Tipy a novinky Jihočeský kraj Chaty a chalupy Jižní ČechyChaty a chalupy  Mapa Jihočeský kraj

Jihočeský kraj svou krásou okouzlí každého návštěvníka. Naleznete zde velké množství starobylých měst, gotických kostelů, klášterů, památek lidového stavitelství, malebné renesanční zámky a důmyslné rybniční systémy.

Turistické oblasti: Jindřichohradecko / Jižní Čechy / Novohradské hory / Šumava  / Třeboňsko  / Toulava

Okresy: České Budějovice / Český Krumlov / Jindřichův Hradec / Písek / Prachatice / Strakonice / Tábor

Trasy  (219)
Jižní Čechy
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jižní Čechy

Stříbrné hutě

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Do přírody Na hory Na kole Se psem

vyznačená trasa
vyznačená trasa  •  Fotografie (8)  • Foto: lakina00

K tomuto místu se lze dostat jen pěšky nebo na kole a to z Pohoří na Šumavě. Do této vesničky se dostanete autem nejlépe z Benešova nad Černou přes Leopoldov až do Pohoří.

Foto: lakina00

Z Pohoří se vydáme doleva směr bývalé Janovy hutě, kde je jen jediný zbytek obvodových zdí jednoho domu co zde stával, je zde krásná cedule s básní inspirovanou tímto místem (tyto básně nalezneme ještě párkrát na této cestě). Vydáme se dále po cestě značenou jakou cyklistickou s číslem 1193. EV 13, tato cesta nás dovede právě do Stříbrných hutí. Teď něco k historii..... Stříbrné hutě  bývala sklářská osada. Sklárny se zabývaly výrobou rubínového skla, které vyvážely do přístavů Baltu a Severního moře. V roce 1810 toto místo dokonce naštívil císař František I. Bohužel osada nebyla po osdsunu němců dosídlena a v 50. letech v rámci vytvoření hraničního pásma srovnána se zemí. Zbyla tu zde pouze torza ulic a zachoval se jen obvod hájovny která zde stála. Toto je takový základ :)
Zpět do Pohoří a Šumavě máme dvě možnosti.......buď se vrátit stejnou cestou a nebo pokračovat po cyklostezce a poté ovšem odbočit doleva po lesné stezce viz na jednom obrázku.

Najíst se dá v restauraci Baronův most, která je u cestysměr na Pohoří na Šumavě. Vaří velice dobře a je tu i penzion smile

Nejkrásnější je ta příroda.....bývala to velmi průmyslová oblast ale na vlastní oči uvidíte, jak je příroda schopná se vrátit smile Podél cesty teče říčka Lužnice, kerá je velmi čistá a najdou se v ní zbytky sklářského materiálu.Celkově na Stříbrných hutích se vám zdá trochu že jste na konci světa.....je tu klid a doporučuju toto místo navštívit především na podzim, kdy listy stromu mají nádherné barvy a díky tomu vznikne krásná a okouzlující atmosféra.

Foto: lakina00

Po cestě naleznete i 2 studánky, kde je velmi osvěžující a čistá voda, která vám bodne hlavně v letních měsících smile

Poslední aktualizace: 18.1.2018
Autor: lakina00

Pohorská Ves

Příspěvky z okolí Stříbrné hutě

Myslivna - hora
Myslivna je druhým nejvyšším vrcholem (1.040 m) Novohradských hor na české straně. Leží asi 10 km jižně od Benešova nad Černou …
Dnes se vypravujeme z Pohorské Vsi na východ. Na kopci nad osadou parkuje u silnice na kraji pole řada aut. Rozhodujeme se, zda tam rovněž zaparkovat. Stojí jich tady asi čtyřicítka. Mezi osobáky i pár dodávek. Če…
Dnešní národní přírodní rezervace Žofínský prales se rozkládá poblíž vsi Žofína v Novohradských horách. Žofín leží asi 10 km jihovýchodně od Benešova nad Černou. Zdejší rezervace byla vyhlášena nařízením hrabě…
Vydejte se na výlet do tak trochu zapomenutého kraje Novohradských hor a nechte se okouzlit unikátně zachovalou přírodou, čistými prameny i malebnými vesničkami, jako je třeba Dobrá voda. Na ploše jen 162 km2 si p…
Nejprve nejspíše autem a výchozím místem pro naše další putován…
Kamenec je nejvyšší horou Novohradska na jihu Čech. Nachází se v ekologicky nejčistší oblasti Šumavy, těsně u státní hranice mezi Čechami a Rakouskem. Výška hory je 1072 m.n.m. a je poseta erodovanými žulový…
Zlatá Ktiš (německy Goldentisch Teich) je splavovací nádrž v Novohradských horách blízko Žofínského pralesa. Nachází se na řece Černé, na  svahu Jeleního hřbetu. Má rozlohu 5,24 ha a maximální hloubku (u výpusti) 5 m. Vodní nádrž je vhodná ke koupání hlavně v létě kdy je voda …
Konečně se mi podařilo ukončit 8 dílný seriál s vybranými 3 stovkami fotek. Totiž po Krušných horách pokračuje pilná práce kůrovce i na kdysi nádherných lesích Šumavy. Tlačí mi to slzy do…
lesovna Žofín a Žofínský prales v Novohradských horách Jedeme do Žofínského pralesa a jeho okolí v Novohradských horách. Skvěle jsme se najedli v Penzionu Lesovna Žofín. Nekuřácká restaurace s terasou. Obsluha byla výborná a jídla také.  Moc pěkné prostředí s kvalitní obsluhou.Ubytování. Je…
Pohoří na Šumavě je malá do devadesátých let 20. století zaniklá osada v Novohradských horách, ležící na samé hranici s Rakouskem, která se v současnosti pozvolna obnovuje. Název Pohoří na Šumavě ves získala v roc…
Baronův most je pro návštěvníka Novohradských hor spojován se samotou a dnes penzionem, který zde můžeme najít. Samota leží při cestě mezi Leopoldovem a Pohořím na Šumavě. Jedná se původně o myslivnu z konce 19. s…
Novohradské hory - to je krásná, nedotčená příroda a spousty cyklostezek, jak v Čechách, tak v Rakousku. A právě tohle bylo hlavním důvodem naší návštěvy. A opravdu jsme nebyli zklamáni.…
Do Novohradských hor, směrem k Pohoří na Šumavě. My Bu…
Lužnice, jedna z nejznámějších českých řek, pramení pod vrcholem hory Eichelberg na rakouské straně Novohradských hor. Na svém 208 kilometrů dlouhém toku několikrát protíná česko-rakouské…
Novohradské hory se rozprostírají na hranicích s Rakouskem. Jejich jedinečnost spočívá v nádherné přírodě, která zůstala zachována především díky tomu, že zde bylo ve druhé polovině 20.…
V nejjižnějším cípu Novohradských hor se rozprostírají mezi osadou Pohoří a státní hranicí ČR s Rakouskem Pohořské slatě. Do tohoto hraničního území byl do nedávné doby veřejnosti vstup zakázán,…
Do příhraniční oblasti České republiky a Dolního Rakouska za obcí Pohoří na Šumavě. Můžeme jet na kole i autem, ale pozor!!! trasy v Rakousku jsou zde vyloženě pro pěší turistiku. Nejspíše, aby se jízdními koly neničily lesní cesty. Jedeme se podívat k rakouským sousedům za našimi Novohradskými horami a to zejména na neporušenou přírodu, se spoustou skalních masivů a t…
Na jednom z nejvyšších vrcholů Novohradských hor, 1017 metrů vysokém Nebelsteinu, je vyhlídka s krásným kruhovým výhledem. Ten je umocněn dalekohledem, na kterém se objevují názvy vrcholů,…
Lužnice je jihočeská řeka, která pramení na rakouské straně Novohradských hor, pod horou Eichelbergl. Na české straně, u osady Pohoří na Šumavě, přibližně 100 m před turistickým přechodem do Rakouska najdeme studánku pojmenovanou ČESKÝ PRAMEN LUŽNICE. Jedná se o pramen prvního českého přítoku řeky Lužnice. Český pramen Lužnice je zakrytý dřevěnou stříškou a označen letopočtem…
Novohradské hory se rozprostírají při státní hranici České republiky s Rakouskem na ploše 1…
Pohorská Ves (dříve Terčina Ves) se nachází v západní části Novohradských hor v těsné blízkosti státní hranice s Rakouskem. Starší německý název Pohorské vsi byl Theresienedorf a to na počest manželky zakladatele osady Johanna Buqoye, hraběnky Theresy, který započal s budováním vsi v roce 1769. Obyvatelé Theresienedorfu se v 18. a 19. století živili plavením dřeva po Pohořském…
Autem do obce Pohoří na Šumavě. Je zde vybudované parkoviště přibližně pro 12 vozidel. Od něho se vydáme kousek zpět do obce ke kostelu Panny Marie po místní komunikaci. Tady odbočíme na polní cestu, která se…
Kamenec
Kamenec je nejvyšší vrchol Novohradských hor na české straně. Leží při státní hranici s Rakouskem asi 12 km jižně od Benešova nad Černou. Pod východním svahem Kamence se rozkládá rozlehlé rašeliniště známé jako Pohořské slatě. Vrcholek hory zatím není zpřístupněn turistickým značením.
Vrch (953 m) v Novohradských horách asi 1 km západně od Hojné Vody a 10 km jihozápadně od Nových Hradů. Na vrcholku je výhledové místo, z něhož je dobře vidět celé Novohradsko. Na úbočí se rozkl…
Letovisko a poutní místo Dobrá Voda leží na severním úbočí Novohradských hor v nadmořské výšce 695 m. Ves vzdálená 7 km jihozápadně od Nových Hradů spadá do okresu České Budějovice. Dominantou v…
Tvrz Cuknštejn stojí nad říčkou Stropnicí jihozápadně od Nových Hradů na Českobudějovicku v Jihočeském kraji. Cuknštejn je ojediněle dochovaným a vzácným příkladem vladyckého sídla z…
Chráněný park Terčino (též Terezino) údolí leží asi 1 km jihozápadně od Nových Hradů v údolí říčky Stropnice v Novohradských horách. Původně krajinářský park se rozkládá na území o rozloze okolo 140 ha. Park byl…
Rozlehlý hrad je nejvýznamnější památkou města Nové Hrady na Českobudějovicku v Jihočeském kraji. V rozsáhlém hradním areálu se dochovala část opevnění z 15. století s mimořádně hlubokým vyzděným příkopem, východní…
Nové Hrady leží v Jižních Čechách, jihovýchodním směrem od Českých Budějovic a nedaleko hranice s Rakouskem. Město se rozkládá v srdci Novohradských hor. Městem protéká řeka Stropnice. V…