Opava

Opava leží na březích řeky Opavy severozápadně od Ostravy. První písemná zmínka o Opavě je z roku 1195 a dnes žije v Opavě přibližně 57 tis. obyvatel. Směrem na jih z Opavy dojdeme do obce Raduň na Raduňský zámek.

Tip:
Tipy na výlety / Trasy Arboretum Nový Dvůr / Jánské Koupele Mapa Opavy
Turistické cíle / Cestopisy Přehrada Kružberk / Vikštejn Hradec nad Moravicí

Turistické cíle Města, obce, vesnice Vesnice

Kyjovice - rozcestí: Kyjovice - rozcestí
Kyjovice - rozcestí: Kyjovice - rozcestí  •  Fotografie (16)  • Foto: iva026
Kyjovice - rozcestí: Kyjovice - rozcestí - detail

Kyjovice leží jihovýchodním směrem od města Opavy a nedaleko severního okraje přírodního parku Oderské vrchy. Východním směrem od obce se nachází Ostrava, jihovýchodním směrem městečko Klimkovice, jižním směrem město Bílovec a severním směrem najdeme města Kravaře a Dolní Benešov. Kyjovice jsou obklopeny rozlehlými lesy a v okolí obce je řada chatových osad. Obcí protéká potok Polančice, na jehož toku je u východního okraje obce postavena malá vodní nádrž. V jižní části obce se nachází budova zámku a kolem ní byl založen zámecký park. Na území obce se křižují lokální cyklistické trasy s dálkovou, procházející celým regionem a to cyklostezkou Radegast-Slezsko. Obcí prochází zelená turistická značka a u zdejší autobusové zastávka je výchozí bod žluté značky. Severním směrem po zelené dojdeme do osady Zátiší a odtud dále můžeme jet tramvají do Ostravy-Poruby anebo pokračovat dále po zelené kolem Rehabilitačního ústavu do obce Hrabyně k Památníku druhé světové války. Jihozápadním směrem z Kyjovice k Panskému Mlýnu a odtud dále západním směrem nás zelená značka dovede přes území malebných lesů do městečka Hradec nad Moravicí.

Statistické údaje

Telefon: 553 778 013
Fax: 553 778 931
E-mail: ou@kyjovice.cz
Oficiální internetové stránky nejsou uváděné
Obec s rozšířenou působností: Opava
Obec s pověřeným obecním úřadem: Opava

Nadmořská výška:
380 metrů nad mořem
WWW stránky:
Poslední aktualizace: 3.12.2005

Příspěvky z okolí Kyjovice

Kyjovice
Zámek se nachází na jižním okraji obce Kyjovice na Opavsku v Moravskoslezském kraji. Zámek je patrová obdélníková budova s mansardovou střechou, fasády jsou členěny lizénami a římsami. Zámek je krásně opraven a ž…
Panský Mlýn je orientační místo na zelené turistické trase a výchozí bod žluté turistické značky. Rozcestí se nachází v severní části malé osady Panský Mlýn, která leží jihozápadním směrem od obce Kyjovice. Osad…
Údolí Seziny je rozcestí žluté a modré turistické trasy a nachází se jak název napovídá v údolí říčky Seziny, východním směrem od obce Těškovice. Rozcestník je umístěn na stromě u křižovatky lesních cest a na le…
Bítovký mlýn je rozcestí a orientační místo na modré turistické trase a nachází se severním směrem od obce Bítov. Rozcestník je umístěn na stromě na okraji lesa a v údolí, které tvoří říčka Sezina. Rozcestí je v…
Těškovice se nacházejí severním směrem od města Bílovce. Severním směrem od obce je městečko Kravaře, severním směrem leží obec Hrabyně, východním směrem se rozkládá Ostrava, jihovýchodně najdeme Klimkovice a se…
Pěkně upravená studánka vúdolí Setiny, zhruba na půl cesty mezi zaniklou osadou s mlýnem Linderačka a Bartkovym mlýnem (dnes v areálu penzionu Setina). Před Studánkou jsou dvě lavičky ze starších, pomalu trouchnivějících půlkmenů.
Označení tohoto rozcestí můžeme najít v mapách pod dvěma různými názvy. Přímo na místě je toto rozcestí označováno jako Zátiší - MHD. Jedná se o rozcestí a výchozí bod turistických tras nedaleko konečné tramvaje…
Rozcestí U Patra je křižovatkou modré a zelené turistické trasy a nachází se jižním směrem od obce Pustá Polom a v údolí říčky Setiny. Rozcestník je umístěn na sloupku u mostku přes Setinu a vedle něj je informa…
Čavisov leží západním směrem od města Ostravy. Obec se rozkládá ve východní části Nízkého Jeseníku v oblasti nazývané Vítkovská vrchovina. Severním směrem od obce je Dolní Lhota, západním směrem obec Kyjovice a …
Pustá Polom leží jihovýchodním směrem od města Opava. Severním směrem od obce je město Kravaře, východním směrem se rozkládá Ostrava, jižním směrem dorazíme do Bílovce a severozápadním směrem se nachází Hradec n…
Bítov je obec, kterou najdeme severovýchodním směrem od města Bílovec. Bítov se rozprostírá v severovýchodní části přírodního parku Oderské vrchy. Východním směrem od obce se rozkládá městečko Klimkovice, které …
Horní Lhota se rozkládá západním směrem od Ostravy. Severovýchodním směrem od obce se nachází Velká Polom, severně leží Háj ve Slezsku, severozápadně obec Hrabyně a jihozápadně obec Kyjovice. Horní Lhota se rozk…
Budišovice leží severozápadním směrem od města Ostravy. Severním směrem od obce leží městečko Kravaře a severovýchodním směrem Dolní Benešov. Západním směrem od obce se rozprostírá oblast přírodní rezervace V Ka…
Dolní Lhota leží západním směrem od Ostravy ve východní části Nízkého Jeseníku. Severním směrem od obce se rozkládá město Dolní Benešov, severozápadním směrem městečko Kravaře, jihozápadně leží město Bílovec a j…
Zbyslavice najdeme jihozápadním směrem od Ostravy. Obec se rozkládá v severovýchodní části přírodního parku Oderské vrchy. Od okrajových částí obce se zvedají nevelké kopce, na jejichž stráních se rozprostírají …
Okluk - rozcestí je křižovatkou žluté a zelené turistické značky a nachází se asi 2 kilometry jižně od vesnice Dolní Lhota. Rozcestník je umístěn na stromě na okraji lesa Okluk a u křižovatky lesních cest. V sou…
Močály - rozcestí je orientační místo na modré turistické trase a nachází se jižním směrem od obce Zbyslavice. Rozcestí je na okraji lesa v údolí tvořeném tokem říčky Seziny. Rozcestník je umístěn na stromě u kř…
Jamník - údolí Nivy je rozcestí a orientační místo na žluté turistické trase a výchozí bod modré trasy. Rozcestí najdeme severním směrem od obce Lubojaty. Rozce…
Lázně Klimkovice patří mezi nejmladší v ČR. Historie lázní se začíná psát v 50 - 60. letech 20.století, kdy na území Ostravského kamenouhelného revíru probíhal geologických průzkum. Při něm se provádělo několik vr…
Klimkovice - lázně je výchozí bod modré turistické trasy v areálu Jodových lázní Klimkovice. Rozcestník je umístěn u parkoviště v lázeňském areálu a naproti zastávky autobusu MHD. Z okrajové části lázeňkého areá…
Velká Polom leží severozápadním směrem od města Ostravy. Obcí prochází silnice spojující města Ostravu a Opavu. Severozápadně od obce se nachází Hrabyně, severním směrem obec Háj ve Slezsku a severovýchodním smě…
Hrabyně leží jihovýchodním směrem od města Opava. Severozápadním směrem od obce se nachází město Kravaře, severovýchodním směrem Dolní Benešov a jihovýchodním směrem dorazíme do Ostravy. Obec se rozkládá v sever…
  Při koupi zpátečního lístku Otrokovice – Bílovec pro dvě osoby má peněženka sice nahlas zasténala, ale útěchou nám byla velmi pohodlná jízda v expresu do Hranic. Zde jsme museli vystoupit a vyčkat…
Klimkovice leží na Severní Moravě, jihozápadním směrem od Ostravy. Klimkovice jsou lázeňské městečko s jodovými lázněmi, které se rozkládá u jihovýchodního okraje Oderských vrchů. Budovy lázeňského komplexu najd…
Bílovec leží jihozápadním směrem od města Ostravy. Do města Bílovce vede železniční trať ze Studénky. Město se rozkládá na okraji Oderských vrchů a profil města je kopcovitý. Z…
Zámek Raduň stojí na mírném návrší na okraji stejnojmenné obce v Moravskoslezském kraji, zámek se nachází asi 5 kilometrů od města Opavy. Zámek je otevřen v …
Turkov je přírodní památka, která se rozkládá západním směrem od železniční stanice Ostrava-Třebovice. Jižním směrem se rozkládá město Ostrava a severním směrem je město Hlučín. Severním směrem od přírodní památky…
Romantický zámek v Hradci nad Moravicí stojí na ostrohu nad soutokem říčky Hradečné a Moravice. Nachází se v Moravskoslezském kraji, necelých 8 kilometrů jižně od Opavy. Zámek je otevřen v dubnu, říjnu a prosinci …
Ostrava, třetí největší město České republiky, je s počtem obyvatel přibližně 311 tisíc srdcem Moravskoslezského kraje. Leží nedaleko slovenských a polských hranic na březích řeky Ostravice…