TURISTIKU PODPORUJÍ
59 972 turistů a cestovatelů
98 411 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 060 688,- odměny za články

Praha - turistika a výlety

Hlavní město ČR a jedna z nejkrásnějších metropolí v Evropě. Turisty sem láká architektura (chrám sv. Víta, Pražský hrad, Karlův most, Národní divadlo nebo Staroměstské náměstí s Orlojem), jedinečná atmosféra i noční život. Prahu jako na dlani si můžete prohlédnout hned z několika míst: Letná, Vyšehrad, Petřín nebo Žižkovská věž.
Na výlet do Prahy Oblíbená místa a služby Doporučujeme
Tipy na výlety Praha a okolí Obří motýli v centru Prahy! Ubytování Praha 
Pěší trasy Praha / Cyklotrasy ZOO Praha / Divoká Šárka Chaty a chalupy v okolí Prahy
Památky a muzea v Praze Národní technické muzeum Víkendové pobyty v okolí Prahy

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Evropa
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Žlab
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Hlavní město
Městečko
Město
Městská část
Městys
Místní část
Náměstí
Osada
Přístav
Samota
Ulice
Vesnice
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky
Změnit oblast
Vyhledat oblast:

IN Důchodce - nové aplikace PRO DŮCHODCE A SENIORY

Tipy a novinky

Fotografie (6)

Přestože sleva na dopravu pro důchodce už není více než 5 let státem garantována, České dráhy coby národní dopravce stále na dříve narozené myslí a nabízejí jim zajímavé slevové možnosti cestování. Pomůžete svým rodičům a prarodičům vybrat? Stačí vědět, jak často cestují vlakem, a rozhodnout se pro jednu z obchodních nabídek.

IN Důchodce

Základní nabídka pro ty, kteří necestují zcela pravidelně, je od prosince loňského roku nově vystavována jako aplikace na zákaznické In Kartě Českých drah. Původní papírové průkazy tak skončí dnem 30. června 2017, dokdy bylo vyhlášeno přechodné období. Do konce června lze ve vlacích národního dopravce nárok na tuto slevu prokázat i dříve vystavovaným papírovým průkazem a u cestujících starších 70 let předložením občanského průkazu nebo cestovního pasu.

Výše slevy, tedy 25 % z obyčejného a zpátečního jízdného ve 2. vozové třídě, se ani od 1. července, od kterého se bude prokazovat již jen aplikací na In kartě ČD, nezmění. Její držitel však nově získává všechny slevy a výhody vážící se k In Kartě, jako je třeba sleva na lanovku ČD, zlevněné ceny akčních a včasných jízdenek, bonusový program nebo sleva Rail plus na mezinárodní jízdenky. Cena za aplikaci na In kartě ČD bude pro důchodce do 70 let činit 100 Kč na jeden rok nebo 250 Kč na 3 roky. U důchodců nad 70 let to bude za symbolických 100 Kč na 6 let.

IN 50 pro důchodce

Jde o možnost výhodného cestování pro ty, kteří jezdí vlakem častěji. S touto aplikací na In Kartě získá držitel slevu 50 % z obyčejného a zpátečního jízdného a také z traťových jízdenek, pokud třeba dojíždí ještě do zaměstnání nebo po stejné trase pravidelně. Takto výhodně se dá jezdit ve 2. i 1. vozové třídě. Jako držitel In Karty také získává všechny výhody a slevy k ní se vážící. Cena za tuto aplikaci bez ohledu na věk žadatele – důchodce činí 550 Kč na jeden rok nebo 1 490 Kč na 3 roky.

IN Senior

Nabídka pro seniory starší 70 let, kteří chtějí aktivně a často využívat služeb národního dopravce. Její držitel může bez zakupování jízdenek zcela volně cestovat ve 2. vozové třídě všech osobních a spěšných vlaků ČD po celé republice. V 1. vozové třídě osobních a spěšných vlaků, v autobusu Airport Express nebo v 1. a 2. vozové třídě při jízdě rychlíky či všemi expresními vlaky, včetně railjetů a pendolin, si držitel aplikace zakupuje jízdenky se slevou 50 % jako u nabídky IN 50 pro důchodce. A protože je držitelem In Karty, má také přístup ke všem výhodám a slevám, které se k ní váží. Cena za aplikaci IN Senior je 1 490 Kč na jeden rok, což představuje částku 124 Kč/měsíc. Lze pořídit i aplikaci na tři roky za 3 990 Kč (tedy 110 Kč/měsíc).

Podrobné informace o In Kartě, jejích výhodách a slevách najdete na www.cd.cz/inkarta.


Změny v poskytování důchodcovských slev u národního železničního dopravce jsou tématem pro statisíce Čechů, kteří si svůj důchod užívají aktivně a chtějí cestovat nejen doma, ale také do zahraničí. Na důvody této malé tarifní „reformy“ se proto ptáme náměstka generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Michala Štěpána.

Pane náměstku, nový systém slev pro důchodce se může zdát pro řadu lidí složitý. Proč ustupujete od zavedených papírových průkazů?

Rád bych hned na začátek připomněl, že důchodcovské slevy kdysi garantoval a dopravcům doplácel stát, obdobně jak tomu třeba činí u žákovského jízdného do dnešní doby. V roce 1998 ale došlo ke zrušení nejprve bezplatné přepravy cestujících starších 70 let a následně od 1. února 2012 ke zrušení zvláštního jízdného pro důchodce. Od té doby je čistě na jednotlivých dopravcích, za jakých podmínek budou důchodce vozit. České dráhy tehdy vytvořily vlastní systém komerčních slev pro důchodce, aby této významné a početné skupině obyvatel zachovaly možnost výhodného cestování.

Proč ke zrušení slev pro důchodce stát tehdy přistoupil? Vždyť nadále nařizuje slevy pro studenty, žáky a hendikepované a tyto slevy dopravcům doplácí.  Proč ne slevy pro důchodce?

Tato otázka patří do kompetencí státu, který určuje, kdo tyto slevy dostane. České dráhy, ale i soukromí dopravci, se potom státem určenými pravidly řídí a dostávají kompenzaci. Takže i soukromí dopravci od státu pobírají desítky milionů korun dotací právě za nařízené slevy poskytované výše zmíněným skupinám cestujících. Například na lince Praha – Ostrava je to přitom několikanásobně víc, než před nástupem konkurence dostávaly České dráhy. Kdyby stále platily státní slevy pro důchodce, dostávali všichni dopravci kompenzace i za ně.

Pohodlné cestování

Takže stát zrušil slevy pro důchodce, aby se mu systém po nástupu soukromých dopravců moc neprodražil?

Ani toto není otázka pro České dráhy. Pokud stát slevy pro důchodce opět zavede, nařídí dopravcům, aby je poskytovali, a bude jim rozdíl kompenzovat formou tzv. úhrady tarifního závazku, budeme je poskytovat jako všichni ostatní dopravci podle pravidel státu. Do té doby máme pro důchodce své vlastní obchodní nabídky a věřím tomu, že je všichni jejich uživatelé ocení.

Je podle Vás reálné, že by stát vozil důchodce zdarma? Takové informace se čas od času v tisku objeví.

Proč by nebylo? Nicméně, je to rozhodnutí státu, které samozřejmě závisí hodně na tom, zda na to ve státním rozpočtu jsou peníze. Já osobně si však myslím, že nic by nemělo být zcela zadarmo a že alespoň minimální, symbolické podílení se na úhradě jízdného by bylo na místě.

Ale abychom to nezamluvili, proč ustupujete od papírových průkazů, které se používají doposud?

Protože slevy již nejsou garantovány státem, zásobu původních papírových průkazů jsme již vyčerpali a také proto, že všechny naše komerční nabídky jsou dnes součástí In Karty jakožto jejich nosiče. Takže i naše slevy pro důchodce plánujeme nahrávat na In Kartu. Tím sjednocujeme systém našich produktů, což usnadňuje odbavení cestujících. Doba zkrátka pokročila, místo papíru nastupují elektronické technologie. Ale právě proto je stanoveno přechodové půlroční období, aby si lidé stihli v klidu vše prostudovat a včas zařídit. Není na tom opravdu nic složitého.

Cestování vlakem se ale důchodcům zároveň zdraží, je to tak?

Vypadá to na první pohled, že zdraží, ale záleží na tom, zda posuzujeme jen částku za aplikaci, anebo bereme v potaz i nově přinášené výhody. Pokud jde čistě o zaplacenou částku, přiznávám, že je mírně vyšší. Připomínám však, že každý nový držitel In Karty z řad důchodců získá všechny slevy a výhody, které se k In Kartě váží. Jsou to třeba zlevněné ceny ze včasných jízdenek, sleva na lanovku ČD, bonusový program nebo sleva Rail plus na mezinárodní jízdenky v celé Evropě. A například lidé ve věku nad 70 let získají všechny tyto výhody a slevu 25 % z obyčejného a zpátečního jízdného ve 2. vozové třídě a zlevněné ceny u akčních jízdenek jen za 100 korun na 6 let. Důchodci do 70 let za to samé zaplatí jen 500 korun. Pak máme samozřejmě o něco dražší, ale zato ještě mnohem výhodnější nabídky pro ty, kteří s námi jezdí hodně často.

Tyto slevy platí pouze ve vlacích ČD, ale stále je lze využít prakticky všude, protože národní dopravce jezdí po celém státě. Denně vypravíte kolem 7000 spojů. Jak to ale bude fungovat s jízdenkami po nástupu jiných dopravců?

Naše jízdenky budou platit v našich vlacích, u jiných dopravců si budou muset cestující koupit jejich jízdní doklady. Ale pokud stát vytvoří jednotný odbavovací systém tak, aby mohl zákazník na jednu jízdenku projet celou republiku bez ohledu na to, s kolika různými dopravci cestuje, pak snad bude stačit jedna jízdenka, jako to máme zařízené my dnes. Zatím ale takový systém státem nastavený není a je to jedna z věcí, které by měly být vyřešeny dříve, než stát pustí na koleje další dopravce. Čas na to Česká republika ještě má, protože až do roku 2023 lze uzavírat kontrakty na zajišťování drážní dopravní obslužnosti napřímo s národním dopravcem. A takto uzavírané kontrakty mohou mít dobu trvání služby 10 let. Je to jednoduchý návod, kterak si udržet stávající síťovost služeb. České dráhy těmito stanovisky nepropagují nic nového nebo nestandardního – přesně tak se to totiž děje i v zahraničí a čas do roku 2023 je tak využíván tamními vládami k přípravám na plnou liberalizaci, která potom postupně začne a definitivně přijde až po roce 2033. V České republice tedy můžeme jít úplně stejnou cestou a hlavně ten čas využít k přípravě všech pravidel tak, aby byla zachována síťovost služeb i po otevření trhu. Myslím, že vymýšlet specifickou českou cestu je poměrně riskantní a kdyby se s odstupem času ukázalo, že se jedná o nešťastné řešení, bylo by to o to horší, že by neexistovala už cesta nazpět.

Co si představit pod pojmem síťovost služeb?

Všechno, co naši cestující dnes považují za samozřejmé. V Zábřehu si koupí jízdenku třeba do Chebu, najdou si spojení, přestupy a jedou. S sebou vezou kolo a psa, což ve vlacích Českých drah mohou. Když potřebují zjistit, co jim pojede z Chebu do Karlových Varů, zeptají se průvodčího, nebo zavolají na číslo Kontaktního centra, kde jim to náš personál zjistí. V případě zapomenutí telefonu ve vlaku to nahlásí na stejném čísle a tak bych mohl pokračovat. Třeba i tím, že v případě nějakého problému na trati dostanou informace od našeho personálu, nebo je najdou pro celou republiku na jednom místě na našem webu či na twitteru. A to nemluvím o přepravě vozíčkářů, kterým jsme schopní na základě objednávky i zařadit zvláštní vůz, když není pravidelný vlak bezbariérový. Všude zkrátka platí stejné jízdenky, stejné služby i servis. A hlavně plynou informace k zákazníkům o návazných spojích, neboť to jsou spoje jednoho dopravce a ten je má zavedeny ve všech svých systémech. Jakmile se ale síť rozdrobí na různé úseky obsluhované různými dopravci, budou všechny tyto automatické výhody železnice pryč. Každý bude mít své jízdenky a taky svá pravidla. A možnost celistvého přístupu k informacím se naruší rovněž.

Co je podle Českých drah potřeba udělat, aby k tomu nedošlo?

Česká republika se řídí stejnými pravidly jako ostatní státy EU. Liberalizaci upravuje 4. železniční balíček, jehož ustanovení je nyní potřeba správně a včas implementovat do českého práva. Současně s tím bychom si měli říct, jak chceme, aby železnice v České republice vypadala po roce 2033, kdy bude trh plně liberalizován. A pak můžeme nastavit kroky, jak k tomuto cíli dojít a za jakých podmínek. Rozhodně bychom se také neměli nechat dotlačit k unáhleným krokům, které bychom činili jen v této zemi. Mohlo by se totiž stát, že zatímco k nám pustíme zahraniční dopravce, kteří si rozeberou český trh, zůstanou trhy v okolních státech pro nás uzavřené až do roku 2033. Je velmi důležité si uvědomit, že tady vůbec nejde o domácí soukromé dopravce, ale o otevření trhu osobní železniční dopravy v celé Evropě. A Česká republika již v minulosti udělala kroky, které jiné vyspělé státy neudělaly, a získaly tak konkurenční výhodu. Například mají silné holdingy, zatímco naše země funkční unitární železnici rozdělila. Myslím, že tento rozdílný vývoj je pro všechny poučný.

Když tedy mluvíme o zachování síťovosti služeb, naše čtenáře asi napadne, že jednou z nich je přeprava kol. Cyklistika je u nás v poslední době na vzestupu a k aktivnímu důchodu určitě patří.

To máte pravdu. Právě na této službě lze názorně ilustrovat, co to síťovost znamená. České dráhy postupně rozšiřují možnost přepravy kol ve svých vlacích. V současném jízdním řádu už každý den vypravujeme přes 7000 spojů, kde je možné s kolem cestovat. Ve většině z nich si ho můžete vzít do vlaku jako spoluzavazadlo a navíc ve zhruba 770 vlacích máme službu „úschova během přepravy“, kdy se o kolo nemusíte starat během přepravy vůbec a dohlížíme na něj my. Z toho je jasně patrné, že kolo opravdu s Českými drahami dostanete kamkoliv. Navíc provozujeme síť vlastních 97 půjčoven ČD Bike, kde si lze půjčit kolo, dětské kolo nebo také elektrokolo. Fungování toto systému nyní garantujeme my, ale na linkách, kde budou případně jezdit jiní dopravci, tam to musí včas pro občany zajistit objednatel. A opět se vracím k tomu, že před soutěžením je nezbytné dobře promyslet, co po novém dopravci bude požadováno. Jinak sice vyhraje s nízkou cenou, ale nebude vozit vozíčkáře, kola, nebude provozovat pokladny, čekárny a tak dále.

České dráhy, pokud vím, přestanou jezdit v prosinci letošního roku na jihočeských lokálkách na Šumavě. Jak to tam bude s návazností na spoje ČD a se zajištěním všech těchto služeb?

Otázky, jak bude zajištěna přeprava vozíčkářů či kol, zda zůstanou v provozu pokladny ve stanicích a podobně, je potřeba položit novému dopravci, případně objednateli. My svůj personál a vozidla přesuneme jinam a logicky tam žádné naše služby už poskytovat nebudeme ani ve stanicích. Bohužel, v souvislosti s tím letos pořádáme naposledy i oblíbenou nostalgickou akci Šumavské léto s párou. I to je jedna z věcí, které děláme jen my. Nikdo jiný se v takovém rozsahu o historické dědictví české železnice starat nebude. My to bereme jako poslání, protože výdělečný byznys to rozhodně není. Jsme ale přesvědčeni, že uchovávání a prezentace technického umu a historických hodnot k roli národního dopravce České republiky patří, a proto to děláme.

GPS souřadnice:
uložit .gpx soubor (50.076, 14.438)
Poslední aktualizace: 9.5.2017
Vyhledání vlakového spojení na výlet
Datum a čas:
Odkud:
Kam:
Autor: CD.cz
Kvalita příspěvku:    
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Praha

Vyhledání vlakového spojení
Datum a čas:
Odkud:
Kam:
0,7km od místa

Příspěvky z okolí IN Důchodce - nové aplikace PRO DŮCHODCE A SENIORY

Koronavirus & cestování - aktuální informace, rady a doporučení
Koronavirus & cestování - aktuální informace, rady a doporučení
Tipy a novinky
AKTUÁLNÍ INFORMACE O CESTOVÁNÍ DO ZAHRANIČÍ Plánujete vycestovat do zahraničí na výlet, dovolenou nebo za prací? Podívejte se na aktuální…
0.1km
více »
Českému rozhlasu bude 95 let, oslavy vyvrcholí koncertem v Riegrových sadech
Českému rozhlasu bude 95 let, oslavy vyvrcholí koncertem v Riegrových sadech
Tipy a novinky
Český rozhlas oslaví 18. května 95 let, které uplynou od zahájení pravidelného rozhlasového vysílání. Půlkulaté jubileum doprovodí speciální výstava, Den otevřených dveří a narozeninový koncert, který se uskuteční v sobotu 19. května v Riegrových sadech. V pátek 18. května ve 20 hodin a 15 minut uplyne přesně 95 let od doby, kdy se z plátěného stanu ve Kbelích ozvalo „Haló, haló, zde vysílací stanice…
0.1km
více »
Jedete na Velikonoce do zahraničí? Víme, co byste neměli podcenit
Jedete na Velikonoce do zahraničí? Víme, co byste neměli podcenit
Tipy a novinky
Víkend prodloužený z obou stran přímo láká k výletům za hranicemi České republiky. Ale vzhledem k tomu, že jsou Velikonoce nadnárodním svátkem, bude mít tento nápad celá Evropa. Co byste…
0.2km
více »
Procházka Prahou
Procházka Prahou
Cestopisy
Opět po nějakém čase jsem se rozhodl navštívit matičku Prahu. Už jsem tu dlouho nebyl, mám dojem, že naposledy někdy na začátku tohoto roku.  Měl jsem v Praze nějaké vyřizování, tak jsem toho rovnou využ…
0.2km
více »
Rajská zahrada - Praha 3
Rajská zahrada - Praha 3
Tipy na výlet
Praha 3 - Riegrovými sady a Vysokou školou ekonomickou tramvaj číslo 9, 24 relativně nově otevřený park Rajská zahrada - místo jak pro odpočinek, romantickou procházku, hřiště plus další věci pro sport a tak…
0.3km
více »
ClockRoom - úniková hra / escape game
ClockRoom - úniková hra / escape game
Zábava, atrakce
ClockRoom je živá a originální úniková hra v Praze. Plná dobrodružství, zábavy, napětí a spolupráce. Tým o 2-5 členech se ocitá v zamčené, tematicky zaměřené místnosti a jeho úkolem je…
0.3km
více »
Hlavní nádraží Praha
Hlavní nádraží Praha
Žel. stanice
V provozu je nádraží od 14. prosince 1871, kdy z něj započal provoz Dráhy císaře Františka Josefa na jih do Benešova, Tábora a Vídně. Jmenovalo se Nádraží císaře Františka Josefa. Původní…
0.4km
více »
5 pražských NEJ aneb Co možná nevíte o Praze
5 pražských NEJ aneb Co možná nevíte o Praze
Tipy a novinky
Nejstarší Vinice   Salabka je nejen nejstarší Vinicí v Praze, ale také největší. Nachází se na jihozápadním svahu mezi Trojou a Bohnicemi a má rozlohu 4,5 hektaru. První zmínku o trojské…
0.4km
více »
Praha - Hlavní nádraží
Praha - Hlavní nádraží
Žel. stanice
Najväčšou osobnou frekventovanou stanicou v Českej republike je železnica stanica Hlavní nádraží, ktorá mi je dobre známa, so sestrou a často aj s našou mamou Prahu radi navštevujeme. Ide o obrovský objekt, ktorý …
0.5km
více »
Prázdné ulice Prahy v době koronaviru
Prázdné ulice Prahy v době koronaviru
Fotogalerie
Koronavirus přinesl mnohá omezení, ale i nevídaný zážitek pro každého, kdo se chce projít prázdnou Prahou bez turistů. Vypravili jsme se na kolech do centra projet si Královskou cestu od…
0.5km
více »
Praha - kostol sv. Ludmily
Praha - kostol sv. Ludmily
Kostel
Jednou z výrazných dominant pražskej časti Vinohrady je kostol sv. Ludmily. Ide o tehlovú trojloďovú novogotickú baziliku s priečnou loďou v pôdoryse tvaru kríža s dvoma vežami. Základný kameň pre výstavbu kostola slávnostne položili 25. 11. 1888, k výročiu 40 ročného panovania cisára a kráľa Franfiška Josefa I. Postavili ho podľa návrhu architekta Josefa Mockera. Cisára Franti…
0.5km
více »
Divadlo Na Vinohradech
Divadlo Na Vinohradech
Dům, budova
Městské divadlo na Královských Vinohradech bylo slavnostně otevřeno 24. listopadu 1907 premiérou hry Jaroslava Vrchlického Godiva. V čele nového uměleckého ústavu stanul novinář a dramatik František Adolf Šubert…
0.5km
více »
Praha – Pražský hrad, Katedrála sv. Víta, Vyšehrad, Karlův most, Staroměstské náměstí...
Praha – Pražský hrad, Katedrála sv. Víta, Vyšehrad, Karlův most, Staroměstské náměstí...
Cestopisy
Barevná podzimní Praha Za  návštěvu  hlavního města  České republiky vděčím kamarádovi. V Praze zbuntoval podzimní minisraz účastníků zájezdu.  Poděkování patří též navigátorce, která  se…
0.5km
více »
Pražské vinice
Pražské vinice
Tipy na výlet
Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně zajímáte, vyzkoušejte vinařskou turistiku. Připravili jsme pro vás seriál o mnoha vinařských zajímavostech, dáme vám tipy na…
0.5km
více »
Při cestování se dá ušetřit mnoha způsoby. Jak na to?
Při cestování se dá ušetřit mnoha způsoby. Jak na to?
Tipy a novinky
Cestování je pro mnohé z nás koníčkem, na druhou stranu se nejedná o právě nejlevnější zábavu. Dnes se ovšem dá v tomto ohledu ušetřit mnoha způsoby a my jsme si pro vás připravili hned šest…
0.5km
více »
Kostel Sv. Ludmily
Kostel Sv. Ludmily
Kostel
Dne 8. 11. 1888 byl schválen projekt farního kostela sv. Ludmily od architekta Josefa Mockera, který dostavoval i svatovítskou katedrálu. Na místě stavby kostela byly ještě v roce 1884 lány žita, pak cirkus a Zvěřinec. Slavnost položení základního kamene byla 25. 11. 1888. Stavba pokračovala velmi rychle. Roku 1892 navštívil Královské Vinohrady a stavbu chrámu sám císař František Josef I., což zachycují i dobové fotografie. Na…
0.5km
více »
Hlavní nádraží
Hlavní nádraží
Dům, budova
Současnou budovu předcházela novorenesanční stavba z počátku sedmdesátých let devatenáctého století, kterou však z kapacitních důvodů nahradila secesní novostavba z let 1901-1909 podle pr…
0.6km
více »
Cesta na Petřínskou rozhlednu přes Pražský hrad.
Cesta na Petřínskou rozhlednu přes Pražský hrad.
Trasa
Tato trasa vznikla tak, že jsem se řídil ve většině případu dle informačních cedulí. Pro rodáky a obyvatele Prahy se může zdát tato cesta docela krkolomná, ale já jsem byl vděční za to, že se mi skoro bez problémů dle kvalitního značení cestu na Pražský hrad a na Petřínskou rozhlednu podařilo najít. Díky této trase jsem poznal některé památky Prahy, jako jsou například…
0.6km
více »
Telefonní ústředna
Telefonní ústředna
Dům, budova
Rozměrná budova pražské meziměstské telefonní a telegrafní ústředny, postavená v letech 1922-1925 podle projektu architekta Bohumíra Kozáka, zasahuje do tří ulic - Fibichovy, Křížkovského a Kubelíkovy. Průčelí d…
0.7km
více »
Atlantis Center: Dům zážitků
Atlantis Center: Dům zážitků
Zajímavost
V centru Prahy se otevřelo unikátní vědecko-zábavné centrum, Dům zážitků Atlantis Center. Prvním zážitkovým programem je „Faraonovo tajemství." V rámci 60 minutového programu animátoři v…
0.7km
více »
Praha
Praha
Hlavní město
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vltavě, která protéká městem, v délce 30 km. Z Prahy je vzdušnou čarou přibližně stejně daleko k Jaderskému a k Baltskému moři. Praha je…
0.7km
více »
Praha - procházka historickým centrem
Praha - procházka historickým centrem
Tipy na výlet
Jedu vlakem do Prahy, projít centrum a udělat nějaké fotky. V dnešní uspěchané době nemá člověk času nazbyt a tak jsem spojil příjemné s užitečným. Potřeboval jsem zaslat balík dětem na letní tábor, ale z pra…
0.8km
více »
Jeruzalémská synagoga
Jeruzalémská synagoga
Dům, budova
Nejmladší, avšak největší synagogální stavba v Praze byla zbudovaná architektem W.Stiassnym roku 1905 - 1906 v pseudomaurském slohu. Je náhradou za Cikánovu, Velkodvorskou a Novou Synagogu, které byly zbořeny při asanaci Židovského Města. . Průčelí budovy je charakteristické mohutným obloukem s velkým rozetovým oknem, v němž je šesticípá Davidova hvězda.…
0.8km
více »
Praha - Vinohrady
Praha - Vinohrady
Městská část
Vinohrady sousedí se Starým městem a rozkládají se východně od Wilsonova nádraží. Od východního okraje města se rozkládá Žižkov s rozlehlá plocha Olšanského hřbitova. Ve Vinohradech byl vybudován velký park neso…
0.9km
více »
Kostel svatého Jindřicha a svaté Kunhůty v Praze.
Kostel svatého Jindřicha a svaté Kunhůty v Praze.
Kostel
Založen byl jako farní kostel Nového Města Pražského v roce 1348. Postavil ho řád křížovníku z  červenou Hvězdou, který ho měl i ve správě. V únoru roku 1351 byl vysvěcen arcibiskupem Arnoštem …
0.9km
více »
Václavské náměstí
Václavské náměstí
Městská část
Název nese od roku 1848 podle raně barokního pomníku sv.Václava, původně Koňský trh. Vzniklo při založení Nového Města 1348. 1786-89 na náměstí dřevěné divadlo (Bouda), 1848 sloužena u pomníku sv.Václava mše, po…
0.9km
více »
Lucerna
Lucerna
Dům, budova
Mezi Vodičkovou a Štěpánskou ulicí stojí jeden z nejznámějších a také největších pražských objektů - víceúčelový palác Lucerna. Byl první železobetonovou stavbou v Praze a dodnes v sobě soustřeďuje řadu kulturní…
1km
více »
Hlavní město Praha
Hlavní město Praha
Hlavní město
Praha je hlavní a současně největší město České republiky. Leží mírně na sever od středu Čech na řece Vltavě, uvnitř Středočeského kraje, jehož je správním centrem, ale jako samostatný kraj…
1.4km
více »
Staroměstské náměstí
Staroměstské náměstí
Městská část
Staroměstské náměstí, nejstarší a nejvýznamnější náměstí historické Prahy, se formovalo již od 10. st. jako tržiště na křižovatce evropských obchodních cest. Bývala zde celnice (Ungelt), kde se odedávna proclívalo…
1.6km
více »
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. další informace