Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Třinec

Tipy na výlet Celodenní výlet Do přírody Na hory

Výchozí rozcestník - Tyra
Výchozí rozcestník - Tyra  •  Fotografie (32)  • Foto: smudla

Jednu neděli jsme vyrazili do Třineckých Beskyd .Autem jsme dojeli do Třince do místní části Tyra.

Na konci osady je točna autobusu u které je parkoviště, kde můžete zaparkovat auto, tak jak jsme udělali my.

Vedle autobusové zástavky je výchozí rozcestník „Tyra-pila“ a žlutá značka po které jsme se vydali je asi 100m zpět po hlavní cestě a potom Doprava přes most. K turistické chatě na Ostrém je to 4,5km po žluté. Celá cesta vede stále do kopce, místy je kopec prudký a tak se zapotíte (hlavně když je teplo, tak jak jsme měli my). Než dojdeme k chatě tak minete rozcestníky „Nad Tyrou“ a „Biernač“. Na chatě se můžete občerstvit a taky si objednat něco k jídlu. Cesta dále pokračuje 2,5km na rozcestí „Kalužný. Protože jsme šli 29.4. tak jsme na tomto úseky trasy narazili na hojné zbytky sněhu – místy jsme se museli brodit sněhem a místy blátem. Bob si postavil i sněhuláka. Cestou jsme minuli rozcestník „U Kalužného“. Další úsek trasy vedl po červené turistické značce, měřil 1,5km a končil na „Babím vrchu“. Z „Babího vrchu“ se jde dále po žlute značce 1,5km na turistickou chatu „Kamenitý“ Tato chata není chráněná lesem a tak tady pořádně fouká. Seděli jsme na venkovním posezení a kelímek s pivem si člověk musel pevně držet v ruce , aby neuletěl. Snědli jsme kousek domácího řízku, který dcera připravila a vydali se po modré značce na další úsek trasy k rozcestníku „Košařiska –bus“ celkem 4,5km. Cestou jsme ještě šli přes rozcestník „Hradková“. U autobusové zastávky je malá restaurace, kde jsme doplnili tekutiny na cestu , dali jsme kafe. Cesta pokračuje stále po modré značce 1,5km do kopce k rozcestníku „Ostrý-salaš“. Z tohoto sedla pod Ostrým jsou krásné výhledy do okolí. Od tohoto rozcestí stopáte dalších 1,5km do kopce zpět k turistické chatě na Ostrém. Kopec se táhl a tak se nám zdálo, že to bylo více jak 1,5km. Na chatě jsme se zase napili a dojedli zbytek domácích zásob. Dolů do Tyry jsme šli stejnou cestou jako nahoru , takže 4,5km do cíle trasy – k autu.

Jdeme do přírody , na čerstvý vzduch a posedět v turisticých chatách během cesty.

Na cestu jsme měli své zásoby jídla , ale kdo nemá , tak se může průběžně najíst na turistické chatě na Ostrém nebo na chatě Kamenitý . Na chatě na Ostrém se můžete i ubytovat; chata Kamenitý se momentálně přistavuje a tak provoz kuchyně je částečně i venku v polní vojenské kuchyni.

Cesta vede krásnou beskydskou přírodou, má převýšení i klesání, ale i tak není nijak moc náročná.

Cestou si můžete koupit tyto turistické známky :

1195 – Chata Ostrý

1366 – Chata Kamenitý

A když si z uvedené trasy zajdete tak můžete získat ještě:

1238 – Kolářová Chata Slavíč

1025 – Chata Kozubová

Podle turistických směrníku je trasa dlouhá 22km , podle mapy je to o dva kilometry méně - čili 20km.

Poslední aktualizace: 2.5.2012
Autor příspěvku: smudla
Třinecké Beskydy : Tyra - Ostrý - Kamenitý - Košařiska - Ostrý - Tyra</strong> mapa
mapa Třinecké Beskydy : Tyra - Ostrý - Kamenitý - Košařiska - Ostrý - Tyra

Příspěvky v okolí Třinecké Beskydy : Tyra - Ostrý - Kamenitý - Košařiska - Ostrý - Tyra

Na Chatu pod Ostrým jsme se vydali z malebné vesničky Tyra po zelené turistické značce pod vrchol Kalužný. Dále pak po modré k turisticé chatě Ostrý. Ostrý je jedna z tisícovek v Beskydech. vrcholem prochází pří…
Tyra je malá podhorská obec, která je od roku 1980 městskou částí Třince. Tyra se rozkládá jižním směrem od Třince, v údolí říčky Tyry. Od okrajových částí obce se zvedají zalesněné stráně okolních vrcholků a to…
Horská chata Kozinec se nachází dva kilometry jihovýchodním směrem od obce Oldřichovice. Horská chata poskytuje celoroční ubytování a v přízemí chaty je útulná restaurace. K horské chatě vede přístupová silnice, o…
Tuto prvorepublikovou chatu na vrcholu hory Kozinec (645 m.n.m.) v Beskydech najdeme již od roku 1933.
U Malého Kozince je rozcestí modré a zelené turistické značky a nachází se jižním směrem od turistické chaty Kozinec. Rozcestí je v sedle mezi vrcholky severně Malý Kozinec ( 653 m.n.m.) a jižně Žďár ( 741 m.n.m.)…
Javorový - lanovka je rozcestí u horní stanice sedačkové lanové dráhy. Spodní stanice lanovky je v jižní části obci Oldřichovice. V blízkosti rozcestí najdeme několik laviček. Rozcestím prochází zelená turistická …
Na severním úbočí vrcholku Javorový ( 1031 m.n.m.) byla postavena již v roce 1895 turistická chata J…
Vrcholová horská chata na stejnojmenném vrchu nad Třincem (1032 m.n.m.) Cílová stanice lanovky.
Pod vrcholem, na jižním svahu, byla postavena roku 1935 turistická chata Ostrý.
Turistická Chata Ostrý leží v nadmořské výšce 954 metrů nad mořem. Nachází se asi 6 kilometrů východně od přehrady Morávka. Přímo u chaty je rozcestí modré a žluté turistické značky. Modrá turistická značka vede k…
Vrchol Javorový ( 1031 m.n.m.) je součástí pohoří Těšínských Beskyd a najdeme jej nad Slezskou nížinou v povodí Olše. Javorový se zvedá jihozápadně od města Třince nad obcí Odlřichovice. Vrchol je tvořen vrstevn…
Obec Bystřice nad Olší najdeme na jihovýchodě od města Třince. Obcí prochází hlavní železniční trasa vedoucí z Bohumína na Slovensko do Žiliny a silniční tah vedoucí přes Jablunko…
Vrchol KOZUBOVá je vysoký 981 metrů a na jeho severním úbočí nedaleko vrcholku je kaple sv. Anny postavená v roce 1928. Ve věži kaple byla vybudovaná rozhledna, kterou můžeme navštívit v termínu každoroční poutě a…
Horská chata Kozubová se nachází pod vrcholem 981m vysokého kopce Kozubová. Od chaty je krásný výhled na údolí, krásné panoráma na horské oblasti. Okolí chaty je využíváno pro pěší turistiku, Cykloturistiku a v zi…
Turistická chata Ropička stojí na východním úbočí vrcholku Ropička ( 918 m.n.m.), který se zvedá severovýchodním směrem od podhorské obce Morávka a v oblasti Těšínských Beskyd. Chatu nechal postavit v roce 1924 Kl…
Horská chata Kamenitý je usazena do jednoho z nejmalebnějších míst v Beskydech s výhledem do údolí Lomné a na pohraniční hřeben se Slovenskem. Nádherné výhledy na nejstarší prales v republice - Mionší, Burkovský v…
Turistickou chatu Slavíč najdeme severozápadním směrem od obce Horní Lomná. Rozcestník turistických tras je v sousedství této chaty. Stejnojmenný vrchol Slavíč…
Asi kilometr pod vrcholem Prašivé se nachází turistická chata Klubu českých turistů s rozhlednou z roku 1921. Z roku 1640 je maličký dřevěný poutní kostelík, který stojí poblíž turistické chaty. Ten se nachází na …
Velká Čantoryje (995 m n. m.) se považuje za bájnou horu a zároveň nejvyšší vrchol Slezských Beskyd. Nachází se v hraničním hřebenu 10km východně od třince a severovýchodně od Nýdku. Z vrcholu je dobrý výhled do ú…
"Lysá hora je nejvyšší hora Moravskoslezských Beskyd (1323 m n. m.). Z jejího vrcholu, který není zcela zalesněný, se rozbíhají 4 velké rozsochy, jež se rozvětvují v další menší podruž…
Horská obec Ostravice se rozkládá v údolí horské stejnojmenné řeky Ostravice. Najdeme ji na úpatí Moravskoslezských Beskyd pod Lysou horou, která má 1328 metrů nad mořem. Lysá hora je…
Smrk je druhou nejvyšší horou Beskyd a svou výškou 1276 m působí velmi majestátně. Je to hora osamocená s předvrcholem Malý Smrk (1173 m.n.m.) a je tvořená godulskými pískovci. Jste-li nadšenci vrcholových hospůdek a občerstvení, musíme vás zklamat na Smrku nic takového nenaleznete. A možná i proto je méně navštěvován a výstup na tento vrchol je považován za nejnáročnější v…
Hrad Hukvaldy se nachází v Moravskoslezském kraji přibližně 14 km od Frýdku Místku a 9 km od Příbora. V obci Hukvaldy se nachází památník a rodný dům Leoše Janáčka. V červenci a srpnu se zde koná mezinárodní hudbní festival Janáčkovy Hukvaldy a mnoho dalších akcí pořádaných především na hradě. Na hrad se dostanete pěšky po cestě, která vede lesní oborou. V oboře se nachází…
Radhošť je podle legend spojen s uctíváním údajného pohanského boha pohostinnosti, plodnosti a úrody Radegasta. Pověsti praví, že na vrcholku hory stávala odpradávna jeho modla. Tu prý nechali zbořit slovanští věrozvěstové Konstantin a Metoděj, kteří po svém příchodu na Velkou Moravu rovněž zavítali i sem. Pravdou ovšem je, že bůh tohoto jména zřejmě nikdy neexistoval, neboť…
Ostrava, třetí největší město České republiky, je s počtem obyvatel přibližně 311 tisíc srdcem Moravskoslezského kraje. Leží nedaleko slovenských a polských hranic na březích řeky Ostravice…
Vrchol Radhošť (1129 m n.m.) se nachází 4 km od horského sedla Pustevny. Vrchol Radhoště je holý a můžeme z něj spatřit jeden z nejkrásnějších pohledů na beskydské panoráma, Vsetínské vrchy, Javorníky, Malo…
Areál zoologické zahrady Ostrava se rozkládá mezi městkými částmi Ostravy a to Slezkou Ostravou a Michálkovicemi. V roce 1956 byla zahájena stavba zoologické zahrady a jako první byly vybudovány komunikace a med…
Dřevěné městečko je nejstarším areálem. Od roku 1925, kdy bylo poprvé otevřeno pro veřejnost, sem byly postupně přeneseny a znovu postaveny domy z rožnovského náměstí. K nim později dostavěn kostel podle kostela ve Větřkovicíc…
Již po několikáté jsem se byla podívat ve skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm. Musím uznat, že jsem byla mile překvapená. Čekala jsem, že vše bude tak jak minule, ale nebylo. Je vidět, že skanzen se neustále rozrůstá o nové a nové objekty. Prohlídka tohoto místa zabere celkem dost času. Je lepší si to naplánovat jako celodenní výlet. Vedle skanzenu je velké parkoviště. Za…