Echternach
Cestování a výlety
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Echternach
Tipy na výlet všechny kategorie / nevybrat nic
 › 
Druh vybrat: vše / nic
Vinařská turistika
Za gastronomií
Na kole
Na hory
Na golf
Do přírody
Za sportem
Za kulturou
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle všechny kategorie / nevybrat nic
 › 
Příroda vybrat: vše / nic
Bažina, mokřady
Poloostrov
Pláž
Tůň
Soutěska
Studánka
Vodní nádrž
Přírodní památka
Rokle
Park
Poušť
Pobřeží
Sopka
Ostrov
Přírodní park
Památný strom
Slatě
Rašeliniště
Zahrada
Kámen
Pramen
Louka
Hřeben
Planina
Travertíny
Sedlo
Kaňon
Údolí, dolina
Pohoří
Říčka
Řeka
Jezírko
Skalní útvar
Údolí
Krasový útvar
Jeskyně
Minerální pramen
Propast
Vodopád
Rybník
Pleso
Potok
Jezero
Vrchol
Štít
Kopec
Hora
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Žlab
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Půjčovna kol
Cyklisté vítáni
Zábava, atrakce
Potápění
Cyklo shop - servis
Cyklo bar - hospůdka
Půjčovna lodí
Golf
Ski areál
Ledovec
Koupaliště
Letovisko
Aquapark
Koňská stezka
Rekreační oblast
Lázně
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Synagoga
Mešita
Drobné památky
Radnice
Pevnost, opevnění
Rychta
Panský dvůr
Hrádek
Boží muka
Socha
Kašna
Lapidárium
Hradby
Hřbitov
Chrám
Dům, budova
Statek
Rotunda
Hradiště
Skanzen
Tvrz
Zámeček
Hřebčín
Farma
Letohrad
Salaš, koliba
Měšťanský dům
Památník
Kostel
Bouda
Muzeum
Chata
Kříž
Pomník
Klášter
Kaple
Trosky
Zřícenina
Zámek
Hrad
Ostatní vybrat: vše / nic
Prima Port
Babyfriendly
Bivak
WebKamera
Infocentrum
Nordic walking point
Turistická známka
Hraniční přechod
Ostatní
Zajímavost
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Hlavní město
Městečko
Město
Městská část
Městys
Místní část
Náměstí
Osada
Přístav
Samota
Ulice
Vesnice
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy všechny kategorie / nevybrat nic
 › 
Typ vybrat: vše / nic
Balónem
Golf
Pěší trasa
Cyklotrasa
In line brusle
Běžky
Po vodě
Ski areál
Běžecká trasa
Autem
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Druh vybrat: vše / nic
Video trasa
Cestopisy všechny kategorie / nevybrat nic
Články redakce všechny kategorie / nevybrat nic
Fotogalerie všechny kategorie / nevybrat nic
zobrazit výsledky
Změnit oblast
Vyhledat oblast:

8000km Evropou RETRO 2007 1.část

Cestopisy

Mapa cesty
Mapa cesty  •  Fotografie (39)  • Foto: Traper

Lucembursko Echternach – Francie: Sedan-Dammartin-Paříž-Rouen

Po dlouhé době, něco hledaje a nenalézaje v archivních discích, jsem zjistil a opravil jistou chybu v archivaci. Vedlejším efektem bylo nalezení starých a oskenovaných papírových fotek z dob celuloidu. Pokusím se z nich tedy vypsat cestopis, pokud mi Alhzeimer milostivě dovolí. Z piety prosím o pochopení jejich zhoršené kvality. Dřívější analogové focení produkovalo podstatně méně fotek a méně kvalitních. Drahé filmy i barevné fotky měly za následek jejich nižší produkci. A točení na VHS problémy se stříháním a úpravami. Takže v galerii vložené fotky, zejména upravované z VHS videa, jsou velmi nekvalitní, avšak ani z diapozitivů nejsou o moc lepší. Některé záběry jsou dokonce z videa 1998. Nicméně věřím, že neznalým některých míst aspoň trochu přiblíží, jak to kde vypadá, či vypadalo.

Před 10 lety, čtyři roky od první návštěvy Lucemburska, jsme si naplánovali opakovaný průjezd touto sympatickou zemičkou. Od r. 1990, třetího našeho dalšího poznávání Francie a Španělska. Při zpáteční cestě pak průjezd Švýcarskem a Německem.

Znalcům a milovníkům patří mimosezóna, takže vyrážíme 4.čevna 2007 znovu na víc než 8.000km dlouhou cestu. První noc trávíme u přátel v Německu.

Následně pětitisícový středověký Echternach na hranicích s Německem, patří mezi nejstarší města země. Další primát drží svou reprezentační a nejvýznamnější románskou bazilikou. Z obranného systému města zůstaly na jižním okraji města zachovány pěkné středověké hradby s pěti bastiony. Městečko je nejnavštěvovanějším místem země nejen kvůli starým památkám, ale i atraktivnímu okolí chráněného Německo-lucemburského přírodního parku Malé lucemburské Švýcarsko s pískovcovými soutěskami, bizarními skalami, vodopády a peřejemi.

Z Echternachu projíždíme Belgií a zkratkou míříme do francouzského Sedanu. Ušetříme tím sice 20 km, ale na čas to vyjde stejně. Akorát za belgickými hranicemi si nejsme jistí, zda nebude silnice brzy končit a neskončíme někde v lese. Nakonec se z lesní divočiny vynořujeme na předměstí, a vzápětí před mohutnou pevností. Tak to je síla. Něco tak obrovského a masívního jsem ještě neviděl. Zejména zevnitř pevnosti je impozantní pohled na zdivo s okny až ve výšce 30 metrů. Představte si 90m široký 13patrový panelák s prvními okny až v 10 patře. Věděl jsem, že se jedná o známou pevnost, ale až takhle jsem si ji nepředstavoval. V bitvě u Sedanu r. 1870 pruské vojsko zpacifikovalo Napoleona III. Dohromady tu padlo 26.000 mužů. Podobná prohra francouzské armády se tu udála o 70 let později ve II. světové válce, kdy tady porazil německý Wehrmacht francouzskou 2. a 9. pěší armádu.

Ze Sedanu se vydáváme na Dammartin před Paříží, kde přespíme. Ráno na Paříž. Před Paříží podjíždíme zkratkou letiště Charlese de Gaulla zrovna v okamžiku, kdy nad námi velebně popojíždí mohutný airbus. Zajímavá podívaná. O pár minut později kufrujeme v bludišti nedostatečně značených silnic pod letištěm. Kvůli časovému plánu máme v úmyslu Paříž jen projet, aby manželka spatřila aspoň nejznámější objekty, z nichž některé jsem si prošel před lety. Takže kličkujeme okolo známého Moulin Rouge, který si ale návštěvníci představují jinak. Chtěl jsem k Sacré Coeur a Montmartru. Bohužel zůstáváme trčet se svým 2,2m širokým vozidlem v úzké uličce, kde jeden mamlas zaparkoval částečně i na levém chodníku v domnění, že tudy jezdí jen Fiaty 500. Musel jsem před křižovatkou otočit dopravní značku o 90°, abych o fous projel. Zjevně je to tu obvyklé, neboť všechny šrouby byly povolené. Stejně jsem si pohmoždil výfuk o obrubník. Abych neriskoval další podobnou situaci a nemusel tady přespat v případě jiného nezodpovědného mamlasa, vypustil jsem z plánu nádhernou baziliku Sacré Coeur s Montmartrem.

K manželčinu překvapení sebejistě projíždím středem Louvru, o kus dál slavnou Champs Élisées. Na jejím konci se vnořujeme do chumlu vozidel na obávaném kruháku s vítězným obloukem a asi šesti, či sedmi jízdními pruhy, na vozovce ovšem nevyznačenými. V tom reji nejdou spočítat. V hustém provozu tu jede šest až sedm aut vedle sebe, přičemž nejedou soustředně, nýbrž různě kličkují do středu či k venkovnímu okraji. Do kruháku totiž ústí 12 ulic! My odbočujeme do čtyřpruhového výjezdu, ve kterém ovšem jede vedle sebe 5 aut a několik motorek. Člověk musí mít oči současně na vozidla vlevo vedle sebe, vpravo vedle sebe, za sebou, před sebou, sledovat kam kdo jede a chce jet a hlavně taky, kam chci já odbočit a do kterého pruhu se nasoukat. Když jsem tu jel poprvé tak jsem se chechtal nahlas tomu cirkusu a hrozně se mi to líbilo. Je fakt, že s mokrým řidičákem si tam nikdo vědomě netroufne.

Sedím za volantem, takže v Paříži nemá kdo fotit. Hledání místa k zaparkování a další přesuny bez auta by zabraly další den. V širším centru jsou jen podzemní parkoviště, kam se nevejdu. Bez možnosti parkování se odsud z této cesty zachovala jen jediná fotka. Ale máme video natočené manželkou a také jsem se pokusil udělat fotky z videa z roku 1998. Samozřejmě kvalita, či spíše nekvalita tomu odpovídá. Prosím o pochopení. Čipy v tehdejších kamerách nebyly konstruovány pro fotografie, zejména jejich tvoření z hotového filmu.

V moderní administrativní čtvrti s oknem La Défensé místy nejsou chodníky. Chodci chodí prvními patry mrakodrapů na obou stranách a pro přechody slouží lávky nad vozovkou ve stejné výši. Na výjezdu z Paříže, na periferií, míjíme velký kemp s obytnými auty a přívěsy, vybavené satelitním anténami. Jak se ovšem záhy ukazuje, nejedná se o kemp. Je to obrovské srocení cikánů (u nich jsou cikáni, u nás Romové). Bylo to ještě v předimigrační době.

Dnešní etapu končíme v Rouenu na klidném místě u baziliky Notre Dam de Bonsecours v sousedství pěkného památníku Jany z Arku.

Poslední aktualizace: 18.03.2017
Autor příspěvku: Traper
hodnotit kvalitu příspěvku | nahlásit příspěvek redakci
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat
8000km Evropou RETRO 2007 1.část - Služby, informace
8000km Evropou RETRO 2007 1.část na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené
Vyhledání vlakového spojení
Datum a čas:
Odkud:
Kam:

Příspěvky v okolí 8000km Evropou RETRO 2007 1.část

Výlet do Lucemburska jsme naplánovali za památkami a na kolech. Navštívili jsme ho v květnu, jeli jsme autem. Lucemburské velkovévodství je&nb…
Zřícenina mohutného hradu z11. století nad stejnojmenným městem vkantonu Mersch ve středním Lucembursku. Ve 14. století byl hrad přestavěn na tzv. ganerbenburg, hrad s více jádry obývaný více rody. Vroce 1565 b…
14.8km
více »
Jedním z monumentů města Trier (Trevíru) je katedrála sv. Petra. Historie trevírského dómu trvá skoro 1700 let. Ve středověku byla tato katedrála místem pro biskupský stolec církevního říšského knížete a zároveň j…
17.4km
více »
Trier, česky Trevír, je asi nejstarší město v Německu. Kdysi byl pokládán za druhý Řím. Bývalá rezidence šesti římských císařů je pokladnicí římských památek. Trier leží na řece Mosele nedaleko hr…
17.6km
více »
Nad městem Vianden na východní hranici Lucemburska stojí velkolepý stejnojmenný hrad. Sídlo hrabat zViandenu bylo postupně vybudováno mezi 11. a 14. stoletím a dále rozšiřováno až do 18. století. Poté byl hrad …
20.4km
více »
Hrad Bourscheid stojí nad meandrem řeky Sûre poblíž stejnojmenné obce vkantonu Diekirch na severovýchodě Lucemburska. Ještě dnes hrad, vypínající se 150 m nad řekou působí dojmem impozantní pev…
27.8km
více »
Pevnost, opevnění
Na útesu Bock zříceniny hradu Luxembourg je dnes vchod do kasemat (Casemates du Bock). Hrad byl postavený v 10. století a v 16. století byl zničený. V 17. století se zřícenina stala součástí pevnostního systému. …
30.3km
více »
Budova Velkovévodského paláce (Palais Grand-Ducal) je nedaleko náměstí Place Guillaume. Původní radnice z poloviny 16. století byla upravovaná o 200 let později. Další úpravy pro potřeby velkovévodů proběhly v le…
30.5km
více »
Náměstí Place Guillaume je centrem Lucemburku. Uprostřed stojí jezdecká socha nizozemského krále a lucemburského velkovévody Viléma (Guillauma) II. Žil v letech 1792-1849, vládl v letech 1840-1849. Radnice pocház…
30.7km
více »
Hlavní lucemburská katedrála je Notre Dame (Cathérdale Notre-Dame), kousek od náměstí v ulici Rue Notre Dame. Byla postavená v letech 1613-1621, věže pocházejí z 20. století. V podzemní kryptě jsou uložené (krom…
30.7km
více »
Hlavní město
Hlavním městem Lucemburska je Luxembourg. Po svém hlavním městě dostala země i název. Žije zde skoro jedna pětina občanů celé země, přesněji 76446 obyvatel. Luxembourg je rozdělen údol…
30.8km
více »
  [praktické informace a více fotek na http://www.prospektor.wz.cz/Lucembursko-2005-UTF-8.html] Když Jirka přišel s nápadem prozkoumat na kole Lucembursko, přivítal jsem to, neboť jednak se rád podívám do z…
30.8km
více »
Tentokrát se podíváme do dalšího města v zemích Beneluxu chráněného UNESkem, hlavního města Lucemburského velkovévodství, nazývaného též Luxembourg Ville. Nejstarší části města leží na strm…
30.8km
více »
V Lucemburku, hlavním městě malého Lucemburska, jsme strávili necelé dopoledne. Na základní poznání to sice stačilo, ale nebyl čas pouštět se do vzdálenějších míst. Hlavní město velkovévodství a sídlo velkovévody…
Zřícenina mohutného hradu Useldange stojí ve stejnojmenné obci vkantonu Redange na západě Lucemburska. Hrad pochází z 11. století a jeho prvním majitelem byl Theobald z Useldange, jehož rod hrad držel do polovi…
32.1km
více »
Zřícenina hradu nad stejnojmennou obcí vkantonu Capellen na západě Lucemburska. Hrad vznikl pravděpodobně ve 12. století. Vroce 1233 lucemburská hraběnka udělila hrad a vesnici vléno Johannovi ze Simmernu, odtu…
35.1km
více »
Zřícenina hradu nad malebným městečkem vkantonu Wiltz vseverozápadním Lucembursku. Nejstarší částí hradu je hranolová věž z10. století. Kvůli účasti majitelů na první Křížové výpravě vroce 1097 byla další stavb…
36.5km
více »
Zřícenina hradu ve stejnojmenné obci vkantonu Capellen na západě Lucemburska. Hrad založil na přelomu 12. a 13. století lucemburský senešal Wirich I. Hrad byl vybaven věží, dnes již jen 11 m vysokou, a vzhledem…
37.5km
více »
Tipy na výlet
Pokud plánujete strávit pár dní dovolené v Německu, doporučuji Saarland, je to nádherný kraj s nepřeberným množstvím turistických cílů. Sledujte mé články, budu postupně dodávat :-) Saarschleife se nachází v Německu až skoro u Lucemburských hranic. Do plánovače tras si zadejte jako cíl Mettlach.  Z rozhledny Cloef s…
37.6km
více »
Zřícenina hradu na kopci nad obcí Budersberg u města Dudelange blízko lucemburské jižní hranice. Hrad byl vybudován v15. století na místě opevněném už za Galů a Římanů. Po roce 1542 byl hrad opakovaně poškozen po opakovaném dobytí během války francouzských králů. Poslední ránu nu zasadila francouzská vojska vroce 1552 a od té doby byl hrad používán vesničany jako zdroj…
44.6km
více »
Národní muzeum hornictví se nachází v měatečku Rumelange na jihu Lucemburska. Díky tomu, že Lucembursko je docela malé, tak není problém se sem dostat autobusem z hlavního města a to téměř…
48.5km
více »
Odpočinkové místo
Velmi pěkný hotel v parčíku za slušnou cenu. Snídaně je bohatá a je možno si objednat večeři o 3 chodech.
55.7km
více »
Tipy na výlet
Město Saarlouis se nachází v Saarlandu, západně od Saarbrücken, skoro u hranic s Lucemburskem. Trasu si nejlépe najdete v některém plánovači tras (Mapy.cz, google.cz apod.) Saarlouis je krásné historické město, které nabízí mnoho zajímavostí pro turisty. Zde je několik z nich: Radnice (uvnitř krásný "Gobelinsaal") Kasematy Německá brána (Deutsch…
60.1km
více »
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. další informace