Domažlice

Domažlice jsou nejvýznamnějším městem Chodska a nacházejí na okraji Českého lesa jižně od Plzně. Domažlice byly vybudovány jako královské město v letech 1262 -1265 k ochraně dvou významných obchodních cest. Městskou dominantou je Domažlický hrad.

Kam vyrazit?

Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Horšovský Týn / Rýzmberk Ubytování Domažlice
Turistické cíle / Mapa Domažlic Zámek Horšovský Týn / Zámek Trhanov Klenčí pod Čerchovem

Český les
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Český les

Újezd - Hrádek -Trhanov - Klenčí

Tipy na výlet Celodenní výlet Do přírody Na kole

Újezd
Újezd  •  Fotografie (27)  • Foto: garfula

Z Domažlic jsme vyrazili do Újezda,dále na Hrádek ,do Trhanova a do Klenčí

V Újezdě jsme byli v domě Jana Sladkého Koziny,na Hrádku pak u jeho pomníku.Dál jsme pokračovali do Trhanova a pak přes Chodov do Klenčí.

Oběd jsme si dali v Trhanově v restauraci U sv.Jána.Pěkná stylově zařízená restaurace,obsluha rychlá a příjemná a jídlo výborné :-))

Líbilo se nám v domě Jana Sladkého Koziny i celá vesnička Újezd.Pěkné upravené domy ,čisto,květiny.

I celá cesta z Domažlic až do Klenčí byla hezká,nenáročný terén,turistická trasa dobře zančená a hezká příroda.

Vstup do Muzea J.S.Koziny 20,-Kč ,

Dům Jana Sladkého Koziny

V Klenčí malá keramická dílna,před kolejemi vpravo ulicí na konec,pak opět vpravo a je to dům s dřevěným balkonem.Dá se zde nakoupit chodská keramika za velice slušné ceny.

V KLenčí na nádražní budově jsou zazděné keramické talíře,bohužel některé vandolové rozbíjejí :-((

Poslední aktualizace: 9.9.2010
Autor: garfula

Újezd

Příspěvky z okolí Újezd - Hrádek -Trhanov - Klenčí

Krajem Jana Sladkého Koziny
Chodsko, území nacházející se západním směrem od Domažlic, jehož obyvatelé od 14. do 17. století strážili západní hranici českého království, to je místo, kam jsme se vypravili na výlet.Za výchozí bod jsme si vybr…
Újezd u Domažlic je osada zhruba 5 km západně od Domažlic. Tato osada je silně spojena s hlavním představitelem boje Chodů za svá práva – Jana Sladkého Kozinu. Stojí zde…
Krásné historické město se zámkem, které leží na řece Radbuze. Z Plzně se dostaneme do Horšovkého Týna po silnici číslo 26, vpravo po čísle 200 ( směr Bor) do Horšova. Zde je nejkrásnější asi opravdu ten zámek, který je otevřený (duben, říjen SO, NE 9-15h, květen, září ÚT-NE 9 až 16h, červen-srpen ÚT-NE 9-17h od 25.12 do 1.1. denně od 10-15h. (Je to opsané prohlídku zámku jsem nestihla, mrzí mě to) Za shlédnutí stojí i náměstí Republiky, kde jsou krásné historické domy. Nedaleko je i Újezd u Domažlic, …
Pomník Jana Sladkého Koziny, pes Chody, Chodská chalupa Slavnou chodskou minulost připomíná socha Jana Sladkého Koziny a symbol pohraniční ochrany -  pes, zvaný Chody. O…
Trhanov leží 6 km jihozápadně od Domažlic. Poprvé je písemně zmiňován v r.1621, kdy zde stál pouze mlýn zvaný Trhanovský. Pojem Trhanov byl utvořen podle tamního mlynáře, který měl pověst trhana. Wolf Maxmilián Lamingen ( zvaný Lomikar ) zde postavil v letech 1676 – 1677 zámek v barokovém slohu jako své letní sídlo. V …
Zámek se nachází uprostřed obce Trhanov na Domažlicku v Plzeňském kraji. Zámek je jednoduchá patrová stavba. Zámek si nechal postavit nechvalně známý ?Lomikar? ? Volf Maxmilián Lamingen, jedna z hlavních postav ro…
Domažlice  Máchova ulice,modrý dům - modelová železnice Úžasná modelová železnice se spoustou funkčních vláčků a dalších předmětů týkajících se železnice a vlaků.Byl o ní na jaře pořad v TV v Toulavé kameře. V Domažlicích jsme jedli ve Školní ulici v pizzerii U Michala,pizza i rizoto výborné. Všechny vláčky jezdili,kouřilo se jim z komína.Ke každému byli i doprovodné zvuky z…
Klenčí pod Čerchovem leží v Západních Čechách, západním směrem od města Domažlice. Městečko se rozkládá u východního okraje pohoří Český les a jak název napovídá pod vrcholkem hory Čerchov ( 1042 m.n.m.). Západním smě…
Chodsko je oblast, kde se mi moc líbí a kterou můj přítel - Moravák - zná pouze z okénka auta. Když jsem objevila na internetu výhodnou nabídku ubytování v hotelu Game v těsné blízkosti Klenčí pod Čerchovem, vůbec…
Hrad je zcela jistě nejnavštěvovanější památkou města. Nachází se na Chodském náměstí v JZ části starého města. Hrad se stavěl současně s městem ve 2. polovině 13. století. V roce 1592…
Rozhodli jsme se pár dnů pobýt na Chodsku a trochu se s tímto krajem blíž seznámit. Ubytovali jsme v Klenčí, které se nám zdálo jako šikovné místo pro výlety.   Klenčí pod Čerchovem leží kousek od hranic s Německe…
Hned první výlet naší domažlické dovolené jsme si vzhledem k ještě poměrně stabilnímu výhledu počasí naplánovali na nejdůležitější vrchol této oblasti – Čerchov. Ranním vláčkem jsme se ještě za docela chladna sve…
Kostel je součástí augustiánského kláštera. Souhlas k jeho založení měl dát král Přemysl Otakar II. První písemná zmínka je ale až z roku 1287. Stavba probíhala až do konce 14. století.…
Chodský hrad, který reprezentuje styl středoevropského kastelu, je nejvyhledávanější památkou města Domažlic v Plzeňském kraji. Hrad je patrová obdélníková stavba s nevýraznou fasádou. Z původního hradu se zachovala pouze válcová věž. Návštěvníci si na hradě mohou prohlédnout stálé expozice historie, archeologie, národopisu a přírody Chodska, sklepní Lapidárium, na figurínách…
Téměř 25 km dlouhá okružní trasa s poměrně velkým a hlavně prudkým stoupáním. Vede převážně po lesních cestách, dokonce i v místech, kudy chodil J. Š. Baar i Chodové, když střežili hranici. Cesta je doplněna někol…
Téměř 25 km dlouhá okružní trasa s poměrně velkým převýšením. Vede převážně po lesních cestách. Na zajímavých místech jsou informační tabule, kde se dozvíte řadu informací. Texty jsou psané i v němčině. Pokud se chcete podívat na Čerchově na rozhlednu a mít tam otevřené občerstvení, doporučuji tam jít o prázdninách, to je otevřeno denně. V květnu, červnu, září a říjnu je…
                Domažlice, Týn      V deváté třídě, jsem se skvělou učitelkou a pěti dalšími vandrovníky vystupoval na vlakovém nádraží v Domažlicích. Tentokrát jsem to uskutečnil sám. Nebyl čas na nic jiného, nežli na hrady a zámky okolí. Nutno přiznat, že sranda ustoupila do pozadí. Tehdy před lety jí byla hromada. Krásně na to vzpomínám. Ty lidi mám uložený na speciálním…
Chci se s vámi podělit o zajímavou kombinaci. Jedná se o součinnost vlaku a nohou, ačkoli vlak může nahradit třeba i auto. Z důvodů nemnoha času a hlavně touha hodně toho vidět, mě často vede k naplánování prohlídky několika míst najednou. V ruce mám velice zdařilé hmotové rekonstrukce, které vychází v unikátní kolekci. Vzpomněl jsem si na návštěvu hradů, mající…
Letošní dovolenou jsme trávili druhý týden v srpnu v Domažlicích. Během pobytu jsme navštívili zámek v Poběžovicích,Muzeum Jana Sladkého Koziny v Újezdě,Trhanov,Klenčí,pramen Dobvrá voda nad Pocinovicemi,vrch Vavřineček nad Domažlicemi, rozhlednu na Čerchově a Rýzmberk,pivovar v Koutě na Šumavě,muzeum řemesel v Kolovči.V Domažlicích modelovou železnici,vylezli jsme na věž. V…
Volba padla tentokrát na vlak. Nevýhodou je, že se musí brzy vstávat a tak ještě před svítáním jdeme na sušické nádraží. Spojení máme výborné a motoráček je po ránu příjemně vytopený. Jízda…
Domažlice leží v Západních Čechách, západním směrem od města Klatovy. Ve městě se každoročně pořádají Chodské slavnosti. Domažlice jsou vyhlášeny městskou památkovou zónou. Jihozápadním směrem od Domažlic se rozkl…
Na Chodské slavnosti, na jeden z nejstarších folkloristických festivalů v České republice pořádaný v Domažlicích již od roku 1955, lákali Chodové v Turistickém informačním centru agentury CzechTourism na Staro…
Když Ota vloni zjistil, že v Domažlicích je nový pivovar, tak hned plánoval, jak tam zajedeme na pivo. Jenže já tvrdím, že pivo si musíme zasloužit, tj. nejdřív něco vykonat - stačí když tomu bude předcházet nějaká pořád…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě a okolí. Dále máte možnost zajistit si ubytování čí stravování. V rámci centra si můžete zakoupit vstupenky na akce. Nabízí velké množství bezplatných i placených propagačních materiál…
Původní svatyně byla postavena v raně gotickém slohu okolo roku 1265. V roce 1747 byl kostel požárem zcela zničen. Jeho barokní přestavba proběhla mezi roky 1751 až 1757. Projektantem stavby se uvádí zednický mistr Jiří Záhořík. Projekt měl posuzovat známý barokní stavitel K. I. Dientzenhofer. I tuto stavbu postihl požár a to v roce 1822. Na konci 19. století došlo na novorenesanční úpravu fasády kostela. Kostel je jednolod…
Ranní místní lokálkou jsme si jednou zajeli také do Postřekova, odkud jsme vyrazili na další pěkný a docela výživný výlet. První 3 kilometry nás vedla zelená turistická značka z této nepříliš pozoruhodné, zato al…
Výhledy – pomník J. Š. Baara
Na Chodsku je mnoho míst, odkud je krásný výhled. Jedno však mezi nimi vyniká, a to nejenom svým názvem. Když jede člověk po komunikaci č. 189, která vede z Klenčí pod Čerchovem k hraničnímu přechodu Lísková, nemů…
Přírodní památka Sokolova Vyhlídka leží jihozápadně od obce Babylon a jižně až jihovýchodně od obce Pec na okraji CHKO Český les, mimo její území. Zelená turistická značka z Babylonu, žlutá z Pece. Území o …
Čerchov, nejvyšší vrchol Českého lesa (1042m.n.m) se neodmyslitelně řadí mezi hlavní symboly KRAJINY v okolí Domažlic. Do roku 1990 byl přístup k vrcholu obsazenému armádou zcela nemožný. Teprve po listopadovém př…