Vranov nad Dyjí
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Vranov nad Dyjí

ZÁMEK VRANOV NAD DYJÍ

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za kulturou Za sportem Do přírody

Fotografie (4)  • Foto: lukirubi

Zámek Vranov nad Dyjí ležící na jižní hranici českého státu asi 110 km od Vídně patří k nejpozoruhodnějším světským stavbám středoevropského baroka. Vznikl přestavbou ze zeměpanského románskogotického hradu, který je poprvé připomínaný k roku 1100. Současnou podobu mu vtiskli po ničivém požáru v roce 1665 hrabata Althannové. Ti na sklonku 17. století - podle projektu proslulého dvorního architekta Jana Bernarda Fischera z Erlachu - nejdříve postavili a vyzdobili impozantní sál předků, dominující zdejší členité krajině a výtvarně umocňující její osobitý půvab. Vzápětí vybudovali zámeckou kapli Nejsvětější Trojice jako jeho ideovou protiváhu. V 18. století pak přestavbu dovršili obytnými budovami čestného dvora. Zámek po nich získali polští Mniszkové, kteří přivedli k nebývalému rozkvětu proslulý vranovský závod na výrobu kameniny a porcelánu. S nimi spříznění hrabata Stadničtí ho drželi až do počátku druhé světové války. Dnes je jako národní kulturní památka situovaná v západní části Národního parku Podyjí v péči českého státu.

Foto: migun

Zámek Vranov nad Dyjí patří k nejpozoruhodnějším stavbám středoevropského baroka. Vznikl přestavbou ze starého románsko gotického hradu, poprvé připomínaného jako zeměpanská pohraniční pevnost k roku 1100. Z něho si podržel dvě hranolové věže, část hradeb a budovy tak zvaného předhradí. Současnou podobu mu vtiskli po ničivém požáru v roce 1665 hrabata z Althannu. Ti na sklonku 17. století - podle projektu císařského architekta Jana Bernarda Fischera z Erlachu - nejdříve postavili a vyzdobili impozantní sál předků, dominující zdejší členité krajině a výtvarně umocňující její osobitý půvab. Vzápětí vybudovali zámeckou kapli Nejsvětější Trojice jako jeho ideovou protiváhu. V 18. století pak přestavbu završili obytnými budovami čestného dvora. Zámek pak získali polští Mniszkové, kteří přivedli k rozkvětu proslulý vranovský závod na výrobu kameniny. S nimi spříznění Stadničtí drželi zámek Vranov nad Dyjí až do počátku druhé světové války. Ten je dnes jako národní kulturní památka v péči státu.

dobrý je mít sebou svačinu ale dobré hospůdky se vždycky najdou

no nejhezčí bylo že přímo na zámku měla sestřenka svatbu takže bezvadný

Foto: migun

Vstupné pro rok 2010. Plné vstupné 100,- Kč. Na snížené vstupné 70,- Kč mají nárok děti od 6 do 15 let, studující do 26 let po předložení průkazu, senioři od 65 let a držitelé těchto průkazů a osvědčení: ZTP, ISIC typu STUDENT a EURO typu STUDENT.Rodinné vstupné pro dva dospělé a až 3 děti do 15 let je ve výši 285,- Kč. Snížené vstupné 25,- Kč platí pro organizované skupiny dětí do 6 let. • • • Zdarma děti do 6 let (mimo organizované výpravy) a držitelé těchto průkazů a osvědčení: průkaz průvodce ZTP/P, Fond ohrožených dětí (FOD), karta ICOMOS – osobní průkazy, Asociace muzeí a galerií ČR, karta NPÚ plus 3 rodinní příslušníci, karta ICOM, novináři nahlášení správě objektu za účelem pracovní návštěvy. Veškeré nároky na slevu na vstupném nebo volný vstup musí být dokladovány! • • • Příplatek za cizojazyčný výklad: 100,- Kč / 70,- Kč / 285,- Kč / 25,- Kč (to je vždy 100% k základnímu nebo sníženému vstupnému). • • • Příplatek za prohlídku mimo návštěvní dobu v sezonním období: 100,- Kč / 70,- Kč / 285,- Kč / 25,- Kč (to je vždy 100% k základnímu nebo sníženému vstupnému). • • • Příplatek za prohlídku v období mimo sezonu: 200,- Kč / 140,- Kč / 570,- Kč / 50,- Kč (to je vždy 200% k základnímu nebo sníženému vstupnému). • • • Platba v cizí měně je přípustná pouze v Euro. • • • Použití platební karty zatím možné není, zavedení této služby se připravuje.

Podobné příspěvky
Zámek Vranov nad Dyjí

Zámek je postaven nad řekou Dyjí v Národním parku Poddyjí. První zmíňky o Vranově se datují ro roku 1100 n.l. Původně byl postaven jako strážný hrad, který chránil Moravu proti Rakousům. Do nynější podoby byl mnohokrát přestavován. Nejstarší část Vranova pochází z druhé poloviny 13. století. Státní zámek Vranov nad Dyjí poskytuje návštěvníkům čtyři prohlídkové okruhy. I. OKRUH - INSTALOVANÉ INTERIÉRY, II. OKRUH - ZÁMECKÁ KAPLE, III. OKRUH - VÝSTAVA V BÝVALÉ KOČÁROVNĚ, IV. OKRUH - ZÁMECKÁ ZAHRADA. My jsme navštívili hlavní prohlídkový okruh a tím je I. okruh. Viděli jsme tak jak žila tehdejší šlechta v 18. století

Najedli jsme se v restauraci v nedalekém Bítově.

Prohlídka se nám líbila a líbilo se nám i to, že jsme mohli spojit kulturní zážitek s koupáním v nedaleké Vranoské přehradě.

Otevírací doba

V dubnu a říjnu od 9 do 16 hodin, v květnu, červnu a září od 9 do 17 hodin, v červenci a srpnu od 9 do 18 hodin. V dubnu a říjnu je otevřeno pouze o víkendech a státních svátcích. Uzavírací den je po celou sezónu pondělí a zpravidla i den po státním svátku.

Vstupné pro rok 2010

Plné vstupné 100,- Kč.

Na snížené vstupné 70,- Kč

Rodinné vstupné pro dva dospělé a až 3 děti do 15 let je ve výši 285,- Kč.

Poslední aktualizace: 17.11.2010
Autor příspěvku: lukirubi
ZÁMEK VRANOV NAD DYJÍ - Služby, informace
ZÁMEK VRANOV NAD DYJÍ na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí ZÁMEK VRANOV NAD DYJÍ

Nejkrásnější pohled na Vranov nad Dyjí se bezpochyby otevírá z vyhlídky, která se nachází ve stěně Vranovské skály pod zámkem. Je přístupná modře značenou odbočkou z turistické cesty…
Rozcestník Vranov nad Dyjí - zámek stojí při hlavní silnici u místní odbočky a vstupu do areálu zámku. Rozcestím prochází několik turistických tras a okruhů. Modrá turistická trasa sem přichází z Vranova nad Dyjí a pokračuje směrem na Podmiče a dál k česko-rakouské státní hranici. Žlutě značená turistická trasa, která rozcestím u zámku také prochází, tvoří uzavřený okruh…
Nachází se v rohové části náměstí. Tato pozdně barokní patrová budova pochází z roku 1720. V tehdejší době sloužila nejenom k ubytování pážecímu služebnictvu ze zámku, ale i pro jejich společenské a ku…
Informační centrum se nachází ve střední části obce na zdejším náměstí. Kontakt: Informační centrum, Náměstí 47, 671 03 Vranov nad Dyjí telefon: 515 296 285 Turistické mapy: KČT 1:50 000 č.81 P…
Trasa začíná na náměstí ve Vranově a vede po místní modré ke kostelu a dále svahem nad obcí, kolem Kumpovy kaple až do obce Onšov. Dále pokračuje cestou a pak lesní pěšinou až na vyhlídku ke Claryho kříži. Odtud klesne do Granátové zátoky a končí u lávky přes Švýcarskou zátoku. Turistická mapa KČT 1:50 000 č.81 Podyjí a Vranovská přehrada
Vranov nad Dyjí je malé městečko s 880 stálými obyvateli a najdeme je jižním směrem od přehradní hráze Vranovské přehrady a severozápadním směrem od města Znojma. Vranov je vyhledávaným turistickým centrem na Ji…
Vyjíždíme z Vranova podél Dyje přes Zadní Hamry po cyklotr.č.5122  dále do stmějšího stoupání lesem na Čížov a odtut následuje sjezd asi 5 km k hraničnímu mostu přes Dyji do Rakouska-Hardegu.Je zde stejnojmen…
Vyjíždíme z Vranova po silnici na Onšov,Lesnou, a Horní Břečkov a dále na Lukov kde se napojíme na příhraniční  trasu č.48 a  a za Novou Vsí odbočíme na Nový Hrádek po č.5002. Nový Hrádek je zřícenina kt…
Jedná se o hřbitovní kapli, která se nachází v areálu farního kostela. Základem je v jádru pozdně románský karner z první čtvrtiny 13. století s kostnicí, která je pravděpodobně ještě staršíh…
Původně se jedná o pozdně románskou stavbu z poloviny 13. století, přestavěnou a rozšířenou v gotice a renesančním období. Barokní přestavbou prošel kostel podle návrhu J. B. Fischera z Erlachu kolem roku 1717. Úpravy fasád a interiérů pocházejí pak z první poloviny 19. století. Dominantní věž kostela je z počátku 18. století. V kostelním areálu se nachází ještě v jádru románský karner,…
Barokní zámek se vypíná na skalním ostrohu nad řekou Dyjí ve Vranově nad Dyjí. Zámek se nachází v Jihočeském kraji. Zámek je přístupný od června do září každý den kromě pondělí a v říjnu pouze o víkendech. Dominan…
Hamerské údolí se nachází východně od Vranova nad Dyjí a vytváří zde romantické údolí. Dominuje mu mohutná Hamerská skála, která rozděluje domky v údolí na Přední a Zadní Hamry. Trasa začíná u láv…
Výchozím bodem tohoto okruhu je centrální rozcestník pěších tras u hlavní autobusové zastávky ve Vranově. Vydáme se po modře značené místní pěší trase (modrý a bílý trojúhelník), projdeme kolem kostela, vystoupáme…
Nachází se na výrazné serpentině silnice stoupající z údolí Dyje nad Vranovem směrem na Onšov. Při rekonstrukci komunikace byl svah pod silnicí vyčištěn od náletových dřevin a  by…
Skalní útvar na levém břehu Dyje mezi Vranovem a osadou Zadní Hamry. Chráněný přírodní výtvor. Geologická lokalita se silně zklikacenými (ptygmatickými) vrásami jako doklad horotvorných pochodů při injekci migm…
Jedná se o hluboké zpočátku široké a později skalnaté údolí řeky Dyje které se rozkládá východně od Vranova nad Dyjí. Na dně při levém břehu řeky se nacházejí dvě idilické osady Přední a Zad…
Stojí na vcholu mohutného, více jak 80 m vysokého skaliska nad řekou Dyjí, těsně pod hrází Vranovské přehrady. Nechal jej zde postavit majitel vranovského zámku hrabě Stanislav z Mniszku jako památku na svého přítele - spisovatele, malíře a humanisty knížete Karla Claryho. Ten se při svém pobytu ve Vranově v době cholerové epidemie nemocí nakazil, onemocněl a v březnu roku 1831 ve Vídni zemřel. Čtyři metry vysoký kříž z blanen…
Poslední aktualizace: duben 2016 Od roku 2006 je opět provozována pravidelná lodní doprava na "Moravském Jadranu". Je zde celkem 5 zastávek. Výchozí stanice je u hráze, další pak jsou:…
Na tento výlet s námi jedou i rodiče mého manžela, už v 7 hodin ráno nás čekají dole před domem. Vyjíždíme na 2 denní výlet přes Luhačovice, Hh. Ostroh. Před Hodonínem zastavujeme, aby jsme  vzájemně ochutnal…
Nachází se v údolí řeky Dyje pod přehradní hrází. Skály zde vystupují z příkrého svahu a jsou rozčleněny na tři samostatné celky. Nejvyšší dosahuje téměř šedesátimetrové výšky a na jejím…
Významné vodní dílo zbudované na řece Dyji, dokončené v roce 1934. Jeho rozloha je 765 ha a délka vz…
V minulosti přes Švýcarskou zátoku mezi Hrází a Pláží byl v provozu přívoz. Nárůstem návštěvnosti Vranovské pláže bylo přikročeno k výstavbě lávky pro pěší. Bylo zde zbudováno jedinečn…
Vranovská pláž se nachází na levém (severním) břehu Vranovské přehrady poblíž její hráze za výraznou Švýcarskou zátokou. Příjezd do areálu pro motorizované je odbočkou z hlavní silnice mezi…
Jedná se o příkrý suťový svah s množstvím podzemních puklinových prostor vzniklých posunem nestabilních skalních bloků. V důsledku zvláštního mikroklimatu se v podzemí vytváří koncem zim…
Patří mezi jednu z nejkrásnějších vyhlídek v Národním parku Podyjí. Na 90 m vysokém skalisku je postaven stylový dřevěný altán, z něhož je nejenom jedinečný rozhled po širokém údolí řeky…
Zřícenina gotického hradu Cornštejn stojí na skalnatém ostrohu nad jezerem Vranovské přehrady v nadmořské výšce cca 440 metrů nad mořem. Cornštejn patřil k nejlépe opevněným moravským hradům. Cornštejn se nachází …
Hrad Bítov patří mezi nejstarší hrady u …
Vranovská přehrada a její okolí tvoří jedno z nejkrásnějších rekreačních míst u nás. Vybudována byla v letech 1930-33 a sloužila jako zábrana proti záplavám a k získání elektrické en…
Hrad Bítov je jedním z nejstarších a nejromantičtějších hradů u nás. Hrad se nachází na Znojemsku v Jihomoravském kraji. Stojí na ostrohu nad vodami Vranovské přehrady. Návštěvníci si mohou…
Znojmo leží na Jižní Moravě, jihozápadním směrem od města Brna a nedaleko hranice s Rakouskem. Město se rozkládá v západní části Dyjsko-svrateckého úvalu a na levém břehu řeky Dyje. Znojmo se rozprostírá ve vina…