Bývalá kasárna

Dům, budova, Krušné hory a Podkrušnohoří




Severovýchodní objekt
Severovýchodní objekt
lupa

Budovy kasáren, které jsou jednou z památek secesního slohu, jenž městu zůstala, nebyly stavěny jako reprezentativní budovy, přesto se ale vyznačují jistou originalitou svého vzhledu. V roce 1906 byl na jednání městské rady vysloven souhlas se stavbou jezdeckých kasáren a bylo rozhodnuto o vykoupení pozemků při Žatecké ulici městem. Město Most se zavázalo,že přemístí regiment a postaví ubikace a jezdecké školy. Již 2.1.1907 byly pozemky převedeny a zaknihovány na obec Most. Městská rada pak dostala celou řadu odpovědí na své návrhy firmám, aby vypracovaly projektovou dokumentaci a návrhy na stavební celky budoucích kasáren. Budovy kasáren měly být postaveny z tehdy moderního železobetonu a střechy měly mít ocelovou konstrukci. Na stavbě se podílely místní firmy, např. projekt jízdárny je dílem Erste Brüxer Fabrik, ale také firmy regionální, např. Josef Ulbricht - Baumeister Aussig, Robert Malik - Leitmeritz. Objekty projektoval mostecký stavitel Friedrich Kny, který se údajně inspiroval ve vojenské pevnosti Josefov ( součást Jaroměře). Stavět se začalo roku 1906. Celkem bylo vystavěno 18 budov - důstojnický a poddůstojnický pavilon, dvě budovy mužstva, Strážnice s vězením, 4 budovy stájí, marodka, infekční pavilon, márnice, budova pro nemocné koně, Kovárna, malá a velká jízdárna, remíza pro vozy, opravna postrojů a vozů. Kasárna byla oficiálně nazvána " Nová jezdecká kasárna jubilea císaře Františka Josefa I." Umístěn zde měl být Dragounský regiment císaře Fr.Josefa číslo 1. Ministerstvo národní obrany nazvalo Nové jezdecké kasárny Štefánikovými. Při příležitosti 10. výročí bitvy u Buzuluku byl v roce 1928 odhalen v kasárnách pomník legionářům, čímž byla uctěna památka 95 padlých legionářů v této bitvě. Za éry socialismu byla využívána jako objekt kasáren ČSLA. Po revoluci byly budovy vojenského útvaru opuštěny a hledaly své uplatnění pro jiné využití.V této době došlo k největší devastaci staveb, sítí a komunikací. Dnes slouží kasárna jako sídla různých firem, zabývajících se výrobní činností, včetně poskytování různých druhů služeb, najdeme zde však i skladovací prostory. Krásné secesní stavby podél ulice pojmenované právě po armádě(ČSLA) jsou po rekonstrukci využívány např. jako pizzerie a prodejna, další však na svoji rekonstrukci a využití teprve čekají...







Další informace

Hodnocení:
neumístěno
Poloha:
280 metrů nad mořem
Byl zde::
1 turista
Jak se Vám tam líbilo ?

Komentář:

Vyhledání vlakového spojení
Odkud:
Kam: Most
(vzdálenost od místa: 1.59 km)
Datum: Čas:
loading...

Diskuse k místu Bývalá kasárna

Nadpis: (nepovinný)

Vaše jméno:

Email: (nezobrazí se)

Text:

Email:
Heslo:
Vytvořit účet Zapomenuté heslo
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. další informace