Česká Lípa – Zákupy a zpátky.

Je pravděpodobně jeden z posledních víkendů který slibuje pěkné, byť už chladné počasí a kdy je možno absolvovat delší výlet za světla.

Náš neúplný All Stars Team vystupuje v půl desáté v České Lípě s předsevzetím projít přes Zákupy a Svojkov zpět do Lípy. Vypadá to na poctivou třicítku. U nádraží dáváme zážehové Svijany a vyrážíme po červené k Brennskému mlýnu.

Zanedlouho procházíme osadou se sugestivním jménem Žizníkov, fotím prázdný rybník, i ten snad někdo vypil. Za Žizníkovem procházíme lesem , přicházíme k meandrům Ploučnice a pak po silnici kolem Maxova rybníka procházíme dlouhou osadou Heřmaničky. Nalevo mezi silnicí a Ploučnicí domky a chalupy, napravo Pastviny a zemědělské usedlosti s malými stády koní a někdy i ovcí. I kravky se občas prezentují.

Tak přicházíme k rozcestí Brennský mlýn a s červenou a cyklo 3045 jdeme ostře doleva kolem mlýna. Červená odbočuje Doprava na Brennou a my dál po cyklo přes Božíkov do Zákup občas kolem Svitavky která se pod Vlčím dolem vlévá do Ploučnice.

Pak už přecházíme koleje a přicházíme do Zákup. Nalevo obnovený pomník sv.Jana Křtitele, pak kostel sv.Fabiána a Šebestiána, náměstí Svobody s morovým sloupem. Před zámkem se ještě stavujeme v restauraci na pivo a kafe.

Přicházíme k zámku, krátce se stavujeme v parku a procházíme nádvořím. Přesto že je sobota, zámek zeje prázdnotou, bohužel včetně medvědária. Na zimní spánek je ještě brzy ale třeba je méďovi zima. Sluníčko sice svítí ale vítr je už podzimně studený. Hned za zámkem jsou nějaké právě končící trhy kde je lidí habaděj, inu konzum vládne světem.

Od zámku pokračujeme po zelené lesními cestami s občasnými výhledy na okolní zalesněné dominanty. Přes vrch Obora pokračujeme osadou Nový Šídlov, tam doleva kolem roztroušených chat, chvíli po silničce a znovu lesem a pak podél pastvin do obce Svojkov. Tam se rozhodujeme jestli ještě stihneme Modlivý důl a zpět nebo si necháme čas porozhlédnout se po Lípě.

Vítězí druhá varianta takže padáme podél kostela s kopce po červené směrem na Českou Lípu.

Cesta vede otevřenou krajinou s hezkými výhledy na okolní krajinu s dominantním Špičákem a věží (bývalé) rozhledny. Kolem bukovanských rybníků na silnici a osadou Písečná. Na konci osady červená odbočuje ze silnice a otevřeným údolím přichází k městu a do centra České Lípy.

Zbytek bych si dovolil dodat příště, vím že spousta fotek a sáhodlouhé popisy, vytažené z Wikipedie či jiných internetových zdrojů brzy čtenáře unaví.

Takže zdrávi došli, zase příště. Seventy

Odkaz na mapu trasy

Poslední aktualizace: 6.10.2013
Česká Lípa – Zákupy a zpátky. na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Česká Lípa – Zákupy a zpátky.

Českolipskem na kole - 3. část
Dnes objevíme další velmi zajímavou cyklostezku označovanou jako Písečná.…
Průrva Ploučnice je uměle vytvořený vodní tunel, kterým protéká řeka Ploučnice. Nalezneme ji mezi Stráží pod Ralskem a Novinami pod Ralskem. Lidé jí za ty léta dali …
Každé město se pyšní svou historií i svým duchovním zázemím, neboť to, jakým způsobem se město stará o své památky je jeho prvořadou…
Česká Lípa město  Přicházíme po červené od Písečné do České Lípy. Do…
Jedno staré a prý osvědčené přísloví praví , - všude dobře, doma nejlépe-.…
Kostel Povýšení svatého Kříže je nejstarším českolipským kostelem. Byl vystavěn ve 14. století z iniciativy místních měšťanů v čele…
Sousoší "Dívky" je instalováno v České Lípě na sídlišti Špičák.Tato krásná plastika dvou děvčátek držících se za ruce je umístěna…
Kostel byl postaven ve 14. století a je tedy nejstarším zachovalým kostelem v České Lípě.  Nejstarší písemná zmínka o jeho existenci…
Červený dům je dům ve stylu italské renesance, který si v roce 15…
Pátek 31. 7. 2020 Večer i v noci bylo teplo, až k ránu se trochu ochladilo…
Aquapark v České Lípě nabízí množství atrakcí - tobogan, skluzavky, masážní lůžka, masážní bazén, whirpool, dětský bazén, dětské…
Městský park v České Lípě se nachází téměř v centru města, asi 500…
   Každý správný turista a milovník přírody, se těší na jaro, jak malé…
Vodní hrad Lipý
Soutěž 2 body
Vodní hrad Lipý, respektive jeho zřícenina, se nachází v centru České…
Už den před výletem jsem objevil značku, po které jsme měli vyrážet. Byla modrá, kousek za řekou se měla napojovat na červenou.…
Tento jez na řece Ploučnici ve městě Česká Lípa byl postaven v roce 1910…
Kostel Narození Panny Marie se nachází na Palackého náměstí. Byl vystavěn v letech 1706 až 1710 původně jako hřbitovní. Farním…
Hrad naleznete v centru města, u řeky Ploučnice v těsné blízko…
Česká Lípa: Byla původně slovanská osada a vodní hrad, od druhé poloviny 13. století je městem. Již od středověku byla významným…
Klášterní zahrada vznikla jako součást Augustiniánského kláštera…