Cestování do Polska 2023 Cestovní pojištění Ubytování Polsko  Mapa Polska

Polsko je zemí s bohatou historií a na rozlohu šestou největší zemí Evropy. Hlavním městem je Varšava. Cílem turistů jsou nejčastěji historická města, hrady, zámky a muzea, např.: LodžKlodzkoKrakowWroclaw. Velkým turistickým lákadlem jsou polské hory. Mezi další turisticky zajímavá města patří: Hrad WawelZámek WindsorOsvětimKudowa Zdroj a Glucholazy

Oblíbené: SOLEO FAMILY RESORT        Tip: INVESTUJTE DO APARTMÁNU U MOŘE
Příspěvky z Polska od zkušených turistů a cestovatelů  (1 921)
Tipy na výlet (142)   Turistické cíle (1 633)   Trasy (38)   Cestopisy (61)   Fotogalerie (23)

Zámek Letovice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za kulturou

Zámek Letovice z dálky.
Zámek Letovice z dálky.  •  Fotografie (2)  • Foto: Mikes

Letovice se nachází cca 35 km od Brna směr nádrž Křetinka. Nejlepší cesta je autem, ale dostanete se tam i vlakem.

Prohlídka zámku

My jsme se ubytovali v hotelu Dermot. Skromně zařízený pokoj, ale nám to stačilo jelikož jsme stejně celý den po výletech. Kuchyně je zde výborná a velmi příjemný personál. Pod zámkem je výborná cukrárna částečně zasazená do skály, kde točí tu největší a nejchutnější zmrzlinu jakou jsem kdy jedla.

Zámek Letovice - nádhera postupně opravovaná, pan majitel zpřístupnil celý zámek a zaslouží velkou pochvalu !!

Kdo má rád prohlídky zámku, kde se nemusí omezovat časovou prohlídkou, tak zámek Letovice je pro Vás to nejlepší. Můžete si osahat nábytek, zahrát na piána. Je jich tam asi 6. Jsou sice rozladěná, ale za ten pocit to stojí. Můžete si sednout na židle, otevřít komody a skříně. Majitel, který zámek odkoupil od původních majitelů zámek rekonstruuje. Procházíte místnostmi, které jsou již zrekonstruované mezi místnostmi, které jsou ještě v žalostném stavu, ale to je ta pravá romantika, kde začne pracovat Vaše fantazie. Celým zámkem Vás provází fotografie, jak zámek vypadal před tím, než ho současný majitel zakoupil. Je zde i svatební pokoj, který si můžete zakoupit pro Vaší svatební noc. Jedna část je věnována Laďovi Kerndlovi, kam zapůjčil suvenýry z cest, kdy jezdil na zaoceánských parnících. Ve  3 místnostech je neskutečné množství obrazů, které byli zapsané i do Guinessovi knihy rekordů. Pro děti tam mají dračí sluj a venku se pasou ovečky.

Cena pro dospělé je 100 Kč, děti za 50 Kč

Poslední aktualizace: 20.8.2018
Autor: lamička

Poręba Spytkowska

Příspěvky z okolí Zámek Letovice

Turistická známka č. 198 - Kościół św. Jakuba Apostoła w Brzesku
Budowę murowanego kościoła parafialnego p.w. św. Jakuba Ap. w Brzesku rozpoczęto w roku 1529. Zleceniodawcą tej budowy był miejscowy proboszcz Marcin z Rajbrotu oraz brzescy rajcy. Niszczony przez obce wojska i pożary, kościół był wielokrotnie przebudowywany. Największemu zniszczeniu…
Ruiny zamku w Czchowie stoją na zalesionym wzgórzu nad Dunajcem w powiecie brzeskim w województwie małopolskim. Przez tereny te przebiegał szlak handlowy z Węgier i zamek miał służyć jego obronie. Pierwsza wzmianka o zamku pojawia się w 1356 r. Pierwotnie w tym miejscu znajdowała się…
Szkolne Schronisko Młodzieżowe istnieje już 35 lat! Położone jest z dala od wszelkiego przemysłu, w otoczeniu porośniętych lasami wzgórz Beskidu Wyspowego, w mikroklimacie porównywalnym przez naukowców do rabczańskiego. Obiekt oferuje 49 miejsc noclegowych oraz możliwość całodzienneg…
Muzeum Dwór Feillów mieści się w zabytkowym drewnianym dworku odbudowanym po pożarze starego budynku w połowie lat 30-tych XX wieku. Obiekt zaprojektowany przez inż. Władysława Jenknera, pradziadka obecnego właściciela, był do 1945 roku własnością rodziny Feill. W połowie XIX wiek…
Wojnicz – miasto w woj. małopolskim na trasie między Tarnowem, a Krakowem, diecezja tarnowska. Parafia istnieje od końca XI w. Obecny kościół w najstarszych partiach został wzniesiony w poł. XV w., a następnie przebudowany w 1773 r. W wieku XX dobudowano nawy boczne oraz wieżę. Kości…
                                       Solný důl Wieliczka Kopalnia soli Wieliczka 29.9.2018  Wieliczka je město v jižním Polsku nedaleko Krakova patřící do Malopolského vojvodství.  Solný důl pod městem byl založený ve 13. století a fungoval až do století 21. Patří mezí nejstarší solné doly v Evropě. Vypravíme se na návštěvu polské solné katedrály, kde jsme ještě nebyli. Jinak tady od nás ze severní moravy Věličku, spojenou s návštěvou Osvětimi (tam by mě nikdo nedostal), Krakowa-Wawelu navštěvují běh…
Jastrzębia nazywana jest lokalną stolicą folkloru. W miejscowości znajduje się Muzeum – Izba Regionalna "Grociarnia". Jest to minimuzeum etnograficzne, którego zbiory zawierają najrozmaitsze przedmioty związane z dawnym życiem mieszkańców Pogórza Ciężkowickiego. Zebrane zabytki obraz…
Zamek królewski w Dobczycach – położony na skalistym wzgórzu nad Rabą, a ściślej nad Jeziorem Dobczyckim, powstałym ze spiętrzenia wód Raby. Zapora jeziora wsparta jest o wzgórze zamkowe. W czasach Kazimierza Wielkiego mury miały od 5 do 9 metrów grubości, a zamek był silnie ufortyfi…
Solná komora se nachází ve Wieliczce, 140 km od hraničního přechodu Český Těšín, a 20 km od Krakova Návstěva Solné komory. Turisticky zajímavá lokalita vhodná pro celou rodinu. Protože se jednalo o jednodenní zájezd, nebylo potřeba řešit ubytování. Co se týká stravy, je tam o něco dráž jak u nás (žízek s bramboram 13 zl.) I když jsme neměli tlumočníka, bylo průvodci (Polák)…
Wieliczka – solný důl   Kdysi, kdysi  dávno  byla  oblast zaplavena mořem. Nyní, pár km za Krakowem, pod  obcí Wieliczka, se  na tomtéž místě nachází  jedna z prvních památek Polska, zařazených…
V polské Vieličce vznikly první a nejznámnější solné doly a léčivých účinků soli se tam využívá od 50. let minulého století dodnes. Materiál z těchto dolů se dokonce využívá i k výstavbě solných jeskyní na našem území. Solný důl Vielička byl 8.září 1978 zap…
Solné doly ve Věličce (Wieliczka) se nacházejí asi 15 km od města Krakow.  Doly navštíví denně stovky turistů (Skupiny 40 osob po 6-7 minutách, což je při provozní době 9-21.00 denně úctyhodn…
Tarnów – miasto na prawach powiatu w południowej Polsce, w województwie małopolskim, leżące nad rzeką Białą i Dunajcem, o wielowiekowej historii sięgającej początkami czasów piastowskich. Wraz z uzyskaniem praw miejskich w 1330 r. stał się ważnym ośrodkiem w regionie. W latach 1975-1…
Ve Wieliczce je kromě klasické turistické prohlídky  možné v nedalekém dole Regis absolvovat tzv. hornickou trasu.  Doporučuji si prohlídku předem zarezervovat  na www.kopalnia.pl     Provádí se v malých skupinách…
Solný důl se nachází ve Wieliczce 10km jihovýchodně od města Krakova. Můžeme se zde dopravit také autobusovou linkou č. 304. Solný důl ve Wieliczce je vzácnou památkou a jeden z nejzajímavějších a nejznámějších tu…
Solné doly ve Wieliczce - Věličce (místní mi snad prominou, když některé názvy "počeštím") nejsou daleko od našeho bydliště na Severní Moravě, tak jsme si udělali krátký výlet do Polska. Jeli jsme pohodlně až k po…
Jest to niewielki, ale po ostatniej przebudowie - nowoczesny obiekt, którego ekspozycja zadowoli małych i dużych przyrodników. W ramach remontu i modernizacji wykonano przestrzenne dioramy, zainstalowano wiele stanowisk interaktywnych oraz punktów z wykorzystaniem multimediów. Dzięki…
Skamieniałe Miasto to rezerwat przyrody stanowiący zespół fantazyjnie uformowanych skał. Ostańce, zbudowane z gruboziarnistego piaskowca ciężkowickiego pod wpływem wietrzenia i erozji przybrały fantastyczne kształty, które swoim wyglądem przypominają postacie ludzkie czy zwierzęce. N…
Stacja Narciarska Śnieżnica znajduje się na północno-zachodnich stokach Śnieżnicy, w Kasinie Wielkiej w Beskidzie Wyspowym. Stacja narciarska Śnieżnica dysponuje czteroosobową krzesełkową koleją linową o długości 1100 metrów oraz wytyczonym torem rowerowym dla miłośników kolarstwa MT…
Obecne Obserwatorium Astronomiczne im. Tadeusza Banachiewicza na Lubomirze zostało wybudowane w miejscu przedwojennej stacji obserwacyjnej (1922-44), która była zamiejską filią Obserwatorium Krakowskiego. Pomysłodawcą utworzenia tej placówki był prof. Banachiewicz. W tamtych czasach,…
Japonské sdružení cestovních kanceláří (JATA) vybralo v roce 2017 třicet nejkrásnějších míst v Evropě a  26. místo obsadila  malopolská vesnice Zalipie.  Tato…
Muzeum Jana Pawła II w Starym Sączu mieści się w Ołtarzu Papieskim, który jako jedyny w Polsce pozostał na miejscu swojego powstania. To dzięki dużemu zainteresowaniu ze strony pielgrzymów i turystów zadecydowano o pozostawieniu Ołtarza oraz stworzeniu muzeum. Autorem Ołtarza jest An…
Grybów, woj. małopolskie, diecezja tarnowska. Obecny kościół został zbudowany na miejscu pierwotnego kościoła gotyckiego w latach 1909 – 1914 przez Romana Olszewskiego z Grybowa według projektu Józefa Piusa Dziekońskiego, po nim obowiązki przejął Zdzisław Mączeński wprowadzając pewne…
Siedziba Muzeum mieści się w Domu Długosza przy Rynku w Wiślicy, która jest bez wątpienia najbogatszym zespołem zabytkowym na Ponidziu. Jej dzieje sięgają aż IX-go wieku. W skład obiektów udostępniocych do zwiedzania z przewodnikiem wchodzą: gotycka Bazylika Mniejsza pw. Narodzenia N…
Schronisko „Chata Górska Cyrla” jest prywatnym schroniskiem turystycznym, położonym na wysokości 844 m n.p.m. w Beskidzie Sądeckim, na południowym zboczu Makowicy w paśmie Jaworzyny Krynickiej. Oferuje 35 miejsc noclegowych, pole namiotowe, miejsce na ognisko oraz bufet. W pobliżu sc…
Górskie schronisko turystyczne położone w Beskidzie Sądeckim, w Paśmie Radziejowej. Do obiektu można się dostać szlakiem turystycznym lub asfaltową drogą. Pierwsze plany budowy schroniska pojawiły się już w 1908 roku. Dzierżawcą schroniska został góral ze Szczawnicy, Walenty Symela. …
Schronisko PTTK położone poniżej szczytu Turbacza w Gorcach, tuż przy granicy z Gorczańskim Parkiem Narodowym. Schronisko znajduje się na wysokości 1283 m n.p.m. na skraju polany Wolnica, wchodzącej w skład Hali Długiej. Jest to okazały kamienny budynek o dwóch prostopadłych skrzydł…
Turbacz – 1310 m n.p.m., najwyższy szczyt Gorców. Nazwa szczytu pochodzi prawdopodobnie z gwary, od nazwy instrumentu pasterskiego trumbity (trombity). Zbudowany jest z fliszu karpackiego. Sam szczyt Turbacza leży blisko Gorczańskiego Parku Narodowego, ale nie jest położony w jego gr…
Schronisko turystyczne położone w zachodniej części Gorców, na grzbiecie ciągnącym się od Turbacza do Rabki. Znajduje się na wysokości 968 m n.p.m., na dużej polanie Stare Wierchy. Ze schroniska rozciąga się panorama Tatr, Beskidu Wyspowego i niektórych szczytów Gorców, a przy dobrej…