Opava

Opava leží na březích řeky Opavy severozápadně od Ostravy. První písemná zmínka o Opavě je z roku 1195 a dnes žije v Opavě přibližně 57 tis. obyvatel. Směrem na jih z Opavy dojdeme do obce Raduň na Raduňský zámek.

Tip:
Tipy na výlety / Trasy Arboretum Nový Dvůr / Jánské Koupele Mapa Opavy
Turistické cíle / Cestopisy Přehrada Kružberk / Vikštejn Hradec nad Moravicí

Píšť

Turistické cíle Města, obce, vesnice Vesnice

Fotografie (15)  • Foto: pavel
Foto: pavel

Píšť leží severním směrem od města Hlučín. Severním a východním směrem nedaleko obce je hranice s Polskem. Západním směrem od Píště leží obce Chuchelná a Bělá, jižním směrem obec Vřesina a vydáme-li se jihovýchodním směrem dorazíme do obcí Hať, Darkovice a nebo Šilheřovice. Nedaleko východního okraje obce je hraniční přechod do Polska. V okolí obce je mírně zvlněná krajina hlučínské pahorkatiny, jižním a západním směrem s rozlehlými lesy. Obcí protéká Píšťský potok a na jeho toku jsou jihozápadním směrem od obce vybudovány dvě vodní nádrže. Větší z těchto nádrži nese název Suchá nádrž. Na území obce se nachází vyhledávaná střelnice, která má délku sto metrů. Severozápadním směrem od obce je oblast přírodní památky Hranečník a jižním směrem od obce v lesním prostoru přírodní rezervace Dařenec. Na území obce se křižují trasy lokálních cyklistických tras, po kterých se můžeme vydat do oblasti zdejších malebných lesů. Vydáme-li se východním směrem z obce zavede nás cyklistická trasa do Polska. Obcí neprochází značená turistická trasa. Vydáme-li se z Píště po silnici vedoucí jižním směrem do Vřesiny, dojdeme asi v polovině cesty mezi obcemi k rozcestí turistické žluté značky u přírodní rezervace Dařenec. Vydáme-li se po žluté východním směrem budeme procházet oblastí Dařence a dojdeme přes obec Hať do areálu golfového hřiště v Šilheřovicích. Východním směrem nás žlutá turistická trasa zavede přes obce Závadu k rozcestí u Bohulsavické myslivny, odkud můžeme dále pokračovat po modré značce a to severozápadním směrem do Chuchelné a nebo jihovýchodním směrem přes Bohuslavice a Darkovičky do Hlučína.

Historie

První písemná zmínka o obci pochází z roku 1228 a Píšť je označována jako nejstarší obec v opavském regionu. V roce 1228 věnoval tuto obec Přemysl Otakar I. velehradskému klášteru. V majetku kláštera byla obec do roku 1439. Kolem roku 1467 byla v obci vybudovány dva mlýny. V roce 1518 byla obec Píšť připojena k hlučínskému panství. V roce 1520 nechal Bernard ze Zvole vybudovat v obci svobodné fojtství, ke kterému patřila tvrz, mlýn a krčma. V roce 1625 koupil Píšť Bernard Lichnovský z Voštic. V období třicetileté války byla větší část obce zničena. V roce 1660 byla obce připojena k majetku obce Chuchelná. V roce 1721 stával na území obce dřevěný Evangelický kostel. Kostel svatého Vavřince nechal v obci v roce 1743 postavit Bernard Lichnovský. Kostel je v dnešní době Mariánským poutním místem. V areálu kostela byla v roce 2003 vybudovaná Křížová cesta, kterou obklopuje park. V interiéru kostela jsou barokní sochy svatého Petra a Pavla pocházející z 18. století. V roce 1797 byla v obci založena škola a v roce 1838 byla vystavěna nová školní budova. Na území obce je kaple svatého Jana Nepomuckého, která byla postavena s osmihranným půdorysem. Kaple byla vystavěna na konci 19. století a v jejím interiéru najdeme pískovcovou sochu svatého Jana Nepomuckého, která byla zhotovena v 18. století.

Statistické údaje

Telefon: 595 055 231
Fax: 595 055 945
E-mail: pist@pist.cz
Oficiální internetové stránky nejsou uváděné
Obec s rozšířenou působností: Hlučín
Obec s pověřeným obecním úřadem: Hlučín

Nadmořská výška:
250 metrů nad mořem
Poslední aktualizace: 3.12.2005

Píšť

Příspěvky z okolí Píšť

Dařenec
Dařenec je přírodní rezervace, kterou najdeme severním směrem od obce Vřesina ve střední části Selského lesa. Jižním směrem od obce Vřesina je město Hlučín, jihovýchodním směrem je obec Darkovice a nedaleko její…
Pstruží farma U Chmelíka u obce Bělá na Opavsku se nachází za obcí Bělá směrem na obec Závada, po 500 m odbočte vpravo, cesta k farmě je  označena směrovými šipkami. Posledními majiteli obce Bělá byli Rothschildov…
Dojed se dá různě  autem , na kole  i pěšky V kásném údolí jsou pstruží sádky a opravená krásná hájenka.od května do září se tu pořádají různé akce . viz  Pstruží farma Bělá Česká republika pstruzi-farma-bela.cz Vždy je tu něco dobrého k jídlu ,třeba pstruh na másle ,kterého si můte sami chytit. Zapůjčí Vám rybářskou výbavu a můžete si sami nachytat ryby. Vztupné se naplatí…
Závada leží severozápadním směrem od města Hlučín. Severním směrem od obce prochází hranice s Polskem, jihozápadním směrem se nachází město Dolní Benešov. Obec se rozprostírá mezi dvěma rozlehlými lesy a to Pans…
Bělá leží severozápadním směrem od města Hlučín a nedaleko hranice s Polskem. Jižním směrem od obce se nachází městečko Dolní Benešov, severozápadním směrem z Bělé dojdeme do obce Chuchelná a jihovýchodním směr…
Vřesina leží severním směrem od města Hlučín. Jihozápadním směrem od obce je městečko Dolní Benešov, severním směrem se rozkládá obec Píšť, východním směrem obec Hať a vydáme-li se z Vřesiny jihovýchodním směrem…
            Wieża widokowa, rozhledna v obci Krzyżanowice v Polsku 24.3.2018 Rozhledna v obci Krzyżanowice v Polsku, hraniční meandry Odry mezi obcemi Chałupki a ZabełkówZabełków, okres Racibórz, Slezské vojvodství Polsko   výška 27 metrů 114 schodů postavena polskou obcí Krzyżanowice  Pokud chcete rozhlednu navštívit, ale nechcete nebo nemůžete pěšky po cyklistické stezce , kratší přístup je od obchvatu v části Zabełków. Na začátku cyklistické stezky zaparkujete a k vyhlídkové věži je to cca 1 km.
                           Ohlédnutí za barevným podzimem 14.10.2018 Rozhledna, hraniční meandry Odry (Wieża widokowa: Graniczne meandry Odry), Krzyżanowice
                     Ruiny w Tworkowie (zřícenina) a park20.10.2019Financováno i z EU v rámci Programu přeshraniční spolupráce Překračujeme hranice 2014-2020, Szylerzowice (Šiheřovice) i…
                 Wieża Widokowa przy ruinach zamku w TworkowieOtevřeno v roce 2020Vyhlídková věž a ruiny hradu11.10.2020 Tvorkov (pols. Tworków) je obec v Polsku, slezské vojvodství, okres…
Rozcestí Bohuslavice - myslivna se nachází severně od obce Bohuslavice a na okraji Panského lesa. Rozcestím prochází modrá turistická trasa a je tu výchozí bod žluté značky. Jižním směrem po modré dojdeme do obc…
MO-S 24 „Signál“ je srubem bývalého československého opevnění, budovaného k obraně mladé republiky proti nenadálámu vpádu cizich vojsk. Signál je oboustranný…
Hať leží severním směrem od města Ostravy. Obec se rozkládá na úpatí Hlučínské pahorkatiny a nedaleko hranice s Polskem. Obcí protéká potok Bečva, na kterém je nedaleko západního okraje obce vybudovaná vodní nád…
Chuchelná leží severozápadním směrem od města Hlučín. Jižním směrem od obce najdeme město Dolní Benešov a jihozápadním směrem městečko Kravaře. Chuchelná se rozkládá v těsné blízkosti hranice s Polskem. Jižním a…
Darkovičky-okraj je rozcestí a orientační místo na modré turistické značce. Nachází se na severním okraji obce Darkovičky. Kromě modré značky prochází tímto rozcestím trasa Vlastivědné Naučné stezky. Západním sm…
Darkovice leží severovýchodním směrem od města Hlučín. Severním a východním směrem od obce prochází hranice s Polskem. Severovýchodním směrem nedaleko Darkovice se rozkládá obce Hať, jihovýchodním směrem najdem…
Bohuslavice leží severozápadním směrem od města Hlučín. Jižním směrem od obce je město Dolní Benešov a jihozápadním směrem městečko Kravaře. Severním a východním směrem od obce se rozprostírají rozlehlé lesy. Bo…
Česko – polské pohraničí je lemované řadou opevnění, která byla vybudována v předválečném období. Mnoho z nich je ukryto a oficiálně nepřístupno. Mezi ty známější patří pěchotní bunkry v…
Vesnice Darkovičky ležící v nadmořské výšce 250 metrů nad mořem severně od Ostravy, nedaleko Hlučína. Je známá především Areálem čs. opevněním, který představuje fortifikační umění ČSR před 2. světovou válkou.…
Strahovice leží severovýchodním směrem od města Dolní Benešov a v těsné blízkosti hranice s Polskem. Jihovýchodním směrem leží obec Chuchelná a jihozápadním směrem se rozkládá obec Koběřice. Obcí protéká Strahov…
Kozmice leží severozápadním směrem od města Hlučín. Západním směrem od obce se nachází město Dolní Benešov. Vydáme-li se z obce jižním směrem dotazíme k zatopené štěrkovně u Hlučína, která je využívaná pro rekre…
Bolatice leží severozápadním směrem od města Hlučín. Jihovýchodním směrem od obce je městečko Dolní Benešov a jihozápadním směrem městečko Kravaře. Severovýchodním směrem nedaleko obce je hranice s Polskem. Obec…
Šilheřovice se rozkládají severním směrem od města Ostravy. V blízkosti západního okraje obce je hranice s Polskem a najdeme tu hraniční přechod pro malý pohraniční styk Šilheřovice-Chalupki. Obec je vyhledávaný…
Dolní Benešov je městečko ležící západním směrem od města Hlučín. Městečko je známé zdejším průmyslovým podnikem na výrobu armatur. Městečko je obklopeno rybníky, z nichž největší se rozkládá u jižního okraje Bene…
Hlučín leží na Severní Moravě, severozápadně od Ostravy. Město Hlučín leží v mírně zvlněné krajině. Jižním směrem od města najdeme lesy, vhodné k procházkám a relaxaci. U jihozápadního okraje města je v bývalé p…
Zámek se nachází na okraji obce Šilheřovice na Opavsku v Moravskoslezském kraji. Trojkřídlá zámecká budova s vysokou mansardovou střechou a hlavním průčelím rozčleněným středním a bočními rizality. Fasády jsou b…
Bunkr Na Tratije místní název pěchotního srubu MO-S5, ležícího v katastru obce Bohumín. Srub je vybudován jako symetrický, má dvě části vzájemně propojené chodbou vedoucí pod železniční…
Areál zoologické zahrady Ostrava se rozkládá mezi městkými částmi Ostravy a to Slezkou Ostravou a Michálkovicemi. V roce 1956 byla zahájena stavba zoologické zahrady a jako první byly…
Ostrava, třetí největší město České republiky, je s počtem obyvatel přibližně 311 tisíc srdcem Moravskoslezského kraje. Leží nedaleko slovenských a polských hranic na březích řeky Ostravice…