Výstup na Mehelník 2010

Silvestrovský M e h e l n í k 2010

Malá brašna
Malá brašna  •  Foto: vildt

Mehelník je místo, kam KČT Otava Písek a Dům dětí a mládeže Písek již popáté zvaly všechny milovníky přírody a pěkných Silvestrovských pochodů. I my jsme se rozhodli již potřetí vystoupat do výšky 633 m.n.m. Předpověď počasí nic lákavého. Dvanáct až patnáct stupňů pod nulou to asi mnohé odradí. Ale co, půjdeme pořádně zabaleni a nebude zle. Na místo srazu jsme dorazili skoro přesně a po krátké přípravě hurá nahoru. Několik set metrů po silnici a už je tady odbočka na červenou značku, po které jsme se měli dostat až na vrchol. I když to byl náš třetí výstup, v některých místech bylo naše rozhodování na odbočkách cest váhavé. To proto, že bylo třeba sdělit mnoho informací od posledního pochodu a sledování turistické značky bylo někdy opomenuto. Rozhodnutí o tom, kudy máme jít se ukázalo po krátkém uvažování správné. U rozcestníku Na Vohybale dále po silnici a už je tady odbočka k místu Nový rybník a Malá brašna. Pak na křižovatku lesních cest po Mehelníkem a prudkým stoupáním na vrchol. I přes dostatečnou sněhovou pokrývku jsme se na vrchol prokousali. Pravda na dlouhý pobyt by v mrazu nebylo ani pomyšlení, ale velký oheň a možnost zasycení opečenými buřtíky, popovídání si se známými nás na celou hodinu na vrcholu udrželo. Sestup zpět se nám zdál chvilkami náročnější, ale nakonec jsme na křižovatku úspěšně doklouzali. Návrat po pěkně upravené lesní cestě se nám zdál procházkou růžovým sadem. Nás ovšem vždy něco musí potkat, aby to nebylo tak jednoduché. Kamarád oznámil, že si musí do lesa lehce odskočit. Samozřejmě že počkáme, ale nikdo z nás netušil jak dlouho. Po půlhodině čekání se ozval telefonem, že zřejmě zabloudil. Naváděli jsme ho zpět na cestu, ale zmatek vykoná své a tak se Míla pustil do boje s orientačním smyslem. Dokonale dezorientován, vyrazil ale zpět na Mehelník.  Po druhém telefonním hovoru jsme ho donutili udělat čelem vzad a už jsme ho v dáli viděli mezi ostatními sestupujícími, jak se k nám pomalu blíží. Pořádně jsme se zasmáli a Míla získal druhé příjmení – Zabloudil. Správné příjmení taktně neuvedu. Postupně jsme se dostali k našim dopravním prostředkům, popřáli si do nového roku 2011 a rozjeli se domů. A tak třetí silvestrovský výstup  ač zdánlivě klidný, se pro nás stal velmi zajímavým, poučným a také hodně veselým ukončením našeho turistického snažení v roce 2010. TK BLAMIŠ

Za krásami lesů nad Pískem a na vrchol vrchu Mehelník. Za tradiční dobrou Silvestrovskou náladou účastníků výstupu.

Na tento krátký pochod stačí do batůžků něco pití a buřtíky na opékání v cíli výstupu.

Vzhledem k tomu, že se nám vyvedla zima, tak nádherná zasněžená krajina i lesy směrem k Mehelníku a v cíli výborná nálada.

Na vrcholu je možné si zakoupit turistické mapy a kalendáře turistických akcí na příští rok.

Poslední aktualizace: 2.1.2011
Výstup na Mehelník 2010 na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Výstup na Mehelník 2010

Jižní Čechy - 14. den - okruh cca 12 km: Nové Sedlo–Bílý mlýn–Velký okruh píseckými lesy (minirozhledna Žejdlíček-Velký Mehelník-bývalé žulové lomy)–dvě srdce-Nový rybník–bývalý živcový lom-minirozhledna–lom U obrázku–cvičiště norování-chata Živec
Čtvrtek 25. 5. 2023 V noci se vyjasnilo, k ránu teplota klesla v …
Nejvyšší vrch Píseckých hor (633 m) leží asi 5,5 km jihovýchodně od…
Vracíme se z dovolené v Drnholci. Do večera je času dost a na trase u Písku máme ještě jednu rozhlednu. Tak to tam musíme zajít. Roz…
V kopcovité krajině Píseckých hor asi 3 km východně od Písku se…
Město Písek je dobře dosažitelné vlakovým i autobusovým spojením. Výlet…
Pokud Písecké hory navštívíte ve správnou dobu, odmění se vám bohatě zlatem. Pestrost KRAJINY je neskutečná a dělá z těchto hor…
Festival dětské radosti a sochy z písku v Písku odstartují letošní turistickou sezónu. Kdo bude…
Zveme Vás do jihočeského Písku na Cipískoviště. Tato oblíbená akce zaměřená…
Půjčovna kol Českých drah - Písek
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Spojení čtyř již tradičních kulturních akcí, které pro…
Písek leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města České Budějov…
  Ve středověku současné Alšovo náměstí bylo zřejmě hlavním rynke…
Kamenný most v Písku je nejstarším dochovaným mostem na území České…
Na druhý z výletů naší dovolené jsme vyrazili přímo z Písku do lesnatých…
Trojlodní stavba ze druhé poloviny 13. století, původně s dvojicí stejně vysokých věží. Jedna z nich byla v roce 1489 přistavěna a nyní dosahuje výšky 71 metrů. Mezi lety 1741 a 1743 byla k jižní…
Alšovo či také Malé náměstí bývalo patrně hlavním rynkem středověkého Písk…
Písek - JarníkV parku za Velkým píseckým náměstím, se napojíme na červenou…
Městský park vznikl na místě zrušeného příkopu a valu před městskými hradbami ve čtyřicátých letech 19. století. Na památku jeho…
V nejstarší části města nazývané Drlíčov se nachází dvouposchoďový dům s m…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…