Cestování do Maďarska 2023 Cestovní pojištění  Ubytování Maďarsko  Mapa Maďarska

Rozkládá se po obou stranách toku řeky Dunaj, v Karpatské pánvi. Hlavní město Budapešť bylo po druhé světové válce přestavěno a stalo se významným turistickým centrem s bohatým kulturním životem. Největší jezero střední Evropy Balaton a termální lázně jsou nejatraktivnější cíle domácích i zahraničních turistů. Tip: Kolik stojí dálnice a jak koupit dálniční známku v Maďarsku

Oblíbené destinace a místa
 Aquapark termální koupaliště Lipót     /    Výlet na Balaton a Siofók     /     Zámek Keszthély     /     Hrad Szigliget
Příspěvky z Maďarska od zkušených turistů a cestovatelů  (654)
   Tipy na výlet (26)     Turistické cíle (550)     Trasy (9)     Cestopisy (41)    Fotogalerie (4)

Bogács

V areálu lázní
V areálu lázní  •  Fotografie (13)  • Foto: pechekm

Maďarsko, lázeňská vesnička Bogács

18. - 20. května 2009

Autem (rychlo)trasa Praha - Brno - Bratislava - Györ - Budapest - Mezökövezd - Bogács, stejná cesta zpět

Bogács - vesnice nedaleko Egeru, příjemné Termální lázně, klidné okolí, sklípky...

Poslední aktualizace: 23.5.2009
Autor: pechekm

Bogács

Příspěvky z okolí Bogács

Městečko Noszvaj se zámkem de la Motte.
Noszvaj je menší městečko nedaleko města Eger. Jeli jsme se tam podívat, protože v některých turistických materiálech se hovořilo o zámku, ve kterém mělo být také muzeum. Tyto informace j…
Bogács má asi 2 tisíce obyatel, nachází se 12 km od Egeru, kromě lázní je tu spousta vinných sklepů, kde se pije především zdejší Egri Bikavér nebo Tokajské.V místních Termálních lázních majjícelkem 5 bazénů s t…
Eger je příjemné lázeňské a historické město mezi pohořím Buk a Mátra. Městem protéká říčka Eger. Město má dlouhou historii. Již tisíc let je zde biskupské…
Jedním z největších hotelů ve městě je hotel Flóra, který nabízí též několik našich cestovních kanceláří. Hotel má většinu pokojů s balkonem, některé dokonce s…
Eger - lázeňsko-plavecký areál  Lázně v Egeru jsou vyhlášené. Já jsem si vždy lázně představoval jako místo víceméně lékařské péče, kde se musí provádět…
Když se řekne Maďarsko, vybaví se nám skvělé jídlo, jako segedínský guláš, perkelt, klobásy, debrecínské párky, papričky, langoše a skvělé zákusky. Dál tzv. maďarské moře neboli Balaton, největší jezero ve střední…
Eger (v češtině se používá i název Jager), je město s bohatou historií. Jednou z jeho dominant je zdejší středověky hrad. Byl postaven v druhé polovině 13. století po nájezdu Tatarů, později byl (hlavně v souvis…
  Městu Eger vévodí kromě četných kostelních věží i zdi velkého hradu.  Tento hrad se však liší od pojetí našich hradů s většinou malým nádvořím, kde bydlela…
Městečko se špatně vyslovitelným názvem má dvě významná turistická lákadla. Lidové umění se skanzenem a nedaleké lázně. Mezökövesd spolu s obcí Tard a Szentistván tvoří Matyóföld (země Matyó) s osobitým lidovým uměním. Hlavním znakem tohoto umění jsou červené růže, které jsou vyhlášené jako hungarikum. Mnohé upomínkové předměty specifické pro tuto oblast lze zakoupit v městské…
30. května 2009 Z východní Moravy až do východního Maďarska  Kdo by si kdy pomyslel, že na celotýdenní dovolenou se vypravíme právě do Maďarska! Ale stalo se – zlákala nás kombinace poukazu na dovolenou s termín…
Již osmkrát jsme navštívili Termální lázně v Maďarsku, pokaždé jsme jeli do jiných lázní. Termální lázně a měslo Eger se nám moc líbily. Dopoledne a odpoledne jsme se koupali v léčivé vodě a večer jsme poznávali k…
Muzeum Cheb, p.o. Karlovarského kraje nám. Krále Jiřího z Poděbrad 493/4 Cheb Výstava - vyobrazení města od raného novověku po 20. století. Více ne…
Muzeum Cheb, p.o. Karlovarského kraje nám. Krále Jiřího z Poděbrad 493/4 350 11 Cheb Výstava - vyobrazení města od raného novověku po 20. století. Výstava „Obrazy Chebu“ se koná ve výstavních prostorách Muzea Cheb a Galerie výtvarného umění v Chebu ve dnech 9. 10. 2015  ̶  3. 1. 2016. Zahájení výstavy spojené s představením publikace proběhne ve čtvrtek 8. 10. 2015 v 17.00 v Muzeu Cheb, následně v 18.30 v Galerii výtvarného umění v Chebu. Výstava mapuje architektonický a urb…
Eger je kouzelné město s historickou atmosférou, ležící ve vzdálenosti 120 km od Budapešti. Je dobře znamé jako lázeňské středisko a turistické centrum. Díky svému geologickému bohatství, přírodním pokladům a své …
Maďarsko 2009 8.7. Jsme sbaleni, Adámek je v dětské sedačce takže můžeme vyrazit směr maďarský Eger. Cestu jsme si naplánovali převážně po dálnicích. Tady musím zmínit nový systém placení maďarských poplatků za používání dálnic. Na Slovensko - Maďarských hranicích jsme zastavili u budky s označením vigněte. Po zaplacení příslušné sumy jsme po nahlášení SPZ obdržely jen účet. Prý je to OK. Hned při vjezdu na dálnici jsme…
Eger, město s historickou atmosférou, ležící mezi pohořím Mátra a vrchovinou Bükku ve vzdálenosti 120 km od Budapešti, je dobře znamý jako lázeňské středisko. První záznamy o jeho léčivých pramenech se datují do r…
Pravděpodobně nejstarší část městečka Mezökövesd  Hadas. Je prakticky tvořena dvěma klikatícími se ulicemi, kde stojí původní, zjevně silně zrestaurované domy. Na první pohled to vy…
Na jihovýchod od obce Mezőkövesd byly v hloubce 875 metrů nalezeny uhličité, sirné a jódové Krasové vody. Vodav této hloubce jehorká 71°C, teploty termálních bazénů v lázních se pak pohybují kolem 38-40°C. Jsou tu…
Egerszalók je malávesnice ležící nedaleko města Eger. Zdejší pramen byl objeven při těžbě roby v roce 1961, v roce 1992 byla voda prohlášena za léčivou. Léčí se zde hlavně pohybové obtíže a dále pak roztroušená …
Egerszalók je menší vesnička nedaleko Egeru. Místo patřilo starodávnému rodu Szálók a již v roce 1579 je uváděno jako Egyházasszálók. V době turecké nadvlády…
Hory a vinice severního Maďarska - Bükk Další Jarní cyklistická akce do maďarských hor nás zavedla do pohoří Bükk ve stejnojmenném národním parku. Jde opět o kopce téměř tisíc metrů vysoké, které vyr…
Z důvodu mé silné zaneprázdněnosti v posledních měsících, jsem se letos pořádně ani nikam nedostal a tudíž využívám aspoň zbytku vzpomínek na vytvoření dalšího cestopisu. Arci z…
Z centra maďarského mesta Miskolc južne az juhozápadne cca 5 km. Cesta do kúpeľov je značená aj smerovými tabuľami. Atrakcia vhodná hlavne pre deti. Nezabudnuteľný zážitok z kúpania v jaskynnom systéme v teplej vo…
Miskolctapolca je v podstatě okrajovou čtvrtí Miskolce. Lázeňské středisko je umístěno chráněném v údolí, obklopeno dubovým, březovým a borovým lesem. Středisko…
Na okraji Miskolce, zhruba 6 km od centra leží výjimečné lázně. Kromě běžných bazénů s normální, nebo termální vodou se zde proplouvá v krasových jeskyních.  V…
Při poznávacím zájezdu jsme byli jednu noc ubytováni v obci Szilvásvárad. Po věčeři jsem se ještě vydala na procházku a došla jsem až k místnímu kostelíku. Netypický, kulatý bílý kostel reformované církve stojí na kopci ve středu obce. Zchátralý starý kostel byl v r. 1832 zbourán a na pokyn hraběte Miklóse Kegleviche byl postaven kostel nový (1837-1840) v lidově-klasicistním st…
Maďarský Miškovec (Miskolc) se pyšní nádherným středověkým hradem. Zove se Diósgyőr a nachází se ve stejnojmenné čtvrti města, ba šlo by spíše říci, že leží na jeho okraji. zajímavostí dozajista je, že jej nalezne…
V městě Miskolc se kolem evangelického kostela ze 13. stol. na začátku vrchu Avasi rozprostírá starý hřbitov. Nápisy na náhrobcích jsou z počátku 19. stol., ale pohřbívá se tam dosud. Jsou zde pochovány slavné osobnosti politického a uměleckého života města. Hned u vchodu stojí pomník maďarského politika Lászla Palocsyho.
Lázně Miskolc - Tapolca leží 10 km od centra města Miskolc. V roce 1902 tu byla objevena podzemní jeskyně, nad kterou byly posléze vybudovány rozsáhlé lázně. Jeskynní koupele mají mírně teplou vodu (do 30 stupňů)…