EURO 2024 v Německu Travel blog Německo Ubytování Německo  Mapa Německa
Oblíbené destinace
>> Bavorsko   >> Sasko   >> Drážďany   >> Mnichov   >> Norimberk    >> Regensburg
Dovolená v Německu:   Města a destinace   Hrady a zámky   Aktivní dovolená
Příspěvky z Německa od zkušených turistů a cestovatelů  (2348)
Tipy na výlet (250)  Turistické cíle (1550)  Trasy (72)  Cestopisy (90)  Fotogalerie (173)
Krušné hory a Podkrušnohoří
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Krušné hory a Podkrušnohoří

Výlet do Seiffenu

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody Na hory

Seiffen  •  Fotografie (8)  • Foto: Hribal

Výlet do Krušných hor do krásného německého městečka, které je jen kousek za naší hranicí. Do městečka známého svou tradiční výrobou dřevěných hraček a dřevěných vánočních ozdob.

vagon
vagon  •  Foto: Hribal

Autobusem z Litvínova jsem vyjel do Hory Svaté Kateřiny. Vystoupil jsem u hraničního přechodu u zajímavé hospůdky udělané ze železničního vagonu, který jakoby vyjížděl z tunelu. Pokračoval jsem směrem k novému hostinci u sjezdovky a dál k Mikulášské štole, která patřila k největším a nejznámějším štolám v Krušných horách. Těžilo se zde stříbro a měď. V roce 1998 se na zapomenutou štolu upírá pozornost obecního úřadu a hledačů pokladů. Uvažuje se o zpřístupnění štoly pro veřejnost a také nalezení jantarové komnaty, která zde údajně mohla být na konci války ukryta. Doposud je opraveno asi 420 metrů štoly a prozatím je nepřístupná. Přes hraniční přechod jsem přešel do německé části Hory Svaté Kateřiny do Deutschkatharinabergu a jako bych se ocitl někde jinde. Upravené domy, zahrady, cesty a všude plno kytek. Asi 150 metrů proti proudu potoka Svidnice je hornické muzeum z bývalé štoly Fortuna. Také zde se traduje pověst, že by zde mohla být ukryta uloupená jantarová komnata. V roce 1998 byla štola prozkoumána, opravena a zpřístupněna veřejnosti.

pohled zpět na Horu Svaté Kateřiny

Vrátil jsem se zpět k přechodu a po žlutě značené cestě jsem začal stoupat okolo baráčků a pak přes louku k lesu. U cesty jsou lavičky, odkud jsou nádherné pohledy na protější Městský vrch se sjezdovkou a městečkem Hora Svaté Kateřiny. Pěkná lesní silnička, kde na každém rozcestí jsou ukazatelé směru, vede po hřebenu německé části Krušných hor, vychází na krásné louky a mezi chaloupky Oberseiffenbachu. Značená cesta pak schází po silnici do Seuffenu, centra tradiční krušnohorské ruční výroby dřevěných hraček a dřevěné vánoční výzdoby. Velice příjemná procházka vyzdobeným městečkem. Za okny jsou vidět vystavené dřevěné hračky, před domy jsou různě veliké dřevěné postavy a všude plno kytek. Vládne zde klidná pohodová atmosféra. Pokračoval jsem k letní bobové dráze s velkým dětským parkem a muzeem železničních miniatur.

Seiffen  •  Foto: Hribal

Na zpáteční cestu jsem si vybral podle naší mapy zeleně značenou cestu do Nové Vsi v Horách. Po stejné silnici okolo kostela jsem vystoupal k posledním domům, kde zeleně značené cesta odbočuje do leva a přes louku pokračuje k lesu Hory Ahornberg /822m/. Na okraji lesa mi bylo divné, že cesta dál je zarostlá a neudržovaná. I tak jsem pokračoval dál. Došel jsem na velký lesní průsek, kde vedlo v zemi potrubí a značení zde končilo. Nechtělo se mi vracet a tak podle mapy jsem si určil směr na Novou ves a různými neznačenými cestami jsem se dostal do osady Brüderwiese. Odtud jsem sešel na silnici, která vede podél státní hranice a došel jsem k hraničnímu přechodu v Nové Vsi. Zde jsem z německé mapy zjistil, že zeleně značená cesta, kterou jsem šel, na mapě není zakreslena a tedy již neexistuje. Na naší straně hned za přechodem je stanice autobusu do Litvínova a je zde hezká hospůdka, dobré pivečko přišlo velice vhod.

Možnost občerstvení:

Vagon , Hora Svaté Kateřiny : Po-Út zavřeno, Stř. od 16 hod, Čtvr-Ne od 11 hodin

Hostinec u sjezdovky otevřeno od 10 hodin

Huthaus u štoly Fortuna : Po zavřeno, jinak 10 - 16 hod

Hospůdky v Seiffenu a u bobové dráhy

Hospůdka u hraničního přechodu na Nové Vsi

Nádherná krajina Krušných hor, upravené a vyzdobené městečko, možnost navštívit místní truhlářské dílny a vidět tradiční ruční výrobu hraček

Letní bobová dráha více na tur.cíle, www.seiroba.de

Seiffen  •  Foto: Hribal

Muzeum hraček -www.spielzeugmuseum-seiffen.de

Poslední aktualizace: 3.7.2010
Autor: Hribal

Olbernhau

Příspěvky z okolí Výlet do Seiffenu

Pomník strážmistra Václava Staňka.
Pomník v parčíku v centru Brandova připomíná tragickou událost, kdy při obraně vlasti padl 25.9.1943 strážmistr Václav Staněk, člen Stáže obrany státu. V létě 1943 se Československo připravovalo na vojenskou obranu státu před vpádem armády fašistického Německa. Stráž obrany státu /SOS/ měla zajistit pořádek v pohraničí a ostrahu státní hranice. Němečtí spoluobčané vedeni…
Po modré TZ od autobusu v Brandově vycházím hezkou topolovou alejí do samostatné části Brandova nazvané Kolonie, nad kterou v lese jsou pozůstatky středověkého hradu. Scházím skalní průrvou k Načetínskému potoku, …
Jelikož pocházíme z Litvínova je to pro nás kousek za hranice do Německa do městečka jménem Olbernhau. Hranice autem je možné přejet přes několik hraničních přejezdů, nejvhodnější je na Hoře Svaté Kateřiny, Nové V…
Skalní vyhlídka Sophienstein společně s nedalekou vyhlídkou Stöβerfelsen bývaly dříve oblíbeným výletním Místem. Stromy časem přerostly vyhlídku Sophienstein a ta upadla v zapomnění. Až poslední dobou se opět stáv…
Pozvánka do tichých lesů Krušných hor, na skalní vyhlídku a do hlubokého údolí Načetínského potoka v blízkosti naší státní hranice.   Autobusem jsem jel z Litvínova do Brandova. Přes turistický hraniční přechod j…
Hned za hraničním přechodem z Brandova do Olbernhau je skanzen Saigerova huť. S rozmachem těžby stříbrných a měděných rud v Krušných horách byla v roce 1537 postavena vycezovací huť a hamr. Huť se stala centrem zp…
Jeden z mnoha vrcholů na německé straně Krušných hor nedaleko od naší státní hranice. Bruchberg se tyčí nad městem Olbernhau. Na skalnatém vrcholu bývalo upravené vyhlídkové místo, které bylo v první polovině minu…
Výrazný zalesněný hřbítek nad částí Brandova zvanou Kolonie. Podle archeologických nálezů zde stával malý hrad. Jeho vznik je datován do 13. století, na přelomu 13. a 14. století zanikl. Dnes se z něj nedochoval…
Hned za hraničním přechodem v Brandově je technické muzeum ze starého hamru.Na počátku 16. století se v Krušných horách rozmáhá těžba stříbrných rud. Pro potřeby zpracování vytěžené rudy byl v roce 1537 postaven h…
Dům plný hraček, her a atrakcí pro aktivní pohyb jak pro děti, tak i pro ty starší, kteří si nezapomněli hrát. Bylo zde využito tradiční ruční výroby dřevěných hraček v Krušných horách. Je zde největší dřevěný hrad na hraní, 10 metrová klouzačka, různé skládací kostky a dílna pro kutily. Dům hraček je lehce dostupný z ČR, je přímo u turistického hraničního přechodu z Brandova…
Úzkým skalnatým údolím potoka Dörfelbach vede upravená cesta s lavičkami a turistickým odpočívadlem. Vycházím od zastávky autobusu, který jezdí z Litvínova do Olbernhau. Za posledními domy cesta stoupá lesem ke skalám. Na jedné skalní stěně je umístěna pamětní deska na počest lesníka A.F.Schaala, který byl koncem 19. století správcem revíru Olbernhauer. Byl považován za jednoho…
Rozjeli jsme se do Brandova. Je to horská obec na hranici s Německem vzdálená 19 km od Litvínova, která sousedí s městečkem Olbernhau Od konečné zastávky autobusu, kde je také možné zaparkovat, jsme se pěšky vydal…
Na třiceti metrovém skalním bloku, vysoko nad údolím Načetínského potoka, bylo vybudováno vyhlídkové místo. Skalní plošina s lavičkami je zabezpečena zábradlím. Vyhlídka je oblíbeným výletním místem. Dostala náze…
Důležitá obchodní cesta do Čech vznikla kolem roku 1240. Spojovala Freiberg s Chomutovem. Byla to jedna z nejstarších obchodních cest v Krušných horách. Zboží se vezlo koňskými potahy a cesta trvala dva dny. V polovině cesty vzniklo odpočinkové a přepřahací Místo, které tak přispělo k založení města Olbernhau. V Olbernhau byla vybudována stezka mapující trasu této staré…
Výlet do málo navštěvované části Krušných hor.
V Krušných horách je mnoho památníků na velmi oblíbeného krušnohorského lidového písničkáře. Rodák z Božího Daru ve svých písních opěvoval krásu Krušných hor a nelehký život zdejších obyvatel. Jeden z těchto památníků stojí na okraji lesa nad městečkem Olbernhau. Upravené místo s lavičkami, odkud je výhled na Olbernhau a Grünthal. K památníku vede červeně značená cesta z…
Po celých krušných horách je mnoho pozůstatků na těžbu kovových rud. Jedna z nejstarších štol je kousek nad městečkem Olbernhau. Ve štole Hand Gottes – Boží ruka se těžila cínová ruda již od roku 1515. Po vytěžení…
Výlet po Lesní stezce pěkným horským údolím ke štole Boží ruka. Město Olbernhau se rozprostírá v údolí řeky Flöhy přímo u hranice s ČR. Je obklopeno zalesněnými vrchy krušných hor. Také se mu říká Město sedmi údol…
Koncem19.a začátkem 20. století usilovaly obce v blízkosti českých hranic o stavbu úzkorozchodné trati z Olbernhau přes Brandov a Deutschkatharinenberg do Deutschneudorfu. Obyvatelé doufali, že dráha přispěje ke z…
Využil jsem příhraniční autobusovou linku z Litvínova do Olbernhau. Vycházím z autobusového nádraží a po staré poštovní cestě stoupám mezi domy na zalesněný hor…
Nedělní ráno počíná větráním spacáků a přípravou snídaně. Poté balíme a suneme se dál. Cesta v pohodě ubíhá mezi pastvinami se solitéry a lesíky. Rudolice v Horách bychom normálně prošli,…
Zaniklá obec, která stávala na rozhraní údolí Telčského a Načetínského potoka. Od poloviny 17. století zde byla osada lesních dělníků a uhlířů. S rozvojem těžby kovových rud v Krušných horách došlo i k rozvoji je…
Načetínské údolí se rozkládá západně od Brandova směrem na bývalou Gabrielinu Huť., Kalek a Načetín. Protéká jím Načetínský potok pramenící v Novodomském rašeliništi v chomutovské části…
Výlet do jednoho krásného, skalnatého a divokého údolí v Krušných horách. Údolí Načetínského potoka bývalo v minulosti oblíbeným výletním Místem. Také se mu říkalo Krušnohorské Švýcarsko. Výlet začíná v pohraniční…
Nejsevernější vrchol dlouhého hřebenu, který se zdvihá severozápadně nad Novou vsí v horách. Na severu příkře spadá do údolí Načetínského potoka, na západě k Telčskému potoku a na východě se poněkud pozvolněji s…
Jedno z nejkrásnějších, nejzachovalejších a nejdivočejších údolí v Krušných horách. Protéká jím Telčský (Rudolický) potok. Ten pramení nedaleko Lesné z rašeliniště Na spáleništi v nadmořské výšce 885 m. Koryto T…
Hora Svaté Kateřiny leží v Ústeckém kraji, severně od Chomutova. Jedná se o městečko rozkládající se v hraničním pásmu s Německem. Hora Svaté Kateřiny je podhorské městečko, nad kterým se zvedají vrcholky Krušný…
Růžový vrch se nachází na východním okraji horní části městečka Hora svaté Kateřiny. Již v roce 1902 zde byla postavena rozhledna s přistavěnou výletní restaurací. Rozhledna byla později nazvána Jáhnova rozhledna. Od 80. let minulého století byla rozhledna pro špatný stav schodiště nepřístupná. Po velké rekonstrukci byla v polovině roku 2002 opět zpřístupněna. Okolo paty…
Osada ležící na vysoko položené náhorní plošině, dnes převážně rekreačního charakteru, cennou památkou je Kostel Nejsvětější Trojice, dále i památník obětem druhé světové války. V zimě př…