Travel blog Písecko Tipy a novinky Chaty a chalupy České BudějoviceChaty a chalupy  Mapa Písek
Historické město na zlatonosné řece Otavě nabízí pestré strávení vašeho volného času – památky, kulturu, aktivní pohyb a kvalitní služby. K oblíbeným výletním cílům v okrese Písek patří město Písekkamenný most v PískuNerestský lomKrokodýlí ZOO Protivínklášter MilevskoPřírodní rezervace Výří skály u Oslova a další.
TIP:
 Trasy Písek (23)

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Toulava

Z Kovářova přes Budař do Kovářova

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody Na kole

Zeměráj stezka naboso
Zeměráj stezka naboso  •  Fotografie (22)  • Foto: vildt
Malí archeologové

Okružní trasa kolem Kovářova je opravdu nádherná, pokud alespoň trochu vyjde počasí.Je tak trochu smůla, že pokud chcete vyjít dopoledne nebo hned po ránu, tak musíte přijet na kovářovské náměstíčko vlastním dopravním prostředkem, protože ranní autobusové spojení od příjezdu vlaku neexistuje.Ale přesto tato celodenní procházka stojí zato. Tak tedy vyjdete od hospody Na kžižovatce po žluté turistické značce směrem k zážitkovému parku Zeměráj.Projdete kolem rybníku Malý Smíšek a před vámi se objeví areál se středověkými chaloupkami.Tento zážitkový park hlavně pro děti s rodiči i prarodiči pak můžete navštívit, ale počítejte s celodenní prohlídkou.Těsně přes zážitkovým parkem na konci lesa odbočíte vlevo a po žluté turistické značce dojdete na začátek obce Vepice. Pokračujete od rozcestníku vpravo po hrázi rybníku Kojovka/pod hrází je bývalý Peštův mlýn/, k rybníku Díl. Žlutá značka vás povede dále k rozcestníku na Dobré vodě a odtud dále po žluté směrem na Vladyčín. Před Vladyčínem se dáte vlavo po zelené turistické značce do obce Řenkov.Řenkov je 1,5km vzdálená od obce Předbořice. Leží mezi Vladyčínem a Předbořicemi.První zmínky pocházejí z 15.století. V roce 1497 svědčí Mašek a Hlavín Petr z Řenkova ve prospěch kovářovského faráře.Ves je uvedena v roce 1575 do majetku do majetku orlického panství Kryštofa ze Švamberka. Nachází se zde několik roubených domů ze 17 a 18 století. Paulova výklenková kaple se nachází u komunikace z vesnice směrem na Předbořice. Kaple je novější. V roce 2008 ji nechal postevit místní občan na svém soukromém pozemku. V roce 2008 a to 28.9 byla vysvěcena. Ve vsi se nachází novější zvonička, která nese dataci 2012. Z obce Řenkov se pak vydáte do Předbořic. První písemná zmínka o vsi pochází z roku 1218. Na místě dnešní obce bývala tvrz patřící Předborovi z Radešína.Pozdější vladykové z Předbořic používali v erbu"kotouč a klenot půl panny prostovlasé o dvou barvách". Od roku 1504 patřily Předbořice k orlickému panství až do zrušení roboty. V 17 a 18. století zde vznikol mnoho roubených chalup. Jméno obce má základ buď po zmíněném Předborovi nebo podle své polohy před borem pokrývajícím nedaleký vrch Hrby. Z obce Předbořice půjdete po modré turistické značce a zároveň po NS Onen Svět do Březí. První zmínka o vsi pochází z 15. století. V roce 1498 údajně na zdejší tvrzi sídlil Jindřich z Břízí, který pocházel z rodu vladyků Břízských a Netvorských z Břízí. Ke zdejší tvrzi patřila i sousední obec Vepice. V roce 1590 prodali bratři Přibík a Albrecht Břížští vesnice Březí a Vepice Janu Šturmovi z Hyršfeldu,který je připojil ke Kovářovu. V 17 století byla již tvrz opuštěná a v 18 století zanikla úplně. V roce 1887 zde byla postavena kaplička. Modrá turistická značka vás dále povede do Hostína, kde se koná pravidelně Hostínské divadelní léto. Odtud pak půjdete dále po modré a NS Onen Svět do cíle celodenní hezké vycházky do Kovářova. Pokud trochu vyjde počasí, nebude nikdo litovat, že se vydal na Kovářovsko.Přeji hezký každý den,kdy se rozhodnete vydat do přírody.

Za krásnou přírodou kolem Kovářova, případně pokud budete v těchto místech na dovolené i návštěvou zážitkového parku Zeměráj.

Výborně se můžeme najíst v hospodě Na Křižovatce v Kovářově a možná bude i otevřená hospoda Pod kaštanem v Předbořicích. Při návštěvě Zeměráje pak výborná středověká jídla, ale také občerstvení pro děti i dospělé v místní Hospůdce. Ceny jsou zde docela nízké.

Jak už bylo řečeno krásná krajina a při návštěvě zážitkového parku Zeměráj mnoho zajímavého pro děti i dospělé. Zároveň také to, že nad parkem nejsou žádné dráty el.vedení.

Pro případnou návštěvu Zeměráje pak perfektní informace na www.Zemeraj.cz

Poslední aktualizace: 20.11.2018
Autor: vildt

Kovářov

Příspěvky z okolí Z Kovářova přes Budař do Kovářova

Kovářovsko
                                       Kovářovskem   Kovářov je obec, která je takovou malou výspou Čertovy hrbatiny s malebnými vesničkami v okolí, pěkně posazenými v kopcích i údolích. Rozhodli jsme se, že tut…
Obec Kovářov leží asi 10 km severně od Milevska v okrese Písek ve Středočeské pahorkatině ve výšce 525 m n.m. Nejstarší památkou ve vsi je gotický kostel Všech svatých. Jeho původ zasahuje zřejm…
Polovina ledna, člověk by čekal závěje sněhu a mráz. Omyl, příjemné počasí plné sluníčka, tedy o konání výšlapu bylo rozhodnuto. Na delší dobu poslední putování tímto koutem naší vlasti na mě nedočkavě čekalo a já na něj. Zajímavá krajina s krásnou přírodou plnou kamenných skvostů, ale i dalekých rozhledů. Toulání jsem si dokonale vychutnával, tempo jsem nasadil takové poklidné…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pzval k návštěvě Zážitkového areálu ZEMĚRÁJ, který se nachází nedaleko Kovářova a ten zase nedaleko Milevska. Mám pro Vás několik variant . 1.Lenoši můžou samozřejmě dojet autem až před bránu areálu. 2. Ti, kteří mají děti, které kousek ujdou, přijedou autobusem do Kovářova a pak půjdou po žluté značce a místním značení do…
Jedinečný zážitkový park ZEMĚRÁJ se nachází v lokalitě Budař u Kovářova severním směrem od Milevska. Nádherná lokalita v přírodě bude pro kazdého návštěvníka skutečně Krásným zážitkem, ať už toto místo navštíví je…
Na Sedlčansku pokračujeme návštěvou rozhleden. Tahle je třetí. Je sice dlouhodobě zavřená, ale to pro nás nic neznamená. Chceme ji vidět. Rozhledna stojí na Koňském vrchu (587 m.n.m.) na západ od silnice č. 102, která vede z Milešova do Kovářova. Odbočka k rozhledně je mezi obcemi Lašovice a Radvánov. Je to pětiboká 17 metrů vysoká stavba. Byla postavena r. 1941 jako jedna ze z…
Na Hod Boží jsem se tentokráte vypravil na výšlap "dohnat resty". Lákaly mě další kameny na Petrovicku, především okolo Hrazan. Jako vždy předcházela mému toulání důkladná příprava, takže jsem viděl vše, co jsem s…
Přírodní památka Kněz u Hrazan (GPS 49°31'33.245"N, 14°20'10.848"E, aktuální info k roku 2010) se nachází nedaleko obce Hrazany, které leží nedaleko města Milevsko v jižních Čechách. Konkrétně 0,5 km severně od místní požární nádrže. Samotná obec je na hranici jihočeského a středočeského kraje. Nejsnazší cesta k obci vede po silnici z Milevska do Petrovic, kde se přibližně po 8-10 km jízdy z Milevska nachází odbočka po l…
V severovýchodní části okresu Písek se na rozhraní středních a jižních Čech rozkládá v sousedství obce Hrazany (asi 10 km severně od Milevska) přírodní památka Kněz u Hrazan. Chráněn je zde un…
                     H R E J K O V I C K Ý     P O T O K  Pokud někdo řekne v okolí Milevska Hrejkovák, většina lidí si myslí, že jde o rybník u Hrejkovic 7 km od Milevska. Pokud někdo řekne Hrejkovický potok, pa…
                            Hrejkovická dvacítka – 2013  Dlouho očekávaný pochod se konečně zrodil. Píši to takto proto, že byla Kamarády cest Hrejkovice připravována, dlouho do detailů…
                             HREJKOVICKÁ 20 – 2012A tak tu máme začátek roku 2012 a 7. ledna na turistické dveře klepe Hrejkovická 20.  Protože to byl pochod vždy nadmíru vydařený a organizačně velmi dobře zajiště…
         NOVOROČNÍ  HREJKOVICKÁ 20 – 2011  Hrejkovická dvacítka, to je pochod, který se jde vždy první týden v lednu a je mu jedno jaké bude počasí.. Letos se nám vydařilo tak napůl. Nebyl velký mráz a nefoukal O…
Obec Kostelec nad Vltavou leží nad údolím řeky Vltavy na jejím pravém břehu, asi 15 km severozápadně od Milevska v okrese Písek v nadmořské výšce 457 m. Ves vznikla v blízkosti gotického kostela postaveného ve 1…
Chtěl jsem poznat oblast Petrovicka i z druhé strany, nežli při prvním výšlapu. Tak jsem tedy vyrazil. Ač nejsem příznivcem masových akcí, uvítal jsem konání pochodu Petrovickem v krásné krajině plné balvanů, neboť jsem nemusel tentokrát vymýšlet, kam půjdu. Vydal jsem se nakonec po trase 17 km. Byla velmi dobře značena, za celý výšlap jsem nevyndal mapu z kapsy, navíc šlo i do…
28. června 2003 byla pro veřejnost otevřena rozhledna Kuníček u Petrovic. Věž s rozhlednou je atypická ocelová příhradová konstrukce s vnitřním tubusem z ocelové roury, vetknutá do železobetonové spodní stavby ve tvaru dvou souosých železobetonových válců obezděných kamennou přizdívkou z lomového kamene. Věž vznikla jako sdružená investice operátorů mobilních sítí T-Mobile Czech Republic a.s.. Eurotel Praha, spol. s.r.o., Č…
Rozhledna Kuníček se skládá ze dvou částí. Tou první je 9,6 m vysoký železobetonový válec obezděný kamennou přizdívkou, na jehož hraně se nachází první vyhlídková plošina. Dále pak následuje ocelová příhradová konstrukce s vnitřním tubusem z ocelové roury, kolem které se obtáčí schody až k druhé vyhlídkové plošině ve výši 36,6m. Nachází se nedaleko obce Kuníček u Petrovic těsně vedle vrcholu kopce Hodětín (572 m.n.m.). …
Vkládám to sice opožděně, ale přece. Měli jsme před sebou pár dnů volna. I  když byl červen, bylo krásné letní počasí a v Plzni nás to už nebavilo. Odpoledne jsme se domluvili, že vyrazíme na Sedlčansko, protože Ota zjistil, že jsou tam čtyři rozhledny, kde jsme ještě nebyli. Já to doplnila dalšími třemi a k tomu výletem nad Slapskou přehradou. Už před časem jsem tam objevila n…
Petrovice jsou malé městečko na severu popisované oblasti v malebné krajině při toku říčky Brziny v oblasti kamenných stád i osamocených balvanů. Leží 12 km severně od Milevska na rozhraní jižních…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na další výlet po rozhlednách. Tentokrát začínáme v Petrovicích, kam jezdí autobus z Prahy, Milevska i Příbrami.Z Petrovic vycházíme po červené značce, po které společně s NS Petrovicko dojdeme do obce Kuníček. Zde odbočíme po směrovkách ROZHLEDNA KUNÍČEK a dojdeme k ní na kopec nad vsí.Je to krásná stavba a je z ní…
Pěkný letní den, jen s jednou přeprškou, tak jsem tedy vyrazil. Mým cílem byla oblast kolem Petrovic na Sedlčansku. Označuje se jako kraj kamenů, a to zcela právem. Velké balvany se začínají objevovat již od Javor…
Žďákovský most byl po dostavění nazýván technickým divem světa. Ve své době největší jednoobloukový ocelový most překlenul hladinu Orlické přehradní nádrže nedaleko Orlíka nad Vltavou a stal jedno…
Přehrada Orlík je dalším ze stupňů Vltavské kaskády na území jižních Čech. Její hráz přehradila tok řeky Vltavy u Solenice v okrese Příbram. Převážná část přehradní nádrže se nachází na území jižních Čech. Své j…
Orlík (zámek)
Zámek Orlík se tyčí na skále nad Orlickým jezerem. Zámek se nachází na Písecku v Jihočeském kraji. Na zámku je téměř 150 místností včetně chodeb a přilehlých prostorů. Desetina z nich je upravena …
Milevsko leží v Jižních Čechách, severovýchodním směrem od města Písek. Městečko se rozkládá v oblasti Středočeské pahorkatiny. V okolí města je vybudováno několik rybníků. Jako přírodní koupaliště slouží rybník P…
Klášter Milevsko
Premonstrátský klášter Milevsko je místo s tisíciletou sakrální tradicí a jedinečnou atmosférou. Byl prohlášen za národní kulturní památku, je nejstarší a nejrozsáhlejší klášter jižních Čech. Archeolog…
Hrad Zvíkov se nachází na ostrohu vypínajícím se nad soutokem řek Vltavy a Otavy. Hrad byl již od svých počátků spjat s královským rodem Přemyslovců. Největší slávu získal hrad za vlády Karla IV., který Zvíkov nec…
Kouzelný hrad Zvíkov Až zase budete jednou svižně uhánět od Prahy směrem na Strakonice a dál třeba na Šumavu, sundejte nohu z plynu a před obcí Mirotice odbočte doleva a vydejte se po státní silnici č. 121 d…
Zvíkov
Raně gotický Královský hrad Zvíkov se tyčí na skalnatém ostrohu nad soutokem Vltavy s Otavou. Hrad je národní kulturní památkou, nacházející se v Jihočeském kraji. Zvíkov je druhou nejvíce vyhledávanou kulturní pa…