Český Krumlov

Jihočeské město Český Krumlov je už dlouhou dobu v hledáčku všech milovníků turistiky. Středověké centrum města je obklopeno meandry Vltavy, v roce 1992 bylo zapsáno na seznam světového dědictví UNESCO.

Turistika Český Krumlov

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za kulturou

muzeum voskových figurín
muzeum voskových figurín  •  Fotografie (5)  • Foto: chantal

Muzeum Voskových figurín se nachází v prostorách pod náměstím v centru Českého Krumlova. V Kájově ulici v domě č. 68, zde žije spousty slavných osobností z dob současných a minulých. Seznámíte se zde nejen s osobnostmi politicky či historicky významnými, ale setkáte se zde i s velkými osobnostmi filmografie a hudební scény.

Muzeum se rozkládá na ploše 600 m2, začátek prohlídky nás zavede do sklepních prostor muzea, kde se budete moci seznámit s některými středověkými řemesly, nasát atmosféru Středověké krčmy nebo navštívit alchymistickou dílnu. Budete mít také jedinečnou příležitost navštívit dvory a nejbližší osoby českých králů a císařů.

Poté co se seznámíte s královským dvorem, budete předvedeni před trůn samotného Karla IV.

Karel IV
Karel IV  •  Foto: chantal

Naše prohlídka pak pokračuje do pracovny Rudolfa II, zde Rudolf II pozoruje práci významných astronomů - Tycho Brahe a Johanes Kellera, kteří zde diskutují o tajemství hvězdné oblohy. Navštívíme také místnost, kterou obývají Marie Terezie, František Josef I., Alžběta I. a Pavlína ze Schwarzennbergu.

Nejzajímavější místnost muzea je místnost kterou obývají významné osobnosti této doby seznámíme se zde s – Václavem Havlem, Václavem Klausem, Janem Pavlem II, Dalai Lamou Billem Clintonem.

Tuto místnost také obývají významné osobnosti české filmografie Miloš Forman, Vlasta Burian a Josef Švejk. V této místnosti se nachází spousty dalších významných osobností, se kterými dostanete možnost se seznámit při návštěvě muzea.

Poslední místnost je věnována hudebním star – Michaelu Jacksonovi, Louisi Armstrongovi, Tině Turner a mezi tyto osobnosti se nám zamotala oblíbená postavička dnešních dětí Harry Potter.

Celá expozice muzea je doplněna o zvukové a světelné efekty.

voskové figuríny

Návštěvu muzea můžete absolvovat samostatně a nebo návštěvu spojit s Muzeem útrpného práva, které se nachází nedaleko a jehož návštěvu by jste si také neměli nechat ujít. Pokud se rozhodnete pro návštěvu obou muzeí využijte speciální slevu, která vám zlevní vstup do obou expozic. Více informací o muzeu útrpného práva(muzeum Tortury) najdete na https://www.turistika.cz/tipy-na-vylet/show/praktiky-trestani-a-muceni-muzeum-utrpneho-prava-cesky-krumlov.html

Najíst a ubytovat se dá přímo v Českém Krumlově a nebo v nedalekých městech a vesničkách kde ubytování vyjde mnohem levněji.

Návštěva celého muzea byla plnohodnotným zážitkem a všem jí můžu doporučit. Nejen, že se při návštěvě pobavíte, ale něco se i přiučíte.

Vstupné:

dospělí: 100 Kč

studenti: 80 Kč

kombinované vstupné s muzeum tortury: 150 Kč (dospělý)

Poslední aktualizace: 6.9.2010
Autor: chantal

Český Krumlov

Příspěvky z okolí Seznamte se s velikány – Muzeum voskových figurín Český Krumlov

Český Krumlov - letohrádek Bellaria
Velmi zajímavý rokokový letohrádek v českokrumlovské zahradě byl vybudován v závěru 17. století. Jde o stavbu, která nemá v českých zemích obdoby. Bohužel, většina návštěvníků zahrad si prohlédne otáčivé divadlo …
Součástí zámeckého areálu je barokní zahrada založena v 17.století.Najdeme ji na návrší a svahu V.nádvoří zámku Český Krumlov.Zahrada ve tvaru obdélníka má celkovou plochu téměř 11ha.Celá zahrada je obehnána ohrad…
Zahrada u zámku českokrumlovského zámku byla založena na začátku 16. století a mužeme ji tak směle zařadit mezi nejstarší dochované zámecké zahrady v Čechách. Plány zahrady tehdy nakreslila dvojice architektů Anto…
Český Krumlov a kouzelná řeka Vltava vlnící se městem jako stuha. Při leteckém pohledu se to jeví skoro jako nemožné. Ale je jasné, že město a řeka k sobě neodmyslitelně patří. Pohledy z břehů řeky lesklých vodníc…
Český Krumlov, Městský park, Zámecká zahrada a otáčivé hlediště
Návštěvník Českého Krumlova si může odpočinout od lidí v historickém centru a nasát také trochu přírody. A není třeba chodit daleko. Je tady totiž městský park u řeky nebo zámecký park s otáčivým hledištěm. Dvě za…
Jinak by se také to hlediště nemohlo jmenovat otáčivé. Okolo něho se občas v pozdní večer hraje veselá komedie a kolem něho již několik let smutná tragikomedie. Určitě nebudu přehánět, když řeknu, že otáčivé hledi…
V celých jižních Čechách, i v okolí Českého Krumlova se nachází mnoho poutních míst. Tradice zdejších poutí je dlouhá a sahá hluboko do minulosti. Některá poutní místa jsou stále navštěvována, jiná upadla v zapomn…
 Pět samostatných výstav se zastřešujícím názvem MYSTERIUM ŠUMAVA zastupují klasikové Josef Váchal (1884-1969) a Josef Seidel (1859-1935) se synem Františkem (1908-1997) a tři umělci současní - Karin Pliem (nar. 1963) z Rakouska, Katharina D…
Neustále se utvrzujeme v tom, že máme naprosto bláznivé nápady. Tento dvoudenní výlet je toho důkazem. Když jsem hledala, co by se nechalo mladým koupit k vánocům, padl můj pohled na plavbu na voru po Vltavě. V lé…
V Českém Krumlově jsem byla několikrát (naposledy ale v roce 2011), pokaždé mě atmosféra zámku a historických uliček nadchla. Myslím si, že nejkrásnější čas pro návštěvu je tak konec května až …
Grafitový důl pod Českým Krumlovem
V okolí Českého Krumlova se těžilo stříbro, zlato, a řada dalších kovů, nerostů a hornin včetně tuhy. Prohlídka Grafitového dolu v hloubce 70 m pod povrchem s průvodcem, zapůjčení důlní výstroje, zhruba hodinová výprava podzemím, jízda hornickým vláčkem. Okruh měří více než 2 km.
Českokrumlovský plášťový most je jednou z nejznámějších a nejzajímavějších památek tohoto krásného jihočeského města, které bylo pro svou jedinečnost zařazeno na seznam kulturního dědictví UNESCO. Není přitom po…
Na rozhraní českokrumlovského Plešiveckého náměstí a ulice Nad Schody najdeme boží muka, která sice vznikla v období raného baroka, ale jejich vzhled je stále spíše renesanční. Jedná se o sloupková boží muka pochá…
Nejkrásnější a nejlépe dochované město se zámkem, u nás ihned po Pražském hradě druhý největší hradní komplex si vysloužilo záspi do světového dědictví UNESCO.…
Tolik obdivované panorama jihočeské rožmberské perly jménem Český Krumlov netvoří jen zámecký areál, ale také – na opačném břehu meandru řeky Vltavy ležící - pozoruhodný farní kostel sv. Víta, který vz…
Jednou z nejzajímavějších a nejnavštěvovanějších částí „unescového“ jihočeského města Český Krumlov je bezesporu náměstí Svornosti. Tato krásná čtvercová prostora si dodnes zachovala svou střed…
Název  města Krumlov pochází z německého výrazu "Krumme Aue", který je překládán jako "Křivý luh". Tento název byl odvozen z přírodních podmínek, konkrétně z tvaru území, na němž se město rozkládá - to leží v esov…
Opět jsme se vrátili do krásného koutu naší vlasti - do jižních Čech. Malebná krajina podhůří Šumavy a spousta památek, to je Českokrumlovsko. Nejdříve jsme navštívili cisterciácký klášter v České Koruně.  Založil…
Věděli jste, že vltavíny jsou jediným drahokamem na světě, který vznikl dopadem kosmického tělesa na Zemi? A že ten meteorit dopadl do dnešního Bavorska, ale tam žádné vltavíny nemají? Naopak, vltavíny jsou spjaté právě s jižními Čechami. Celý jejich příběh prožijete v novém, interaktivním Muzeu vltavínů přímo v centru Českého Krumlova. Na úvod si prohlédnete krátký film s RNDr. Václavem Cílkem a pak s…
Muzeum voskových figurín najdeme v Českém Krumlově, dá se říci v centru, v ulici Hradební, nedaleko náměstí Svornosti. A narazíme zde na opravdové české i světové velikány – Švejk, Vlasta Burian, Václav Havel, Ka…
Na začátku října jsme si udělali několikadenní výlet do Českého Krumlova. Jeli jsme tam z Prahy s autobusem Student Agency, takže jsme cestou mohli sledovat jak okolní krajinu, číst noviny, nebo třeba sledovat fil…
Muzeum tortury a útrpného práva je umístěno ve zrekonstruovaných sklepních prostorech starobylé č…
Krásné město v Jižních Čechách zařazené do světového a přírodního kulturního dědictví UNESCO. Autem - se do Českého Krumlova můžeme dostat po mezinárodní silnici E55. Z Českých Budějovic…
Hrad a zámek Český Krumlov.
Při třídenní návštěvě Českého Krumlova a okolí jsme nemohli vynechat prohlídku zámku a hradu, historického skvostu tohoto města. Milá paní průvodkyně nám velmi zaníceně a erudovaně líčila celou jeho historii . St…
K narozeninám jsem dostala víkendový pobyt v Českém Krumlově. Je leden a my vyrážíme do jižních Čech užít si zimní víkend ve městě, které je na seznamu světového dědictví UNESCO. Jedeme autem do Českého Krumlova, do jednoho z nejkrásnějších měst v ČR. Je sice leden, ale po sněhu ani památky. Vyslovuji přání. Přeji si, aby napadl sníh, abychom viděli, jak vypadá Krumlov…
Chcete vidět unikát a přesto zůstat v České Republice? Chcete vidět jednu z nejzajímavějších památek zapsanou do světového kulturního dědictví UNESCO na českém území? Pak se přijeďte podívat do Českého Krumlova, k…
STŘÍPKY ZE  SLAVNOSTÍ PĚTILISTÉ RŮŽE - VIDEOKLIP   Hurá akce – nejlepší akce. Takto je možné charakterizovat návštěvu neobyčejně krásného města, nacházejícího se v Jižních Čechách, v mých očích…
Český Krumlov je pěkné historické město, které leží v Jižních Čechách, jižně od Českých Budějovic. Město je vyhledávaným cílem velké řady turistů, je označováno jako perla mezi městy. Českým Krumlovem protéká řeka…
Hrad a zámek Český Krumlov se nachází v Jihočeském kraji, tyčí se na vysokém skalním ostrohu nad řekou Vltavou a je jedním z nejvýznamnějších a nejrozsáhlejších areálů v Evropě. Tvoří ho 40 budov a palácových stav…