Z Hoštky přes vinice na vrchu Sovice

Z Hoštky přes vinice na vrchu Sovice

Tuhle trasu – z Hoštky přes Roudnici do Štětí jsme s kolegou měli v plánu už delší dobu. Navíc Karel přidal podle navigace cestu přes vinice na vrchu Sovice.

V Hoštce vystupujeme po deváté a jdeme hned od nádraží po modré turistické

Chvíli jdeme po hlavní silnici, přes potok Obrtku, přítok Úštěckého potoka a dál přes obec Kochovice.

Za Kochovicemi vycházíme polní cestou do volné přírody a v duchu i nahlas děkujeme za noční mráz protože za poledního slunce tu bude bláta požehnaně. A obloha zatím to polední slunce slibuje. Procházíme kouskem lesa a pak už vidíme nalevo zalesněný vrch Sovice a v dálce napravo severním směrem se v mlze rýsuje hrb Sedla (726m).

Pokračujeme po modré směrem k vesnici Vetlá ale ještě před hřbitovem se podle navigace obracíme skoro zpět na cestu k vrcholu Sovice. Vinice zatím nevidět, ale jsme na severním svahu. Ty se objeví až když obejdeme vrchol k jižnímu svahu. Jsou sice oplocené ale široká drátěná vrata jsou otevřená. Procházíme s nadějí že najdeme otevřeno i na druhé straně. Koncem léta nebo na podzim bychom se tu tak volně potulovat asi nemohli. Teď je zima, polovina února, vinohrad spí. Tak fotíme a kocháme se výhledy, sluníčko nám přeje.

Scházíme vinicí k hospodářským budovám a otevřenými vraty k cestě na silnici a po ní vlevo s prudkého kopce ke vsi Brzánky. Za vsí zahýbáme Doprava po silnici podél Labe do Kyškovic. Obcházíme chmelnici a za ní cestou a pak i necestou pěšinou co se občas ztrácí mezi stromy podél řeky kolem sportoviště k mostu do Roudnice.

Fotíme z mostu a chvíli posedíme na Karlově náměstí. Pak se vracíme k mostu a dáváme se po cyklo po druhém břehu na zpáteční cestu. V Dobříni opouštíme cestu kolem Labe, stavujeme se u rodného domu básníka Josefa Hory a jdeme dál po cyklo k Záluží. V Záluží odbočujeme Doprava k veslařskému areálu a podél něj k Račicům. Za opuštěným areálem procházíme Račicemi a ještě nás čekají dobré čtyři kilometry přes most do Štětí a přes celou obec k nádraží. Pospíchám celkem zbytečně, na nádraží čekáme ještě dobrých dvacet minut než nám jede vlak k domovu.

Co dodat. Celkem sympatická trasa kolem šestadvaceti, přes Sovici i Račice jsem šel poprvé, počasí nám přálo takže spokojenost.

Takže zdrávi došli, zase někdy. Seventy

Odkaz na mapu trasy

Poslední aktualizace: 5.4.2023
Z Hoštky přes vinice na vrchu Sovice na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Z Hoštky přes vinice na vrchu Sovice

Kruhová stéla v obci Vetlá.
Původně románský kostelík sv. Jana Většího z 12. století byl na přelomu 14. a 15. století přestavěn a zvětšen. V jeho boční zdi je zazděná část kruhové stély s nevýraznou…
Jižně od města Hoštka, u místní části Kochovice, je nad…
Hoštka leží v Ústeckém kraji, jihovýchodně od Litoměřic. Městečko se rozkládá v mírně zvlněné krajině zvané Česká tabule. Hoštkou…
Sportovní,  rekreační,  veslařské,  kanoistické a rybářské zařízení v…
Hoštka je město v okrese Litoměřice nedaleko Štětí a sloup Nejsvětější trojice se nachází přímo v centru města na Náměstí svobody.…
Umělý veslařský kanál v Račicích leží cca 3km od města Štětí a zhruba 10k…
Obec Dobříň se nachází v okresu Litoměřice v malebném p…
Na letošní turistickou sezonu j…
V dubnu2019 se začal opravovat most vedoucí ze Štětí do…
Štětí je město s 10 000 obyvateli, které leží na pravém břehu Labe, s…