Louny

Louny leží na řece Ohři východně od města Žatec. Louny se rozkládají ve známé chmelařské oblasti v údolí mezi Českým středohořím a Džbánem. Severním okrajem města protéká řeka Ohře a dále na sever najdeme celou řadu rozlehlých chmelnic.

Tipy na výlety (69)  Lubenec / Zámek Líčkov Ubytování Louny
Turistické cíle (346)  Oldřichův dub   Žatec
Trasy (25) Cestopisy (15) Klášter Dolní Ročov Mapa Louny
Dolní Poohří
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Dolní Poohří

V Krásném Dvoře je krásně...

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na golf

Autem, nejbližší větší město jsou Podbořany (okres Louny), je možné jet přes Buškovice (to je pak zámek hned na kraji obce) nebo přes Vysoké Třebušice (to projedete obcí a pak do mírného kopečku), parkoviště je přímo u zámku.

Zámek a přilehlý anglický park (o rozloze cca 100 ha)

Dříve byla přimo v areálu zámecká restaurace, nyní je lepší se najíst v Podbořanech - např. Hotel Slunce, Hotel Růže, Hotel Národní dům.

Prohlídka zámku, který kdysi patřil rodu Černínů, trvá cca 50 minut a prošli jsme téměř celé první patro. Většina interiéru je laděna do zelené barvy - již před několika stoletími věděli, že je to barva uklidňující. Při prohlídce si vybavíte Píšťalku, která kdysi na stejném zámku provázela svou lásku Štěpánka - ano, natáčel se zde jeden z dílů o Básnících - Jak Básníkům chutná život. Nám se nejvíce líbil klasicistní nábytek, porcelán a psí obrazárna.

Stejně tak stojí za návštěvu rozsáhlý anglický park, na který si vymezte minimálně 3 hodiny. Procházka začíná přímo u zámku, projdete kolem údajně 2. nejstaršího Dubu v Čechách, kolem několika pavilonků, hájovny, až k rozhledně, která bohužel není přístupna, ale u ní je velké golfové hřiště a je prima se na chvilku zastavit a třeba si lehnout jen tak do trávy...

70,- Kč vstupné na zámek, asi 30,- Kč parkovné, do parku se vstup neplatí.

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 15.7.2010

Krásný Dvůr

Příspěvky z okolí V Krásném Dvoře je krásně...

Rozcestí Krásný Dvůr - zámek
Turistický rozcestník s názvem Krásný Dvůr - zámek stojí na okraji zámeckého parku kousek od vstupní brány do areálu zámku. Vedle rozcestníku stojí také informační tabule s kreslenou mapou parku včetně zámeckých budov. Směrové šipky označují směr zeleně značené turistické trasy, která vede z Krásného Dvora od železniční stanice a pokračuje přes zámecký park k vísce Brody, kde…
Mladý doktor Štěpán Šafránek i válečník od barokního Templu. Oba ztratili hlavu, každý ale v jiné situaci. Hezký zámek v Krásném Dvoře může návštěvníkům nabídnout mnoho zajímavého. Jenom je potřeba se umět dívat. …
Krásný Dvůr Nejstarší písemná zmínka o Krásném Dvoře je známa z roku 1295, kdy je připomínán Vilém z Krásného Dvora. V první čtvrtině 16. století se stal majitelem Krásného Dvora Václav Pětipeský z Chýš, kt…
Zámecký park u zámku Krásný Dvůr založil jako rozsáhlý přírodně krajinářský park v letech 1783 - 1793 Jan Rudolf Černín, který byl ovlivněn nejen svou botanickou zálibou, ale i svou cestou po západní Evropě, ktero…
Při každém našem pobytu v této oblasti je výlet na zámek v Krásném Dvoře neměnnou jistotou. Jak bývá nepsaným pravidlem, začátek patří k letmému pohledu do minulosti. První písemnou zmínku…
     Jdeme se projít do mimořádného parku krásnodvorského zámeckého areálu. Včetně zámku samého. Možností je spousta. Od kroků, přes dvě kola v rámu i vozidlo s motorem. Orientačním bodem nechť jsou Podbořany (Lo…
Cestou do severní části Krušných hor se musíme zastavit v Krásném Dvoře. Nejen proto, že novogotický zámecký templ je uváděn jako rozhledna, ale také proto, že právě celý zámecký park stojí za prohlídku. Obec se z…
Na místě s nejvyšší nadmořskou výškou (365 m.n.m.) v zámeckém parku Krásný Dvůr (více o parku zde) stojí ze západního směru už z dálky viditelná romantická stavba rozhledny. Tato novogotická stavba byla postavena …
Na okraji malé obce Brody byla v druhé polovině 17. století přestavěna tvrz na jednopatrový barokní zámek s kaplí. Od poloviny 18. století byl zámek v majetku Č…
Jedeme od rozhledny Rubín do Kadaně. Jen kousek od naší trasy jsou Zlovědice, kde je zřícenina kostela. Znamená to jen malé zdržení, jsme zvědavi, jedeme tam. Tato malá vesnice leží asi 5 km na sever od Podbořan a 3 km severovýchodním směrem od Krásného Dvora, jehož je součástí. První písemná zmínka je z r. 1356, již tehdy zde stál …
Hlubany jsou malá vesnička na předměstí Podbořan. Na konci Hluban je tvrz, prvně zmíněná roku 1433. Vznikla však již o několik desítek let dříve. Jedním z majitelů byl Jetřich z Kladna, oponent husitského Žat…
Muzeum v Podbořanech nabízí několikeré prostory. Možnosti přístupu jsou v patře ve výstavní síni. Dále do prostor s inventářem zkamenělin a jiných hornin. Na rozlehlém prostoru chodby, jsou stěny zdobeny fotk…
Krajina jako palimpsest Vždycky mě fascinovalo kolik energie utíká bezcílně kolem. Rudolf Krautschneider, mořeplavec napsal vjednom cestopisu, že kdyby všichni ti, co hrají na vesnicích …
Podbořany leží v Západních Čechách, východním směrem od Karlových Varů. Západním směrem od města se zvedají vrcholky Doupovských hor, jižním směrem se rozkládá Rakovnická pahorkatina a východním směrem je oblast…
Jediným pozůstatkem po vsi Mladějov, která zanikla za husitských válek, při křižáckém tažení v září roku 1421 je zřícenina gotického kostela sv. Štěpána. Z kostela zachovány obvodové stěn…
Na úbočí Dlouhého vrchu stávala středověká ves Mladějov s gotickým kostelem sv. Štěpána z druhé poloviny 13. století. Ves byla vypálena německými křižáky v obdo…
Kaštice leží 11 km jihozápadně od Žatce a 6 km severně od Podbořan. Ves Kaštice se v písemných památkách prvně objevuje v roce 1348. V 15. stol. zde stála tvrz. Tvrz spolu s dvorem v průběhu staletí často…
Milujeme rozhledny a jak je některá v blízkosti naší trasy, tak tam musíme. Tato rozhledna byla otevřena vloni – dne 15. září 2018 cca 5 km na severovýchod od Podbořan na stejnojmenném vrchu (352 m n. m.), který s…
Obec Nepomyšl se nachází v Ústeckém kraji, a to v západní části někdejšího historického Žatecka. Svoji polohou na úpatí Doupovských hor leží na pomezí dvou hlavních vodních pánví. První písemný doklad o obci se dochoval ze 14. století. Obec Nepomyšl byla povýšena na Městečko, kdy roku 1717 udělil císař Karel VI. obci práva dvou jarmarků do roka. Městečko Nepomyšl mělo právo vařit pivo. Od roku…
Zámek Nepomyšl vznikl opakovanými přestavbami původní středověké tvrze, která byla postupně doplňována dalšími Křídly. Po celou dobu jejího složitého vývoje zůstala určujícím prvkem středověké dis…
Ves Dvérce se i se svou nadřazenou obcí Nepomyšl (pod níž patří i Dětaň, Chmelištná a Nová Ves u Podbořan) nachází v Ústeckém kraji, a to v západní části někdejšího historického Žatecka. Leží asi 7 kilometrů vzd…
Soustava lokálních tratí pod Doupovskými horami, které jsou s námi již přes 125 let. V roce 2006 zde byl provoz zastaven, avšak již od roku 2008 pravidelně v sezoně vyjíždí vlaky pro turisty, kterým umožňuje pozna…
Obec Blšany se nalézá na Podbořansku, cca 14 kilometrů jižně od Žatce, v západním cípu okresu Louny, na silnici č. 27 v nadmořské výšce 277 metrů nad mořem.První písemná zpráva o Blšanech je z roku 1238. Po konc…
Už roku 1483 je hrad uváděn jako pustý. Kozí Hrady nad Kryrami nebyly nijak velkou ani významnou stavbou. Což dokládá i jeho krátká života schopnost. Té nejspíš "dopomohly" bouře husitského hnutí. Počátkem 14 sto…
Rozhledna byla postavena v letech 1905 - 1906, na místě kde dříve stával hrad Kozihrady, v nadmořské výšce 383 m nad mořem. V roce 1905 se slavilo sté výročí velkého německého básníka Friedricha Schillera jehož Památník měl být umístěn v přízemí rozhledny. Po něm také dostala rozhledna své jméno: Schillerova rozhledna (původní název: Schillewarte). Iniciátorem výstavby se stal…
Obec Siřem se nachází asi deset kilometrů jižním směrem od Žatce, pět kilometrů severovýchodně od Blšan. Západní částí obce protéká říčka Blšanka, která je pravobřežním přítokem řeky Ohře. V obci Siřem velmi čas…
Obec Libořice leží 8 km jižně od Žatce v údolí potoka Blšanka (Zlatý potok, přítok řeky Ohře) a poprvé jsou připomínány v r. 1333, kdy je získal klášter v Roudnici nad Labem. Ten zde nechal…
Přístupný barokní zámek je výraznou dominantou městečka Valeč na Karlovarsku. Zámek je dvoupatrová čtyřkřídlá budova, která obklopuje malé nádvoří. Ve východním průčelí jsou 2 hranolové věže. Uvnitř zámku je velký…
Žatec leží v Západních Čechách, západním směrem od města Louny. Žatec je centrem chmelařské oblasti, v okolí města je založeno značné množství chmelnic. Město se rozkládá převážně na prav…
Kadaň leží v Západních Čechách, jižním směrem od Chomutova. Západním směrem od města se zvedají vrcholky Krušných hor a jižním směrem Doupovských hor. Severním a západním směrem od města je oblast Mosteckých hnědouhelných dolů. Severním směrem od Kadaně pracuje tepelná elektrárna Pruméřov a východním směrem nedaleko města elektrárna Tušimice. Mezi městem a elektrárnou Tušimice …