Z Písku na Velký Kamýk

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Město Písek je ideálním výchozím místem pro výlet na rozhlednu Velký Kamýk, která byla přístupněna v roce 2006 na stejnojmenném vrchu asi 7 kilometrů západně od Písku. Na rozhlednu vede z města červená turistická značka, která prochází i kolem místních sportovních zařízení, kde jsou velká parkoviště a kde lze bez problémů odstavit bezplatně auto na celý den. Po výstupu na rozhlednu je možno dále pokračovat po červené značce směrem na Stašov a pak po žluté do obce Dobev. Odtud jezdí i o víkendech autobusy nazpět do Písku, který samozřejmě také stojí za prohlídku.

Rozhledna Velký Kamýk
S výstavbou telekomunikačního vysílače, jehož součástí je i vyhlídková plošina ve výšce 31 metrů se začalo v roce 2002. Zpřístupněna byla o čtyři roky později a po zdolání 162 schodů nabízí výhled na Šumavu, Brdy, město Písek a za ním ležící Písecké hory. Rozhledna je celoročně volně přístupná.

Město Písek
Na březích zlatonosné Otavy stávala již na počátku 13. století osada, zmiňovaná v listinách krále Václava I. Jeho syn Přemysl Otakar II. v roce 1354 na místě osady zakládá královské město. Je zde vybudován hrad, kamenný most přes řeku, děkanský kostel a založen klášter. Písek se stává důležitým městem českého království, což ještě umocní vznik královské mincovny, která je později přestěhována do Kutné Hory. Za vlády Karla IV. je v Písku zřízen největší sklad soli a obilí v Čechách. Město, které bylo i několikrát poničeno a to za husitských válek a za války třicetileté se však i nadále rozvíjí a nikdy neztrácí na své důležitosti, jakožto středisko Prácheňského kraje. Písek se zapsal do historie i jako první české město s veřejným elektrickým osvětlením. To bylo uvedeno do provozu v roce 1887 a napájeno bylo z první české elektrárny sestrojené na břehu řeky Otavy Františkem Křižíkem.

Při cestě na Velký Kamýk je potřeba se vybavit něčím k snědku a pitím, po návratu nazpět do Písku pak není nouze o zařízení, kde se lze občerstvit.

Krásný výhled z rozhledny a pak procházka historickým centrem Písku.

O celé historii města se lze nejvíce dozvědět při návštěvě píseckého Prácheňského muzea.
O víkendech jezdí z obce Dobev nazpět do Písku pouze tři spoje, takže výlet na rozhlednu je potřeba si i časově naplánovat.

Poslední aktualizace: 15.10.2023
Z Písku na Velký Kamýk na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Z Písku na Velký Kamýk

Dobev – rozhledna Velký Kamýk (u Písku)
Milujeme rozhledny. Již poněkolikáté jedeme do Přerova a stále jsou na trase rozhledny, které jsme ještě nenavštívili. U rozhledn…
Velký Kamýk - rozhledna (PI)
Rozhledna se skvělým, téměř kruhovým rozhledem 8 km západně od Písku. Byla postavena v roce 2002 pro telekomunikační účely a byla…
Nejstarší zpráva o vsi Dobevi pochází zroku 1318, …
Zámek Drhovle se nachází nedaleko stejnojmenné vsi na Písecku v Jihočeské…
V Písku v staré části města nazývané Drlíčov najdeme zajímavou historickou stavbu. Jedná se o měšťanský dům z 12. století se zajímavou fasádou z roku…
Kestřany, založené už ve 14. století, leží mezi městy Písek a Str…
Dvě tvrze a jeden zámek, která obec v naší zemi by se mohla s podobným…
Mohutná tvrz byla postavená koncem 13. století zřejmě pány z Kestřan jako…
Menší tvrz v Kestřanech, postavená za rozrodu Kestřanských na poč. 14.…
   V obci Kestřanany, dříve nazývané Staré Kestřany v Jižních Čec…
Ves Kestřany leží 8 km jihozápadně od okresního Města Písku při…
Hrad je jednou z nejvýznamnějších památek města Písek v Jihočeském kraji. Hrad měl čtyři křídla, obklopující nádvoří, s arkádovými…
  Jedním z nejznámějších obyvatel Písku byl básník, spisovatel, d…
Na předposlední výlet naší písecké dovolené jsme zamířili do nedaleké obce…
Vodní elektrárna královského Města Písku je nejstarší tohoto…
Kamenný most v Písku je svým pojmenování z r. 2007 nejmladším mostem v Čes…
Pro svou obranu si měšťané hned od vzniku města ve 13.…
V nejstarší části města nazývané Drlíčov se nachází dvouposchoďový dům s m…
Trojlodní stavba ze druhé poloviny 13. století, původně s dvojicí stejně vysokých věží. Jedna z nich byla v roce 1489 přistavěna a nyní dosahuje výšky 71 metrů. Mezi lety 1741 a 1743 byla k jižní…
Alšovo či také Malé náměstí bývalo patrně hlavním rynkem středověkého Písk…