Týn n/Vltavou

Týn nad Vltavou

Oblast Jižních Čech leží v budějovickém kraji, na jihu tvoří státní hranici s Rakouskem, na západě navazuje na Šumavské podhůří, na východě na Třeboňsko a od severu je ohraničena Táborskou pahorkatinou. Jižní Čechy byly v dávné minulosti samostatnou vodopisnou jednotkou a vodní toky odvodňovaly oblast směrem na jih do řeky Dunaje.
Turistika Týn nad Vltavou Zajímavosti
Tipy na výlety  Otáčivé hlediště
Turistické cíle Pohádkový zámeček Hněvkovice
Pěší trasy / Cyklo trasy / Videotrasy Naučná stezka Semenec
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Toulava

Židova strouha

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Fotografie (8)  • Foto: Aceituna

Dojedete autem do Nuzic (5 km od Bechyně), před Nuzicemi zahnete Doprava a jedete po polní cestě dolů do údolí, zastavíte u kempu a pokračujete pěšky po žluté turistické trase.

Židova strouha je romantické kaňonovité údolí potoka z části lemováno mohutnými skalními masivy. Za vyššího stavu vody je říčka obtížně broditelná.

Své jméno údolí získalo po Židech, kteří se zde schovávali v nepřístupných stráních, když byli vypovězeni z Čech za vlády Vratislava II.

Připravte si sebou svačinu, protože cestou na žádný stánek s občerstvením nenarazíte

Foto: Aceituna

Neopakovatelná a zvláštní atmosféra, klid. Počítejte s tím, že se při procházce budete mockrát brodit, proto není dobré se sem vydávat po dešti nebo za vyššího stavu vody.

Cestu zpět můžete zvolit stejnou cestou nebo se napojíte na modrou turistickou trasu směřující zpět do Nuzic.

Poslední aktualizace: 16.2.2013
Autor: Aceituna

Týn nad Vltavou

Příspěvky z okolí Židova strouha

Židovou strouhou
Dnešní výlet je do okolí obce Nuzice, nedaleko města Bechyně. Výlet je možné pojmout jako vycházkový okruh, začínající a končící ve zmíněných Nuzicích. Naším cílem je skalnaté údolí zvané Židova strouha. Výlet nen…
Krásný výlet pro romantiky a milovníky nedotčené přírody, milovníky skal, lesů i vody, pohádkový kout přírody. Výlet je jedinečný za slunného počasí a nedoporučujeme vydat se na cestu po vydatných deštích. Zvu vás na 15 km pěší cestu s popisem zajímavých míst. Začátek naší dnešní trasy pro pěší je v Bechyni blízko hotelu U Draka u turistické mapy a půjdeme Libušinou ulicí pod…
Areál kempu s chatkami (www.cervenymlyn.cz), penzionem a restaurací se nachází v klidném prostředí na břehu řeky Lužnice. Obklopen lesy, 7 km od lázeňského města Bechyně. Vhodné…
Levostranný přítok Lužnice, který do ní ústí asi 3 km jižně od Bechyně nedaleko obce Nuzice. Pramení asi 1 km jižně od Bzí ve výšce 519 m nad mořem. Po celé délce toku směřuje na severozápad. Na dolním toku vytv…
Pokud trávíte dovolenou,nebo i víkendový pobyt v okolí Českých Budějovic nebo i Tábora lze v případě nepřízně počasí a nejde chodit venku,mám pro Vás tip na prohlídku soukromého muzea historických vozidel v Pořeža…
Hodně řek se na své cestě k moři muselo v dávných dobách prokousat skalnatým terénem. Nejinak to bylo i u Lužnice, kdy se z rovin třeboňska prohlodala k Táboru, Bechyni a Týnu nad Vltavou. Znát…
Krásný výlet v těsné blízkosti Bechyně pro milovníky nedotčené přírody, milovníky skal, lesů i vody, do míst, odkud z bezpečí můžete při troše štěstí pozorovat daňky a muflony. Zveme vás na 10 km pěší cestu s popi…
Kaple neboli kaplička je malá křesťanská modlitebna a může být v samostatně stojící budově nebo v části budovy. Kaple byly postaveny k různým účelům například křestní, soukromá , hřbitovní a poutní. Poutní kaple b…
Jihočeské město Bechyně leží v malebné lesnaté krajině na soutoku řeky Lužnice a říčky Smutné, cca 2…
Dalším typem  pro Vás na nenáročný výlet v Jižních Čechách může být rohledna Semenec. Naleznete ji pouhé 2 km(po červené turistické značce) od centra Týna nad Vltavou nebo též 11,5 km od Bechyně.Dostupná je samozřejmě i na kole či autem. Rozhledna Semenec spíše než rozhlednu připomíná vyhlídkovou stavbu. I tak svým umístěním nabízí nádherný výhled do okolí , na protékající…
Nad soutokem řeky Lužnice a říčky Smutná se rozprostírá bechyňská ostrožna a vytváří plošinu vhodnou pro vybudování sídla. Již v pravěku lidé ocenili polohu místa k vybudování sídla, kde je možné s malými náklady zajistit bezpečnost a spravovat okolí i kontrolovat řeku. Půjdeme spolu po náměstí a archeologická zastavení nám připomenou kudy kráčela historie města. Pozorně…
Hrad zmiňovaný již v 9.století,přestavěn na zámek.Nádherná malířská výzdoba nádvoří a interiérů.Zámek je spjat s Petrem Vokem.V zámku k vidění krásná renesanční kamna,kazetový strop s bohatou malířskou výzdobou.Po…
Pojedeme do Bechyně, do lázeňského městečka sbohatou historií a množstvím památek. Cestovat můžeme vlakem či autobusem. Cesta vlakem do Bechyně trvá zPrahy zhruba 2,5 hodiny. Přestupovat se musí zpravidla vTáboře, vBechyni…
Město Bechyně leží na soutoku dvou řek - Lužnice a řeky Smutná. Jde o historické místo spojené se jménem Petra Voka, který se zasloužil o přestavbu hradu - zámku v Bechyni. Kromě něj najdeme ve městě Klášter s kos…
Od pramene Židovy strouhy k Lužnici – EURORANDO 2011   Židova strouha tedy potok, který se vlévá do Lužnice nás zlákal 18. června opět k turistice a také za poznání jakže ta strouha, tedy potok dnes vypadá. Pro …
Archeologická zastavení na náměstí v Bechyni nás zavedou od dávných časů až do přítomnosti. Zvu vás na trochu jinou prohlídku města Bechyně. Na náměstí můžete objevit mnoho nových zajímavých míst včetně romantických zákoutí, která by vás mohla nadchnout a přilákat k prozkoumání i k příjemnému posezení. Nabízím vám intenzivní historický a kulturní zážitek z města Bechyně…
Zámek Bechyně
Soutěž 2 body
Renesanční zámek je výraznou dominantou města Bechyně na Táborsku v Jihočeském kraji. Zámek stojí na skalnatém ostrohu nad ústím říčky Smutné do Lužnice. Zámek s hranolovou věží uzavírá obdélníkové nádvoří. Nádv…
Bechyně leží východním směrem od města Písek. Bechyně je lázeňské město rozkládající se na řece Lužnici. Do Bechyně vede železniční trať z města Tábora. Tato trať byla první elektrifikována ve střední Evropě a t…
Ve městě Bechyně jsme byli v roce 2008, takže už to je pár let.Bechyně asi každého zaujme svým mostem přes řeku Lužnici.Byl dokončen roku 1928 a začalo se mu říkat Bechyňská duhanebo Duhový most. Most je zajímavý …
Bechyně nabízí širokou škálu turistických zážitků. Milovníci historie nemohou opomenout návštěvu  bechyňského zámku, jehož původ sahá do 13.století a stal se sídlem mnoha významných šlech…
Podzimní počasí svou barevností láká ven, a proto se vydávám do Bechyně a vyrážím proti proudu řeky Lužnice směrem do Tábora.  Je to krásné údolí plné skal a malebných zákoutí.  Den první Bechyně  Do Bechyně přijíždím docela pozdě, smráká se o hodně dřív nežli v létě. Bechyni spíše prospěchám.  Samozřejmě se pokochám lázeňskými domy, náměstím, klášterem a zámkem. Vše ale pouze…
V jižních Čechách zcela ojedinělý most se klene nad řekou Lužnicí těsně před jejím vstupem do Bechyně. Jeho výjimečnost spočívá v tom, že po něm vedou společně dva typy dopravního spojení - silnice a železniční tr…
Už jste někdy šli přes dva mosty? V Bechyni máte jedinečnou možnost na trase dlouhé 5 km poznat krásu Bechyně, vidět její památky v celé jejich kráse a projít nejbližší p…
Obec Koloděje nad Lužnicí se nachází asi 4 km severně od Týna nad Vltavou. Leží na řece Lužnici nedaleko jejího soutoku s řekou Vltavou v okrese České Budějovice v nadmořské výš…
Barokní zámek je dominantou obce Koloděje nad Lužnicí na Českobudějovicku v Jihočeském kraji. Zámek je patrová budova s věží v jižním průčelí, která je zřejmě pozůstatkem původní tvrze. Na mnoha místech se na záme…
Barokní zámek Koloděje nad Lužnicí byl původně renesanční tvrzí, kterou si roku 1565 postavil Adam Čabelický ze Soutic. Součástí tvrze byl ve sníženém přízemí mlýn, v jehož těsném …
Nově otevřený zámek Mitrowicz v Kolodějích nad Lužnicí
Soutěž 3 body
Barokní Zámek Mitrowicz v letošním roce vstupuje do své druhé turistické sezóny. Jedná se o nový bod na turistické mapě uprostřed Jižních Čech - nikdy před tím nebyly jeho interiéry…
Týn nad Vltavou leží v Jižních Čechách, severním směrem od Českých Budějovic. Město se rozkládá u východního okraje Píseckých hor a jak název města napovídá na obou březích řeky Vltavy.…
Malebné zříceniny hradu leží na vysokém ostrohu nad řekou Lužnicí nad okrajem vsi Dobronice u Bechyně na Táborsku v Jihočeském kraji. Z hradu se dochovala válcová věž, zdivo gotického paláce ze 14. století, dále…