Ústí nad Labem

Ústí nad Labem je největším městem Ústeckého kraje. Rozkládá v údolí mezi Krušnými horami a chráněnou krajinou oblastí České středohoří. Ústí nad Labem leží na levém břehu řeky Labe nad jeho soutokem s řekou Bílinou. Ve městě je oblíbeným místem výletů ZOO Ústí nad Labem.

Tipy na výlety (89)  Střekov  /  Tiské stěny   Ubytování Ústí nad Labem
Turistické cíle (301)  Vaňovský vodopád  /  Vysoký Ostrý ZOO Ústí nad Labem
 Trasy (31)  Zámek Velké Březno  Mapa Ústí nad Labem
Krušné hory a Podkrušnohoří
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Krušné hory a Podkrušnohoří

Výlet na zámeček Větruši v Ústí n/Labem a dál...

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

U pokladny na lanovku
U pokladny na lanovku  •  Fotografie (31)  • Foto: Bruklin

Výlet na zámeček Větruši a dál…

Blížil se víkend a tím i příjezd mé dcery…Přemýšlela jsem, kam se spolu podíváme, jako vždy, když přijede, aby viděla něco z tohoto kraje…Vydaly jsme se na výlet do Ústí nad Labem, abychom navštívili Větruši, kde ještě nebyla. Větruše se nachází od nádraží na protější straně Labe a dá se k ní vyjet i lanovkou. Lanovka byla vybudována v roce 2010 a je to nejdelší visutá lanová dráha bez samostatně stojících podpěr v Čechách.

Nasedáme...
Nasedáme...  •  Foto: Bruklin

Výletní restaurace Větruše je oblíbené výletní místo nejen pro Ústečany, ale i pro turisty z jiných míst. Tato vyhlídková restaurace z přelomu 19. a 20. století stojí na skalnatém ostrohu nad řekou Labe pod Soudným vrchem. Nedávno byla zrenovovaná a byl k ní přistavěn hotel. Restauraci vévodí 30m vysoká vyhlídková věž, která slouží jako rozhledna, odkud je nádherný pohled na okolní krajinu. Taktéž z terasy u restaurace se můžete kochat pohledem na řeku Labe, Mariánskou skálu, kde se nachází na jejím vrcholu ZOO, na Mariánský most, také na Střekov, kde zahlédnete v ohybu Labe vypínat se do nebeských výšin nad řekou hrad Lobkovitzů, jimž byl navrácen, ale je přístupný návštěvníkům.

V restauraci Větruše můžete pojíst i popít nejen vevnitř, ale i venku.

Z druhé strany po 500 metrech můžete dojít k místu bývalého popraviště, které pochází z r. 1543. Je to vyvýšená kruhová stavba, na kterou lze vystoupat po pár schodech a zkusit si také položit hlavu na špalek, abyste se vcítili do kdysi dávno nitra odsouzence…, no řeknu vám, nic moc…

U zámečku se také nachází zrcadlové bludiště – a nejen to, ale i bludiště, vytvořené ze zelených tújí, kde můžete opravdu hezky zabloudit…Zkrátka o zábavu výstupem ať pěšky, nebo lanovkou na Větruši si užijete hezký výlet.

A jedeme nahoru k Větruši..

Z Větruše se můžete vydat dál po turistickém značení k Vaňovskému vodopádu, nebo se mu také říká Vrkočský, podle skály, která se nachází pod ním u silnice v části Vaňov a jejímž středem prochází tzv. vrkoč, od níž se můžete zase vydat obráceným směrem k vodopádu a dojdete k zámečku Větruše. Zkrátka v Ústí nad Labem je mnoho variant, kam se vydat na výlet…

My jsme nasedly na lanovku, která nás dopravila v cuku-letu na vrchol, prostředkem jsme zase míjely lanovku, která jela dolů. Na terase jsme se pokochaly nádhernými výhledy, a protože bylo horko, daly jsme si pořádnou porci zmrzliny a malé pivko. Poté jsme zamířily k místu popraviště, odkud byl zas výhled na jinou část Ústí n/L. Od popraviště jsme zamířily k bludišti, kde se dcera málem ztratila v zeleném objetí tújí, neboť já s ní nešla. Čekala jsem na lavičce a nemohla se jí dočkat…po jejím objevení jsme se šly pokochat na naše různě komicky vytvarované postavy v zrcadlovém bludišti.

Odtud jsme zamířily k vaňovskému vodopádu. Cestou jsme míjely památník na zakladatele turistického spolku Karla Eichlera. Postupovaly jsme stále do vrchu, ale bohužel nějak jsme přehlédly správnou značku a vydaly se po červené, která tam nevedla. Musely jsme se kus vrátit a přejít na zelenou.

Výhled z terasy u Větruše

Šly jsme okolo zahrady, kde bylo upozornění, že se zde chovají včely a mě došlo, když jsem tudy kdysi šla s mojí partou turistů, že tu měla být kozí farma, ale jistá jsem si nebyla. Na zahradě u chatky seděla paní s nějakou prací a tak jsem se jí zeptala, zda je to tak dosud. Bylo! A protože bylo horko a pot se ze mě jen řinul, a tím pádem i chuť se svlažit, nelenila jsem a zeptala se, zda nemá pivko, že bychom ho zaplatily. Zkrátka já říkám, že líná huba, je holé neštěstí…Paní byla vstřícná, pivo nám donesla, za plotem byla lavička a tak jsme si svlažily hrdla. Pivo tedy v tom výstupu do vrchu bodlo…A nejen že byla vstřícná nám vyhovět, ale pozvala nás taky dál do zahrady a provedla nás, jak tady hospodaří, aniž bychom o to požádaly. Asi jsme jí padly do oka. Co my tam všechno viděly… měla snad od zeleniny, různého koření, po ovoce všechny druhy, které se tu dají pěstovat. A nejen to, ale i ty kozy, králíky, slepice a včely! A také vyrábí kozí sýry a prodává…A jak nám později vyprávěla, neboť nás pozvala ke stolu venku na zahradě a udělala kafíčko, žije tu skoro 35 let, ač má byt na Střekově, tak žije z úrody, kterou ji zahrada dává, a zvířata svým dílem k tomu ještě přispějí.

Zkrátka to shrnu, k Vaňovskému vodopádu jsme se již nedostaly, protože nebylo možné se od ní jen tak lehce utrhnout. Paní byla taky ráda, že si má s kým popovídat a svěřit se, jak tady žije. Taky nám řekla, že jsou výhledy k Vaňovskému vodopádu již značně zarostlé a vidět se dá jen snad z jednoho místa na hrad, řeku a okolí. To mě zamrzelo, protože když jsme tudy šly naposled, byly výhledy úžasné. Musely jsme se každou chvíli zastavovat a rozhlížet po okolí, jaké tu byly nádherné výhledy na Labe, hrad Střekov a okolní vrchy, které nás dlouhou dobu provázely. Chtělo by to tam prosekat, aby turisti z výšlapu něco měli a nešli jak soumaři jen k vodopádu a taky viděli do okolí.

Výhled na Střekov

Musely jsme se rozloučit, u paní jsem si objednala kozí sýry s určitým termínem a obrátily jsme se na cestu zpět. Byly to nádherně prožité chvíle, i když jsme nedorazily k vytčenému cíli. Po sestoupení k Větruši jsme si daly ještě znovu pivko a zmrzlinu a čekaly v dlouhé řadě lidí na lanovku. Počasí bylo nádherné a tak vytáhlo spousta výletníků ven…

Den se nám vydařil a my se vrátily spokojeně domů.

Vydaly jsme se za krásnou přírodou a taky za kulturními památkami...

Jídlo jsme měly sebou, ale v restauraci Větruše je výborná restaurace, kde se dá výborně najíst, samozřejmě musí trošku člověk sáhnout hlouběji do peněženky. My si daly jen pivo a zmrzlinu ze stánku, který byl venku.

Líbily se nám úžasné výhledy na Ústí n/Labem, taky prostředí okolo zámečku, neboť je odtud krásně vidět všude do okolí...

Ohledně cen v restauraci přímo nemohu posloužit, jsou dražší než obvykle v normálních. Jinak velká zmrzlina stála 35 Kč, malá 25 Kč, malé pivko 25 Kč a velké 35 Kč. Cena za lanovku jedna jízda bylo 18 Kč.

Poslední aktualizace: 4.8.2016
Autor: Bruklin

Ústí nad Labem

Příspěvky z okolí Výlet na zámeček Větruši v Ústí n/Labem a dál...

Přes Dobětickou výšinu.
Vycházka v okolí Ústí nad Labem s hezkými výhledy na Krušné hory, údolí řeky Labe, Ústí nad Labem a vrcholky Českého středohoří. Z Dobětic vede značená cesta ok…
Vodopád je v úzké hluboké a Divoké rokli pod sídlištěm Dobětice v Ústí nad Labem. Je tři metry vysoký a je špatně přístupný. Horní část rokle připomíná skládku odpadků. K vodopádu se dostaneme buď zhora ze sídliš…
Poválečné Československo v padesátých letech minulého století vybudovalo kolem nejdůležitějších měst několik desítek pozorovatelen civilní obrany v rámci přípra…
Krušné hory (Nakléřov, Telnice). Okruh 30 km. Výchozím bodem je Erbenova vyhlídka v Ústí nad Labem. Cesta začíná po zelené turistické trase směrem na Chuderov, dále Neznabohy - Velké…
Erbenova vyhlídka se nachází na kopci Brand nad městem Ústí nad Labem. První rozhledna na tomto místě stávala již v roce 1889, o necelých deset let později byla rozhledna poničena vichřicí. Ani další pokus o obnovení rozhledny nevyšel, v roce 1911 zasáhl do rozhledny blesk. V roce 1933 zkusili do třetice své štěstí ústečtí turisté, kteří se zasloužili o postavení nové…
Po snídani na Komáří Vížce se vydáváme přes Krupku po silnici č. 30 do Ústí nad Labem. Respektivě do severní části, kde je naším cílem Erbenova rozhledna. Přes sídliště Dobětice se dostáváme k rozcestníku modré a zelené turistické trasy, kde necháváme auto. K rozhledně to je zhruba 600 metrů po zelené do mírného kopce. Za pár minut jsme na místě. Vítá nás kamenná rozhledna,…
Erbenova vyhlídka Erbenova vyhlídka (místně též Erbenka nebo Erbenova výšina – 401m n.m. ) je vrchol hřbetu Brandtovy výšiny rozkládající se severně od Ústí…
Jedeme na Erbenovu vyhlídku. Dostaneme se sem z centra města buď po modré turistické značce do Dobětic a odtud po zelené turistické značce až do cíle naší cesty, nebo kdo si chce ulehčit cestu, tak dojede autem až…
Výlet do Bertina údolí v Ústí n/Labem             Konečně se udělalo hezké počasí a my si naplánovali výlet do Bertina údolí, kde jsme již pár let nebyli. Ale ouha, sešly jsme se jen v počtu tří „bab“, plus můj nový psí kamarád, kterého sice mám od loňského roku, ale to se s ním ještě nedalo vyrážet na výlety, leda ho nosit v náručí, což jsme také jednou se synem udělali.…
Hezký a snadno dostupný vodopád  v blízkosti Ústí nad Labem. Nachází se v rokli Pekelského potoka pod osadou Mlýniště. V závěru rokle voda padá přes 8 metrový čedičový práh a vytváří zde krásnou scenerii. K vodopádu se dostaneme po žluté turistické značce, která vede od zámku v Krásném Březně přes Mlýniště do Žežic. V lese pak ze značené cesty odbočuje cestička, která vede…
Hezké počasí nás zlákalo na výlet k vodopádu a na rozhlednu. Od opraveného hezkého zámku v Krásném Březně jsme po žlutém značení začali stoupat mezi domy k lesu. Cesta stále prudce stoupá.  Po chvilce jsme odbočil…
Zoologická zahrada se nachází na kraji čtvrti Krásné Březno. Směr od Prahy: stále po hlavní silnici, po Labském nábřeží, za novým Mostem první…
Nad městskou částí Krásné Březno v Ústí nad Labem je ukryta divoká a hluboká rokle s příkrými svahy a nádherným Pekelským vodopádem. K vodopádu vede pěšina, která odbočuje ze žlutě značené cesty vedoucí do obce Žežice. Asi 30 metrů za dřevěným můstkem odbočuje vpravo do svahu zarostlá a málo znatelná pěšina, která se klikatí svahem ke kamenné opěrné zídce, nad kterou dříve stávala malá chatka. Na plošině nad zídkou stojí nevelký pamětní kámen s německým nápisem. Přeloženo: Rudolfovi- cítíme vanout tvéh…
Menhiry jsou staré více jak čtyři tisíce let a jejich význam není dodnes vysvětlen. Existují teorie o jejich léčebné funkci, o kalendářní funkci, kultu plodnosti, o zesilovači kladné energie Země. Fenoménem posledních let je vztyčování novodobých menhirů. Jedním z nich je menhir postavený v Ústí nad Labem – Kočkov. Čedičový menhir stojí ve svahu vrchu Velký Brand za budovou Českého hydrometeorologického ústavu. Opodál roste 200 let stará lípa srdčitá s obvodem kmene přes 440 cm.
Nachází se v Bertině údolí ve svahu Mariánské skály, nedaleko středu města Ústí nad Labem. Při zpřístupnění kaňonu Stříbrnického potoka byl v jeho horní části v roce 1890 vybudován umělý vodopád s altánkem a lavič…
Na konci 19. století byl upraven a zpřístupněn kaňon Stříbrnického potoka na úpatí masivu Mariánské skály v blízkosti středu města Ústí nad Labem. Úzká a hluboká rokle se brzy stala vyhledávaným výletním místem. V…
Studánka je na začátku Bertina údolí, ve svahu Mariánské skály nedaleko středu města Ústí nad Labem. Při budování naučné stezky v roce 2003 byla studánka opravena a zakryta dřevěným přístřeškem. Od nádraží sem vede žlutá turistická značka.
Areál ZOO se rozkládá v městské části Krásné Březno na svahu Mariánské skály v netradičně kopcovitém terénu. Návštěvníci mohou spatřit přes 1300 zvířat zastupujících více než 200 druhů.…
Zoologická zahrada vznikla z původně soukromé ptačí rezervace,kterou založil na svahu Mariánské skály Heinrich Lumpe,uznávaný ornitolog.Nazývala se Lumpepark. Postupně místo zveleboval a dodal mu podobu udržované…
Zoologická zahrada v Ústí nad Labem je příjemná zahrada s řadou zajímavých zvířat, která jsou většinou v nových výbězích, část výběhů se dále staví, nebo upravuje. Jednotlivé pavilony jso…
Zalesněný trachytový vrch 5 km severně od Ústí nad Labem. Na vrchu bývalo pravěké hradiště. Po jeho obvodu byl vybudován pohodlný vycházkový okruh po širokých lesních cestách. Vzniklo tak pěkné odpočinkové a výle…
Prvně jsme se zde zastavili před 6 lety, když jsme jeli do Hřenska. To jsme se zastavili hlavně v centru. Letos jsme tudy opět projížděli, náš okruh zájmu se trochu zvětšil. Je to statutární město Ústeckého kraje, které leží na soutoku řek Labe a Bíliny, těsně vedle dálnice D8 z Prahy do Drážďan. Severně od města se rozkládají Krušné hory, na jihu České středohoří. Řeka zde tvo…
Ústí nad Labem leží v severních Čechách, východním směrem od města Teplice. Město se rozkládá v údolí mezi vrcholky Krušných hor a chráněnou krajinou oblastí České středohoří a jak název napovídá na levém břehu ře…
Vyrážím z Liberce v hluboké noci prvním vlakem. Výpravčí opět nevěří svým očím, že poté co pravděpodobně celou noc pozoroval teploměr jak klesá teplota pod -10°C, vidí na peróně cyklistu s ba…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na výlet  krásnou přírodou. Vycházíme od Horního nádraží Litoměřice a jdeme po červené značce, směr Pokratice, Skalice a dále Lbín. Celou cestu jdeme krásnou přírodou. V obci Lbín, je nádherná studánka s pitnou vodou, kde je m…
Belina, Bielina, Běla, Bělka, Biela či Bílina. Nedaleko od jejího pramene mohou průzračnou vodu ochutnávat i kojenci, ale před ústím řeky plavou ryby břichem vzhůru. Patrně jim stále nezachutnala r…
hrad Střekov
Proč se nevydat do Ústeckého kraje, a rovnou do samotného Ústí nad Labem, má určitě co nabídnout, na své si tu turisté rozhodně přijdou. Jedním z lákadel může být právě hrad Střekov, stojí na strmém skalním ostrohu nad řekou Labe.Dotváří tak siluetu města, a je s ním již neodmyslitelně spjat. Tento gotický hrad, jež je ve velmi dobrém stavu, měl původně být strážní věží nad…
Výletní areál s vyhlídkovou věží, restaurací, bludištěm a sportovištěm. Pokud chcete strávit příjemné odpoledne vydejte se navštívit Větruši. Větruše nabízí: Vyhlídková věž: Nádherný výhled na ústí nad labem a jeho okolí. Otevírací doba: úterý-neděle 1. 4.-31. 5. 9.00-19.00 hod., 1. 6.-31. 8. 9.00-20.00 hod., 1. 9.-31. 10. 9.00-18.00 hod., 1. 11.-31. 3. 10.00-16.00 hod. …
Zřícenina hradu Střekov stojí na strmé 100 metrů vysoké skále nad pravým břehem řeky Labe. Střekov, který se nachází v Ústeckém kraji, je i dnes vyhledávaným romantickým cíl…