Tipy a novinky Chaty a chalupy České BudějoviceChaty a chalupy  Mapa Ostravy a okolí
Ostrava leží v podhůří Beskyd na řece Ostravici. S přibližně 310 tis. obyvateli je třetí největší město v ČR. Ostrava je známá svou průmyslovou historií - hlavně těžnou uhlí, která byla ukončena v roce 1994. Těžbu dnes připomíná například Landek park - hornické muzeum a důl Michal.
TIP:
 Trasy Ostrava a okolí (65)

Čavisov

Turistické cíle Města, obce, vesnice Vesnice

Čavisov: Pohled z Čavisova dolů na Dolní Lhotu
Hostinec: Hostinec v Čavisově

Čavisov leží západním směrem od města Ostravy. Obec se rozkládá ve východní části Nízkého Jeseníku v oblasti nazývané Vítkovská vrchovina. Severním směrem od obce je Dolní Lhota, západním směrem obec Kyjovice a jihovýchodním směrem se rozkládají Klimkovice. Čavisov se leží na kopci, a na severním úpatí tohoto kopce protéká říčka Porubka. Nedaleko severního okraje obce vede tramvajová trať do Ostravy-Poruby. Obec je obklopena malebnými lesy. Na území obce jsou vybudovány dva malé rybníčky. V blízkosti obce je prostor bývalého lomu. Lesy v okolí obce jsou vyhledávaným místem houbařů. V obci byl vybudován rozlehlý Sportovní areál, kde najdeme fotbalové hřiště, hřiště na tenis a tělocvičnu. Jižním směrem nedaleko obce se rozprostírá přírodní park Oderské vrchy. Obcí prochází cyklistická trasa nesoucí název Radegast-Slezsko, po které se můžeme vydat do okolních lesů. Přímo přes území obce neprochází značená turistická trasa, tyto trasy vedou nedaleko obce. Vydáme-li se z Čavisova po silnici směrem do obce Dolní Lhota po několika metrech se připojíme na tudy vedoucí žlutou turistickou trasu. Výchozí bod této trasy najdeme u tramvajové zastávky v obci Dolní Lhota. Po žluté se můžeme vydat jižním směrem a kolem areálu Jodového Sanatoria Klimkovice východním směrem do Ostravy. Vydáme-li se ze západního okraje obce po lesní cestě dojdeme k rozcestí Horník kudy prochází modrá značka a je tu výchozí bod žluté trasy. Po žluté dojdeme do obce Kyjovice. Modrá turistická trasa nás severozápadním směrem dovede do osady Zátiší, kde je rozcestí několika turistických tras. Jihovýchodním směrem po modré z rozcestí Horník půjdeme k Jódovému sanatoriu v Klimkovicích.

Historie

První zmínka o obci je z roku 1377 a obec byla v majetku knížat z Bítova. V 15. století se Čavisov stal součástí panství Velkého Polomu. Toto panství získali koncem 17. století Vlčkové z Dobré Zemice a tím byla obec připojena k panství Klimkovic. V roce 1960 byl Čavisov připojen k obci Dolní Lhota v roce 1990 se stal opět samostatnou obcí. V obci nejsou historické kulturní památky, ale najdeme tu několik památek, které jsou významné pro obyvatele obce. Památník věnovaný osvobození obce a památník připomínající 25. výročí osvobození. V roce 1922 byl v obci umístěn památník věnovaný obětem první světové války. V obci je několik křížů nejstarší je z roku 1896. V obci byla rovněž postavena kaple.

Statistické údaje

E-mail: cavisov@cavisov.cz
Internetové stránky: http://www.cavisov.cz/
Obec s rozšířenou působností: Ostrava
Obec s pověřeným obecním úřadem: Ostrava

Nadmořská výška:
360 metrů nad mořem
WWW stránky:
Poslední aktualizace: 20.8.2007

Čavisov

Příspěvky z okolí Čavisov

Dolní Lhota
Dolní Lhota leží západním směrem od Ostravy ve východní části Nízkého Jeseníku. Severním směrem od obce se rozkládá město Dolní Benešov, severozápadním směrem městečko Kravaře, jihozápadně leží město Bílovec a j…
Okluk - rozcestí je křižovatkou žluté a zelené turistické značky a nachází se asi 2 kilometry jižně od vesnice Dolní Lhota. Rozcestník je umístěn na stromě na okraji lesa Okluk a u křižovatky lesních cest. V sou…
Rozcestí Mezihoří je křižovatkou zelené, žluté a modré turistické značky a nachází se asi tři kilometry severozápadně od městečka Klimkovice a nedaleko Jodového sanatoria. Rozcestník je umístěn na okraji lesa Ok…
Mezihoří je rozcestí žluté, modré a zelené turistické trasy a nachází se severozápadně od areálu Jodového sanatoria v Klimkovicích. Rozcestník je umístěn na okraji lesa u křižovatky lesních cest. Po modré značce…
Bítovký mlýn je rozcestí a orientační místo na modré turistické trase a nachází se severním směrem od obce Bítov. Rozcestník je umístěn na stromě na okraji lesa a v údolí, které tvoří říčka Sezina. Rozcestí je v…
Rozcestí Údolí Polančice je křižovatkou modré a zelené turistické značky a nachází se v údolí říčky Polančice, východním směrem od obce Zbyslavice. Rozcestník je umístěn na stromě u křižovatky lesních cest a na …
Horní Lhota se rozkládá západním směrem od Ostravy. Severovýchodním směrem od obce se nachází Velká Polom, severně leží Háj ve Slezsku, severozápadně obec Hrabyně a jihozápadně obec Kyjovice. Horní Lhota se rozk…
Rakovec je rozcestí žluté a modré turistické trasy a nachází se u severovýchodního okraje lázeňského areálu Jodového sanatoria Klimkovice. Rozcestník je umístěn na stromě na západním okraji lesa Rakovec. Kromě …
Lázně Klimkovice patří mezi nejmladší v ČR. Historie lázní se začíná psát v 50 - 60. letech 20.století, kdy na území Ostravského kamenouhelného revíru probíhal geologických průzkum. Při něm se provádělo několik vr…
Zbyslavice najdeme jihozápadním směrem od Ostravy. Obec se rozkládá v severovýchodní části přírodního parku Oderské vrchy. Od okrajových částí obce se zvedají nevelké kopce, na jejichž stráních se rozprostírají …
Kyjovice leží jihovýchodním směrem od města Opavy a nedaleko severního okraje přírodního parku Oderské vrchy. Východním směrem od obce se nachází Ostrava, jihovýchodním směrem městečko Klimkovice, jižním směrem …
Údolí Seziny je rozcestí žluté a modré turistické trasy a nachází se jak název napovídá v údolí říčky Seziny, východním směrem od obce Těškovice. Rozcestník je umístěn na stromě u křižovatky lesních cest a na le…
Označení tohoto rozcestí můžeme najít v mapách pod dvěma různými názvy. Přímo na místě je toto rozcestí označováno jako Zátiší - MHD. Jedná se o rozcestí a výchozí bod turistických tras nedaleko konečné tramvaje…
Klimkovice - lázně je výchozí bod modré turistické trasy v areálu Jodových lázní Klimkovice. Rozcestník je umístěn u parkoviště v lázeňském areálu a naproti zastávky autobusu MHD. Z okrajové části lázeňkého areá…
Panský Mlýn je orientační místo na zelené turistické trase a výchozí bod žluté turistické značky. Rozcestí se nachází v severní části malé osady Panský Mlýn, která leží jihozápadním směrem od obce Kyjovice. Osad…
Vřesina leží nedaleko města Ostravy a to západním směrem. Obec se rozkládá mezi dvěma údolími, které tvoří říčka Porubka a potok Vřesinka. Na toku Vřesinky je jihovýchodně od obce vybudován rybník. Severozápadn…
Močály - rozcestí je orientační místo na modré turistické trase a nachází se jižním směrem od obce Zbyslavice. Rozcestí je na okraji lesa v údolí tvořeném tokem říčky Seziny. Rozcestník je umístěn na stromě u kř…
Městská část Ostravy ? Krásné Pole se rozkládá v severozápadní části města. Tato městská část je obklopena lesem. Kolem západního okraje Krásného Pole protéká potok Měšnice, který jižně od městské části ústí do…
Velká Polom leží severozápadním směrem od města Ostravy. Obcí prochází silnice spojující města Ostravu a Opavu. Severozápadně od obce se nachází Hrabyně, severním směrem obec Háj ve Slezsku a severovýchodním smě…
Obec Hýlov se nachází v Moravskoslezském kraji, oblast Ostravsko-karvinsko. Leží v nadmořské výšce cca 280 metrů mezi městem Klimkovice a Jódovými sanatorii Klimkovice. Obcí Hýlov prochází cyklotrasa, která vede…
Budišovice leží severozápadním směrem od města Ostravy. Severním směrem od obce leží městečko Kravaře a severovýchodním směrem Dolní Benešov. Západním směrem od obce se rozprostírá oblast přírodní rezervace V Ka…
Olbramice leží jihozápadním směrem od Ostravy. Východním směrem od Olbramice se nachází obec Klimkovice, jižním směrem se rozkládá město Studénka a jihozápadním směrem dorazíme do Bílovce.…
Pěkně upravená studánka vúdolí Setiny, zhruba na půl cesty mezi zaniklou osadou s mlýnem Linderačka a Bartkovym mlýnem (dnes v areálu penzionu Setina). Před Studánkou jsou dvě lavičky ze starších, pomalu trouchnivějících půlkmenů.
Hrabyně leží jihovýchodním směrem od města Opava. Severozápadním směrem od obce se nachází město Kravaře, severovýchodním směrem Dolní Benešov a jihovýchodním směrem dorazíme do Ostravy. Obec se rozkládá v sever…
Klimkovice leží na Severní Moravě, jihozápadním směrem od Ostravy. Klimkovice jsou lázeňské městečko s jodovými lázněmi, které se rozkládá u jihovýchodního okraje Oderských vrchů. Budovy lázeňského komplexu najd…
Pustkovec - obec na západním okraji Ostravy. Postupem času se zdejší vesnická zástavba ocitla uprostřed betonové džungle panelových domů. Poblíž se nachází areál Vysoké školy báňské, Technologický park . V o…
Turkov je přírodní památka, která se rozkládá západním směrem od železniční stanice Ostrava-Třebovice. Jižním směrem se rozkládá město Ostrava a severním směrem je město Hlučín. Severním směrem od přírodní památky…
Zámek Raduň stojí na mírném návrší na okraji stejnojmenné obce v Moravskoslezském kraji, zámek se nachází asi 5 kilometrů od města Opavy. Zámek je otevřen v …
Ostrava, třetí největší město České republiky, je s počtem obyvatel přibližně 311 tisíc srdcem Moravskoslezského kraje. Leží nedaleko slovenských a polských hranic na březích řeky Ostravice…