více o Hradec nad Moravicí

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Hradec nad Moravicí
Články redakce vybrat: vše / nic

Velikonoce na zámku Hradec nad Moravicí

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou

Velikonoce na zámku Hradec nad Moravicí-perla Slezska

14.4.2017

Hradec leží v předhůří Nízkého Jeseníku.

Z historie: místo již bylo trvale osídleno  2000 let př.n.l. Po požáru slovanského sídla, Přemysl Otakar II. vystavil gotický hrad, pozdější sídlo jeho ovdovělé manželky Kunhuty. Stal se centrem opavského knížectví. V 16. století byl přestavěn na renesanční sídlo s lesoparkem. V 19. století byla přistavěna hospodářská budova Červený zámek. Zámek byl v držení rodu Lichnovských šest generací. V r.1945 byl zámek zkonfiskován.

Prohlídkový okruh vede budovou bílého zámku, kde jsou umístěny společenské salóny a knížecí pokoje. V této době jsou zámecké interiéry s jarní a velikonoční výzdobou, průvodcovský výklad je zaměřen na velikonoční tradice a symboly.
 K zámku náleží velký park s bílou věží.

Oběd jsme si dali v přilehlém Restaurantu U Kunhuty. Hotová chutná jídla za 99,- kč.
Restaurací je zde více. Na náměstí je také obchod s medovými perníčky.

Zámek je opravdu krásný a po prohlídce jsme v okolí navštívili větrný mlýn https://www.turistika.cz/mista/vetrny-mlyn-na-cholticich/detail a lom ve Svobodných heřmanicích.

v
stupné: 120 kč
Poslední aktualizace: 17.4.2017
Autor: vachovi

Příspěvky v okolí Velikonoce na zámku Hradec nad Moravicí

Hradec nad Moravicí se rozkládá jižním směrem od města Opavy. Městečko leží u severního okraje Přírodního parku Moravice. Městečkem jak název napovídá protéká řeka Moravice. V jižní části mě…
  Při našem pěším pochodu z vlakového nádraží v Hradci nad Moravicí směrem k jeho největší atrakci – krásném a přístupném dvojzámku, jsme v obci ještě pod kopcem míjeli zajímavý sakrální objekt. Kaplička se …
Národní dům v Hradci nad Moravicí je zdejší stavební památkou. V 90. letech 20. stol. byla opravena fasáda domu. Dnes je v přízemí objektu umístěna městská knihovna, místnost pro setkávání maminek s dětmi. V prvním po…
Hradec nad Moravicí je kulturní centrum této části Slezska. Podolská ulice v Hradci je bývalá hlavní ulice po rekonstrukci státní silnice č. 57, včetně otevření nového mostu přes Moravici, se roku 1978 stala slepo…
Směřujete - li z centra Hradce Moravicí Zámeckou ulicí na kopec se zdejším Červeným a Bílým zámkem, na jejím začátku, po pravé straně stojí mohutný, patrový dům. Budova kromě výrazné barevné fasády a čtvercového t…
  Turista, chtějící zdolat vzdálenost mezi nádražím a zámkem v Hradci nad Moravicí po svých (a který se s důvěrou svěří modrému turistickému značení) si před centrem městečka určitě povšimne zajímavého Pomní…
    Po prohlídce skvostného hradeckého zámku a části přírodního parku jsme v pozdním odpoledni zamířili nazpět k vlaku. Po překročení mostu přes Moravici manželka, lekající mi už žízní, zavětřila hos…
Romantický zámek v Hradci nad Moravicí stojí na ostrohu nad soutokem říčky Hradečné a Moravice. Nachází se v Moravskoslezském kraji, necelých 8 kilometrů jižně od Opavy. Zámek je otevřen v dubnu, říjnu a prosinci …
Farní Kostel Sv. Petra a Pavla se nachází se u hlavní (Zámecké) ulicie v Hradci nad Moravicí. Současný klasicistní kostel vznikl na konci 16. století a několikrát byl přestavován.Areál kostela je volně přístupný, Zajímavý je náhrobek Kašpara Pruskovského zazděný do severní zdi.
Z centra Hradce nad Moravicí vás provede modrá turistická značka klikatou cestou až na vyvýšený vrch k malebnému hradeckému zámku. Dole v zatáčce na zařátku Zámecké ulice stojí drobný pomníček padlým Čechům ve vál…
Procházíte -li z města Zámeckou ulicí vzhůru k zámku, po levé straně jistě nepřehlédnete klasicistní kostel sv. Petra a Pavla z 16. století. Stojí nad budovou základní umělecké školy. V  roce 1578 ho začal st…
Jedeme si prohlédnout krásný zámek, pro nás zatím úplně neznámý,  Hradec nad Moravicí. Jedeme autem, ale cestou potkáváme spoustu zdatných cykloturistů . My, z Polabské nížiny, jen tajíme dech. Jednak obdivem…
Zajímavá drobná technická stavba, řetězová lávka pro pěší přes Moravici naproti Pivovarským sklepům. Mnozí z nás zde pocítí nečekané vzrušení, když se jim pod nohama rozhoupe. Oblíbené místo mých dětí.
Při výletě do Hradce nad Moravicí a návštěvě zdejšího krásného zámku se můžete dobře najíst před cesou zpět do centra v restauraci U Záviše, stojící hned u brány areálu zámku. Na malém náměstíčku zde můžete i zapa…
Chcete - li se projít jedním z nejkrásnějších a největších zámků ve Slezsku, navštivte zajímavý areál s Červeným a Bílým zámkem, nacházejícím se na jižním okraji města Hradce nad Moravicí. Zámek stojí na skalnatém…
Prastaré slovanské sídliště na Jantarové stezce, později gotický hrad, sídlo opavského knížete, dnes renesanční a empírový zámek s krajinářským parkem.
K horním partiím Slezské kalvárie se dostanete z Kajlovce po zelené turistické značce, jinak celou si ji můžete projít po neznačené cestě začínající kousek za křižovatkou u obch. centra Hradce- Podolí(na konci uli…
Zajímavostí a součástí zámeckého areálu v Hradci nad Moravicí je samostatně stojící vodárenská věž u Bílého zámku, ve stylu německé novogotiky, stojící u jižního zámeckého křídla Bílého zámku  - v krajinářské…
Hradec nad Moravicí je známý nejenom místním zámeckým areálem. Městečko najdeme jižním směrem od města Opavy. Součástí areálu zámku je rozlehlý park. Místní zámek se může pochlubit návštěvami významných hudebníc…
Další z řady zemních opevnění (šancí) v okolí Hradce nad Moravicí. Tyto byly snad největší, bohužel jsou narušeny pozdějším vybudováním kříže a posledních kapliček Kalvárie. Stojí ve výrazné strategické poloze s …
Bezručovu vyhlídku najdeme jižním směrem od zámeckého areálu v Hradci nad Moravicí a v jižní části Zámeckého parku. Vyhlídka je zastřešená dřevěná plošina, kterou podpírají čtyři kamenné sloupy. Kolem plošiny je…
Řeka Moravice je jednou z nejmalebnějších u nás a pramení v Hrubém Jeseníku ve Velkém kotli, pod Vysokou holí, v nadmořské výšce 1170 metrů. Její délka dosahuje 105,1 km a u města Opavy se vlévá do stejnojmenné ře…
Nedaleko od Opavy leží mala vesnice Raduň ve které se nachází pěkný malý zámek. Jeho návštěvu můžete spojit i s prohlídkou většího a známějšího zámku v Hradci nad Moravici. Okolo zámku jsou parky, kterými se za pě…
Zámek Raduň stojí na mírném návrší na okraji stejnojmenné obce v Moravskoslezském kraji, zámek se nachází asi 5 kilometrů od města Opavy. Zámek je otevřen v …
Opava leží na Severní Moravě, severozápadním směrem od Ostravy a nedaleko hranice s Polskem. Opava se rozkládá na obou březích řeky Opavy a oblasti Poopavské nížiny. Ve městě sídlí Slezská univerzita. V okolí města je vybudováno několik rybníků a u se…
Ostrava, třetí největší město České republiky, je s počtem obyvatel přibližně 311 tisíc srdcem Moravskoslezského kraje. Leží nedaleko slovenských a polských hranic na březích řeky Ostravice…
Areál zoologické zahrady Ostrava se rozkládá mezi městkými částmi Ostravy a to Slezkou Ostravou a Michálkovicemi. V roce 1956 byla zahájena stavba zoologické zahrady a jako první byly…
Štramberk leží na Severní Moravě, jižním směrem od Ostravy. Městečko se rozkládá pod vrcholky Moravskoslezských Beskyd a na pravém břehu říčky Sedlnice. U jihozápadního okraje města je na…
Štramberský hrad byl založen koncem 13. století jako centrum zbylého zeměpanského majetku po rozdělení držav pánů z Hückeswagen. Jádro hradu tvořilo malé nádvoří s válcovou 40 m vysokou věží, do níž se vcházelo …
Vrchol Radhošť (1129 m n.m.) se nachází 4 km od horského sedla Pustevny. Vrchol Radhoště je holý a můžeme z něj spatřit jeden z nejkrásnějších pohledů na beskydské panoráma, Vsetínské vrchy, Javorníky, Malo…