Skály Dolní Lomná

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Autem do Bocanovic a potom po cyklostezce,je i pro pěší,do Dolní Lomné.

Foto: stparak

V obci Dolní Lomná,kousek od Jablunkova,je mnoho zajívavých objektů,ale taky nástupnické místa pro tůru do zdejších Slezských Beskyd.
Jedno nástupnické místo je na okraji Dolní Lomné u iformačního centra na prohlídku pralesa Mionší.Je zde taky občerstvení.
Další místo je u pekárny a cukrárny Lomná,kde je i parkoviště.Odtud vycházíme po modré značce ke Skalám v Dolní Lomné (Severka).
Hned na začátku cesty je Národopisný areál Matice Slezské,pro pořádání folklorních slavností.V současné době zde pořádají dva celostátní festivaly ročně.
Tento areál se taky objevil ve filmu Muzzikanti,kde byl Izziho kemp.
Kolem areálu je ještě celkem mírné stoupání,které se postupně mění na prudký výšlap,který Vás dovede k turistickému přístřešku.Modrá značka dále vede mimo  tento skalní útvar. U turistické přístřešku si můžete vybrat ze dvou možností jak pokračovat dále.Buď jít do velice strmého stoupání přímo ke skalám,nástup je kousek od přístřešku,nebo pokračovat dále po modré,která není tady až tak prudká a na odbočce sejít z modré značky a vrátit se kousek zpátky ke skalám.Tuto variantu doporučuji.
Ty to skály jsou tvořeny dvanáctimetrovou skalní věží,která je obklopena menšími skálami.

V Dolní Lomné taky stojí za návštěvu Zemědělský dvorek.Je to dřevěná salaš,ve které lze vidět nástroje pro tradiční výrobu mléčných výrobků.
Dalším ze zajímavých objektů je Lomňanské muzeum.Je to replika bývalé staré školy.Ta původní byla převezena do muzea v Rožnově.
Na okraji Dolní Lomné je zajímavý objekt URSUS,zážitkové centrum s unikátní interaktivní expozicí o vzniku a vývoji Beskyd,fauny a flóry západních Karpat.

Jídlo jsme mněli vlastní.V Dolní Lomné je několik stánku s občestvením i restaurace.Doporučuji pekárnu a cukrárnu V Lomné.Výborné pečivo a koláčky.

Nádherná příroda,sluníčko a nemnoho lidí.

O cenách v místních občerstvovacích stanicích nemá cenu psát.Od naší návštevy se ceny mohli změnit.

Poslední aktualizace: 15.6.2023
Skály Dolní Lomná na mapě
Autor: stparak

Příspěvky z okolí Skály Dolní Lomná

Dolní Lomná
Dolní Lomná je podhorská obec, kterou najdeme jihozápadním směrem o…
Socha Franty Šišky z Milionáře  18.10.2017 Lidi tleskali, bo uspěch to byl plny,radosti zrobili dvě mexicke vlnya ja co mam srdce skromne,jako všeci z Dolní Lomne,sem byl…
Výlet začíná i končí v Dolní Lomné. Odsud se prvně přepravíme autobusem do Horní Lomné na zastávku Salajka, odkud vychází žlutá…
                                                      Tatínky   neboli Tatínský potok Lomná  je horská řeka v Beskydech, levostranný přítok řeky Olše. má několik přítoků,…
V obci Dolní Lomná (asi 8 km od Jablunkova) se v jedné z místností hotelu…
Rekreační středisko Nová Polana leží nad údolím obce Dolní Lomná v nadm.…
Navštívil jsem obec Dolní Lomná, která se nachází v malebném údol…
V pátek 25.8. jsem si udělala výlet do Dolní Lomné, do zážitkového…
                                      Lomňanské muzeum…
V obci Dolní Lomná naleznete tři infocentra. Jedno je na autobusové zastávce Matyščina louka a druhé v muzeu a třetí v zážitkovém centru URSUS.…
Včera se v malé, ale krásné beskydské obci Dolní Lomná konal V. ročník…
Do Dolní Lomné se dostanete vlakem na trati Bohumín - Mosty u Jablunkova,…
V beskydské horské obci Dolní Lomná jsou tři pomníky obětem obou světových válek.Pomník k uctění památky padlých v 1. světové…
Na začátku naučné stezky pralesa Mionši v Dolní Lomné byla nově vybudována…
Nové informační centrum v Dolní Lomné u zastávky Matyščina louka bylo…
V malebné obci Těšínských Beskyd v Dolní Lomné se nachází malé muzeum,…
Od informačního centra v Dolní Lomné se vydáváme na naučnou stezku s poetickým názvem "Stezka krajinou dávných horalů". Její trasa…
První písemné zprávy o Lomné pocházejí již z r. 1596. Dolní a Horní Lomná…
Glovčín není jen bývalá salaš a část obce Dolní Lomná, ale i stejnojmenný…
Prozatím to vypadá tak, že tento článek bude dokončením povídání o jedné z…