Střední Amerika

Mexico, první část

Fotografie (6)  • Foto: Farber
Foto: Farber

Všechny fotografie z oblasti Mexico (46) Pro naši cestu do Mexika jsme využili jednak služeb společnosti Lufthansa, trasa Praha-Frankfurt-Mexiko City, cena zpáteční letenky i s poplatky 17500 Kč, a jednak společnosti British Airwais ( Praha-Londýn-Mexiko City ). Ještě v letadle jsme vyplnili nezbytné mexické vstupní kartičky. Po tvrdém přistání na letišti Benito Juaréz v Mexiko City v 18.35 jsme si nejdříve vyměnili dolary za mexické pesa , označené stejně jako dolary $ ( 197 USD = 2125 PS ). U výstupu z koridoru do letištní haly je totiž směnárna v níž, a na letišti vůbec, je paradoxně nejlepší kurz. Po celních formalitách, kdy nám u výstupu padlo zelené světlo ( při červeném prý následuje osobní prohlídka ) jsme se před letištní halou vydali doleva. Zastřešený chodník a šipky na tabulkách nás dovedly asi za deset minut ke vchodu do metra, stanice Terminal Aérea. Jízdenka na metro stojí 2 Pesa ( dále PS ) kamkoli. Vhodíte ji do turniketu a ten vás propustí dovnitř. V metru jsou trasy k nástupištím a přestupy docela dlouhé, všude jsou davy lidí, je to ráj pro kapesní zloděje. Ale s troškou opatrnosti se to dá zvládnout. Dva vlaky jsme nechali ujet, protože jsme se do nich už prostě nevešli a tak asi po hodině jízdy vystupujeme v přestupní stanici Pino Suaréz. Špatně jsme se zorientovali a vystoupili z placeného prostoru metra. Proto jsme šli na náměstí Zocalo asi dvacet minut podzemní pasáží s obchůdky (knihy,hadry atp. ), v tuto hodinu již zavřené. Ve 21 hodin stojíme na Zocalu před obrovskou mexickou vlajkou, uprostřed které je státní znak - orel sedící na kaktusu a požírající hada. Náměstí vévodí Metropolitní katedrála, za kterou na levé straně je ulice 5 de Mayo. Jsou tam levnější hotely ( i dražší viz Lonely Planet ), ubytovali jsme se v hotelu Washington , 5 de Mayo 54 ( pokoj pro 2 s koupelnou a WC = 180 PS/noc ). 14.2.2003 Přes noc jsme moc nespali, na ulici totiž do ranních hodin kvalitně třískali silničáři sbíječkou. Dnes přiletí druhá půlka výpravy. Koupili jsme nocleh na další den ( pokoj pro 4 s příslušenstvím = 250 PS/noc ) a vydali se na autobusové nádraží TAPO ( stanice metra San Lazaro ), odkud jezdí autobusy na jih. Koupili jsme na zítřek přímé jízdenky do Palenque ( přestup ve Villahermose se finančně nevyplatí ) u společnosti ADO, tj. první třída za 534 PS/os. V malé hospůdce jsme ochutnali klasické polední menu tzv. Comida Corrida -rajská polévka, tortily, kuře, rýže, sladká a Ostrá omáčka + kola=30 PS. Poté jsme navštívili kostel Panenky Marie Guadelupské, mexické národní patronky. Ulici ke kostelu lemují stánky se suvenýry, většinou s náboženskou tématikou. Celý komplex kostelů a zahrad se rozprostírá na mírném návrší. Metrem ze stanice La Villa jsme pokračovali na stanici Tlatelolco, u které leží náměstí Tří kultur. Odtud jsme se projeli až na konečnou metra Universidad, (samotná universita leží v areálu v lese, kolem stánků se skripty chodí spousta pěkných koček, holek a bab), načež jsme jeli na letiště pro druhou půlku naší výpravy. 15.2.2003 Batohy nám zdarma nechali v hotelové úschovně. Navštívili jsme Národní palác, je tam pěkná zahrada a hlavně fresky zobrazující předhispánskou kulturu kolem hlavního města. Vstup je zdarma, objekt však hlídají vojáci. Dovnitř vás pustí výměnou za pas ( za naši čtyřčlennou skupinu chtěli jeden pas ). Poté jsme přes vykopávky Templo Mayor ( pozůstatky aztéckého chrámu ) došli procházkou ke stanici metra Allende. Ulice jsou proměněny v jedno velké tržiště se vším možným. S metra jsme vystoupili na stanici Chapultepec. Parkem jsme došli k Národnímu antropologickému muzeu, vstup 37 PS. Jednotlivé sály jsou utříděny podle různých kultur a civilizací na území Mexika, např. mayská, olmécká, toltécká atd. Člověk si uvědomí rozmanitost Spojených států mexických. Je zde vystaven i slavný Aztécký kalendář, kulatý kámen zobrazující legendární pojetí dějin světa. Slunce v jeho středu symbolizovalo nejvýznamnější prvek aztécké kosmologie. Výhled na město z ptačí perspektivy nabízí věž La Torre Latinoamericana v centru, kousek od náměstí Zocalo. Vstupné činilo 40 PS. Večer v 18.10 jsme po odbavení batohu ( neztratit lístek! ) a osobní prohlídce nastoupili do autobusu společnosti ADO, směr Yucatán. Noční přesun proběhl v klidu, časté zpomalovací retardéry na silnicích však nejsou vždy příjemné. Cestou byly dvě půlhodinové přestávky -za Cordobou a ve Villahermose. 16.2.2003 V 6.15 ráno jsme vystoupili z autobusu v Palenque a namazali se krémem Autanem ( komáři jsou v tuto hodinu stále ještě bdělí ). Ihned si nás všimli místní nabízeči služeb - taxíků, ubytování a výletů do okolí. Nepodlehli jsme nabídkám a vydali se po hlavní ulici Juaréz směrem k náměstí ( pomocníkem nám byl průvodce Lonely Planet ). Za deset minut jsme se ubytovali v hotelu Kashlan, ulice 5 de Mayo 117 ( pokoj pro 4 s příslušenstvím = 350 PS/noc ). Snídaně Americana ( 30 PS ) v nedaleké hospůdce nebyla špatná. Stopli jsme colectivos ( dodávka pro 10 lidí ). Za 7 PS jsme spolu s dalšími turisty dojeli na ruinas, asi 10 km za městem. Z pralesů dnešní Guatemaly přišli na poloostrov Yucatán Mayové. Založili tam kvetoucí města a chrámy, jejich pozůstatky patří k nejskvělejším památkám Mexika. Patří k nim mj. také Palenque. Protože je neděle, máme ušetřeno 30 PS za vstup. Celý areál mayského města je schovaný v lese. Chrám nápisů a Palác s třípatrovou věží je opravdu pěkný, stejně jako opodál stojící Chrámy kříže, slunce a rostlinného kříže. Další mayské pyramidy a chrámy jsou v okolí v pralese. Přes celý areál jsme šli do muzea a potažmo colectivem zpět do města. Tento výlet, který nás každého vyšel na 14 PS, nám ráno nabízel naháněč na autobusáku za stovku na osobu! Rozdílů mezi egyptskými a mexickými pyramidami je mnoho. Hlavní však tkví v tom, že egyptské pyramidy slouží k věčnému odpočinku zemřelých faraónů, zatímco mexické ( s jedinou dosud objevenou výjimkou právě v Palengue ) mají účel náboženský, na jejich vrcholech totiž stávaly oltáře pro lidské oběti. Odpoledne čtení, šachy, relax. Na zítřek jsme koupili jízdenky do Juchitánu, společnost ADO za 270 PS/os. Večer hospůdka na náměstí. 17.2.2003 Ráno bylo deštivé, snídaně Tradicional ( 30 PS ). Původní jízdenky do Juchitánu jsme vyměnili s doplatkem za jiné, v Juchitánu byla totiž špatná návaznost spojů do Pochutly. Přímý autobus z Palenque do San Cristobalu společnosti ALTOS odjížděl v 11.30 ( 80 PS ). Ve 14 hodin byla 20-ti minutová přestávka ve městě Ocosingo. Cesta dále pokračovala serpentinama přes malé vesničky, před San Cristobalem stáli vojáci. V 16.30 nás pěkným počasím přivítal San Cristobal ( v Palenque bylo dusno ). Využili jsme služeb úschovny batohů na nádraží za 10 PS a šmejdili po městě- centrum, náměstí, uličky, trh, hospoda, internet. Na náměstí byl bankomat, 3000PS = 8423Kč. San Cristobal je pěkné městečko s koloniální architekturou. Ve 21.00 jsme seděli v autobusu společnosti OCC, směr Pochutla, 261 PS. Přes noc 4x policejní kontrola, legitimovali pouze místní obyvatele. Všechny fotografie z oblasti Mexico (46)

uložit .gpx soubor (19.427, -99.128)
Poslední aktualizace: 14.4.2004
Autor: rostap

Mexico City

Příspěvky z okolí Mexico, první část

México
Hlavním městem Mexika a je Ciudad de Mexico. (Mexico City). Je hlavním městem Mexické republiky a zároveň stejnojmenného federálního distriktu na jižním okraji centrální náhorní plošiny, asi 2 200 m. Město obklopu…
Mexico 2001 4. 1. Na autobusové nádraží v Orlandu cestujeme taxíkem. Autobus do Miami na letiště měl odjíždět ve 21:30, ale stalo se tak až ve 4:00 druhý den ráno. Důvod byl zcela pros…
Začali jsme pěkně. Samozřejmě, že chlapi nastupující v Praze, konkrétně Petr a Lubo, stáli i po několikerém zdůrazňování informačními dopisy úplně blbě. Nicméně mě alespoň našli, bezra…
Letiště Juarez (MEX) spadá pod město Mexico City, které leží ve státě Mexiko.
Letiště Licenciado Adolfo Lopez Mateos (TLC) spadá pod město Toluca , které leží ve státě Mexiko.