Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Indie

Pushkar

4.12. 2010

Hare Krisna,
zdravim siroko daleko do zasnezenych luhu a haju tam kdesi na severni polokouli...
takze se vracim ke svemu cestovani a je zajimave premyslet o tom jak vsechno muze klapat v zivote kdyz to vsechno hraje harmoii a to i v tzv slozitych zivotnich situacixh a jak se to nekdy muze s prominutim pos... , i kdyz je celkem klid a my si myslime ze mame vsechno plne pod kontrolu.
Jak jsem vyjizdel ze sveho hotelu Kailash v Jaipuru na mistni bus nadr, tak jsem vzpominal ze jsem cetl v pruvodci, ze jsou regulerni busy do Ajmeru (kde se musi trochu sloziteji prestoupit na bus do Puskar) a nekolik primych busu do Puskaru denne. Byla nedele a tak jsem moc nedoufal a presto hned jak jsem dorazil na nadr, hned tam stal primak do Puskaru a bum a za 5 minut jedeme. Fakt dobry rikam si a v duchu dekuji paneckoni ze mi tak pomaha. No a jak jedu v buse, hodim si svuj velky bagl jako vzdycky na motor vedle ridice, kde jediny prostor kde se da tento bagl umistnit aniz by prekazel nebo zabiral misto pro cestujici a ptam se ridice kdy jako budem v puskar a on ze za 3,5 hodiny - coz je dobry - rovna silnic, neco jako dalnice v 6 vecer jsem tam. No a ja medituji o ubytovani ctu si v pruvodci tipi na nejlevnejsi ubytovani a tak si preji kez bych mohl sehnat nejakej hodne levnej pokoj a pritom slusnej abych mohl zustat trochu dyl a trochu popustit. Do ted jsem bydle za 300 a 315 rs na noc, coz je pro jednoho na Indii celkem dost. Taky jsem si pral klidne misto kde bych se mohl absorbovat do sve duchovni praxe a zaroven rovnou strechu kde bych mohl praktikovat sve cviceni. No proste relax. Pak uz jenom zpivam mantru na sven ruzenci, sleduji mijejici krajinu a indicke vesnice a mestecka, na chvili usinam, pak po ocku sleduji puvabne mlade rajasthanske matky s diteti, sedici v prostoru u ridice prede mnou, pak premyslim o tom co bylo, pak zase o tom co asi bude, trochu mluvim s dvemai indami sedicimi vedle jeden mladej a jeden starej, jeden je z puskaru tak trochu vyzvidam a on me ujistuje ze je tam spousta hotelu a ze neni problem a zase koukam na ty dve mlade matky, jsou vysoke a stihle, vyrazne obliceje, trochu jak ciganky ale jasnejsi a klidnejsi oci a zase ten sarm a temperament, hodne vasne uvnitr, prekrasne saris s vyraznymi kriklavymi barvami, spousta naramku na rukach a nohach, nahrdelniky, sperky, nausnice, make up a jsou takovy fixovany, zadny padavky, vypada to ze vedi co delaji, intelgentni, ale zadne high class pritom, stredni trida, mozna ta nizsi ale nahore divam se opatrne abych nerozrusoval, protoze neni slusne moc koukat po zenskych, ale co nadelas sedi primo pred tebou a smyslu jsou prirozene pritahovany ke smyslovem predmetum, jsou to ctnostne vdane zeny a ja jsem nlecha usilujici o nejake duchovni pozvednuti, nic se nedeje, no a v te chvili citim nejaky rozruch vedle a vidim, ze jedno maly decko kolem 4 let obycejneho indickeho paru to nevydrzelo a posralo se... no jo i takovej je zivot, nekdy se to satne zvlaste kdyz ti jsou 4 roky a drkotas se dlouho v autobusu a rodice do tebe cpou vsechno mozne aby jsi se mel jako dobre, no a jen 5 km pred ajmerem kam jeli, bum a bylo to... matka to resi, tata prihlouple prihlizi co muze chudak delat ze jo, no a vypada to ze se posral tak nejak na pul protoze porad breci asi to furt drzi a ta matka mluvi na ridice a je dost nalehava a ridic za chvili zastavi plnej bus na kraji dalnice primo pred nejakou hospodou a obchodama - v Indii je vsechny otevreny a oni vyjdou s tim klukem na takovy maly ostruvek mezi nasim pruhem a nejkrajnejsim pruhem pro pomala vozidla a povozy a v klidu a v pohode nechaji toho kluka se vyprazdnit do uplne spokojenosti a pak vezmou flasku s vodou a umyjou mu zadek holoo ruku a paksvoji ruku dalsi vodou a kalhoty a rencle se slozi - se prece vypere tak bohati nejsme aby jsme to vyhodili a zbyek cesty uz musi byt mladej dole na holasa to se neda nic delat - ne cela ta akce trva asi 5-8 minut, plnej autobus stoji a vsichni trpelive cekaji i lidi na silnici nikde neni rozrusen zadbej trapas, na zapade nepredstavitelny tady beznej jev, matka je v te akci aktivni, otec jen asistuje a yz jsou zpatky a muzeme jet jayho!
No stejne si rikam, ze bych na ty zensky nemel tak cumet, nebo to moje rozhodnuti se nezenit nevydrzi a ja budu muset na stary kolena podstupovat podobny nebo jeste horsi trapeni a ze seberealizace a poutnich cest bude konec, protoze proste nezbyde cas a vubec co vam mam povidat.... clovek se tezko vyhne svemu osudu ale nadeje umira naposled .... vsechna slava tem rodinam kteri vedou cnostny a stastny zivot a tem grhasthum kteri vedou cisty duchovni zivot.. tem chci osobne slouzit jako domaci sluha.... slava tem, kterycj je jak safranu, vzacne to duse... vonave kvety nadeje jinak hrozneho zelezneho veku hadek a pokrytectvi
No a tak jsme v Pushkar, je tma a ja nic nevidim vyskakuji z autobusu a zamyslim vyhledat vytipovane hotely, nicmene v te chvili jak se dotykam svate pudy Pushkaru, pristupuje ke me mladik a rika, room room, only 100 rupis, hot watter, good peacefull place, nera lake and temple. Normalne jsem v takovycg situacich opatrnej ale kluk se mi nejak libi vypada uprimne a nabizi pokoj za 100 a dokonce s teplou vodou a to by bylo nad vsechny me ocekavani, tak proc to nezkusit. Tak jdeme asi 7 minut a jsme na miste Hotel se jmenuje Seventh dream - hotel sedmeho snu a menezrujou ho tri mladi indicti hosici, ale nepusobi moc tradicne spise jak zapadni smazky v pohode, nocmene pokoje jsou pekny, a na strese maji takovou kavarnyu restauraci v hippie stylu a uz zacinam tusit o cem puskar je..... :)
Ukazuje mi nekolik pokoju, hotel je tener prazdny, delam s nim nekolik srand a on chape ze se snazim byt svatej a ocenuje to, navic se jmenuje kailash a to je jmeno toho hotelu z ktereho jedu, je sidlo pana Sivy kailash, no nakonec dostavam nejlepsi pokoj, nejklidnejsi a nejcistsi za 120 rs ma den s tim ze mum rikam ze zustanu tyden, jini za ten pokoj davaji 200, plati a nachazim absolutne idealni misto nahore na strese, nejvyssi vyvisena rovna plocha, ctverec presne tak velkej jak potrebuji na moje cviceni s prekrasnym rozhledem na cele mesto a okoli, no super. a kdyz zjistiji, ze nejstarsi e nejvyznamejsi Chram Pana Krisny ve meste je primo pred nami, tak vim ze to neni nahoda a ja jsem opet prijemcem velke milosti a tak se znovu ptam... o za co Pane za co, vzdyt ja si nezaslouzim.... dekuji dekuji.... a tak sepisujeme registr - vsude chteji opsat pas, visa, adresu a spousta formalit je to narizeni od vlady, dozvidam se z knihy, ze tady byl bhakta Leos Skalickej (nas starej znamej indickej poutnik z Cech) i s rodinkou pred 14 dny ve stejnym hotelu, no podivejme jak je svet mlady a kluci jsou radi ze ho znam a davaji mi vizitky abych jim delal reklamu a ja se seznamuji se zbytkem party mladicky muni, sikovnej vysmatej chlapik a Omi - kuchar se zapadnim obeceni a strihem vlasu, trochu new age, poradka sluchatja na usich a cogo v puse, ale ,milej hodnej, dobre oci - jen ten chtic a vliv zapadniho trendu je tan citit - nicmene mi dovoluje pouzivat zdarma jejich cistou kuchynku a to uz je opravdu luxus, priznavam ze za tyhkle penize jsem takovy podminky a luxus v Indii nikdy nemel.Takze kluci jsou v pohode, Omi vari a uklizi, Muni se stara o hosty a jejich potreby a kailash chodi na nadr i do 11 km vzdaleneho Ajmeru a osobne privadi lidi, protoze jsou trochu spontani a nejsou v oficialnich pruvodcich a nemaj moc reklamu a jak jsem zjistil je tady opravdu moc hotelu (ale i moc turistu) a tak se museji starat, ale jsou sikovni a levni a ma to hodnotu, jen co je pravda, Vypakuji si veci a uz je pozde, ale jdu jeste do internetove kavarny - ktera je jen 3 minuty odsud a fiha - moderni vybaveni , high speed, slusna cena, zase nejrychlejsi internet a nejlepsi vybaveni co jsem zatim v Indii zazil a kdyz vidim tech spousta mladejch zapadaku na ulici a v okolnich kavarnach a hotelich a na internetu - tak chapu ze toto bude velice hodne nastevovane a pritazlive misto pro zapadni zvlaste mlade a alternativni lidi a mnoho dlasich exotu, sam se divim, ale nespekulovat a rychle spat - zitra to teprve zacne - s ranem a kvalitou dobra, z Bozim svetlem a jasnou hlavou, Pushkar, Puskar..

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 13.12.2010
Autor: gauranga

Pushkar

Příspěvky z okolí Pushkar

Pushkar Hotel Gulaab Niwaas Palace
Dalším hotelem na jednu noc byl hotel Gulaab Niwaas Palace ve městě Pushkar, které leží v polovině cesty mezi městy Jaipurem a Jodhpurem. Tento hotel je bývalým opravdovým palácem místního vládce. Když byl vládcům …
Indickým Rajasthanem a nejen ním - druhá část
Indie, Rajasthan, 2010 - druhá část  17.11. Noc byla o poznání chladnější než včera. Notnou chvíli nám trvá než se osmělíme a vylezeme ven z našich teplých spacáků. Hůř jsou na tom…