Značkaři, styďte se! - diskuse

Petr
    26.2.2017 12:06
    Tady v tomto případě se jednalo o vandalismus, viz. odpověď od značlařů: ,,V okolí Plešivce je problém jak se směrovkami, tak s pásovým značením. Obojí je občas poničeno nebo zcizeno. Pásové značení vedoucí na vrchol Plešivce bylo odstraněno ze stromů sekerou nebo mačetou. To se stalo asi před třemi léty. Směrovky na Bezdědičky rozc. dáme vyrobit a ještě letos je pověsíme." Jestli Vás mohu, jako značkař, poprosit. Narazíte-li na jakou koliv nesrovnalost, informujte nás zde: http://www.turistickeznaceni.cz/ Děkuji.
    MarieH
    Značkařů si vážím
    11.5.2016 20:06
    Jsme s manželem senioři, takže starší turisté, šli jsme stejnou trasu Rejkovice - Jezírko - Viklan - Rejkovice bez jediného problému.Nechápu proč používáte hned v názvu článku tak silná slova. Značkařům v Čechách patří spíše obdív a poděkování. Proti značení v cizině, mám špatné zkušenosti s Německem a Rakouskem je orientace po značených trasách u nás úplná oáza. Marie
    Petr
    vandalismus
    16.5.2014 13:37
    Na stránkách http://www.turistickeznaceni.cz/vypis/vypis.php se žádostmi turistů o opravu značení, se také objevilo upozornění na chybějící směrovky na rozcestníku Bezdědičky, rozc. Dotyčný značkař také zmiňuje vandalismus v roce 2011 v okolí Plešivce.. název: TIM BE 225 - nenalezeny modré směrovky popis: U TIM Bezdědičky (rozc.) - BE 225 zjištěny jen žluté směrovky. Modré buď chybí, nebo jsou umístěny příliš diskrétně. řešení: V roce 2007 byly nainstalovány jak žluté tak modré směrovky. V roce 2012 jsme vyvěšovali žluté na stejný TIM. Teď už nevím, zda tehdy byly zničené nebo ukradené. V okolí Plešivce je problém jak se směrovkami, tak s pásovým značením. Obojí je občas poničeno nebo zcizeno. Pásové značení vedoucí na vrchol Plešivce bylo odstraněno ze stromů sekerou nebo mačetou. To se stalo asi před třemi léty. Směrovky na Bezdědičky rozc. dáme vyrobit a ještě letos je pověsíme. Děkujeme za zprávu. Zdraví Rudla.
  • Re: Nejvíc si stěžují ti, co o věci nejméně vědí...
    10.2.2012 12:03

Těžko se vyhldedává kdo a jakou trasu má na starosti a zančí ji .... mimochodem teda na značení tras přispívají kraje a další organizace řádově miliony korun ročně, je škoda, že se to k těm značkářům až nedostane foot

• Re:
    17.12.2011 19:22

Tak toto je opravdu dobrý komentář. Smile

• 5.12.2011 22:37

Potrefená husa nejvíc kejhá. Kdo zde nejvíc křičí? Také se mi už stalo, že značení nebylo v pořádku. Nakonec jsem se z toho vymotal. Ale pokud se značí, tak by to mělo být v pořádku. Já jsem vždycky hrdý na to, že u nás je značení nejlepší. Na druhou stranu právě proto si v cizině na primitivní a špatné značení nestěžuji. U nás máme jiný standard, a moc se na to spoléháme. Přesto by se měl udržovat. Závěrem, myslím si, že na tomto místě by se měli dopisovatelé trochu krotit a ovládat své emoce. Není nutné se hned tak vytáčet.

• Re: Viklan se viklá, ne vyklá. A značka k němu vede ....
    29.7.2011 15:12

Když už o té češtině - určitě jsem taky pro, aby se psalo bez chyb - takže tedy - zkusme to někdy s češtinou. wink

24.7.2011 21:35

Děkuji za upozornění s tím viklanem. Smile Pokud tuto oblast znáte dobře, jak sám píšete, tak by jste o tom měl vědět. Pokud nevíte, bylo by možná dobré, si udělat novější seznání. Orientační schopnosti jsou mi na prd, když nemám mapu. Příště už bez mapy asi nevylezu. crying Když jste narazil na ty ulice ve městech, tak ty by také asi podle vás nemusely být značeny, když máte dobré orientační schopnosti. confused Když jste někde v lese a chcete jít podle značek, tak by se podle nich mělo jít. Pokud bych nechtěl, tak jsem šel přímo a byl by klid. Zahloubán jsem nebyl já, ale asi někdo jiný a na dálku vidím výborně. Dokazuje to i lékařské vyšetření, které musím každoročně vykonávat. V Brdech bydlím pouze tři roky a v této oblasti jsem byl prvně. foot

• Re: Nejvíc si stěžují ti, co o věci nejméně vědí...
    24.7.2011 21:21

Já jsem tímto článkem chtěl pouze varovat ostatní, aby si dávali větší pozor. Pokud budu držet hubu, nachytají se i další.

Sheriff
    Nejvíc si stěžují ti, co o věci nejméně vědí...
    25.6.2011 15:38
    Nikdo vás nenutí turistické značení používat, je to jakýsi "bonus" podstatně ulehčující orientaci v terénu. Navíc těžko můžu reklamovat něco, na co jsem ze svého nevydal ani korunu, turistické značení ani orientační prvky nejsou veřejný majetek, jak si většina lidí myslí. Vzhledem k tomu, že cyklus obnovy PZT je tříletý, není dost dobře možné 100% ohlídat poškození značek např. kácením nebo vandalismem. Kdybyste místo plýtvání času psaním nesmyslného příspěvku kontaktoval jakýkoliv odbor KČT a upozornil na místo, kde je nutno zjednat nápravu, lepší byste udělal.
  • Viklan se viklá, ne vyklá. A značka k němu vede ....
    24.6.2011 22:39

Nic ve zlém, ale nějak Vám nerozumím. Když vyrazím do přírody, měl bych vždy počítat s tím, že na stromech nebudu mít označení ulic a čísel jako ve městě, ale že se budu musit někdy spolehnout i na své orientační schopnosti, případně na mapu (GPS navigace je už trochu hloupost pro ty, kteří nejsou odkázáni jen na elektroniku, ale v přírodě se umí i pohybovat). Pro jedince s většími orientačnímiu problémy je tu většinou i turistické značení. Oblast Plešivce celkem znám a troufám si tvrdit, že nejen červená značka, ale i ty ostatní jsou solidně vyznačeny. Zřejmě jste byl příliš zahloubán - a jak se říká, asi pro oči jste je neviděl.

Musím ovšem říci, že nechápu, jak někdo, kdo je (jak sám zmiňujete) v Brdech prakticky doma, může takhle nesmyslně bloudit po kopci tak notoricky známém, jako je Plešivec. A nenajít cestu k vIklanu (zkusme to někdy z češtinou), to už Vás snad musel zrovna začarovat Fabián.Smile

Jen pro pořádek - nejsem značkař.

Zpět na příspěvek Značkaři, styďte se!