Cestování do Polska 2023 Cestovní pojištění Ubytování Polsko  Mapa Polska

Polsko je zemí s bohatou historií a na rozlohu šestou největší zemí Evropy. Hlavním městem je Varšava. Cílem turistů jsou nejčastěji historická města, hrady, zámky a muzea, např.: LodžKlodzkoKrakowWroclaw. Velkým turistickým lákadlem jsou polské hory. Mezi další turisticky zajímavá města patří: Hrad WawelZámek WindsorOsvětimKudowa Zdroj a Glucholazy

Oblíbené: SOLEO FAMILY RESORT        Tip: INVESTUJTE DO APARTMÁNU U MOŘE
Příspěvky z Polska od zkušených turistů a cestovatelů  (1 921)
Tipy na výlet (142)   Turistické cíle (1 633)   Trasy (38)   Cestopisy (61)   Fotogalerie (23)

Zakopane-dřevěná krása pod Tatrami

Zakopané, Polsko, červenec 2008
Zakopané
Zakopané  •

Mnozí z Vás dobře znají Tatry ze slovenské strany hor.Jestli-že však máte zájem podívat se na toto pohoří z polské strany,měli by jste navštívit město Zakopane.Do města se dostanete silnicí ze Slovenska ,ať již z oblasti Oravy nebo Spíše,od slovenských hranic je toto polské město vzdáleno necelou hodinu jízdy autem.

Zakopane,ležící pod tatranskými štíty,je vlastně hlavním městem polské zimní i letní turistiky.Je zde mnoho sjezdovek a vleků,například na Gubalówke nebo Kasprowym Wierchu a navštívit můžete taky areál skokanských můstků Krokwa.V letním období se můžete vydat na desítky kvalitních turistických tras, například do Kondratowe doliny,Chocholowske doliny,nebo na známou horu Giewont 1895m.n.m. s 15m vysokým křížem.Město má neopakovatelnou atmosféru.Je to pestrá směsice půvabné dřevěné architektury,obchodů a obchůdků,muzeí a galerií a tradičního Goralského folkloru.

Ve městě je řada hotelů,penzionů a restaurací,v některých taky vyhrává lidová Goralská muzika.Za přijatelnou cenu se můžete ubytovat kupříkladu v hotelu Giewont na ulici Košciuszki1,s vynikající polskou kuchyní se seznámíte v Karszme Staropolske na ulici Zaruskiego2.

Páteří města je asi 1km dlouhá ulice Krupówki.Je lemována krásnými dřevěnými domya jezdí na ní drožky tažené koňmi,v zimě táhnou koně sáně.Vtéto ulici najdete restaurace,hotely,kavárny,galerie,Tatranské muzeum,kino i divadlo.Je to taky obchodní centrum vedle butiků se zbožím světových značek jsou zde i obchody s typickou polskou produkcí.Jsou to kvalitní sýry,připomínající slovenské odštěpky,kůže ve všech podobách,výrobky z vlny a zajímavé suvenýry ze dřeva.

Přímo z města vede pozemní lanovka na horu Gubalowku 1123m.n.m.Je odtud pěkný výhled na město a Tatry.

Několik kilometrů jižně od Zakopaného v Kužnici,kde se dostanete autem,nebo z města autobusem č.7 je stanice lanové dráhy na Kasprowy Wierch 1985m.n.m. na polsko-slovenské hranici.Je odtud překrásný pohled na Zakopane a Tatry a zároveň odtud vede řada vynikajících tras,jak pro lyžaře,tak i pro turisty.

Poslední aktualizace: 2.7.2008
Autor: jglet

Zakopané

Příspěvky z okolí Zakopane-dřevěná krása pod Tatrami

Cez Krupówki na Gubalowku
Vybrali sme sa na poldennú prechádzku po malebnom podhorskom mestečku Zakopané, ktoré leží pod končiarmi Vysokých Tatier. Do Zakopaného sme dorazili našim medveďom ( B-čkový mercedes ) okolo desiatej dopoludnia. N…
Při našem pobytu v Polsku jsme nemohli zapomenout navštívit město Zakopané, které je známé hlavně jako středisko zimních sportů. My jsme zde byli v květnu a ještě k tomu k večeru. Stánkaři právě uklízeli své zboží na ulici vedoucí přímo k stanici pozemní lanovky Gubalowka. Pro nás bylo velkou výhodou, že jsme se nemuseli prodírat davy lidí na cestě k lanovce a jízdenku jsme měl…
Navštívíme dům vzhůru nohama v Zakopaném. Ne, název článku špatně, jde skutečně o dům stojící na střeše, ve kterém je vše obráceně. Tenhle je postavený v Zakopaném a je zajímavým zážitkem jej navštívit.Navíc je postavený zkoseně, všechno je tak jinak. Procházka v něm vyvolává zvláštní pocity, ovlivňuje centrum pro rovnováhu a celkové vnímání perspektivy. Procházite po "stropě" …
Pokud hledáte něco typického pro podhorské město Zakopane, pak je to její jedna z nejpůsobivějších ulic a uliček, ul. Krupówki - plná restaurací, obchodů, galerií a zábavních podniků. Ulice pulsuje každodenním živ…
Myszogród naleznete na adrese : ulice Krupówki 81b. Vstup je trochu méně nápadný a celý myší svět se nachází ve sklepě budovy. Jedná se o ideální atrakci pro děti.  V několika vytrínách se nachází různé světy, v n…
Jedním z nejnavštěvovanějších a nejoblíbenějších míst v Zakopanem je vrch Gubałówka na severozápadě města. Patří do Gubalovského předhůří (Pogórze Gubałowskie). Svými 1.123 metry nad mořem se řadí mezi nejvyšší vr…
Kaplička se nachází na hřebeni hory Gubalowka, která je vyhlášeným výletní místem. Na vrchol je možné  se dostat pěšky nebo lanovkou.  Přes celý hřeben vede ulice Droga Stanislava Zubka, která je celá lemovaná stánky s občerstvením, oblečením a suvenýry.  Dřevěná kaple byla postavena v 60. letech a slouží se v ní mše.
Wielka Krokiew im. Stanisława Marusarza została oddana do użytku w 1925 roku i jest największą skocznią narciarską w Polsce z homologacją FIS. Jest usytuowana w Tatrach – na północnym stoku góry Krokiew. Punkt konstrukcyjny wynosi 120 m, a aktualnym rekordzistą jest Szwajcar Simon Am…
Muzeum Przyrodnicze TPN - rozpoczęło działalność 25 października 1984 roku w 30. rocznicę utworzenia Tatrzańskiego Parku Narodowego. W tworzeniu tej pierwszej wystawy brali udział między innymi: Witold Henryk Paryski - twórca Wielkiej Encyklopedii Tatrzańskiej i prof. Mieczysław Klim…
Pomník se nachází na ulici Osiedle Krzeptovky přímo před kostelem, který nese název Národní svatyně Panny Marie z Fatimi (Narodowe  Sanktuarium Matki  Bożej  Fatimskej na Krzeptówkach).  Místo je asi 2 km od centra města směrem na jihozápad podél hlavní silnice. Pomník se skládá s podstavce a sochy Jana Pavla II v životní velikosti. Papež má natažené ruce směrem k hoře Giewont.…
Ze Zakopaneho, hlavního střediska polských Tater, vede sice na vrchol Kasprova vrchu (1987 m/m) kabinová lanovka, ale pokud nechcete stát několikahodinové fronty nebo objednávat lístky předem, nezbývá, než se vyda…
Dolina w polskich Tatrach Zachodnich, położona pomiędzy Doliną ku Dziurze a Doliną za Bramką. Dolina powstała w wyniku uskoku tektonicznego przecinającego w tym miejscu, poczynając od Żlebu Kirkora całe regle. Ma powierzchnię ok. 4 km² i długość 3 km. Józef Ignacy Kraszewski pisał o…
Tento 1205m vysoký skalnatý vrchol se nachází jen kousek od města Zakopane.  Je možné se na něj dostat ze dvou stran.  Méně náročná cesta je z Kuznice, trochu těžší je pak cesta od Zakopane.  Obě cesty jsou značen…
Sarnia Skała  se nachází v Tatrách, jižně od střediska Zakopane. K vrcholu se dostanete po červené stezce Dolinou Stražyskou. Na začátku cesty se platí vstup do národního parku  a to 8 zlotych za dospělého a 4 zlote za děti. Po cca 1 km narazíte na rozcestí.  Můžete pokračovat buď k vodopádu Siklawica a nebo se vydat po černé stezce nahoru.  Ukazatel tvrdí, že cesta zabere 50 m…
Kabinová lanovka ze Zakopaného (Kuźnic) na populární vrchol Kasprowy Wierch. Je dvouúseková s mezistanicí. Lanovka byla uvedena do provozu 15. března 1936. Moderně rekonstruována pak v roce 2007.   Technická …
Jaszczurówka se nachází východně od Zakopaného, co by kamenem dohodil. Projedete-li obcí po silnici Oswalda Balzera, na jejím konci vás v serpentině upoutá dřevěná roubená kaple. Její přesný název je Kaplica pw. Najświetszego Serca Pana Jezusa. U silnice naproti kapli je Malé parkoviště, kde se dá zdarma zaparkovat. Kaple byla postavená na začátku 20. století (vysvěcená byla…
Nedaleko od Zakopaného, v dolině Stražyskiej je vodopád Siklawica. Je pod šest set metrů vysokou severní stěnou hory Giewont na Stražyském potoce. Vodopád je dvojstupňový. Spodní část je vysoká 13 metrů, vrchní část 10 metrů. Vodopád je hojně navštěvovaný, protože je nedaleko výstupové červeně značené cesty na horu Giewont. Ze Stražyskiej Polany vede k vodopádu krátká žlutě…
Grzybowiec – hřeben v polských Západních Tatrách v oblasti tzv. „Reglí“ (Regle – pásmo zalesněných vrcholků táhnoucích nad  Kotliną Zakopiańską a cestou „Droga pod Reglami“ po severním obvodu polský Tater.). Grzyb…
– je nejvyšší hora v Západních Tatrách, která leží celá v Polsku. Tyčí se 1895 m nad mořem jako hlavní vrchol masivu Giewont. Představuje charakteristickou dominantu tyčící se nad městem Zakopane. Je to snad ne…
Túra na jeden z nejnavštěvovanějších vrcholů polských Tater. Impozantní štít tyčící se nad městem Zakopané. Ze Zakopaného, kde jsme byli ubytováni, jezdí levné taxíky k lanovce do Kužnic. Také je využíváme a jsme…
– dolina v polských Západních Tatrách sdružující západní větve Doliny Bystrej. Odděluje se od ní v okolí Kalatówek a pokračuje k jihozápadu pod hlavní hřeben Tater. Ze severozápadu do ní klesají úbočí Giewontu a…
- dolina v polských Tatrách o délce o 5,4 km a ploše přibližně 5,7 km ². Je nejmenší z hlavních tatranských dolin a jediná která je celá vyhloubena v sedimentárních horninách. Dolina končí pod hlavním hřebenem C…
Vápencový masiv Giewont tyčící se devět set metrů nad městem Zakopane patří geomorfologicky do Západních Tater. Pohled na něj zvláště ze severu působí impozantně. Nejvyšším vrcholem masivu je Wielki Giewont (1.895…
– sedlo v polských Západních Tatrách, v hřebeni spojujícím masiv Giewontu s Czerwonymi Wierchami (vrcholem Kopa Kondracka ). Sedlo se nachází v nadmořské výšce 1765 m n.m. mezi Wielkim Giewotem (1894 m) a sedl…
– se nachází v polských Západních Tatrách, v nadmořské výšce 1725 m. Odděluje masiv Giewontu od Czerwonych Wierchow (Červených vrchů), konkrétně Kopy Kondrackej v jejich hlavním hřebeni. Ze sedla směrem na výcho…
Pěší trasa Kościeliskou dolinou. Přírodní krásy Doliny Kościeliska viz.: Přístup do doliny (na začátek trasy): Příjezd od Zakopaného do „brány doliny“ osady Kiry (927 m n.m.) je možný mnoha autobusovými linkam…
Malolúčniak (polsky Małołączniak) 2096,8 m - vrchol v v hlavním, zde i hraničním hřebeni Západních Tater, ve skupině Červené vrchy. Na východě sousedí s vrcholem  Kondratova kopa, oddělen od ní Malolúčniackým sedl…
Čtvrté největší pleso v polských Tatrách a šesté včetně slovenské části - Czarny Staw Gąsienicowy (18 ha/ 51 m hloubka). …
Impozantní a symbolický vrch západní části Vysokých Tater. Je symbolem jednoty Slovanů a svobody Slováků. Je zde položen pamětní kámen na historickou vycházku Štúrovců. V období středověku se zde těžilo uhlí a r…