Strakonice

Strakonice leží na soutoku řek Otavy a Volyňky v jižní části Středočeské pahorkatiny. Strakonice mají přibližně 23 tis. obyvatel. Nejznámější dominantou je Strakonický hrad. Město je známé především jako výrobce motocyklů. Strakonice proslavila divadelní hra Strakonický dudák, kterou napsal J.K. Tyl. Každoročně se ve městě pořádá dudácký festival. >> více o městu Strakonice

Tipy na výlety / Trasy Hoštice / Helfenburg Ubytování Strakonice

Na parkovišti ve Štěkni
Na parkovišti ve Štěkni  •  Fotografie (22)  • Foto: vildt
K zámku vpravo nahoru

Místem XIII.etapy putování Po stopách Ladislava Stehlíka Zemí zamyšlenou se pro nás stal městys Štěkeň. Doprava na místo startu byla jak jsme doufali poslední po vlastní ose. Další putování bude snad vláčky a autobusy. Do Štěkně nebylo možné se na určenou hodinu dopravit hromadnými prostředky. Jako náhodou se zde konaly Selské slavnosti. Z parkoviště nás ceta vedla k zámku, který jsme si po skončení vycházky chtěli prohlédnout. Nějakou dobu nám zabralo hledání začátku Naučné stezky Karla Klostermanna. Až po informaci od místních obyvatel jsme se konečně chytili a vydali se do lesa na kopci nad zámkem.V družné zábavě se nám podařilo minout turistickou značku a tak nás nově nalezená cesta dovedla k silnici do Štěkně.Tady se nám podařilo najít cestu k řece Otavě, kam jsme stejně mířili.Po břehu řeky jsme se dostali k jezu. Zastávka u informační tabule s mnoha údaji o spisovateli Karlu Klostermannovi nás mile překvapila. Tady jsme se náhodou sešli s panem Františkem Sáčkem, který je zakladatelem a jednatelem sboru Karla Klostermanna. Ten nám hodně podrobně povyprávěl o životě spisovatele i s různými historkami. Za to jsme byli velice rádi. Na řece pod jezem právě probíhalo amatérské rýžování zlata. Nezapojili jsme se, ale se zájmem sledovali, jak rýžování zlata probíhá. Protože nás začal trápit hlad, vydali jsme se na oběd do místní restaurace. Po obědě bylo možné sledovat průvod Selské jízdy, která mířila na zámek. I my se vydali na zámek, kde byl pestrý program. Závody na koních mezi překážkami byly velice poutavé a vzhledem k neposlušnosti některých koní dokonce i chvílemi dramatické. Vystoupení folklórní skupiny a výstava hitosrických motocyklů jen dokreslily pro nás hezky prožitý den. Jen jsme si neštačli prohlédnou zámek. Tak snad až někdy příště. Na závěr jen malá připomínka. Turistické značky jsou ve Štěkni místy umístěny na obrubnících, takže je třeba se dívat i dolů a nejen ve výšce očí. Stezku vřele doporučujeme TK Blamiš.

Za hezkou přírodou, za Karlem Klostermannem, prohlídkou zámku a řekou Otavou.

Dobře jsme se najedli v místní restauraci naproti parkovišti a občerstvili u kiosku u řeky.

Pestrý program Selských slavností, hezký krojovaný průvod i závody na koních. Jak už jsem zmínil, tak turistické značky na obrubnících nás trochu dezorientovaly, ale ustáli jsme to.

Ceny vstupného a ceny i za ubytování jsou na informační tabuli nebo přímo na zámku. Informace: congjesusteken@email.cz

Poslední aktualizace: 27.1.2019
Autor: vildt

Štěkeň

Příspěvky z okolí XIII.etapa Po stopách Ladislava Stehlíka

Štěkeň
Štěkeň je městečko na levém břehu řeky Otavy asi 8 km východně od okresního města Strakonic. Leží v nadmořské výšce 388 m. Ves se poprvé v pramenech připomíná v roce 1318 jako majetek Baška ze Š…
Zajímavý barokní zámek stojí na západním okraji obce Štěkeň na Strakonicku v Jihočeském kraji. Zámek je pěkně udržovaný objekt, který tvoří čtyři křídla uzavírající čtvercové nádvoří, hlavní vchod je od jihu ran…
Štěkeň leží na levém břehu řeky Otavy a prvně je v písemných listinách zmiňována roku 1318, kdy byla ve vlastnictví Baška ze Štěkně. Štěkeň v této době patřila mezi významná centra zdejšího kraje, díky zlatonosné …
Nedaleko Strakonic se nachází vesnička Štěkeň. Protéká jí řeka Otava a překonává zde jez s krásným "přírodním aquaparkem", který je vyhledávaným místem nejen vodáky ale také turisty a cyklisty. Kousek od jezu se n…
Vycházíme (15.10.2018) z železniční  stanice Čejetice a vidíme, že žádná turistická značka Klostrmannově stezce  nevede a tak snad v samotné Štěkni bude bude informační tabule, ale po příchodu na náměstí vidíme ma…
O prázdninách jsem s partou cyklistů v rámci týdenního pobytu v Jižních Čechách absolvoval nenáročnou 20 km cyklojízdu ze Strakonic do Putimi přes Sudoměř. K cestě do Putimi jsme využili…
  Mezi Pískem, Strakonicemi a Protivínem leží Sudoměř blízko Čejetic, kde proběhla známá bitva husitů s královským vojskem. Stalo se to 25.03.1420. V roce pětistého výročí bitvy vznikl nápad vybudovat památník hus…
Obec Sudoměř je známá především jako místo první velké vítězné bitvy husitů, která tu proběhla 25. března 1420 a v níž husité poprvé použili vozové hradby. Leží 10 km východně od okresního…
Nejstarší zpráva o vsi Dobevi pochází zroku 1318, kdy byla majetkem jistého Albery. Kdy vznikla tvrz není známo. Vprůběhu staletí se vystřídala Dl…
   V obci Kestřanany, dříve nazývané Staré Kestřany v Jižních Čechách , bývalého okresu Písek, u soutoku Otavy a Blanice  najdeme zajímavý historický areál.  Jedná se dvě  tvrze a zámek…
Středa 24. 5. 2023 V noci kupodivu nepršelo, i když bylo zataženo. Na noc jsme vybrali ideální místo. U údajného přírodní koupaliště Paseky je dokonce čistá kadibudka. Tak možná ta špinavá voda je skutečně po těch deštích minulých dnů. Vstáváme v půl 9, v autě je 14 stupňů, stále je zataženo, ale už to nejsou ty těžké černé mraky. Pršet by už prý moc nemělo. Po snídani a ranní kávě odjíždíme. Jedeme do Sudoměře – parkujeme …
Máme před sebou přibližně 14 volných dnů. V sobotu 27. 5. musíme být v Chudenicích na akci Jarní prase, kdy se Ota setkává pravidelně se svými bývalými kolegy, ale i s těmi, co to po nich př…
Ves Kestřany leží 8 km jihozápadně od okresního Města Písku při hranici s okresem Strakonice v nadmořské výšce 373 m. Obec je poprvé připomínána již počátkem 14. století, kdy zde sídlil Albert z…
Dvě tvrze a jeden zámek, která obec v naší zemi by se mohla s podobným seskupením pochlubit? Kestřany, ves na levém břehu řeky Otavy měla dokonce v minulosti tvrze tři.Proč tomu tak bylo, musíme hledat v minulosti…
Mohutná tvrz byla postavená koncem 13. století zřejmě pány z Kestřan jako součást písecké manské soustavy, později rozšířená a v 15. století doplněná o čelní palác. Dochována řada unikátních detailů - Křížová že…
Kestřany, založené už ve 14. století, leží mezi městy Písek a Strakonice. Jedeme od nádraží v Písku směrem na Putim, asi po kilometru odbočujeme na obec Kestřany. Nedaleko kostela sv.…
Menší tvrz v Kestřanech, postavená za rozrodu Kestřanských na poč. 14. století, později neužívaná a roku 1491 neobývaná a užívaná jako pivovar. Dochována je gotická obytná věž, sklepy a hradba s Baštou, dvě nižší …
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, tentokrát se podíváme do Sudoměře.Je to velice jednoduché.Ráno v 7:29 vyrazíte z Prahy- Smíchova do Strakonic, zde přestoupíte a jedete dál v 10:21 do Sudoměře u Písku.Zpět Vám to pojedete třeba až v 16:16, přestupovat budete tentokrát v Českých Bu…
Řežabinec je jedním z největších rybníků budějovicko-vodňanské pánve. Leží asi 7 km jihozápadně od Písku a asi 2 km jihozápadně od Putimi v prostoru mezi Putimí, Ražicemi a Sudoměří. Jeho vodní plocha měří 87 ha, hráz je dlouhá 550 m. Byl vybudován v 16. století. Rybník s břehovými porosty byl vyhlášen národní přírodní rezervací, která slouží k ochraně vodních rostlinných spo…
Vyjet si na výlet vlakem je někdy sázkou do loterie. I když vlak ráno odjížděl ze Sušice na minutu přesně, již při prvním přestupování v Horažďovicích předměstí chybělo deset minut. Před…
  Plzeňský rychlík zastavuje na strakonickém nádraží a naše cesta vlakem je u konce. Nádraží se za celá léta, co sem jezdím,  moc nezměnilo, je stále tak nějak celé ušmudlané a ani první kroky městem nejsou nic…
Strakonický hrad je národní kulturní památkou a pýchou města Strakonic v Jihočeském kraji. Hrad stojí nad soutokem Otavy a Volyňky. Hrad tvoří rozsáhlý komplex budov z několika stavebních etap. Dom…
Strakonice leží v Jižních Čechách, jižním směrem od Příbrami. Město se rozkládá v jižní části Středočeské pahorkatiny a na soutoku řeky Otavy a Volyňky. Město je známé především jako výrobce motocyklů. Strakonice proslavila divadelní hra Strakonický dudák, kterou napsal J.…
Víska Putim je jednou z nejznámějších jihočeských obcí. Proslula zejména díky románu Jaroslava Haška o dobrém vojáku Švejkovi a lidové písni "Když jsem já šel tou Putimskou branou". K popularitě vsi přispěl i J.…
První clen rodu, o nemž nepochybne víme, že mel v držení Strakonice, byl velmož Bavor ze Strakonic. Za jeho pusobení vznikl bavorský palác, rádové budovy a kostelní lod. O tom, že Bavorové patri…
Hrad je jednou z nejvýznamnějších památek města Písek v Jihočeském kraji. Hrad měl čtyři křídla, obklopující nádvoří, s arkádovými chodbami v přízemí i v patře, západní nároží zpevňovaly věže. Zůstalo zachováno pouze západní křídlo s původním královským palácem, které se v přízemí otevírá do dvora třemi arkádovými oblouky. Skvostný je velký sál v patře, zdobený cennými pozd…
Písek leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města České Budějovice. Město je rozložené u západního okraje Píseckých hor a v údolí tvořeném řekou Otavou. Především z jižní strany je město obklopeno sousta…
Šumavské Hoštice jsou malá obec v okrese Prachatice asi 5 km západně od Vimperka v nadmořské výšce 763 m. První zmínky o Šumavských Hošticích se datují zhruba do poloviny 14. století. V 16. století byla část vsi p…
Rozsáhlé zříceniny hradu Helfenburk stojí na výrazném ostrohu (683 m), který dodnes pohledově ovládá celé jihovýchodní Pošumaví. Zřícenina hradu Helfenburk se nachází na Strakonicku v Jihočeském kraji. Z hradu přibližně kruhového půdorysu, obklopeného příkopem a valem, se dochovaly 3 hradní brány, třípatrové hradní jádro se dvěma paláci, 2 kulaté věže, obvodové hradby s baštami…