Rozhledna Orlov u Příbrami (653 m n.m.) - diskuse

• Upřesnění - moje vyjádření
    29.5.2017 11:28
    Děkuji za upozornění. Už jsem to opravila. Právě že jsem na mapu koukala a při přepisu se mi tam záhadným způsobem dostala Oslednie, což je nádherná rozhledna u Telče. Asi mi ji název připomněl a už byla chyba. Ještě jednou děkuji.
  • turista
    citaltepetl
    Upřesnění
    12.5.2017 6:04
    Chápu, že se autor v místě nevyzná, ale když už něco zveřejňuje, měl by se alespoň podívat do mapy a pozorněji číst, jinak z něj vypadávají bludy, bohužel. V celém regionu neexistuje žádná obec jménem Oslednice. Autor nejspíš myslí blízkou Obecnici - z té se však autem k "rozhledně" nedostane, leda přes Příbram a již zmiňované Podlesí. Sama "rozhledna" leží na okraji příbramské městské části Orlov (zajíždí sem i MHD Příbram), ale už na katastru oné Obecnice. Přímo z ní se do místa dostaneme nanejvýš pěšky nebo na kole po nezpevněných lesních cestách (a po modré a žluté TZ). Jediná přístupová cesta autem je z Příbrami - přes Podlesí a následně do Orlova. Tam je v sousedství oné konstrukce škvárové parkoviště. Cca 500m odtud je u přístupové komunikace fungující a poměrně kvalitní restaurace "Na samotě u lesa" a vedle penzión. Další možnost občerstvení je skutečně až v onom Podlesí - a pak přirozeně v samotné Příbrami. Pokud jde o charakteristiku "rozhledny", musím uznat, že je velmi přesná. Snad stojí za zmínku, že po místním vyhlídkovém (modrém) okruhu se lze dostat na skalisko Kazatelna (730m), odkud je výhled mnohem lepší - až na Šumavu (Boubín) a Novohradské hory. Skalisko je z místa vzdáleno po značené cestě cca 1 km.

Zpět na příspěvek Rozhledna Orlov u Příbrami (653 m n.m.)