Travel blog Pošumaví Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa - Klatovy

V Klatovech, které založil král Přemysl Otakar II. v roce 1260 žije přibližně 22 tis. obyvatel. Klatovy jsou díky své poloze někdy též nazývány jako "brána Šumavy". Největším turistickým lákadlem jsou Klatovské katakomby.

Tip:
   Trasy Klatovy a okolí (77)
> Do přírody   > Na kole   > S dětmi
> Cyklotrasy   > Pěší trasy

Jižní Čechy
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jižní Čechy

Na hrad Velhartice na konci sezóny

Tipy na výlet Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

Fotografie (37)  • Foto: vachovi

Na Hrad Velhartice na konci sezóny

26.10.2014

Jedeme z Železné Rudy do Velhartic.

Zaparkujeme na bezplatném parkovišti nedaleko Hradu Velhartice , který byl postaven na koci 13. a poč. 14. stol. jako rodové sídlo. Hrad obklopený lesy, není do poslední chvíle vidět. Procházíme kolem Skanzenu starých lidových budov. Protože před prohlídkou máme spoustu času, vyrážíme do podhradí do přírody kolem řeky Ostružné. Vyškrábeme se zpět na hrad a procházíme se po nádvoří.

Při prohlídce se dozvíme o historii hradu a poté se přesuneme do interiéru. Největší zážitek je přechod po kamenném mostě a po mostě do věže vysoko nad zemí.

Foto: vachovi

Na zpáteční cestě se zajedeme podívat k chalupě Wericha, nyní ve vlastnictví jeho vnučky.

Je zde restaurace, kde se natáčela pohádka Tři bratři.

-Prohlídkové trasy jsou dvě: okruh hrad a okruh zámek. Vybrali jsme si hrad, ale na ten jsme museli více jak hodinu čekat, protože už byl omezený provoz a okruhy se střídaly co hodinu. Nakonec to dopadlo tak, že nás na prohlídku bylo snad padesát, což samozřejmě omezovalo při prohlídce při přecházení (po schodech, na most). Také neměli turistickou známku.

+Při prohlídce dostáváme otázky (např.hloubka studny), za správnou odpověď si návštěvník na konci prohlídky vyzvedne odměnu (ale nevím co).

Info:

Vstupné hrad: 70 kč, snížené 40 kč, foto 0

parkovné i s WC nedaleko zdarma, WC na hradě zdarma

Poslední aktualizace: 9.11.2014
Autor: vachovi

Velhartice

Příspěvky z okolí Na hrad Velhartice na konci sezóny

Velhartice
Pozdně gotický Hrad Velhartice patří k ojedinělým dílům české hradní architektury. Hrad se nachází na Klatovsku v Plzeňském kraji. Hrad Velhartice lze navštívit v dubnu a říjnu pouze o víkendech a svátcích a v kvě…
Historie Nedaleko známých Velhartic stojí dlouho opomíjená kulturní památka – zámek s poplužním dvorem Nemilkov. První písemné prameny o této památce jsou z roku 1382. Jsou to zmínky o…
Původně románská stavba je z doby kolem roku 1240. Z původní svatyně jsou část zdiva lodi a věž na západní straně. Přestavba do gotické podoby proběhla mezi roky 1300 až 1320. V roce 1501…
Kašna se nachází v SV části náměstí, nedaleko kostela. Jedná se zřejmě o klasicistní sloh a byla postavena v roce 1857. Z jižní strany jsou tři kamenné schody. Uprostřed kašny je kamenný…
Když se prochází velhartickým náměstíčkem, může pozorný turista na severní straně zahlédnout vrcholky stromů. Ty patří velhartickým lípám. Ze západní části náměstí vychází ulička k budově…
Šumava - tentokrát se vydáme se na prohlídku Hradu Velhartice a projdeme si naučnou stezku . Jedeme autem z Prahy přes Plzeň, Klatovy a odtud do Velhartic. Chceme se podívat na hrad a pak si projdeme naučnou stezk…
Neděle 2.10.2011 Vzhledem k tomu, že jsme šli včera všichni dlouho spát, tak jsme i dlouho vstávali. Společně jsme posnídali, ještě trochu popovídali a postupně jsme se každý rozjeli k domovu. Prohlídku Hartmanic …
Naše společná cesta začíná v Sušici u nádraží. Odtud směřujeme do centra a dále pokračujeme po trase Hrádek, Kašovice, Mokrosuky, Hory Matky Boží, Drouhavec a Velhartice. Ve Velharticích projedeme podél Obecního ú…
Západočeské Velhartice lákají hlavně na známý hrad proslavený Nerudovou baladou, v níž král Karel IV. s Buškem z Velhartic…
Velhartice leží v Západních Čechách, jihovýchodním směrem od města Klatovy. Městečko se rozkládá v oblasti Šumavského podhůří a na levém břehu říčky Ostružná. Městečko je vyhledáva…
V našem případě jsme se vydali z Hracholuské přehrady na Klatovy a potom směrem na Železnou Rudu po E53. Asi 11 km za Železnou Rudou na Sušici. Po asi 7 km za obcí Nemilkov doleva 2 km do Velhartic. Dále asi 300 m…
Cestou z městečka ke hřbitovu jsou po levé straně cesty neobvyklá boží muka. Kamenný podstavec je ukončen kalichem, na kterém je zřasená kamenná látka. Uprostřed hranolového podstavce je…
Jednoho dne jsme navštívili malebný areál hradu Velhartice, který stojí na skalnaté ostrožně nad levým břehem řeky Ostružná v nadmořské výšce 640 metrů. Přilákal nás jak svou originalitou vlastního hradu či krásou…
Autobus ze Sušice projíždí za městem údolím říčky Volšovky. Míjí volšovský zámek a po chvíli je vidět bělostný kostel v Petrovicích. Následují Hlavňovice a klesání do údolí řeky Ostružné a…
Kostel byl postaven v gotickém slohu kolem roku 1373. Jako většina sakrálních staveb v zemi prošel několika úpravami. V 16. století byly postaveny portály a kaple při východní straně lodi.…
Při silnici od rybníka Bušku do VELHARTic je za mostem přes řeku Ostružnou bělostná, výklenková kaplička. Jakoby byla zapomenutá mezi řekou a lesem. V jejím okolí je malá loučka a nad ní…
V údolí řeky Ostružné, poblíž křižovatky silnic z VELHARTic do Kolince a Hor Matky Boží, se nedaleko v lese nachází malá kaplička sv. Václava a sv. Ludmily. Prochází tudy…
Hřbitov se nachází několik desítek metrů od silnice z VELHARTic k rybníku Bušku. Vede k němu lesní cesta, po které prochází modrá značka. Za mostem přes říčku Ostružnou, ve směru od…
Rybník se nachází v údolí Čeletického potoka, přibližně 1 kilometr na jihozápad od VELHARTic. Jeho rozloha je 2,7 ha. Poměrně vysoká hráz na jižní straně je dlouhá okolo 100 metrů. Na délku…
Jeden z mála hezkých listopadových dnů není možné prosedět doma. Tak rychle jízdní řád a prvním možným spojem opouštím město. Pohled z okna autobusu do údolí říčky Volšovky je povzbuzující.…
V mnoha obcích šumavského podhůří se nacházejí staré kostely románského či raně gotického původu. Jsou nejen perlami kraje, ale i svědky dávného osídlení této oblasti. Mezi ně patří i Kostel sv. Jana Křtitele v Mlázovech. Raně gotická stavba z konce 13.století se nachází na západní straně obce, v zámeckém parku. Svatyně je jednolodní s pětibokým presbytářem. Na severní straně…
Projekt "Zámek Nemilkov ožívá" by měla přilákat do zámeckého areálu i jeho širokého okolí veřejnost. Tato zapomenutá kulturní památka byla přes padesát let na listu ohrožených památek (reg.č. 46683/4-3167). „Za pět minut dvanáct“ ji koupila v havarijním stavu naše rodina a ihned započala       s její záchranou.  Nyní areál začíná i společensky ožívat. Zámek je celoročně zpřístu…
  V Šumavském podhůří jsou zámky či tvrze doslova na každém kroku. Tato cesta vede na Sušicko, kde je hustota těchto staveb obzvláště patrná. Jindřichovice a Mlázovy, kterým patří dnešní výlet, toto kritérium víc…
Nacházíme se v Krásné krajině nedaleko Šumavského národního parku. Chováme koně plemene Norik a Slezský norik v atraktivní barvě TYGR. :) V naší stáji najdete vždy Veselou a vstřícnou…
Jedním ze zajímavých podcelků Šumavského podhůří je zcela jistě Svatoborská vrchovina. Horské pásmo je protažené ve směru severozápad – jihovýchod a jeho délka je kolem 27 kilometrů. Směrem k jihu se dotýká hor Šu…
Bývalé královské hornické městečko (1520 až 1541). Později proslulo výrobou obuvi. Do roku 1907 zde byl i pivovar. Jednolodní kostel Jména P. Marie byl postaven r. 1637 Muzeum v Horách M…
Dominanta Šumavy ležící na kopci Ždanov.Hrad nechal v roce 1356 vystavět císař Karel IV. Proto aby chránil tzv. Zlatou stezku a také na ochranu bavorské…
Zřícenina tvrze stojí na zalesněné výšině u vsi Kašovice na Klatovsku v Plzeňském kraji. Jednalo se o přechodný typ mezi venkovskou tvrzí a zemanským Hrádkem. Dochovaly se třípatrové zdi paláce. Zříceniny tvrze js…
Vrch Svatobor se vypíná asi 3 km západně od Sušice do výšky 845 m. Svatobor je místem, které bylo zřejmě osídleno již v dávné historii. Na jeho úpatí byly objeveny stopy po primitivní polozahlou…