www.spain.info

Kanárské ostrovy

Kanárské ostrovy jsou autonomním společenstvím Španělska. Jsou tvořeny 7 hlavními ostrovy a několika dalšími menšími ostrůvky. Tyto ostrovy sopečného původu jsou vyhledávanou destinačí pro dovolenou u moře. Největším a nejlidnatějším ostrovem ze souostroví je Tenerife. Druhým největším ostrovem svou rozlohou je Fuerteventura.

Turistika Kanárské ostrovy
Oblíbená místa a aktivity Doporučujeme
Tipy na výlety / Turistické cíle Pohoří Teno a soutěska Masca www.holaislascanarias.com
Pěší trasy Los Roques de García Tenerife - Loro park

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět

Tenerife – lehké túry nejen pro děti (1. díl)

Fotografie (10)  • Foto: LenickaS
Foto: LenickaS

Na Tenerife jsme se rozhodli jet s mým 6 letým synem v únoru (8.2.-15.2.2019) o jarních prázdninách. Protože manžel nakonec ze zdravotních důvodů nemohl, jela s námi sestra, a proto jsme se rozhodli ostrov procestovat busem, protože ani jedna z nás nemáme řidičák. Nebudu se rozepisovat o jednotlivých místech, takových informací najdete v průvodcích a na internetu spousta, ale zaměřím se hlavně na praktické rady a naše zážitky. Pokud máte rádi pěší turistiku a chcete strávit aktivní dovolenou, třeba se vám některé rady budou hodit.

Letenka a hotel
Letěli jsme z Prahy a kvůli časům odletu i příletu zpět do Prahy jsme přespali v hostelu Modrá hned u letiště, u 3 lůžkového pokoje tam byla dokonce koupelna i WC přímo na pokoji a ne společná jako u 2lůžkových pokojů.
Tentokrát jsme se rozhodli pro pobyt s cestovkou Canaria Travel, abychom hotel, letenky a transfer z/na letiště nemuseli řešit zvlášť. Vybrala jsem 4* hotel Puerto de la Cruz ve městě Puerto de la Cruz, což byla při cestování busem výborná výchozí stanice. Hotel z venku vypadá už dost ošuntěle, ale uvnitř odpovídá 4*. No musím říct, že jsme tam byli suverénně nejmladší, byli tam téměř samí důchodci a v našem sportovním oblečení jsme tam vypadali tak trochu jako pěst na oko.  Služby byly dobré, první noc jsme měli pocit, že pod prostěradlem a dekou nám byla mírně zima, tak jsme si řekli každý o deku navíc a nebyl problém. Jídlo v hotelové restauraci bylo výborné, velký výběr masa, že ani nešlo vše ochutnat (vždy tak 3 ryby na výběr, vždy přímo na místě grilovaná ryba nebo kuřecí/vepřové, dále hovězí nebo třeba i kozí maso), paella, různé přílohy (rýže, těstoviny, místní brambory papas arrugadas s omáčkou mojo picón a mojo verde) a samozřejmě dostatek ovoce, zeleniny i dortíků. Na snídaně byl taky velký výběr všeho. Dvakrát jsme snídani nestíhali, protože bus jel brzo, tak jsme se dovolili u šéfa kuchyně, jestli si můžeme nabrat jen snídani sebou a nebyl problém, dokonce podruhé se jiný kolega nabídl, že není problém, aby nás do restaurace pustili nějakých 15-20 minut před otvíračkou (snídaně byly od 7:30).

V hotelu byl i animační program, ale ten jsme přes den nevyužívali, jen jednou večer jsme zašli na akrobatickou show a jednou na kouzelnickou show. Ta se nám moc líbila, příjemným zpestřením bylo, že jsme se všichni 3 vystřídali na pódiu při asistenci s kouzlem. Já jsem se na pódiu ocitla tak trochu kvůli své sestře, která hned začala ukazovat na mě, když kouzelník z publika vybíral někoho, kdo má u sebe peníze. Chtěl po nás, abychom vyndali nějakou bankovku a já vytáhla 100 eurovku. V tu chvíli jsem na chvíli pomyslela, jestli to je dobrý nápad, protože mi došlo, že kouzlo určitě bude spočívat ve zmizení bankovky. Jiný pán z publika se rozhodl obětovat pouze svojí dvacku. Kouzelník nás nejdřív požádal, ať si bankovku podepšíme fixem, pak obě naše bankovky sroloval do ruličky, poté jsem ji mela vložit do obálky a požádal mě, ať ji zapálím sirkou. Když obálka i s mou stoeurovkou celá shořela a já na tácku viděla jen popel, modlila jsem se, aby ten kouzelník uměl fakt kouzlit. Pak mě a kolegu donutil sníst 2 banány s tím, že na konci slupky budou určitě naše peníze... Nic...prachy nikde...pak přinesl ještě celý trs banánů. Polilo mě horko, protože jsem byla právě po vydatné večeři... Naštěstí se mu v hlavě rozsvítilo a vzpomněl si, že peníze budou určitě v pomeranči. Rozkrojil opatrně neporušený pomeranč a uprostřed byla zasazená rulička s mojí stovkou a dvackou kolegy... Když jsem kuličku rozmotala, viděla jsem, že to je opravdu moje stovka s mým vlastnoručním podpisem. Uff, kouzlo se povedlo.... Pro jistotu jsem zmačkanou, fixem podepsanou a pomerančovou šťávou poznamenanou bankovku rozhodla co nejdříve rozměnit v prvním supermarketu, naštěstí mi jí bez problémů vzali.

Od delegátky jsme dostali informaci, že v hotelu je pouze užitková voda, takže vodu bylo potřeba kupovat, ale je zde velmi levná a prodávají jí i ve velkých 5-10 litrových baleních, obchůdek s potravinami byl jen pár metrů od hotelu.

Plánování výletů
Z domova jsme měly podrobný plán, přece jen při cestování autobusy a ještě s 6letým dítětem to chce jistou přípravu, abychom např. nezjistili, že nám poslední bus ujel, protože s malým dítětem a ve 3 lidech by se mi úplně stopovat nechtělo.  Při plánování výletů jsem musela brát v úvahu věk mého syna a přizpůsobit tomu délku i obtížnost tras. Věděla jsem, že už ve 4 letech ušel v pohodě 11 km, ale to bylo po rovince ve velmi jednoduchém terénu a netušila jsem, jak bude zvládat těžší terén a víc dní po sobě. Musím říct, že to zvládl úplně perfektně bez remcání, takže popisované trasy níže zvládne úplně každý, když je levou zadní zvládlo 6leté dítě. Vybírala jsem záměrně lehké trasy spíše po rovině, z kopce nebo jen s menším stoupáním.

Akorát doporučuju tyto trasy absolvovat pouze za hezkého počasí, při dešti by byly výhledy poloviční a kamenité stezky by mohly být kluzké, takže by určité úseky nemusely být zrovna bezpečné. Počasí nám vyšlo dokonale, i v Puerto de la Cruz, kde prý bývá často zataženo, bylo celý týden sluníčko a bez jediného mráčku, stejně tak v Anaze,  v Masce, Santiagu del Teide a los Gigantes bylo slunečno a ve stínu cca 22-23°C. I na Teide bylo krásné slunečné počasí bez jediného mráčku. Až v den odletu se počasí pokazilo a začalo pršet.
Zdá se, že tras tu nebývá moc uzavřených, ale i tak je lepší to před cestou zkontrolovat  http://www.tenerife.es/portalcabtfe/es/temas/medio-ambiente-de-tenerife/accede-a-la-red-de-senderos-de-tenerife/senderos/46/682

Autobusy
Pokud máte možnost půjčit si auto, určitě doporučuju, protože ve 3 lidech jsme za 5 dní utratili víc, než bysme utratili za auto. Protože měl původně místo sestry jet manžel, měla jsem rezervované auto na 5 dní u autopůjčovny Cicar, která má výborné recenze a není potřeba na rezervaci kreditka (https://www.cicar.com/). Malé auto stálo v tomto období pouhých 90 EUR na 5 dní, nevím kolik by stál přesně benzín, ale ten je tam také levný, tak ve více lidech se určitě auto vyplatí. Rezervace šla naštěstí bez problémů zdarma zrušit. Ale nevýhoda auta je, že zdaleka ne všude jde udělat okruh a tak se člověk musí vracet stejnou trasou nebo pak jet k autu např. taxíkem nebo busem…

Autobusy fungují na Tenerife velmi dobře, ale i tak je lepší naplánovat si výlety dopředu, přece jen k Teide nebo do Anagy to nejezdí až tak často, hlavně na víkend je potřeba pečlivě vybrat výlet, protože to busy nejezdí na některá místa často.

Zastávky jsou všechny na znamení, takže na zastávce je potřeba na řidiče zamávat, aby zastavil. Viděli jsme jednou na zastávce turistu, který nezamával, jen se přiblížil k okraji chodníku a mávnul až pozdě, když viděl, že autobus nebrzdí a autobus už nezastavil a jel dál… Při vystupování je pak třeba zmáčknout tlačítko stop, aby řidič zastavil na zastávce, kde chcete vystoupit. V autobusech jsou elektronické panely, které ukazují příští zastávku (próxima parada) a aktuální zastávku (parada actual), takže je jednoduché ohlídat blížící se zastávku, kde chcete vystoupit.

Když srovnám s Mallorcou a Madeirou, kterou jsme taky procestovali busem, tak na Tenerife byla doprava nejpřehlednější a nejspolehlivější.

Karta Ten más – Título monedero:
Pokud budete cestovat častěji, určitě doporučuju koupit si kartu Ten más – Título monedero (https://titsa.com/index.php/tus-guaguas/billetes-y-tarifas/billetes-y-titulos-de-pago , info v angličtině https://www.titsa.com/index.php/en/your-buses/fares-and-discounts  ). Je to slevová karta, na kterou je jízdné výhodnější, je přenosná, takže jí může používat více lidí najednou včetně dítěte a dá se nabíjet jakoukoliv částkou už od 5 EUR (maximální částka na jedno nabití je 100 EUR). Nejde použít akorát na autobus jedoucí k Teide.

Tato karta se dá koupit za 2 EUR na jakémkoliv autobusovém nádraží nebo v síti prodejců (např. i malé obchody s potravinami nebo na benzínkách atd.), na těchto místech lze zároveň kartu dobíjet – mapa se sítí prodejců je dostupná zde: https://www.titsa.com/index.php/atencion-al-cliente/puntos-de-venta-y-recarga
Člověk na začátku pobytu asi úplně neodhadne, kolik budou busy stát, tak je lepší nabíjet po menších částkách. Nás 4 výlety pro 2 osoby a 6 leté dítě stály 93,35 EUR (poslední cestu zpět z Portelas do Puerta de la Cruz už jsme platili hotově, protože jsem neměla dostatečně nabito) + zpáteční jízdenka k Teide pro 2 dospělé a dítě stála 33 EUR (ta se nedá koupit přes kartu Ten más). Děti zde platí už od 4 let.

Karta funguje tak, že při nástupu do autobusu se přejede kartou přes automat, aby se načetl začátek cesty. Při vystupování se standardně vystupuje prostředními dveřmi, kde je potřeba znova přejet kartou, aby se načetl konec cesty, protože jinak by se načetlo jízdné až na konečnou stanici. My tím, že jsme byli 3 včetně dítěte, tak jsme postupovali jinak, nahlásila jsem řidiči, kam jedeme a že jsme 2 dospělé osoby a 6 leté dítě a on to rovnou navolil, ale i tak pro jistotu jsem při vystoupení kartou přejela přes automat, kdyby náhodou nějaký řidič nenavolil celou cestu… Při validaci karty při výstupu je pak zároveň vidět zůstatek na kartě. Kdyby neměl člověk dostatečný zůstatek, lze zbytek doplatit přímo u řidiče.

Na většinu výletů jsme vyjížděli z autobusového nádraží v Puerto de la Cruz (https://mapy.cz/s/3pgVH), je to jen malé nádraží, kde jednotlivá stanoviště jsou podél silnice, takže není těžké se na nádraží zorientovat.

Jízdní řády
Společnost Titsa má jízdní řády přehledně na jejich webu:
Titsa má i přehlednou mobilní aplikaci Guaguas, akorát když jsem u některých jízdních řádů ověřovala cestu zpět, jestli to sedí s mými vytištěnými poznámkami, tak jsem měla problém, že mi to neukazovalo obrácený směr (nebo jsem možná jen nevěděla kam kliknout, ale v některých případech jsem jízdní řády pro zpáteční cestu prostě nenašla…), pak je lepší zkontrolovat přes Google maps kliknutím na ikonku autobusu na příslušné zastávce a zobrazí se přehledně nejbližší odjezdy.
Při plánování jsem zároveň používala mobilní aplikaci Rome2rio, abych jednoduše zjistila, které autobusy na dané místo jedou, když zadáte odkud kam jedete, zobrazí to jednotlivé linky i s přestupy. Konkrétní jízdní řády jsem pak hledala přes web společnosti Titsa a Google maps.
Při plánování jednotlivých výletů jsem použila i mapy.cz, kde jsou vidět při kliknutí na ikonu autobusu jednotlivé jízdní řády, ale pak jsem zjistila, že tyto jízdní řády nejsou na 100% spolehlivé a přestože jízdní řád ukazoval platnost od února do června, tak pak se odjezdy vyjímečně lehce lišily (ale většinou seděly), zároveň teď v únoru měnili i některé trasy a jeden autobus např. nezastavoval na zastávce Tucán u našeho hotelu jako dříve ale jezdil pouze z autobusového nádraží v Puerto de la Cruz a jel jinou trasou. Nejspolehlivější jsou tedy webové stránky společnosti Titsa nebo jejich mobilní aplikace. Problém je, když nevyjíždíte z konečné, protože jízdní řády ukazují pouze čas, kdy autobus vyjíždí z konečné a čas odjezdu z jiné zastávky musíte odhadnout.  V takovém případě je lepší použít Google maps, ty časy odjezdů seděly.

Restaurace
Do restaurací jsme na obědy nechodili každý den, protože ne vždy byla restaurace po ruce. Ale všude kde jsme byli, bylo jídlo výborné. Níže najdete co jsme si dali, včetně cen, abyste měli určitou představu, některé restaurace nejsou vůbec drahé.

Puerto de la Cruz:
Casa Pepe - restaurace v Loroparque (https://mapy.cz/s/3piU5)
Dali jsme si chobotnici - Pulpo a la gallega (předkrm, ale byla to tak velká porce, že by to téměř stačilo na celý oběd 11,5 EUR), Croquetas pollo – bešamelové kuřecí krokety (8 EUR) a kuřecí špíz 13,5 EUR, jablečný džus 2,1 EUR)
Ceny – útrata 35,10 EUR

Do této restaurace jsme zašli poslední den na oběd. Výběr mě nějak nenadchl, žádné typické tapas a tak jsme se rozhodli vyzkoušet obědové menu – rybu s papas arrugadas a kuřecí prso s hranolkama. Jídlo bylo celkem dobré, za tu cenu odpovídající (7,95 EUR - polévka, hlavní chod a jako dezert zmrzlina nebo káva)

Puerto Santiago:
Croquetas, Gambas al ajillo, Papas arrugadas, Kuřecí plátek s hranolkami, jablečný džus
Ceny – útrata 27,20 EUR

Portelas:
Mesón del Norte https://mapy.cz/s/3piUZ
Zde vařili opravdu výborně, nejlepší restaurace, kterou jsme navštívili. Já si dala moje oblíbné Gambas al ajillo (Krevety na česneku 9,25 EUR) s bagetkou (zde to byly tygří krevety, jinak častěji bývají jen ty malé), papas arrugadas s mojo picón (4,25 EUR) a malýmu jsem objednala kuřecí prso s hranolkama (Pechuga del pollo a la brasa 6,95 EUR, obrovská porce, že stačí klidně pro 2) a džus, ceny nebyly vysoke
Ceny – útrata 31 EUR

Odkazy
Hotel Puerto de la Cruz - https://www.hotelpuertodelacruz.es/en/

Počasí
Webů a aplikací na počasí je spousta, mě přišel přehledný a přesný web níže.
Webkamery

Uzavírky tras

Busy
Titsa – odjezdy
Titsa – síť prodejců karty Ten+
Titsa – aplikace do mobilu (odjezdy busů, ceny)
Rome2rio – aplikace do mobilu na plánovaní cest nejen na Tenerife

Autopůjčovna Cicar
Loroparque
Časy jednotlivých show:

Teide
Lístky online na bus 348

Zrušení/změna rezervace z důvodu počasí
Lístky na lanovku
Info o uzavření lanovky z důvodu nepříznivého počasí
Povolení ke kráteru

Kolik nás to stálo (celkem 2 dospělí, 1 dítě 6 let):
Hostel Modrá – 1440 Kč + 1440 Kč (využili jsme na cestu tam i zpět)
Zájezd s CK Canaria Travel (letenky, 4* hotel, polopenze, transfer z/na letiště, pojištění) - 41 925 Kč
Restaurace – 114 EUR (4 x restaurace)
Jídlo (různé drobnosti, voda, pití) – 35 EUR
Autobusy (2x dospělý, 1 dítě – 127 EUR)
Vstupy:
Loroparque: 99 EUR (37 EUR dospělý, 25 EUR dítě)
Lanovka Teide: 67,5 EUR (zpáteční dospělý 27 EUR, zpáteční dítě – 13,5 EUR)

+ nějaká částka suvenýry – my utráceli hlavně za různé španělské dobroty, můžete mrknout na orientační ceny za kus podle toho, kde a jakou značku kupujete:
Mojo picón – 2,5 EUR (výborná salsa typická pro Kanárské ostrovy, jí se hlavně k bramborům a masu)
Mojo verde – 2,5 EUR (výborná salsa typická pro Kanárské ostrovy, jí se hlavně k bramborům a masu, u této je základem petržel)
Sirope de palma - 2,82 EUR (palmový sirup - mě připomíná javorový sirup, je lepší koupit v supermarketu, v obchodě se suvenýry stojí někde i 5 EUR)
Dulce de leche – 4 EUR (takový mléčný karamel) – já mám ráda na palačinky
Turrón – 1,65 – 2,50 EUR (moje nejoblíbenější španělská cukrovinka, existuje spousta druhů, já mám nejradši měkký Turrón de Jijona)

Jednotlivé výlety jsem popsala v dalších příspěvcích (zážitky, trasy, busy, praktické informace), takže pokud se chcete inspirovat, co na Tenerife navštívit, mrkněte na další příspěvky:

Náš itinerář:
Loroparque – 9.2.2019
Teide – 10.2.2019
uložit .gpx soubor (28.292, -16.629)
Poslední aktualizace: 1.4.2019
Autor: LenickaS

Orotava Valley

Příspěvky z okolí Tenerife – lehké túry nejen pro děti (1. díl)

TENERIFE
Kanárských ostrovů je sedm, a přestože leží kousek jeden od druhého, jsou každý úplně jiný, jako by k sobě nepatřily. Sedm různých světů. Jsou silně poznamenány sopečným původem, úplně jiná krajina než naše…
Proč ne? Kanárské ostrovy jsou ideálním místem pro pěší turistiku v měsících, kdy v našich zeměpisných šířkách panuje zima. V posledních letech se stávají hitem i pro obyčejného českého turistu a pomalu ztrácejí punc daleké exotiky a …
Webkamera na připojeném odkazu nás přenáší do letoviska Chayofa na ostrově TENERIFe.
Webkamera na připojeném odkazu nás přenáší na ostrov TENERIFe do střediska La Quinta.
Webkamera na připojeném odkazu snímá část známého letoviska TENERIFe s nekonečným mořským obzorem.
Loro park se nachází v Městečku Puerto de la Cruz na Tenerife. Vidět zde je možné šou delfínů, lachtanů, kosatek, papoušků, ale také tu mají krytý pavilon s tučnáky, podmořský tunel se žraloky a spousty dalších zv…
Tenerife je s plochou 2034 čtverečních kilometrů největším z ostrovů Kanárského souostroví, jimž se říká ostrovy věčného jara.Letěla jsem na dovolenou v březnu,kdy je tady zima a tam skoro…
Máte rádi aktivní dovolenou? Slunce, moře, pláže, ale i Hory, lesy a krásnou přírodu? To vše najdete na TENERIFe - ostově mnoha možností!. Patří mezi nejoblíbenější z Kanárských ostrovů. Důvodů je mnoho - příjemné…
Webkamera na připojením odkazu nás přenáší k nejvyššímu vrcholu nejen Kanárských ostrovů, ale i celého Španělska, k Pico del Teide dosahující výšky 3 718 m.
Jsou dva různé způsoby, jak se dostat na vrchol Teide. Můžeme buď pěšky (obvyklým místem, odkud se vychází je Montaňa Blanca) nebo se může jet lanovkou (od Montaňa Majuo). Jedeme se podívat za spící sopkou a zároveň na nejvyšší vrchol Španělska měřící přes 3700m. Pokud se rozhodnete přespat nahoře, je to možné ve volně přístupné chatě Altavista, nebo přímo pod…
Chystal jsem se na výstup na tento spící vulkán.  Už předem jsem si vyřídil povolení. Ale den před plánovaným výstupem byl na ostrově asi hodinový prudký…
Na sopku Teide (3 718 m) jsme se chtěli vypravit co nejdříve, abychom neriskovali, že lanovka bude zavřená kvůli špatnému počasí. Např. po našem návratu do ČR byla kvůli počasí zavřená 4…
Pěší výstup na Pico de Teide Pico de Teide je nejvyšší hora Španělska s 3717m nadmořské výšky a leží na největším ze sedmi Kanárských ostrovů, na TENERIFe v ParqueNacional del Teide. Tento sopečný vulkán není dos…
Roques de Garcia je nejnavštěvovanější přírodní atrakcí na  ostrově TENERIFE. My jsme se sem vypravili linkovým autobusem č.342 z Los Christianos. Koupili…
V národním parku Teide jsme se vydali na výlet kolem Roques de Garcia. Hned na začátku stezky č.3. je k vidění nejznámější skalní masív  Roque Chinchado. Mezi turisty je známý jako  "Boží prst", ale někteří místní obyvatelé jsou na tento výraz hodně hákliví . My jsme ho při svém putování viděli za všech stran a tak jsem neodolal a fotil...
Do Mascy se dostanete autem, případně autobusem se zájezdem. Je dobře přístupná po serpentinách s nádherným výhledem na moře, Hory a sousední ostrov.Nachází se poblíž nejzápadnějšího výběžku ostrova.  Masca je nád…
Na první den jsme se rozhodli zůstat v Puerto de la Cruz, abychom se rozkoukali a stihli koupit i kartu Ten+ na autobus. Rozhodli jsme se pro návštěvu Loroparqu…
Říká se, že každý správný muž má v kapse nůž. Já bych tohle to ustálené rčení trošičku poopravila – každý správný muž má v kapse nůž a v ruce GPS-ku. A proč? Protože je to moc dobrá věcička, která s…
Výlet do zoo Loro parque může být jak celodenní, tak krátkodobý. Nachází se na severu ostrova - v městečku Puerto de la Cruz. Jedeme za zvířaty: můžeme vidět kosatky, delfíny, lachtany, jeden z nejlepších pav…
Tentokrát jsme se rozhodli trochu cestovat a odpočívat na březích Atlantiku. V době, kdy u nás končí zima, je na TENERIFE příjemné jarní počasí. …
Další den jsme se vydali na túru z vesničky Santiago del Teide do Los Gigantes. Cesta vede mezi kamennými zídkami, byl to hezký výlet, ale ze všech, co jsme za ten týden absolvovali mi…
Masca je malebná horská vesnička obklopená úchvytnými horami pohoří Teno. Její malebnost doplňují vzrostlé palmy a malé Kamenné domečky zasazené do okolních svahů. Soutěska Barranco de Masca se hluboce zažezává n…
Na poslední den jsme měli naplánovanou Mascu a kráťoučký trek do Las Portelas. Na Masca trek, který je označován za jeden z nejkrásnějších jsme se s 6letým dítětem nechystaly a nemuseli…
Ostrov TENERIFe je krásný. Ostrov není velký a tak 10 - 14 dní pobytu je dostačující. Za shlédnutí stojí sopka Pico del Teide, LoroParque, delfíni z pirátské lodi Flipper Uno a další. Sopečný ostrov má až na vyjím…
Pokud se řekne TENERIFE nebo Kanárské ostrovy, většina lidí si představí pláže a hotelové komplexy. Davy turistů, lesy slunečníků a stánky se zmrzlinou. Pravdou je, že takové je TENERIFE …
Letiště Sur Reina Sofia (TFS) spadá pod město Tenerife, které leží ve státě Španělsko.
Letiště Norte Los Rodeos (TFN) spadá pod město Tenerife, které leží ve státě Španělsko.
Barranco Seco je soutěska na severovýchodě Kanárského ostrova Tenerife. Spojuje Městečko Batán de Abajo s městem Punta del Hidalgo. Asi největší atrakcí této soutěsky je cesta zavlažovacím kanálem původně vybudova…
Počasí nám přálo a hlásili krásné počasí, jasno a opět kolem 22°C a tak jsme se rozhodli pro další výlet do Anagy, která nás naprosto nadchla. Autobusem jsme dojeli do Las Escaleras a šli…
Na pondělí hlásili také krásné slunečné počasí kolem 22°C, tak jsme se rozhodli vydat do Anagy a jít túru z Taganany do Afuru. Přestupovalo se v na autobusovém nádraží v Santa Cruz, na…