Vodopád Jedlová, Jizera, Polední kameny

Tipy na výlet Celodenní výlet Do přírody Na hory

Jdeme za podzimním sluníčkem, protože u nás v údolí nám inverze nadělila mlhu. Svezeme se vlakem přes Tanvald a Smržovku do Josefova dolu a zpět pak přes Liberec a Turnov.
Celá trasa je dlouhá asi 16km

Foto: Holly

Z Josefova dolu se vydáme po modré značce vzhůru romantickým kamenitým Jedlovým dolem, podél říčky Jedlová až k vodopádu na jejím toku. Pokračujeme lesní cestou na rozcestí Pod Čihadlem a poté spolu s červenou na horskou chatu Knajpa. Tady nás čeká občerstvení a turistické známky a vizitky.
Stále po modré přes Klečové louky dojdeme k odbočce na vrchol Jizery, druhé nejvyšší hory Jizerek. Jizera je součástí hejnického hřebene a její z daleka viditelné vrcholové skalisko je opatřeno upravenou vyhlídkou, z níž je nádherný kruhový rozhled na  Smrk, Bukovec, Černou a Smědavskou horu, přehradu Souš, rašeliniště klečových luk. Okolní stráně jsou však z velké části již bez lesního porostu a pohlédneme-li k severozápadu, uvidíme v oparu hlavní původce tohoto stavu - rozsáhlé pánve hnědouhlených dolů na německo-polské hranici a tepelné elektrárny. Je-li však jasné počasí, spatříme vrcholky sousedních Krkonoš, nad Libercem se tyčící Ještěd či třeba Trosky v Českém ráji.
Sejdeme zpět na modrou značku a za mostkem na Pavlině louce pokračujeme opět po žluté vzhůru až k  impozantním Poledním kamenům, odkud je také krásný výhled.
Žlutá nás provede mezi skalami na Frýdlantské cimbuří, kde je další vyhlídka s křížem, výstup je trošku krkolomný, doporučuji jen odvážlivcům bez závratě, což já nejsem :)
Stále po žluté sestoupíme na zelenou značku, která nás povede stále dolů, zpočátku velmi kamenitou, později upravenou a pohodlnou cestou  nad Černým potokem s romantickými partiemi až na nádraží Bílý Potok, případně do Hejnic. Cestou nepřehlédněte odbočku na vyhlídku Hajný kostel a k vodopádu na Černém potoce.

Horská stanice Knajpa - kiosek stojí na křižovatce turistických cest na úpatí hory Jizery u rezervace Klečové louky. Německé jméno křižovatka dostala podle bývalé dřevorubecké chaty. Z vrcholových rašelinišť Na Knajpě odtékají vody do čtyř stran a dvou moří.

Nabízí ale jen něco k pití, drahou klobásku a turistické známky a vizitky. Svačinu si proto raději vezměte na cestu s sebou.

Období: leden - prosinec

Autor: Holly

Příspěvky z okolí Vodopád Jedlová, Jizera, Polední kameny

Z Ferdinandova do Ferdinandova, přes arborertum a vodopády
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na túru, která…
Májový čas a film „S tebou mě baví svět" nás navnadil na uskutečnění čistě…
Kostel Navštívení Panny Marie (nesprávně označován i jako bazilika) je vý…
Bývalý františkánský klášter v Hejnicích je jedno z nejznámějších…
Hejnice
Nejznámější poutní místo v oblasti Jizerských hor. V dvouvěžovém chrámu N…
Trasu začneme v Hejnicích po červené značce směrem na Ořešník. Př…
Cestovat po frýdlantském výběžku a nezajet do Hejnice snad ani není možné.…
Vody Velkého (Černého) Štolpichu, zvaného též Sloupský potok a…
Hejnická vlaková zastávka je součásti regionální tratě 038 Raspen…
Hejnice je poměrně malé město a najít tam zařízení, ve kterém by se dalo…
Město Hejnice se nachází v údolí řeky Smědé a první písemná zmínk…
Do Jizerských hor jsme přijeli o den dříve a ubytovali jsme se v kempu Hejnice (https://www.autocamphejnice.cz/).Tady jsme přespali …
Vyjeli jsme autobusem na Smědavu, kde končí cesta autobusu, dále budete muset pokračovat pěšky. Vydáte se po modré značce směrem k r…
Frýdlantské cimbuří je vyhledávaný cíl turistů v Jizerských horác…
Hejnický barokní most je tak trochu utajenou památkou. Dojde se k…
Neděle 29. 8. 2021 - odpoledne Z Frýdlantu se přesouváme do Hejnice. Před třemi lety jsme odtud vyráželi na výlet na Frýdlantské cim…
LÁZNĚ LIBVERDA A OBŘÍ SUD Zajímavou zastávkou jsou jistě tyto maličké lázně, kde se léčí srdeční choroby. Zajímavostí je výletní…
Ráno vyjedeme autobusem na Smědavu, odtud se vydáme po modré turistické…
Jste, nebo chcete jet do jizerských hor, určitě nevynechejte tuto trasu. …
ŠTOLPICHY-OŘEŠNÍK Z Hejnic se zajímavou prohlídkou františkánského…