Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Stožec

Šumava na kole, pěšky i na lodi.

Turistické cíle Příroda Pohoří

Lipno v Černé v Pošumaví.
Lipno v Černé v Pošumaví.  •  Fotografie (69)  • Foto: Zdenek7

Každoroční srpnovou pánskou jízdu Na Klápě nad Novou Pecí jsme tentokrát inovovali. Většinou jezdíme na kole, ale tentokrát jsme přidali pěší turistiku a sjíždění Vltavy na lodi. Počasí bylo zase perfektní a tak jsme si to jak se patří užili.

První den byla vyjížďka na kolech do Rakouska. Z Klápy jedeme po Vltavské cyklostezce podél Schwarzenberského kanálu do Zadní Zvonkové. Odtud po silnici a pak po rakouské cyklostezce 801 do Schönebenu. Tady máme v plánu navštívit dvě rozhledny. Nejdříve se vydáváme k Alpenblick, ze které je krásný výhled především na jih do Rakouska a pak také na pohoří Šumavy směrem k Hochfichtu. Poté pokračujeme lesní cestou 802 k Moldaublick, z které je krásný výhled do Čech, především na lipenské jezero. Pak se vracíme zpět do Schönebenu a vyrážíme směrem na Hochficht a to po R27. Tou pak pokračujeme krásnou lesní cestou až na hraniční přechod Rakouská cesta. Prudkým sjezdem se vřítíme Na říjiště, kde odbočíme vlevo a po 1028 jedeme až na rozcestí U Stříšky. Tady začíná stoupání k Plešnému jezeru po 1029. Je příjemné počasí, tak si tu dáme pauzu na občerstvení a nezbytné foto. K tomu využijeme i fotopoint. Pak už následuje sjezd Na Klápu. Nejprve k Říjišti a pak přes Rossbach a po 1023 podél Schwarzenberského kanálu přímo domů...

Schöneben.
Schöneben.  •  Foto: Zdenek7

Večer přijíždí ostatní kamarádi a tak na druhý den plánujeme cestu kolem Lipna a návštěvu Olympijského parku. Počasí je opět parádní a tak to praskáme kolem kanálu přes přechod Pestřice/Sonnenwald do Rakouska a U Ježové se zase vracíme do Čech. Na rozcestí U Korandy se rozdělujeme, část jede na Vítkův Kámen, a my co jsme tam byli loni, míříme po 1019 na Janovu cestu a na rozcestí U mostu. Tady se dáme Doprava na Frýdavu, kde se máme opět sejít s ostatními. Po malém občerstvení pokračujeme přes Přední Výtoň na hráz Lipna. Tady z nadhledu sledujeme vodácké závody na divoké vodě. Další zastávkou je Olympijský park na Lipně. Zdržíme se pouze chvíli, nijak nás to nezaujalo, a pádíme dál do Frymburku, kde si chceme dát oběd. Po nekonečném čekání dostáváme objednané těstoviny. Pokračujeme po cyklostezce č.33 do Černé v Pošumaví a dále do Horní Plané a po nové cyklostezce podél Lipna přes Pernek do Nové Pece. Tady vyšlápneme mírné stoupání a jsme na Klápě. Další den je turisticko vodácký, alespoň pro mě. Ráno vyjíždím na kole k Plešnému jezeru, kde přehodím boty a oblečení a po žluté turistické stoupám k vyhlídce u Stifterova pomníku. Vyhlídka je krásná.... Pokračuji k vrcholu Plechého, ještě předtím mám zastávku na občerstvení z borůvek, kterých je tu opravdu hodně, a pak na Kučerově vyhlídce. Na vrcholu Plechého vidím, jak se v Rakousku honí dešťové mraky. Sestupuji tedy raději po žluté ke Kamennému moři a už za krásného počasí stoupám pěšinou po zelené turistické zpět k Plešnému jezeru. Pak sjíždím na kole přes Jelení a Černý kříž do Pěkné, kde mám sraz s kamarády. Tady už na nás čekají dvě Vydry /kanoe..../ a my se vydáváme na krásnou tříhodinou jízdu nejprve po meandrech Vltavy a pak po Lipně do kempu Přátelé dětí. Tady lodě odevzdáme a na kolech se vrátíme zpět na Klápu. Byl to bezva den... Na další den máme domluvený výlet na kolech do Vojenského újezda Boletice, kontrétně na rozhlednu Knížecí stolec. Počasí opět krásné, možná větší vedro než bychom chtěli. Sjíždíme do Nové Pece a po 33 jedeme do Perneku a odtud po 1252 začínáme stoupat do vojenského prostoru. Cesta je pěkná, ale je to nahoru dolů až k Záhvozdeckému potoku. Tady už stoupáme po modré turistické k Adolfovu kameni a přes Památník až pod Knížecí stolec. Tady necháme kola a pěšky vyšlápneme poslední metry. Z rozhledny je krásný výhled na Plechý, na Lipno a na druhé straně až k jaderné elektrárně Temelín nebo na vrchol Libín nad Prachaticemi. Zpět sjíždíme přes Skalky do Záhvozdí a pak po silnici do Želnavy. V Nové Peci si dáme oběd a odpoledne věnujeme koupání v Lipně. Večer je poslední oheň pod nebem plným hvězd. A je konec.... Ráno se rozloučíme se sympatickou "paní domácí" a vyrážíme. Při cestě domů se ještě zastavujeme na Lipně , kde absolvujeme exkurzi v informačním centru vodní elektrárny. Cestou do Vyššího Brodu si vyjdeme k Čertově stěně a pak už definitivně míříme domu na Vysočinu. Tak zase za rok....Smile.

Poslední aktualizace: 30.08.2016
Autor příspěvku: Zdenek7
Šumava na kole, pěšky i na lodi.</strong> mapa
mapa Šumava na kole, pěšky i na lodi.

Příspěvky v okolí Šumava na kole, pěšky i na lodi.

Tunel na plavení dřeva, nebo též vodní tunel je velice zajímavým technickým unikátem, který nemá na našem území obdoby. Překonává ojedinělým způsobem sedlo mezi Plešivcem (978 m.n.m.) a Jelenskou horou (1068 m.n.m…
Unikátní stavební tecnické památka z 19. století na splavování šumavského dřeva do Dunaje a do Vídně.
Navštívíme šumavskou technickou památku - Schwarzenberský plavební kanál. Na začátek trasy do Jeleních Vrchů se dostaneme autobusem z Nové Pece, kde jsme nechali na parkovišti auto nebo jsme přijeli vlakem. N…
Jelení        Je zimní podvečer. Noční temnota se kvapem vkrádá na sněhem zasypanou Šumavu a nám po 170 kilometrech cesty z blátivé Prahy připadá, jako kdyby naše pouť neměla mít konce. Ve večerním šeru, umocněném šedavou oblohou zaplněnou sněhovými mračny, spíše jen tušíme protější stranu údolí a silnice se nám chvílemi doslova ztrácí v bělostné pláni před námi. Tady se…
Původně osada založená dřevaři při Schwarzenberském plavebním kanále počátkem 19. století. Dnes je zde sídlo horské služby. Nad horním okrajem osady je portál tunelu na kanále. Dnes vyhlášen za technickou památk…
Tato trasa, která spojuje železniční stanici Černý Kříž se stanicí Ovesná, bývá uváděna jako nejstarší naučná stezka Šumavy. Turisty po celé její trase provádí žlutá turistická značka. Na trase stezky je místo…
Schwarzenberský kanál je mimořádnou technickou památkou jižních Čech. Jeho trasa vede těsně při státní hranici ČR s Německem a s Rakouskem na území okresu Prachatice. Spojuje povodí řek Vltavy a D…
Vltava je nejdelší a nejvodnatější česká řeka. Jméno nese tok až od soutoku Teplé a Studené Vltavy v přírodní rezervaci Mrtvý luh nedaleko Nové Pece na Šumavě. Teplá Vltava, která je považována …
Plešné jezero, které se nachází na české straně Šumavy, leží ve výšce 1090 m n.m. a je jedním z pěti ledovcových jezer. Má plochu 7,48 ha, obvod 1242 m a největší hloubku 18,30 m.
Balvanové moře ležící 200 m od Plešného jezera. Je tvořeno rozpukanými balvany porostlými kosodřevinou.
Plešné jezero se rozkládá na svahu hory Plechý (1.378 m) v nadmořské výšce 1.089 m asi 17 km jižně od Volar. Vzniklo podobně jako ostatní šumavská ledovcová jezera v období pleistocénu. Přes jeden kilometr dlouhý…
Adalbert Stifter byl německy píšícím spisovatelem, básníkem Šumavy a rodákem z nedaleké Horní Plané (nar. 1805), kda má mimo jiné i svůj rodný domek a sochu. Psal sice německy, ale některá svá díla věnoval českému národu a kritizoval národnostní třenice mezi Čechy a Němci. Zemřel v Linci v roce 1868, dva dny po pokusu o sebevraždu. Pomník spisovatele a básníka Šumavy Adalberta Stiftera najdeme na vrchu skalní stěny nad Plešným jezerem ve výšce 1311 m.n.m. Má podobu kamenného obelisku vysokého 14,5 m. …
Nejvyšší hora české části Šumavy (1.378 m) leží asi 14 km západně od Horní Plané a asi 8 km jihozápadně od Nové Pece na státní hranici ČR s Rakouskem. Hora přitahuje návštěvníky řadou zajímavostí. Nejatraktivněj…
Malé šumavské městečko Nová Pec je známým letoviskem a výchozím místem mnoha výletů po Šumavě. Leží v CHKO Šumava v okrese Prachatice na pravém břehu Lipenské přehradní nádrže v místech, kde začíná vzdutí jezera…
Na státní hranici České republiky se Spolkovou republikou Německo leží významný 1.361 m vysoký šumavský vrchol Trojmezná. Jedná se o dvouvrcholovou horu, jejíž vyšší vrchol leží na území ČR a nižší, známý jako B…
Dřevěná kaple, stojící nad osadou Stožec pod vrcholem Stožecké skály, je ukázkou lidové řežbářské práce. Byla postavena v první polovině 19. století při prameni léčivé vody a obnovená v roce 1988. Z Českých Žlebů k ní vede modře značená turistická trasa.
Šumavou se rozumí rozsáhlé pásemné pohoří, které se táhne podél jižní hranice České republiky v prostoru mezi Vyšebrodským a Všerubským průsmykem. Začíná nedaleko Vyššího…
Státní přírodní rezervace 666 ha. Naučná stezka vede kolem oploceného nejcenějšího jádra pralesa. Vývoj je zcela ponechán přírodě. Území je chráněno od roku 1858.
První poválečné vodní dílo, které vytvořilo největší umělou vodní plochu v tehdejší ČSR, bylo vybudováno na horním toku řeky Vltavy u dřevařské osady Lipno s cílem využití energetického potenciálu řeky. Přehradní …
Jedna z nejznámějších šumavských a jihočeských hor vůbec se vypíná v prostoru mezi Vimperkem ležícím severně od Boubína a Lenorou na jeho jižním úpatí. Společně se sousedním Bobíkem (1.264 m) tvoří výraznou domi…
Nejvyšší vrchol Blanského lesa (1.084 m) se vypíná 7 km severozápadně od Českého Krumlova. Nejbližší hora Českých Budějovic je z města dobře viditelná. Je cílem častých výletů turistů jak z Budějovicka, tak z Českého Krumlova. Na jejích svazích je lyžařská sjezdovka s vleky, takže sem směřuje řada návštěvníků i v zimním období. Na vrcholku byla v roce 1825 postavena…
Nejkrásnější a nejlépe dochované město se zámkem, u nás ihned po Pražském hradě druhý největší hradní komplex si vysloužilo záspi do světového dědictví UNESCO.…
Hrad a zámek Český Krumlov se nachází v Jihočeském kraji, tyčí se na vysokém skalním ostrohu nad řekou Vltavou a je jedním z nejvýznamnějších a nejrozsáhlejších areálů v Evropě. Tvoří ho 40 budov a palácových stav…
Český Krumlov je pěkné historické město, které leží v Jižních Čechách, jižně od Českých Budějovic. Město je vyhledávaným cílem velké řady turistů, je označováno jako perla mezi městy. Českým Krumlovem protéká řeka…
Jezerní slať je velmi pěkné rozvodnicové vrchovištní rašeliniště, které se rozprostírá v horském sedle mezi Kvildou a Horskou Kvildou. Jezerní slať je součástí národního parku Šumava. Rašeliniště bylo vytvořeno…
Obec a rekreační středisko Modrava leží v nadmořské výšce 980 m v údolí při soutoku Modravského, Roklanského a Filipohuťského potoka. Nachází se v okrese Klatovy asi 20 km západně od Vimperka. Původně dřevařsk…
Dvorec Antýgl, dřevěná rázovitá usedlost, leží na počátku Naučné stezky Povydří ve výšce 928 m nad mořem při silnici ze Srní do Modravy v klatovském okrese v Šumavském národním park…
Dobře zachovaná zřícenina gotického hradu se tyčí na skalnatém ostrohu na horním toku řeky Otavy ve Svatoborské vrchovině 3 km severně od Kašperských Hor. Svojí polohou 886 m n. m. je nejvýše položeným královským …
Hrad Rabí Znovu sedíme v naší škodověnce „Feďovi“ a pokolikáté už míříme na milovanou Šumavu, majíce pocit, že…