Zlámané vodopády

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Zlámané vodopády  •  Fotografie (9)  • Foto: radimm

Vypravíme se na málo známe,přesto romantické a kouzelné kaskády a vodopády v údolí Hlubokého potoka.Najdeme je na modré Tz pod obcí Litoboř jen kousek od známého Babiččina údolí

Zlámané vodopády je soustava několika kaskád a vodopádů v romantickém údolí Hlubokého potoka.Potok, místy překonává výrázné skalní bloky a vytváří malou, ale divokou úzkou soutěsku ve které se tvoří zmiňované vodopády.

Kousek je známé Babiččino údolí, kde v sezoně je mnoho penzionů.Nedaleko vodopádů je také malé tabořiště a tak mužeme třeba upéct buřty ..:-)

Vodopády jsou krásné.V zimě se kolem vytváří několik ledopádů.Turistická cesta je také krásná,vede úzkým údolím podél potůčku.

Foto: radimm

V okolí je několik turistických cílu.K vodopádům vede modrá TZ od vesničky Litoboř(3km).Nedaleko je zřícenina hradu Rýzmburk nebo rozhledna Žernov.

Poslední aktualizace: 2.2.2020
Autor: radimm

České Meziříčí

Příspěvky z okolí Zlámané vodopády

České Meziříčí - kostel sv. Kateřiny
České Meziříčí - k založení současné obce došlo patrně koncem 13. století saskými kolonisty u brodu obchodní zemské stezky přes Zlatý potok. Uprostřed obce při silnici, najdeme zdaleka viditelnou výškovou dominantu obce - farní Kostel sv. Kateřiny. První zmínka o faře pochází z roku 1352 což je i první písemné doložení obce. P první, původně dřevěný kostel byl v obci postaven…
Významné barokní dílo socha Imaculaty - sv. Panny Marie zdobí prostor před Kostelem sv. Kateřiny. Dílo je prací žáka Matyáše Brauna, Františka Pacáka z roku 1749. Na současné místo do prostoru starého hřbitova byla socha přemístěna v roce 1942, do té doby stávala u starého mostu před Zlatý potok (Dědinu).
Králova Lhota - kostel sv. Zikmunda
Kostel sv. Zikmunda je díky své poloze, na vyvýšeném místě, dominantou nejen obce Králova Lhota, ale i celé okolní krajiny. Původní gotický kostel je připomínán již v r. 1344, údajně však měl být postaven okolo r. 1306 za Karla IV., kdy bylo do Prahy převezeno tělo sv. Zikmunda. V r. 1641 kostel i s věží vyhořel a následně došlo i ke zřícení klenby v presbytáři. Obnova kostela…
Bývalý poplužní dvůr Vranov se nachází cca 2,5 km jižně od Českého Meziříčí. Dvůr Vranov je historicky doložen v roce 1549, kdy přešel pod správu Viléma Trčky z Lípy, který jej natrvalo připojil k opočenskému pans…
Rohenice - dřevěná zvonice
Obec Rohenice, která je prvě písemně doložena roku 1361, se nalézá cca 6 km západně od Dobrušky a Nového Města nad Metují. Nejvýraznější památkou obce je kostel sv. Jana Křtitele a dřevěná osmiboká zvonice, která byla postavena v roce 1652. Kostel se zvonicí se nachází za odbočkou na Českou Skalici ze směru Hradec Králové - Nové Město nad Metují.  Krom zvonice a kostela jsou…
Kostel sv. Jana Křtitele v Rohenicích je doložen v roce 1361. V 16. století byl přestavěn vč. snesení klenby, strop je tedy plochý. Nejvýznamnější památkou v kostele je pozdně gotický křídlový oltář s obrazem Kris…
Jílovice - první písemná zpráva o obci pochází z roku 1458. Dnes v obci na návsi najdeme obnovený pomník ukřižování se zvoničkou a Pomník Mistra Jana Husa. V obci se kříží tři cyklotrasy KČT, jsou to č. 4256, 4165 a 4166.
Kaple byla postavena v letech 1906-1907 na místě původní staré Kapličky. V roce 1907 byly do věže umístěny dva zvony. Za první světové války byl jeden zvon zrekvírován. Druhý zvon byl tajně sejmut občany Františkem Fulkou a Bohumilem Přibilem. Tento zvon nesl nápis: "Panně Neposkvrněné věnují katolíci Výravští". V roce 1921 byl občany zakoupen druhý zvon. Tyto zvony však…
Mezi obcemi Roheničky, České Meziříčí a Pohoří leží rezervace habrobukového lesa se spoustou chráněných rostlin. Česnek medvědí tvoří husté koberce spolu a bledulemi a podléškami. Z pramenů zdejší vody je z velk…
Říčka Dědina pramení v Orlických horách pod Sedloňovským vrchem jako Zlatý potok. Od Českého Meziříčí je již nazývána Dědina. Pro vodáky je sjízdná od Dobrušky zejména za jarního tání a po menších deštích (žádná velká "vodařina" to, ale není). Místy je regulována, občas jsou v cestě statné vrby a křoviny, jezy a stavidla sjízdné nebývají, lodě nutno přenést. Tok říčky končí…
Libníkovice - rozhledna
Železnou rozhlednu najdeme na vyvýšenině severně od obce. Rozhledna postavená na místě památné lípy je 15 metrů vysoká. Jak historie praví, po vichřici v r. 1925, kdy lípa neočekávaně a nenávratně zmizela, zel kopec prázdnotou. Zdejší obyvatelstvo nechtělo, aby památné místo po zničené lípě upadlo v zapomenutí a tak jejich zásluhou došlo k rozhodnutí o výstavbě rozhledny.…
Cílem našeho výletu je méně známá rozhledna cca 13 km východně od centra Hradce Králové, tedy rozhledna u Libníkovic. Libníkovická rozhledna je vhodným místem k zastávce při výletu do Opočna, nebo Nového Města nad Metují. Železnou rozhlednu najdeme na vyvýšeném místě severně od obce Libníkovice. Na místě dnešní rozhledny stávala památna lípa, která byla těžce poničena vichřicí…
První historická zpráva o vsi Libřice je datována rokem 1356 ve spojitosti s kostelem do něhož měl docházet k bohoslužbám plebán z Černilova. Současný kostel sv. Michalea byl původně vystavěn k gotickém stylu, do současné barokní podoby byl kostel přestavěn v první polovině 18. století. V těsné blízkosti kostela stojí Socha sv. Jana Nepomuckého z r. 1795.
Vysoký Újezd - obec je připomínána 1369. Její dominantou je zvelké dálky viditelný románský kostel sv. Jakuba. Založení kostela je datováno 2. polovinou 12. století a je spojováno s bývalým klášterem Svaté Pole v obci Klášter nad Dědinou. Na severní straně je zazděný půlkruhový portál z doby kolem r. 1200 s nápisem "Woislava domicella", což by údajně měla být zakladatelka…
První historická zmínka i vsi je již z roku 1280. Dominantou Jasenné je Kostel sv. Jiří, který se připomíná v r. 1352. Ve věži kostela jsou umístěny čtyři zvony, z nichž nejstarší je z r. 1508. V interiéru se nach…
Ves Klášter je připomínána již roku 1149. Stával zde cisterciácký klášter Svaté Pole. Pohromou pro ves a klášter byl rok 1420, kdy byl vypálen husity a zanikl. V místech kláštera byl v 16. století postaven kostel…
Klášter nad Dědinou je obec ležící v místě, kde se původně nacházel Klášter Svaté pole, který byl za husitských válek zcela zničen. Mezi obcemi Ledce a Klášter nad Dědinou leží statek - rodiště zakladatele první…
Dominanta obce Jeníkovice, Kostel Sv. Petra a Pavla, stojí na místě púvodního kostela, který je připomínán roku 1385. Současný kostel byl postaven v letech 1741-45. Po propadnutí klenby v r. 1900 byl kostel o rok …
První písemná zmínka o Slavětínu pochází z r. 1495. Tehdy se však jednalo o dvě samostatné vsi, Hlohov a Slavětín. Propojení a sloučení obcí pod jednotný název Slavětín se uskutečnilo ve druhé polovině 18. století. Dominantou obce, která se nalézá v údolí Metuje, jižně od České Skalice, je kaple Navštívení Panny Marie dokončená v roce 1887.
  Po dlouhé ranní cestě vlakem, náhradní dopravou (a pak znovu vlakem a busem) jsme konečně dorazili do cíle - do malebného městečka Opočna. Tohle východočeské sídlo (něco málo přes tři tisíce obyvatel) turistů…
Směřujeme do jednoho z našich nejmalebnějších měst, do Opočna, které se nachází cca 30 km severovýchodně od  Hradce Králové a cca 20 km jižně od Náchoda. Historie Opočna, tehdy zřejmě jako strážní hradiště, je dol…
Opočno - zámek
Zámek Opočno, který je národní kulturní památkou, leží nad údolím Zlatého potoka. Zámek Opočno je perlou české renesanční architektury. Zámek je hlavní dominantou stejnojmenného města v Královéhradeckém kraji. Zám…
Opočno leží ve Východních Čechách, východním směrem od města Hradce Králové. Městečko se rozkládá v podhůří Orlických hor na březích Zlatého potoka. U východního okraje města je rybník Broumar, který slouží jako…
Opočno-zámek
Opočno se v Kosmově Kronice české připomíná v r. 1068 jako knížecí hrad, chránící odbojné účastníky sněmu na Dobeníně. O založení hradu a jeho historii do r. 1350 nejsou spolehlivé zprávy. V r. 1350 je uváděn jako…
Josefov - pevnost, vstup do podzemí
Pevnost Josefov byla postavena z popudu císaře Josefa II v letech 1780 až 1787 jako obranný prvek proti Prusku. Základní kámen položil sám císař Josef II dne 3.10.1780. Hradby pevnosti byly postaveny podle francou…
Dobruška leží v Královehradeckém kraji, jižním směrem od města Náchod. Město se rozkládá v údolí tvořeném z východního směru Orlickým podhůřím. Západním směrem od města je krajina východočeského Polabí. Dobruškou …
Jaroměř leží ve Východních Čechách, severním směrem od Hradce Králové. Město najdeme u soutoku řeky Labe a Úpy a nedaleko ústí Metuje do Labe. Východním směrem od Jaroměře se rozkládá Vodní nádrž Rozkoš. U severní…
Zámek v Novém Městě nad Metují v Královéhradeckém kraji je pro návštěvníky otevřen po celý rok. Z období na počátku 20. století mohou návštěvníci zhlédnout autentické interiéry ve stylu vrcholné secese, art deco a…
Hradec Králové je krajským městem Královehradeckého kraje a leží východním směrem od Prahy. Metropole východních Čech, Hradec Králové, je označován jako jedno z nejstarších českých měst. Ve středověku šlo o věnné město českých královen a této době vděčí za gotickou katedrálu sv. Ducha na svém Velkém náměstí, která dnes vedle Bílé věže a Staré radnice patří mezi městské dominant…