Loučná nad Desnou
Loučná nad Desnou je podhorská obec vyhledávaná turisty jak v letním tak i v zimním období. Obec najdeme v údolí řeky Desná, pod vrcholkem…

více o Loučná nad Desnou

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Loučná nad Desnou
Články redakce vybrat: vše / nic

Za výhledy na Keprník

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na hory

Cílem našeho výšlapu a cílem nádherných výhledů je jeden z dominantních vrcholů Jeseníků - Keprník, 1422 m.

Keprník
Keprník  •  Foto: Martens

Jdeme na celkem lehkou pěší tůru z Červenohorského sedla na Keprník. U hotelu v Červenohorském sedle se chytneme červené značky a stoupáme stále mírně vzhůru. Během cesty se nám otevírají výhledy Na Praděd a Dlouhé stráně. Od rozcestí Bílý sloup směřujeme k Vřesové studánce, cestu lemuje výhled na Vozku a blížící se Keprník. Od rozcestí Trojmezí již stoupáme mírně strměji až dorazíme na vrchol Keprníku. Z vrcholové skály se nám nabízí panoramatické výhledy na blízké a vzdálené kraje. Za krásně jasného počasí (které se mi poštěstilo) máme jak na dlani město a Lázně Jeseník se Studničním vrchem, Rychlebské hory, polská jezera, Zlatý Chlum, Dlouhou horu, Srnčí vrch, Velké a malé Bradlo a v pozadí Biskupskou kupu nad Zlatými horami. Náš pohled dále směřuje k Pradědu a Dlouhým stráním, na Vozku a přes Hanušovickou pahorkatinu vidíme masiv kralického sněžníku a v pozadí vykukující Hřeben Orlických hor. Bonusem za výšlap je však pohled, přes polské stolové hory Bor a Hejšovinu, na 130 km vzdušnou čarou, vzdálené Krkonoše, od krkonošského masivu je vpravo rozpoznatelný hřeben Javořích hor s Ruprechtickým špičákem, Ostaš, Broumovsko a polské Gory Sowie….

Obídek je snad i nutností si dát v Chatě Jiřího na Šeráku. Borůvkové kynuté knedlíky byly naprosto excelentní….wink Žízeň zahnána místním 11 Hanušovickým Šerákem. Ještě, že zde se točí regionální pivo, protože turistický region má podporovat své značky a produkty a ne podléhat útoku europiva našich velkých producentů…..

Když je hezké počasí tak je krásně všude, ale vidět Krkonoše vzdálené 130 km vzdušnou čarou….. to je pastva pro oči a splněný sen….

Sestup od Chaty Jiřího je celkem dlouhý a únavný, ale je na každém jakou možnost si zvolí, jestli lanovku do Ramzové, nebo po modré do Filipovic (jako my), případně po žluté do Jeseníku, nebo jinou kombinací tras…

Poslední aktualizace: 19.4.2016
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Za výhledy na Keprník

Keprník (vrchol), rozcestník
Rozcestník na červené turisické značce vedoucí z Červenohorského sedla na Šerák u vrcholu čtvrté nejvyšší hory Hrubého Jeseníku.
Čtvrtý nejvyšší vrchol Hrubého Jeseníku s výborným kruhovým rozhledem. Na jeho svazích se vyskytují porosty smrčiny s charakteristickými vlajkovými smrky a místy vystupuje hrubozrnná tzv.…
Vycházíme z Červenohorského sedla po červené značce směrem na Šerák. Našim cílem je vrch Keprník. Brzy po startu míjíme rozestavěnou kapličku, která tady má stát jako Památník obětem hor a také jako památka na dřevěnou k…
Vlakem z Opavy jedeme na Ramzovou, odkud už pěšky na Keprník. Dne 18.5.2013 jsme s Ondrou a s Vojtou vyrazili na další výšlap. Po dlouhém odkládání Keprníku se mi zdál tento vrchol jako vhodný. Po příjezdu na opavské nádraží, kde nás zavezl Vojtův taťka (díky) jsme šli koupit jízdenky a poté nasedli do vlaku. S vlakem jsme se rozloučili v Jeseníku, kde na nás ček…
Rozlehlá Národní přírodní rezervace je s rozlohou 1170 ha druhou největší rezervací CHKO Jeseníky Leží v nadmořské výšce v rozmezí 850 - 1422,8m. Chrání subalpínské hole, významné porosty horských klimaxových sm…
Pod pojmem vyhlídka na rašeliniště si v tomto případě nepředstavujme vyhlídku ze skalního masivu do kraje atp. Jedná se o vyhlídkové místo na rašeliniště, které se nachází cca 1 km pod vrcholem Keprníku ve směru o…
Turistická chata Šerák se nachází pod horou Šerák (1350m n.m.) v CHKO Jeseníky. K chatě vede modrá a žlutá turistická značka. Při pěkném počasí jsou krásné výhledy do okolí.
Skály Vozka se nachází v CHKO Jeseníky u zelené turistické značky. Zelená značka dále pokračuje do Sedlo pod Vřesovkou.
Hora Šerák v Jesenikách
Nejsevernější vrchol Hrubého Jeseníku, součást přírodní rezervace Šerák-Keprník. Horní stanice sedačkové lanovky z Ramzovského sedla. 1351 m.n.m.
Rozcestí u Jiřího chaty na Šeráku, je zcela jístě místem uvažování , kam dál, a to ať již jste sem vyjeli lanovkou, či došli po svých. Samotná kamenná Jiřího chata na Šeráku zde stojí již více než 100 let a jen výhled z terasy před chatou je uchvacující.Prochází tudy MTZ z Lipové - lázní do Filipovic, ŽTZ do Jeseníku a k horní stanici lanovky na Mračné, a modré značky vás…
Vrchol hory Vozka se nachází v nadmořské výšce 1377 metrů a jsou z něj nádherné Výhledy do okolí. Pod vrchol vede žlutá a zelená turistická značka.
Vřesová studánka (1313 m.n.m) se nachází 3,5 km SZ od Červenohorského sedla pod značenou trasou. Podle pověsti objevil Vřesovou studánku lovec, který v těchto místech pronásledoval…
Rozcestí modré a (a zatím souběžně vedoucí) zelené značky u Obřích skal. Po modré vás čeká prudký výstup k rozcestí Pod Šerákem a k Jiřího chatě na Šeráku či k horní stanici lanovky na Mračné. Po modré i zelené dojdete k rozcestí Pod Obřími skalami, odtud po modré do Lipové- lázně a po zelené údolím Vražedného potoka a pak úbočím k dolní stanici lanovky v Ramzové.
Výrazná skalní dominanta krajiny tyčící se nad Vražedným potokem, nedaleko Ramzové a vrcholu Šerák. Jedná o skalní hradbu ze staurolitického svoru, vysokou 10-16 m, s typickými znaky zvětráv…
Horské sedlo, lyžařské středisko, nejvýše položená rychlíková stanice v ČR (760 m.n.m.) Spodní stanice sedačkové lanovky na Šerák.
K vyhlídce na Praděd, Červenohorské sedlo a Dlouhé Stráně se dostaneme po červené značce ve směru z Červenohorského sedla na Keprník. K vyhlídce je to z Červenohorského sedla cca 1 km stále mírně vzhůru. V místě j…
Okresní město Jeseník se stalo centrem turistického ruchu celého okresu. Město je zároveň největšími lázněmi okresu založenými V. Priessnitzem, s Kolonádou a mnoha léčebnými prameny. Z…
Jeskyně Na Pomezí
Jeskyně na Pomezí je vyhledávaným turistickým cílem lázeňské oblasti Jeseník. Jeskyni najdeme severozápadním směrem od města Jeseník a v chráněné krajinné oblasti Jeseníky. Jeskyně je…
Jeseník leží na Severní Moravě, severním směrem od města Šumperk. Jeseník je horské město, které obklopují zalesněné stráně kopců Hrubého Jeseníku. Jeseník je nejenom vyhledávaným rekreačním střediskem, ale také…
Zlatý chlum - rozhledna
Rozhledna Zlatý chlum se nachází nad městem Jeseník....pěkná trasa vede z Rejvízu přes vyhlídku Čertovy kameny. Dá se jít i z Jeseníku. Z rozhledny je krásný výhled na Otmuchovské jezero v Polsku. Vidíme i Hrubé Jeseníky. Za příznivého počasí je viditelný kralický sněžník a Rychlebské hory. A když se vám podaří být na rozhledně při západu Slunce.....no nádhera. Na vrcholu…
Na nejfrekventovanější části hlavní hřebenové trasy Jeseníků, mezi Červenohorským sedlem a nejvyšší horou Moravy - Pradědem, leží na svahu Malého Děda v nadmořské výšce 1304 m.n.m jeden z…
Dlouhé stráně  h.
Dlouhé stráně h.
Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně. Instalovaný výkon elektrárny je 650 MW. Horní nádrž je spojena s dolní nádrží (800 m.n.m.) dvěma tunely o průměru 3m. V době největších povodní zadržela přehrada 2 0…
Nejvyšší hora Moravy v masivu Hrubého Jeseníku, nadmořská výška 1491 metrů.
Jedeme autem na Hvězdu, buď z Karlové Studánky nebo z Malé Morávky. My jsme parkovali na placeném parkovišti za 70 Kč (rok 2009),které bylo 27.9.2009 den před stát.svátkem totálně narvané a…
Nejvyšší a nejnavštěvovanější vrchol Moravy určitě upoutá svou výškou (1492 m) a možnostmi vyžití, hlavně sportovními. Poskytuje podmínky pro pěší turistiku, sjezdové a běžecké lyžovaní. Z vrcholu je výhled na Rychlebské hory, kralický sněžník a další. Výstup na vrchol je velmi jednoduchý, vede na něj asfaltová cesta. Výstup můžete zahájit např. na Ovčárně, kde vás doveze autobus, a nebo na Hvězdě u Karlovy Studánky, pokud…
Praděd (1491,3m n.m.) je pátá nejvyšší hora České republiky a zároveň nejvyšší hora Moravy a tím pádem i Jeseníků. Rozkládá se  na staré zemské hranici Moravy a Slezska. Je zde jedno z nejchladnějších podnebí v republice  s průměrnou roční teplotou kolem 1°C. Na severním úbočí hory mužete spatřit skalní útvar tzv. mrazivých srubů pojmenovaný Tabulové skály. Na vrcholu hory se…
Velké a malé Mechové jezírko jsou rašelinná jezírka v SPR Rejvíz - 1,2 km jz. od vsi Rejvízu. Jsou centrem velkého vrchovištního rašeliniště v povodí Černé Opavy. Plocha velkého jezírka je 1 692 m2, hloubka 2-3 …
Karlova Studánka leží severozápadním směrem od města Bruntál a tvoří vstupní bránu na vrchol Praděd ( 1492 m.n.m.), který se zvedá západním směrem nad obcí a je nejvýše položeným místem pohoří Jeseník. Karlova Studánka je jednak vyhledávanou rekreační oblastí a jednak světoznámými lázněmi, a to především pro léčbu dýchacího ústrojí. Obcí protéká říčka Bílá Opava. Karlova Studánka je nejvýše položenou obcí bruntálského re…