nabídky lázeňských a wellness aktivit, dále pak možností aktivního i sportovního vyžití pozitivně vnímán z pohledu zdravého životního stylu a je tak ideální volbou pro trávení volného času vedoucího k upevnění zdraví. V rámci přípravy produktu bylo vytvořeno 5 krátkých videospotů a 2 propagační letáky prezentující produktovou nabídku regionu jako destinace vhodné pro aktivity zdravého životního stylu. Prostřednictvím videospotů byli diváci lokálních televizních stanic vysílajících na Moravě i příznivci sociálních sítí zváni k návštěvě regionu. Videospoty prezentovaly region formou aktivní turistické nabídky využívajících zimních i letních sportovních aktivit v kombinaci s atraktivními památkami regionu. Videospoty pojednávaly o lokalitách vytipovaných jako zdraví prospívající místa, turistické/cestovatelské aktivity, zdravý životní styl včetně gastronomie, apod. Propagační letáky byly taktéž uzpůsobeny nabídce zimní a letní nabídky aktivní dovolené v duchu zdravého životního stylu. Další podpůrnou aktivitou produktu byly standardní tuzemské zpravodajské i společenské tištěné tituly využívající komunikaci prostřednictvím grafických inzerátů a PR článků. Obsahem inzerátů byla témata charakterizující zdravé prostředí, zdraví prospívající turistické/cestovatelské aktivity, zdravý životní styl včetně gastronomie, apod. Při volbě tištěných médií bylo přihlédnuto k tematickému zaměření těchto médií s ohledem na cílové skupiny, přičemž základ tvořily tituly zaměřené na cestování, zdravý životní styl. Tištěná media využívala také tituly zaměřené na odbornou veřejnost v oblasti cestovního ruchu a jejich prostřednictvím k další propagaci a využití produktové nabídky. K oslovení širší cílové skupiny napříč Českou republikou byly pro komunikaci produktu využity dálkové hromadné dopravní prostředky – vlaková i autobusová spojení napříč Zlínský krajem, Jihomoravským krajem, Olomouckým krajem i hlavním městem Praha. V dopravních prostředcích byl cestujícím k dispozici tištěný prospekt – propagační leták prezentující nabídku produktu. Tyty tiskoviny (letáky) byly graficky a textově zajímavým způsobem zpracovány tak, aby motivovaly k návštěvě turistického regionu Východní Morava jako destinace, která nabízí trávení volného času umožňující zdravý životní styl, upevnění zdraví, relaxaci. Ke komunikaci produktu byly využity také internetové stránky – nejčtenější zpravodajský portál novinky.cz a turisticky zaměřené weby (např. Atlasceska.cz, Vyletnik.cz, Kdykde.cz, Holiday.cz, Cykloserver.cz, aj.), které prostřednictvím graficky ztvárněných bannerů a tematických PR článků zvaly čtenáře ke zhlédnutí kompletní nabídky na internetových stránkách produktu. Jednotlivé aktivity produktu i celá podpůrná kampaň byly rozděleny na upoutávku zimních a letních aktivit. Marketingová kampaň na podporu produktu byla zahájena v prosinci 2014 a dílčí aktivity a prezentace nabídky zdravého životního stylu v regionu budou pokračovat také v průběhu dalších let.

6) Živé prameny jižní Moravy

Obsahem projektu "Živé prameny jižní Moravy" byla ucelená propagační kampaň turistického regionu jižní Moravy jako atraktivního cíle relaxačních a wellness lázeňských pobytů. Cílem projektu bylo zvýšit povědomí široké veřejnosti o bohatých léčivých přírodních zdrojích jižní Moravy, oslovit především českou klientelu a motivovat ji k odpočinku a nabrání sil pobytem v jihomoravském regionu. Vědci již dávno exaktně prokázali, že hrozny a víno obsahují množství různých účinných látek, mimo jiné vitamíny, minerální látky, polyfenoly a ovocné kyseliny, které mají při rozumné konzumaci ozdravující účinky. A víno se nemusí jen pít, ale existují vinné koupele, zábaly apod. Proto tedy „Živé prameny jižní Moravy“ – léčivá voda a víno, právě tyto atributy byly hlavními body při mediální komunikaci projektu.

V první části projektu došlo k navržení jednotného grafického řešení výstupů projektu - tvorbě grafického manuálu projektu. Na počátku roku 2015 byly připraveny a vytištěny tištěné propagační materiály "Živé prameny jižní Moravy" v české, německo-polské a anglicko-ruské jazykové mutaci, formát A4, dále pro podporu prodeje a pro potřeby prezentace např. na veletrzích byla vytištěna papírová složka (formát A4) a zhotoven flash disc s materiály k tématu, dále byly také pořízeny vhodné fotografie pro prezentaci projektu. Projekt a jeho výstupy byly prezentovány na veletrhu Holiday World 2015 v Praze a na veletrhu Dovolená Ostrava 2015 v březnu. Byla také uvedena do provozu stránka http://prameny-jizni-moravy.cz/.

Během léta 2015 došlo k intenzivní mediální komunikaci projektu a jeho výstupů, během srpna a září 2015 byl odvysílán nový televizní spot na podporu lázeňství a wellness s propojením s moravským vínem na jižní Moravě o délce 30s v rámci mediální skupiny Barrandov, GRPs 349, prime time a rozhlasového spotu o délce 30 s na celorepublikovém rádiu Impuls, 30x. Odvysílané spoty zaujaly dle výsledků následného výzkumu cca 22% české populace ve věku 15 a více let a zvýšily zájem o destinaci Jižní Morava. Na podporu této kampaně probíhali také další aktivity: studijní cesty pro novináře a zástupce CK (celkem 4x), prezentace v obchodních centrech v Brně, Olomouci, Opavě, Ostravě a Zlíně ve spolupráci s Lázněmi Hodonín a tisková konference v Praze 29. 9. 2015.

Realizací projektu došlo ke zvýšení atraktivity jižní Moravy jako unikátní wellness destinace, která spojuje bohatství minerálních léčivých pramenů s jedinečnou možností relaxace při skleničce zdravého moku – moravského vína.

7) Filmová turistika v Plzeňském kraji

Filmová turistika v Plzeňském kraji (PK) představuje komplexní projekt zaměřený na propojení filmu a aktivit oddělení cestovního ruchu Krajského úřadu Plzeňského kraje, resp. cestovního ruchu v PK.

Kampaň zahrnuje:

Spolupráci s TV Nova, resp. se seriálem Policie Modrava natáčeným výhradně na Šumavě. Z této spolupráce vzešla cykloturistická mapa Kašperských Hor a okolí s popisem pěsí a cyklo trasy po místech natáčení seriálu Policie Modrava. V souvislosti s touto mapou byly také vytvořeny totožné VIDEO TRASY Po stopách Policie Modrava. V neposlední řadě byla na základě seriálu natočena dvě krátká videa Po stopách Policie Modrava představující místo natáčení jako turistický cíl.

11. ročník veletrhu cestovního ruchu Plzeňského kraje ITEP 2015 konaný v září 2015, resp. jeho propagace a doprovodný program, byl letos zaměřen na film, potažmo na filmová místa v Plzeňském kraji. Všechny stánky měly grafiku v podobě filmového pásu, u vstupu na veletrh byl položen červený koberec. Na tomto veletrhu byli přítomni herci ze seriálu Policie Modrava, vystoupili na pódiu a na svém vlastním stánku (stánku seriálu) pak měli každý den autogramiádu. Večírek pro vystavovatele byl rovněž pojatý jako filmový, resp. to byl večírek filmových postav.

Při příležitosti veletrhu je také každoročně vydáván deník imaginární cestovatelské rodiny Klusálkových. Ten se pokaždé zaměřuje na různé turistické cíle a zábavnou formou přináší tipy na výlety – letos byl zaměřen výhradně na filmová místa, resp. na tipy na výlety po těchto místech.

Na začátku listopadu 2015 byl uveřejněn nový spot o Plzeňském kraji, který netradičně představuje turistické cíle v PK. Spot má svůj vlastní příběh v hlavní roli s Jamesem Bondem, který utíká jinému agentovi po různých místech PK.

Kampaň také zahrnuje variantu „Filmová místa v Plzeňském kraji“ v interaktivní hře Znáte Plzeňský kraj? Základní verze hry se zaměřuje na všechny turistické cíle v PK.

V současné době je před dokončením webová stránka pro prezentaci filmových míst v PK, kde budou prezentovány i filmové turistické balíčky. Web bude mít i svou mobilní verzi.

Odkazy:

Video trasa Po stopách Policie Modrava – pěší –
http://www.turistika.cz/trasy/video/rewrite/po-stopach-policie-modrava-i-pesi-okruh
Video trasa Po stopách Policie Modrava – cyklo –
http://www.turistika.cz/trasy/video/rewrite/po-stopach-policie-modrava-ii-okruh-procyklisty

Spot PK s Jamesem Bondem - https://www.youtube.com/watch?v=J5rozEY-F9g

Podmínky soutěží na Turistika.cz naleznete zde.

Výsledky soutěže

Výsledky ankety: 1. místo: Živé prameny jižní Moravy; 2. místo: Cyril a Metoděj, autentický příběh naší země; 3. místo: Východní Morava – cesty za zdravím..... Blahopřejeme výherkyni stanu Zdence Vyskočilové, Turistykarty získávají: Ludmila Nováková, Kamila Platilová, Zdeněk Jurman, Petr Zdražil, Petra Čížková!