Cestování do Rakouska 2023 Cestovní pojištění  Ubytování Rakousko Mapa Rakousko
Dvě třetiny plochy Rakouska zaujímají Alpy. Na severu leží Tyrolské a Salzbugské Alpy. V centrální části Vysoké Taury s nejvyšším rakouským vrcholem Grossglockner (3797 m). Na jihu jsou to Ötztalské, Zillertalské a Karnické Alpy. Na severních a východních úbočích Alp se rozkládá, velmi důležitá oblast země, Podunajská nížina. Největší spolkovou zemí jsou Dolní Rakousy, další spolkové země jsou Horní RakousyBurgenlandŠtýrskoSalcburskoKorutany.
Oblíbené destinace a místa
 > Vídeň   > Zámek Schönbrunn  > Linz  > Innsbruck  > Innsbruck  > Krimmelské vodopády
Příspěvky z Rakouska od zkušených turistů a cestovatelů  (2 070)
   Tipy na výlet (218)     Turistické cíle (1 382)     Trasy (73)     Cestopisy (141)    Fotogalerie (39)

Zell am See - Rakouské Alpy

Rakousko
Rakousko  •  Fotografie (1)  • Foto: Petr.vf

.: Zell am See - Rakouské Alpy :

Den první :

Jelikož jsme v loňském roce absolvovali dovolenou v Jeseníkách, řekli jsme si, že pojedeme za větším horstvem. Vybrali jsme rakouské Alpy - městečko Zell am See v Salzbursku.
Odjezd byl stanoven na 5.6. v 1 hodinu v noci. Záměr byl stihnout východ slunce v Alpách. Ale co čert nechtěl, dva dny před odjezdem se zkazilo počasí a dlouhodobá předpověď slibovala déšť, déšť a zase déšť. Odjezd jsme proto posunuli na 4hodiny v noci, bylo by totiž zbytečné vstávat, když budou všude mraky.
Cesta probíhala hladce Luštěnice -> Praha ->Budějovice -> Linz a déšť stále nikde. Už jsme začínali doufat, že se předpověď meteorologů nevyplní. Byly sice mraky, ale nepršelo. Samozřejmě doufali jsme zbytečně. 50km před Salzburgem začalo drobně poprchávat a za Salzburgem se již spustil pořádný lijavec. Ale i přes toto počasí nás Alpy ohromily. Vysoké štíty, přes které se valily černé mraky, vodopády padající z ohromných výšek a horské bystřiny s modrou čistou vodou.
Do Griesu, místa našeho ubytování, jsme dorazili v poledne. Ubytování jsme ale měli až od 16té hodiny, proto jsme rovnou zajeli do Zell lam See. Dokonce na chvíli přestalo pršet, proto jsme se šli projít po břehu jezera směrem do centra. Jezero Zeller See je obrovské. První co Vás upoutá je průzračně čistá voda. Po jezeře jezdí několik „parníčků" pořádajících okružní jízdy po jezeře. Ceny se pohybují od 3,5€ do 15€. Na celém západním břehu jsou udělána kotviště pro loďky místních. Procházka po upravené cestičce tak působí velmi romanticky. Bohužel zhruba po hodině začíná poprchávat, proto hledáme útočiště v jedné z mnohých hospůdek. Po obědě, když déšť trochu poleví, spěcháme k autu a odjíždíme do Griesu se ubytovat.

Po kliknutí na fotku se Vám otevře galerie na mých stránkách.

Gries je od Zell lam See vzdálen zhruba 10km. Cesta vede údolíčkem, kterým protéká řeka Salzach. Výhodou je také železnice - zde hojně využívaná k cestám za prací a ke svážení dřeva.
Pension je pěkný a čistý. Pokoj máme vybaven obrovskou postelí, ledničkou, sporákem, televizí a sprchou s WC. Dávám si kávičku, a jelikož přestalo pršet, vydávám se prozkoumat okolí. V samotném Griesu není prakticky nic. Je to vesnička dlouhá asi 500m. kromě pekárny, bankomatu a dvou restaurací tu nic není. Zato vedlejší St. Georg už je zajímavější. V samotné vesnici je mnoho klasických vesnických domů v rakouském stylu. Klasický vzhled ala Doktor z Hor je tu zcela běžný. Nad vesničkou se potom na kopci vypíná kostelík. Dojít k němu je docela fuška. Ani tak nevadí, že je to do kopce. Problémem je spíše správná orientace, ke kostelíku není totiž značená žádná cesta. Nakonec k němu zdárně dorazím. Obklopuje jej hřbitov, nedaleko je památník padlým v 2. sv. válce. Navíc protože je kostelík na kopci, je odtud krásný výhled do okolí, ten kazí snad jen nízko se valící tmavé mraky. Fotím ještě několik klasických alpských pohledů, a jelikož se začíná smrákat, mířím pomalu domů. Uvidíme, jestli zítřek přinese změnu počasí k lepšímu.

Den druhý :

Opět se probouzíme do zamračeného rána. Jemně prší a tak přemýšlíme co dál. Nakonec se rozhodujeme znovu pro Zell lam See a nedaleký Bruck. Chceme se projít historickými centry těchto měst a nakoupit nějaké ty suvenýry...
Po snídaní vyrážíme. Dokonce přestává i pršet. No co o Zell lam See říci. Kromě mnoha pensionů a hotelů v klasickém alpském stylu zde nic není. No je tu ještě kostel a architektonicky zajímavé kongresové centrum. Na nábřeží je ještě central hotel, ale jinak opravdu nic. Proto míříme do Brucku, ani tam však útěchu nenalézáme. Opět kostel a alpské domy. Ještě se zastavujeme v Bille na nákup a pak jedeme domů, protože opět začíná pršet. Doma si vaříme oběd, já koukám na France Open a čekáme na spásu v podobě lepšího počasí. To bohužel nepřichází a tak nezbývá než vyčkávat na pokoji.

Den třetí:

Iniciativně se budím už v 7hodin. Bohužel opět prší a tak znovu zalézám pod peřinu. Znovu se probouzíme až v 10 hodin. Dáváme si snídaní a rozmýšlíme co dál. Jelikož přestává pršet, padla naše volba na Klummské vodopády. Ty se nacházejí asi 2km za Kaprunem, je to tedy kousíček. Cestou tam se počasí ještě zlepšuje. Auto necháváme na parkovišti a podle cedulí míříme ke kase. Platíme 3€ za osobu a vstupujeme do chráněného území Klumm. K vodopádům a po celé jejich délce se jde po bytelných dřevěných lávkách se zábradlím. A opravdu to stojí za to. Nic podobného jsem v životě neviděl. Obrovská výška a úzká soutěska, to jsou společné znaky tohoto místa. Tudy v divokém proudu a za ohromného rachotu padá dolů mléčně modrá voda. Je to překrásné, nedá se to srovnat s ničím, co jsem doposud viděl. Kam se hrabou vodopády Černé Desné, Bílé Opavy, či Víznerovské ... tyto jsou delší, vyšší, zuřivější. Celá stezka je dlouhá asi kilometr. A po celé délce vás také smáčí voda, ať už kapající shora, nebo rozptýlená ve vzduchu jako vodní tříšť. Proto pozor na fototechniku. Na konci je přehradní stěna, ze které se všechna ta voda řítí.
Nyní si musíme vybrat. Jedna možnost je jít zpět k autu, druhá je obejít přehradní nádrž. Jelikož jsme zatím nikde nebyli, volíme druhou možnost a vydáváme se podél přehradní nádrže. Z každé strany ční vysoké alpské hřebeny, místy pokryté sněhem. Dokonce se klube modrá obloha a slunce. Konečně, to je to počasí, které jsem si představoval. Okruh kolem jezera je kratičký - měří necelé tři kilometry. Vracíme se zpět k autu. Počasí opět začíná hrozit, tak se ještě stavujeme na nákupu. Když vylezeme z krámu tak už prší a proto nám nezbývá než jít opět na hotel.
Po obědě se jdu ještě projít, jelikož je to vlastně poslední možnost pokochat se alpskou přírodou. Vyrážím, ale ani ne po dvou kilometrech mě chytne bouřka. Rychle vytahuji pláštěnku - pončo - a spěchám zpět k pensionu. Bouřka propuká v plné síle, ale to jsem naštěstí už doma. Hromy se rozléhají údolím a odrážejí se od strmých alpských stěn. Zítra nás čeká už jen cesta domu - do Čech. No ještě je tu možnost, že se ráno vyčasí a my pojedeme na Grossglockner, ale to je opravdu malá naděje ...

Po kliknutí na fotku se Vám otevře galerie na mých stránkách.

Den čtvrtý :

Tak a je tu odjezd. Vstáváme opět do rozpršeného rána, takže cesta na Glockner padá. Balíme věci a v 9hodin jsme již na cestě domů. Cesta po dálnicích ubývá rychle. Prší až za Salzburg. Co říci na závěr? No kdyby bylo pěkné počasí, tak by to byla nejhezčí dovolená. Ale takto to byly čtyři dny nadějí na lepší počasí, čtyři dny dešťů a alpských vrcholků v mracích. Draze zaplacené čtyři dny dovolené ... no snad tedy příště.

Použité vybavení :

Používal jsem oblečení zn. Directalpine, které ani jednou nezklamalo. Trekové boty NorthFace byly skvělou volbou a společně s ponožkami z Coolmaxu poskytly výborný komfort S sebou jsem měl fotoaparát Nikon D200 se třemi objektivy - Sigmou 10-20, Sigmou 18-50 a 70-300VR a blesk SB600, k tom ještě stativ Manfroto 055ProB s Hlavou 488RC2. Ani jedna součást mé fotovýbavy nezklamala. Vše jsem nosil ve fotobatohu Tamrac Adventure 7 - to je doslova zázrak nacestování. Skládá se ze dvou oddělených komor a má skvěle polstrovaná záda. Popruhy sedí perfektně a ani po delší chůzi jsem nepociťoval bolení zad či únavu. Jedinou nevýhodou je nemožnost upevnění stativu. Pro zájemce o podobnou dovolenou doporučuji pevné boty, dobré oblečení, nepromokavou bundu a pohodlný batoh. A hlavně lepší počasí.

Všechny fotografie z jednotlivých výletů naleznete na http://fotostranky.ic.cz/rakousko2008.htm

Poslední aktualizace: 14.2.2024
Autor: Petr.vf

Zell am See

Příspěvky z okolí Zell am See - Rakouské Alpy

Nekonečná párty pod ledovcem, to je jaro a léto v Zell am See
Sněhové pláže, ledové bary, několikadenní túry kolem alpských třítisícovek, jóga se špičkovými jogíny pod ledovci, treky s lamami, kurzy jódlování, country tance a spousta unikátních spo…
 Krásné sjezdovky, blahodárná relaxace v termálních lázních, pohodové chvíle na Après Ski akcích. V Salcbursku si mohou hosté na dovolené užít pestrý program plný nejrůznějších aktivit. Mimo…
úterý 9.6.2009 - odjezd Příjemně již v úterý končí pracovní týden a po osmé hodině míříme na Zvonařku odkud odjíždíme na relativně krátký výlet k jezeru Zell am See, který CK pojmenovala jakožto Alpské vandry. Spolu s námi cestuje poloprázdným autobusem také skupina cyklistů, takže plánovaný odjezd o deváté…
Alpská zastavení - den druhý - v zemi svišťů Probouzíme se nabití energií. Pohled zokna nevypadá příznivě. Hory jsou zahaleny hustými mraky. Dnešní program, průjezd Hochalpenstrasse, je hodně záv…
Vypravte se na svou první třítisícovku, nebo podlehněte kouzlu bylinkaření. Dejte si do těla na kole pod dohledem ledovců, hor a jezer. Podlehněte tajemně znějícímu sportu stand-up paddling…
Zimní radovánky na nejvyšší úrovni na vás čekají už začátkem listopadu v rakouském regionu Zell am See-Kaprun, které zahajuje novou zimní sezónu pestrým programem a jedinečným lanovkovým…
Oblast Zell am See  leží v samém srdci Salcburska a patří k nejznámějším a nejvýznamnějším rekreačním oblastem v celém Rakousku. Tento region, který je obklopen vrcholky Vysokých Taur, je ideální pro zimní sporty.…
 Zima je v Salcbursku přesně taková, jak jste si ji vždy rádi představovali. Velké vločky, zasněžená údolí, perfektně upravené sjezdovky a carvingové svahy, starodávné chalupy, tiché lesy,…
Webkamera umístěná v Alpách nad západním břehem jezera Zeller nad příbřežní osadou Thumersbach snímá pohled na jezero a městečko Zell am See na protějším břehu. Snímek z webkamery …
Jednou ze zajímavostí, kterou můžete najít v rakouském podhorském městečku Bruck an der Großglocknerstraße, je tzv. Milník „Zero“ neboli Nultý kilometr. Jedná se v podstatě o kamenný patník, který označuje začátek…
Nezpochybnitelnou dominantou centra čtyřapůltisícového rakouského městečka Bruck an der Großglocknerstraße, ležícího v nadmořské výšce přes 750 metrů při großglocknerské vysokohorské silnici, je farní a poutní kos…
Bruck an der Großglocknerstraße je pěkné, klidné a příjemné městečko, ležící pod alpskými velikány na okraji Národního parku Vysoké Taury, v nadmořské výšce okolo 755 metrů. Žije zde přibližně čtyři a půl tisíce o…
Městečko Zell am See najdeme v Rakouských Alpách v pohoří Vysoké Taury a z Prahy je to necelých šest set kilometrů pokud jedeme přes Plzeň a Mnichov, což je asi nejrychlejší a nejobvyklejší cesta. Rozhodně to není…
Slyšíme-li o Kaprunu, vybaví se nám známé lyžařské středisko ve Vysokých Taurách. Kaprun nabízí svým návštěvníkům kromě lyžování řadu dalších atraktivit. Jednou z nich je i největší opravený hrad v údolí Pinzgau…
Běžkařská oblast v okolí Kaprunu nabízí dohromady přes 40 km běžeckých tratí. Samotný Kaprun disponuje  20 km výborně upravených tratí, z toho 3 km dlouhou vysokohorskou trasou v nadmořské výšce 2 900 m na Kitzste…
Kaprunský hrad se nachází v Salzbursku, v srdci evropského sportovního regionu. Hrad byl postaven ve 12. století a v současnosti prochází rekonstrukcí. Konají se zde koncerty, výstavy a firemní oslavy a mnohdy slo…
Sigmund-Thun Klamm je soutěska v kaprunském údolí. Soutěska je nejvíce 50 metrů hluboká a dlouhá 3/4 kilometru. Dole začíná v Kaprunu (vstup s pokladnou), nahoře končí u umělého jezera Klammsee, které lze obejít p…
                          Wallfahrtskirche Maria Alm Pfarrhofweg 1, 5761 Maria Alm, Rakousko 29.8.2017  Maria Alm am Steinernen Meer je obec ve čtvrti Zell am See ve státě Salzburg v Rakousku v oblasti Pinzgau, která se rozkládá mezi pohořím Steinernes Meer a masivem Hochkönig (část Berchtesgadenských Alp ) na severu a Salcburskými slatinskými Alpami na jihu. Poutní farní kostel s věží (84m) vyšší než petřínská rozhledna je jedním z nejkrásnějších v Pinzgau. Nachází se nedaleko lanovky na vrchol Natrun…
Rakouské Alpy: Skicirkus Saalbach – Hinterglemm – Leogang - Fieberbrunn (01/2016) Lyžařský areál s názvem Skicirkus Saalbach – Hinterglemm – Leogang - Fieberbrunn se nachází v rakouských Alpách z větší části ve …
Rakousko: Ski resort Zell am See – Kaprun (03/2015) Ski resort Zell am See – Kaprun se nachází v rakouských Alpách ve spolkové zemi Salcbursko (Land Salzburg). Geograficky patří oblast Zell…
Soutěska Kitzlochklamm je jednou z nejkrásnějších roklí rakouských Alp. Říčka Rauriser Ache zde za statisíce let vytvořila impozantní podívanou na divokou vodu, která se úzkou roklí valí do údolí Salzach u Taxenbachu nedaleko horského střediska Zell am See. Již v polovině 16. století se hledači zlata pokoušeli dostat do soutěsky. Vybudovali první lávky a vysekali ve skalách štoly, které později využil poustevník, který se zde usadil a žil až do roku 1913. Soutěska byla zpřístupněna v polovině 19. stole…
Rakouské lyžařské středisko Saalbach Hinterglem,které se nachází poblíž Zeel am See(asi 35 km) a jednotlivé sjezdovky jsou na dvou protilehlých horských hřebenech a jsou na dvou místech vzájemně propojeny kabin.la…
Pokud navšívíte Kaprun nebo Zell am See, rozhodně nevynechejte návštěvu přehradních nádrží na konci kaprunského údolí. Přehrada Mooserboden je v nadmořské výšce 2036 m n.m. v samém srdci horské skupiny Glocknergru…
Horská silnice Grossglockner Hochalpenstrasse je chlouba rakouského turistického průmyslu. Byla postavena ve 30. letech 20.století. Na nic podobného v ČR nenarazíte. Silnice…