Z Kasejovic do Blatné

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na kole

Z KASEJOVICDO BLATNÉ

Za hezkého polojasného rána jsme se společně s turistickým oddílem ze Strakonic vydali na 21 km dlouhý výšlap z Kasejovic do Blatné. Vláčkem jsme dojeli do Nepomuku, kde nám čekání na další vlak do Kasejovic zpříjemnilo posezení v pěkné cukrárně. Vlak nám totiž odjížděl až za půl hodiny. A došlo i na přípitek k narozeninám. To víte, mezi partou 30 lidí se vždy najde někdo s datem narozenin. Z Nepomuku jsme odjeli všichni, ale vystupovat nebudeme v Kasejovicích, ale na místě Kasejovice zastávka. A tak vláček motoráček zastavil uprostřed lesa a skutečně tady byla ta zmíněná zastávka. A teď nahoru do lesů a tam někde vzadu na konci lesa bude cestička do Řesanic. A také byla a už jsme se po ní vydali do zmíněné vesničky. Malý odpočinek v parku, kde i děti našly kolotoč pro chvíli zábavy, když dospělí odpočívali. Cesta nás vedla po žluté turistické značce do obce Nezdřev a pak dále do Bezděkova. Nepodívat se tady na Kamennou bábu to by asi byl turistický hřích a proto pěkně rovně až k obrovskému balvanu. Uctivý pozdrav, také fotečka a pěkně zpět na turistickou trasu, která nás vedla až do Pole, kde bylo naplánováno občerstvení v hospodě Na statku, kterou provozují manželé Běhavých. Občerstvení nebylo špatné, ale jsme přesvědčeni, že mohlo být lepší vzhledem k tomu, že jsme byli předem nahlášeni. A tak odchod z Pole směrem rybník Velký Pálenec stále po žluté turistické značce. Vzhledem k tomu, že teplota stoupala až k 35 stupňům, někteří došli jen do Vrbna a odtud odjeli autobusem. Ostatní šli k rybníku Velký Pálenec a odtud k Hadímu rybníku po zelené turistické značce, kde bylo naplánováno koupání. Voda byla dobrá a proto se někteří vykoupali a zbylí byli v roli diváků. Od Hadího rybníku pak po modré kolem hájovny U Hudečků do Blatné. Poslední občerstvovací stanice byla před odjezdem vlaku do Strakonic ve venkovním posezení před hospodou U Datla. Pak už jen na nádraží ČD a odjezd. Každému, kdo chce poznat hezkou krajinu mezi Kasejovicemi a Blatnou tento pěší výlet doporučujeme. TK BLAMIŠ.

Za hezkou krajinou mezi Kasejovicemi a Blatnou, za Kamennou bábou u Bezděkova a za hospodou Na statku v Poli.

Poprvé jsme se výborně nasnídali v cukrárně v Nepomuku, pak z vlastních zásob v parčíku v Řesanicích, v hospodě Na statku v Poli a na závěr ve venkovním posezení v hospodě U Datla v Blatné.

Nemůžeme říci, že by se nám něco nejvíce nelíbilo, ale občerstvení Na staku v poli mohlo být přátelštější v zhledem k tomu, že bylo 30 turistů předem nahlášeno.

Opravdu pěkná trasa, ale doporučujeme vyrazit za nižších venkovních teplot než 30 stupňů.

Poslední aktualizace: 11.9.2013
Z Kasejovic do Blatné na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Z Kasejovic do Blatné

Kasejovice
Kasejovice leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města…
                       Je na západ cesta dlouhá  Je čtvrtý březen 2012 a…
                       FORMANSKOU   STEZKOU Sobota 14. září 2013. Na tento den byl určen pěší výlet po Formanské stezce z Kasejovic. Všechno…
                    Přes dva kraje  Dne 2. října jsme se vydali na putování krásnou krajinou na rozhraní dvou krajů a to…
Trasa dnešního cykloputování nás povede zhruba severním směrem od…
Obec Lnáře je známá zejména díky místnímu monumentálnímu zámku a…
První zmínky o tvrzi pocházejí přibližně z roku 1318. Za prvních vladyků stála, ještě dřevěná, v močálovité…
Šestá etapa s Ladislavem Stehlíkem Zemí zamyšlenou   Další tedy už…
Obec Lnáře se nachází na severozápadním okraji okresu Strakonice …
Lnáře (zámek)
Soutěž 2 body
Malebný zámecký areál je klenotem městečka Lnáře na Strakonicku v…
Obec Lnáře leží v Jihočeském kraji, ve strakonickém okrese, na toku…
Pátek 22. 5. 2020 V noci byl klid, teplota stejná jako předcházející dny,…
V mírně zvlněné krajině s četnými rybníky, s převahou luk a pastvin, v…
                                 Z Oselce   DO  Oselce  Když padlo…
  Jedeme na západ Blatenska do míst, kde prochází hranice mezi Jihočeským…
Každoroční Jarní výprava s kamarády se odehrála podle Petrových regulí. On byl na řadě s výběrem a volil okolí Blatné, kde kdysi…
Jedem do Chanovic (550 m). Je to obec v okrese Klatovy - 16 km od Nepomuku…
                               Krajem čertových kamenů        První…
elezniční stanice Vrčeň to není stanice, kde nasedneme do vláčku a někam…
                                  Chodorova Vrčeň   Pořadatelé z klubu…