Žilina

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Za kulturou

Žilina se nachází asi hodinu cesty jak autem tak vlakem od našich hranic.

Autem - je to z Prahy asi 420km přes Brno, Zlín a Púchov - pokud jedete z jiného místa naplánujte si trasu například na: www.mapy.cz

Vlakem - z Prahy do Žiliny jezdí každou chvíli vlak IC, jízdní doba se liší podle toho jestli zvolíte cestu přes Valašské Meziříčí, nebo přes Ostravu - přes Valašské Meziříčí je cesta asi o hodinu kratší - nejrychlejší cesta trvá 5hodin a 14minut - to samé samozřejmně platí i v opačném směru ze Žiliny do Prahy. Více informací o jízdách vlaků a jízdních dobách najdete na: www.cd.cz

ŽILINA je metropolí severozápadního Slovenska - městem na soutoku tří řek – Váhu, Kysuce a Rajčianky. První zmínka o městu pochází z roku 1208, tehdy ale byla jen malou slovanskou osadou. Roku 1312 se stala svobodným královským městem. V roce 1945 měla Žilina něco kolem 18 000 obyvatel, nyní kolem 85 000 a je čtvrtým největším Slovenským městem. Asi nejznámější architektonickou památkou Žiliny je katedrála nejsvětější trojice. Historické srdce města tvoří Mariánské náměstí, které bylo v roce 1987 vyhlášeno za Městskou památkovou rezervaci. Díky čtvercovému půdorysu a arkádám vytváří neopakovatelnou atmosféru, jedinečnou svého druhu na Slovensku.

V Žilině je možnost jak ubytování tak stravování v nejrůznějších restauracích, hospůdkách nebo hotelích... pro baťůžkáře a pro Ty kteří preferují stanování, nebo prostě jen nocleh mimo město je možnost přemístit se do nedalekého Varína, nebo jiného místa v okolí kde je kemp.

Pěkné okolí Žiliny, turistika, možnost navštívit Hrad Strečno https://www.turistika.cz/tipy-na-vylet/show/strecno.html a mnoho dalších zajímavých míst...

Informace:

Autor: Lukas.1984

Příspěvky z okolí Žilina

Velká Fatra 2001 - 1. ročník dámské jízdy
Celý rok jsme se chystaly na hřebenovku Velké Fatry, konečně 13. …
Počas prechádzky po meste Žilina ma zaujala staršia budova, ktorá sa…
Idúc z OC Aupark na Marianske námestie, na mieste kde sa stretávajú ulice Horný Val a Bottova, ma…
Žilina - Marianske námestie - štvorcové námestie 100 x 100 m - od roku…
Žilina je mestom, ktoré radi navštevujeme. Lásku k nemu nám vštepila mama, ktorá tu kedysi študovala. Od malička sme sem raz za čas …
Jedeme na dovolenou na Slovensko. Konečně jsme oba v důchodu, máme spoustu…
Pri poslednej návšteve Žiliny okrem predvianočných nákupov bol naším cieľom aj vynovený kostol na Mariánskom námestí. Videli sme v t…
V Žiline sa nachádza viac sakrálnych pamiatok. Najstaršou v historickom…
Obchodné centrum Mirage sa nachádza v centre mesta Žilina medzi…
Jedným z najstarších a najvýznamnejších objektom v meste Žilina je katedrála Najsvätejšej Trojice. Tento rímskokatolícky kostol, Žil…
Žilina je jedno z miest ktoré so sestrou radi navštevujeme.…
V Žiline na Ulici J.M.Hurbana sa nachádza tretí žilinský kostol sv. Barbory. Leží akoby na jednom vrchole trojuholníka troch žilinských kostolov, ďalším…
Pri poslednej návšteve Žiliny sme chceli…
Žilina - fontány Pri návšteve Žiliny nás upútali fontány, ktoré sme na…
Zaujímavou budovou mesta Žilina je Remeselnícky dom, ktorá je postavená na…
I když je žilinský Sad SNP umístěn mezi rušným Náměstím Andreje…
Železničná stanica Žilina je významných železničným uzlom spájajúcim západ a východ Slovenska a je prepojením aj s Českou republikou…
Byl vystavěn jako vodní hrad v 13. století, první zmínka je z roku 1323. Upravený byl…
Rieky vznikajú, vydávajú sa na svoju cestu, postupne silnejú a ich cesta…
Budatínsky hrad bol v období blížiacej sa Veľkej noci miestom zau…