Jarní Pálava.

Turistické cíle Přírodní park

Pálavské vrchy mají své kouzlo v každém ročním období. My se sem rádi vracíme na jaře, kdy tady všechno kvete a stromy jsou ozdobeny mnoha odstíny zelené. Tentokrát jsme si nejdříve prošli Přírodní rezervaci Milovická stráň, kde kvetou stovky krásných hlaváčků jarních. Pak jsme přejeli do lomu Janičův vrch, kde je parádní  přírodní koupání. I přes jarní chladnou vodu jsem neodolal a stejně jako několik dalších nadšenců jsem si zaplaval. Poté jsme po modré turistické značce přímo od parkoviště u lomu vystoupali na Svatý kopeček a z výšky obdivovali panorama historického centra Mikulova. Následovala návštěva zahrad mikulovského zámku a příjemný den jsme zakončili výstupem na vyhlídkovou věž kostela sv. Václava. Na ubytování jsme přejeli do Dolních Dunajovic do příjemného penzionu Kratochvíl. Druhý den jsme věnovali vycházce po CHKO Pálava. Auto jsme zaparkovali za Klentnicí a po zelené jsme svěžím jarním listnatým lesem došli na Děvičky, kde jsem si prošli zříceninu hradu a kochali se krásnými výhledy na vodní nádrž Nové Mlýny a blízký Pavlov. Pokračovali jsme po kvetoucích loukách na Děvín. Tady je opět krásná vyhlídka na okolní krajinu. Následně sestupujeme se skále Strážce a kolem stáda ovcí a koz v Kaštanovém háji na rozcestí Soutěska a dále na parkoviště. Přestože je začátek dubna, počasí je letní a tak opět míříme do lomu Janičův vrch na osvěžující koupel. Tu nám zpestří setkání s pánem, který sem již několik let chodí pozorovat zde žijící užovky obojkové. A opravdu je s nimi kamarád.... My pokračujeme do Mikulova na prohlídku Dietrichstejnské hrobky a historického náměstí. Po dobré zmrzlině a kávě je čas na cestu domů.

Poslední aktualizace: 16.4.2024
Jarní Pálava. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Jarní Pálava.

Pálava
CHKO Pálava byla vyhlášena v roce 1976 na území o ploše 83 km2. CHKO zahr…
V létě tohoto roku jsem se opět rozhodl podívat se na Pálavu,…
Jeden z nejzajímavějších útvarů této oblasti. Malé pohoří,…
Malé rodinné vinařství situované do malebné vesničky Klentnice, ideálního…
Je umístěna ve střední části obce na volném prostranství vedle památné lípy velkolisté. Poblíž se nachází i rozcestí turistických cest a je z…
Výchozím bodem naší vycházky bylo rozcestí u silnice mezi obcemi Klentnice…
Klentnice je středně velkou vinařskou obcí s 540 obyvat…
Nachází se ve střední části obce. Prochází tudy červeně značená turistická cesta, která jedním směrem vede k rozcetí Nad Pernou a do So…
Tuto kavárnu při svých cestách Pálavou rozhodně nesmíte minout. Zastavete…
Výrazný vápencový hřeben, rozčleněný skalními průrvami na několik…